Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 253 Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-12-01, 21:08
Potwierdzam tak zwane obejście problemu filtra "z kamyczkami Svarovskiego i pomocnym mechanikiem w pakiecie" za 235 zł.
Po lekkim przycięciu na długość (ja przyciąłem od dołu, ale można także od góry, aby się zmieścił na wysokość w obudowie), pasuje filtr od Twingo II 1.2 16V Turbo TCE o oznaczeniu Filtrona AP 133/4 (lub oczywiście innym kompatybilnym).
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2021-12-01, 21:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1812 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-12-01, 22:23
tomkasz napisał/a:
Potwierdzam tak zwane obejście problemu filtra "z kamyczkami Svarovskiego i pomocnym mechanikiem w pakiecie" za 235 zł.
Po lekkim przycięciu na długość (ja przyciąłem od dołu, ale można także od góry, aby się zmieścił na wysokość w obudowie), pasuje filtr od Twingo II 1.2 16V Turbo TCE o oznaczeniu Filtrona AP 133/4 (lub oczywiście innym kompatybilnym).
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3604 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-02, 10:56
tomkasz napisał/a:
Również 60 000 lub 4 lata.
Męczy mnie więc kwestia- jakie macie przebiegi w tegorocznych samochodach, że występuje już konieczność poszukiwania i wymiany filtra?
Rozumiem, że te 60 tys to przesada (sam też wymieniałem częściej, poza harmonogramem), ale że w roczniku 2021, gdy auto nie ma nawet jeszcze roku?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-02, 11:25, w całości zmieniany 1 raz
W Sandero II zawsze wymieniałem filtr powietrza silnika co 2 lata. A że przebiegi miałem rocznie do 13-15 tys max. to przyjmijmy że skracałem interwał o połowę. Przy moich warunkach użytkowania (miasto + wyjazdy wakacyjne niekoniecznie po asfaltowych drogach) to wydaje się rozsądne. Nie zlecałem tego w serwisie - robiłem to samodzielnie pod blokiem. Filtr nigdy nie wyglądał tragicznie - owszem był szary i trochę zaśmiecony ale w granicach rozsądku. Ostatni serwis gwarancyjny miałem ok. 46 tys. jeśli dobrze pamiętam, więc nie "skorzystałem" z usług ASO w tej kwestii.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2021-12-02, 11:29, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 253 Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-12-02, 12:33
Ogólnie wiadomo - zapylenie obszaru poruszania się gra rolę. Turbo jednak ciągnie więcej powietrza, więc i brudzi się szybciej. 4 lata / 60 000 to filtr byłby chyba zarośnięty ...
Ja stosuję zasadę, dbasz częściej - za mniej niż wydajesz potem więcej na naprawy. Taki mam charakter. Wolę też tankować nieco droższe, ale sprawdzone paliwo niż potem denerwować się na problemy z silnikiem.
Auto kupiłem na początku sierpnia (2021), 3000 km i pierwszą wymianę oleju (+ filtr) zrobiłem już pod koniec sierpnia. Było trochę większych opiłków i te mniejsze, "mieniące" się również. Na koniec listopada wybiło mi 13 000 km i zrobiłem pełną wymianę mat. eksploatacyjnych. Tak zostałem "nauczony" przez mojego ojca (dobrego mechanika z ogromnym doświadczeniem) i zgadzam się z tym postępowaniem. Przy 13 000 km jeszcze było nieco tego "mieniącego" się nalotu w obudowie filtra oleju. Więc mogę powiedzieć: wymieniajcie olej po dotarciu i po raz kolejny po 10-15 tyś. - warto. Potwierdzam też, że olej robi cię czerwonawy (Castrol GTX 5W30 RN17) i dość ciemny po przebiegu 10 000 km. Filtr powietrza po 13 000 jest szary, ale j.w. wymieniam go za każdym razem. Dużo rzeczy przy samochodzie robię sam i mam fachową pomoc/poradę ojca "pod ręką" - stąd pewnie wydatki = kosztom samych materiałów są na tyle małe by nie przejmować się czy filtr powietrza wymienić czy jeszcze zostawić. A poza tym radocha i relaks płynący z "pogrzebania" w samochodzie jest dla mnie bezcenny, czego wszystkim życzę (tej radochy i relaksu płynącymi z czegokolwiek).
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2021-12-02, 13:38
60 tys. to chyba żart. Poza tym czysty filtr powietrza to lepsze oddychanie silnika i mniejsze spalanie. Oszczędności pozorne. Nowe modne zalecenia o kant rozbić. pozdr
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1695 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-02, 15:50
Mój filtr przejechał 60 kkm, i był czyściutki, może dlatego, że po czystych ulicach jeżdżę Chciałem wymienić wcześniej, ale jak go zobaczyłem to nie widziałem takiej potrzeby
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1812 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-12-03, 00:00
To ja jestem chyba jakiś dziwny, Filtr powietrza wymieniam zawsze przy zmianie oleju oraz filtra kabinowego czyli co 9-10tys km lub co rok. Dustera mam od listopada zeszłego roku i na dzień dzisiejszy przejechałem nim 18tyś km. W tym miesiącu lub najpóźniej w następnym będę wymieniał olej i wszystkie filtry już 3 raz. Filtr powietrza do naszych samochodów jak i większość marek kosztuje 50-100zł, nie są to jakieś straszne pieniądze .
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1695 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-03, 22:01
tomkasz napisał/a:
Panie Prezes pokaż Pan ten czyściutki filtr po 60 000 km to wtedy uwierzymy .
To musisz poczekać na aktualny jak trochę pojeździ, bo starego mi nie zwrócili.. teraz ma dopiero 8 tys. km
Chciałem wymieniać, wiem, ze jest tani, ale był jak nowy. Tyle, że jeżdżę tylko po ulicach, po gruntówkach prawie wcale
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 253 Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-02-08, 13:07
Dodam w tym wątku jeszcze jedną ważną informację dot. filtra powietrza w 1.0 TCe LPG w Dusterach 2. Oglądając ostatnio filmy z Dusterami z 2020 roku widziałem tam klapki filtrów z bocznymi zaciskami plastikowymi, czyli takimi jakie mieszczą te filtry ze ściętym jednym rogiem. Tak przypuszczam, że od początku pojawienia się Dustera z 1.0 TCe LPG aż do 2 połowy 2020 roku filtr powietrza był ten ścięty na jednym rogu. A od okresu około jesieni 2020 zmienił się na ten opisany w niniejszym wątku. Być może jednym z wyróżników jest też dodanie filtra cząstek stałych w tych silnikach i kilka innych zmian np. fabryczne uruchomienie pełnego komputera pokładowego ze średnim spalaniem gazu.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 253 Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-03-04, 23:26
Przy drugiej wymianie filtra powietrza, spróbowałem ten AP 133/4 włożyć bez przycinania i mieści się bez problemu. Trzeba go lekko docisnąć w dół aby wszedł od góry pod ten plastik wystający. Wcześniej zasugerowałem się danymi z internetu i przyciąłem, ale jest to zbędne. Może się komuś przyda.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ktoś jeszcze zmieniał na ten filtr AP 133/4? wejdzie do puszki w silniku 1.0 100km lpg dacia jogger ? Wyciągałem swój filtr ale niestety już numery wyblakły. Nie wiem czy jest sens zamawiać jak może okazać się zły :)
Może komuś uda się rozszyfrować czy to oryginalny - 165 466 859R czy może jakieś inne cudo.
1.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 85,86 KB
Ostatnio zmieniony przez Jarekf3d 2023-08-04, 17:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 253 Skąd: małopolska
Wysłany: 2023-08-06, 19:38
Zmierz ten swój i zobacz na stronie filtrona. Bo tam macie wymieniony już zamiennik:
AP 133/9 innej konstrukcji i wymiarów niż w Dusterze.
Filtron podaje, że oryginał ma numer: 16 54 648 77R co chyba się zgadza z Twoim zdjęciem.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2023-08-06, 19:45, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum