Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-11-28, 11:37
drzonder napisał/a:
Witam,
czy ktoś ma taką wiedzę na temat opakowania oleju CASTROL. Chodzi mi o folię pod nakrętką. Jak kupowałem olej CASTROL w sklepie lub internecie do starszego auta to zawsze była folia pod nakrętką, a teraz kupiłem CASTROL 5W30 RN17 sygnowany przez RENAULT w sklepie i tej foli nie posiada. O co chodzi ????
Może odpowiem, bo mieliśmy i oleje castrola jak i oryginalne opakowania Renault. Jest tak jak piszesz i w bańkach białych castrola jest folia, natomiast w oryginalnym oleju Renault jej nie ma :)
Jedyne źródło zakupu to ASO, więc nie ma opcji podróbki oryginalnego oleju Renault. No i też cena detaliczna bańki 5l to 400zl netto :)
Dziś wymieniałem olej w swojej daci. Jako, że bagnet w tym silniku jest za przeproszeniem c.jo.y to posłużyłem sie tym co w internecie piszą wlałem 4.6l ale żeby odczytać na bagnecie to jest nie możliwe bo olej czysty jak woda nic nie widać 😅😂 przed wymiana olej był troszkę czarny z pewnymi problemami sprawdziłem stan oleju jednak teraz jest to nie realne. Pytanie jak tyle wlałem nie będzie za dużo? Różne artykuły czytałem i piszą przeważnie pojemność 4.5l.
?
Kurka chyba masz coś z oczami też wymieniałem olej po 5 tys i za bardzo kolorem się nie różnił może był lekko ciemniejszy ale po wlaniu świeżego na bagnecie jest ślad dokąd sięga olej (a z bliska bardzo słabo widzę muszę oddalić na długość rąk). U mnie weszło 4 litry i był prawie max,
_________________ Był Touran 2.0 Tdi 2012r
Jest Sandero Stepway
Kurka chyba masz coś z oczami też wymieniałem olej po 5 tys i za bardzo kolorem się nie różnił może był lekko ciemniejszy ale po wlaniu świeżego na bagnecie jest ślad dokąd sięga olej (a z bliska bardzo słabo widzę muszę oddalić na długość rąk). U mnie weszło 4 litry i był prawie max,
Tylko ja mam disla 1.5 blue dci i tam sa bagnety bardzo ch....
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 334 Skąd: KR
Wysłany: 2021-12-05, 11:31
Patryk95 napisał/a:
Dziś wymieniałem olej w swojej daci. Jako, że bagnet w tym silniku jest za przeproszeniem c.jo.y to posłużyłem sie tym co w internecie piszą wlałem 4.6l ale żeby odczytać na bagnecie to jest nie możliwe bo olej czysty jak woda nic nie widać 😅😂 przed wymiana olej był troszkę czarny z pewnymi problemami sprawdziłem stan oleju jednak teraz jest to nie realne. Pytanie jak tyle wlałem nie będzie za dużo? Różne artykuły czytałem i piszą przeważnie pojemność 4.5l.
?
Do Blue dCi lejemy 5,7l, nie 4,5 jak do dCi. W instrukcji każdy ma napisane, było też na forum. Jest też inny filtr oleju. W dCi jest puszka, a w Blue dci wkład.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2021-12-05, 11:37, w całości zmieniany 1 raz
piszą wlałem 4.6l ale żeby odczytać na bagnecie to jest nie możliwe bo olej czysty jak woda nic nie widać 😅😂
wojtek013 napisał/a:
Do Blue dCi lejemy 5,7l, nie 4,5 jak do dCi
Bo wg kolegi Wojtka do stanu jeszcze sporo brakuje i dlatego śladu oleju na bagnecie nie widać
z tym, że
5,7l oleju wchodzi do silnika 115 KM
4,5l oleju wchodzi do silnika 95 KM
Jak sie mylę, to proszę mnie poprawić
Ja mam tego 95km :) ale te 4.5 i tak mało 😅 Dziś sprawdzałem kilka razy i 4.6 l co wlałem to jest połowa miarki. Ciężko było sprawdzić ale po wyjęciu bagnetu nie wkładałem go przez 15 min pokazało połowę stanu i tak powtórzyłem 3 razy i wszystko sie zgadzało olej spłynął ze spokojem i można było sprawdzić stan, można powiedzieć że prawie 5l oleju by weszło :)
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 334 Skąd: KR
Wysłany: 2021-12-05, 15:55
Ooo człowiek się całe życie uczy ;)
Jeśli chodzi o DD2 to do dCi 110 wchodzi 5,4l a 5,7 do Blue dCi 115, tak jak pisałem.
Podejrzewam, że w silnikach gdzie wchodzi 4,5l jest też, powiedzmy filtr starego typu, a w tych o powiększonej ilości oleju "nowy" typ z wkładem. Ciekawe, czy miska jest powiększona.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Teraz znów sprawdzałem olej i jest minimum :( maskara z tym bagnetem 😅 jutro dzwonię do serwisu niech mi powiedzą ile wchodzi oleju bo nie wiem czy dolewać czy nie... A w instrukcji obsługi nie widzę takiej informacji o pojemności miski..
Do Bluedci wchodzi zi 5.7 l oleju (przy 95 KM). Ta informacja jest przy serwisówce którą dostałeś podczas zakupu samochodu. Tuż obok zalecanego przez producent oleju silnikowego. Jeśli to była kolejna wymiana oleju to pewnie miałeś tam coś ze starego oleju jeszcze. Więć ubytek to pewnie z 0.7l. Wszystko zależy od tego jak się przyłożono podczas wymiany tego oleju, jak był silnik rozgrzany, ile trwało ściekanie starego oleju etc.
Jak można brać sie za wymianę oleju jeśli nie wiadomo na 100% ile się go tam powinno wlać? różnica między 4.5 a 5.7 jest bardzo duża. Powyżej zakresu znaczników na miarce. Lanie nowego oleju do relatywnie czystego silnika i poleganie na miarce która w BluDci jest niezbyt wyraźna to proszenie się o kłopoty.
Dopuki nie spadnie poniżej minimum to nic złego się nie powinno stać, choć minimalnie zależy to od stylu jazdy.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-12-06, 09:42, w całości zmieniany 3 razy
Do Bluedci wchodzi zi 5.7 l oleju (przy 95 KM). Ta informacja jest przy serwisówce którą dostałeś podczas zakupu samochodu. Tuż obok zalecanego przez producent oleju silnikowego. Jeśli to była kolejna wymiana oleju to pewnie miałeś tam coś ze starego oleju jeszcze. Więć ubytek to pewnie z 0.7l. Wszystko zależy od tego jak się przyłożono podczas wymiany tego oleju, jak był silnik rozgrzany, ile trwało ściekanie starego oleju etc.
Jak można brać sie za wymianę oleju jeśli nie wiadomo na 100% ile się go tam powinno wlać? różnica między 4.5 a 5.7 jest bardzo duża. Powyżej zakresu znaczników na miarce. Lanie nowego oleju do relatywnie czystego silnika i poleganie na miarce która w BluDci jest niezbyt wyraźna to proszenie się o kłopoty.
Dopuki nie spadnie poniżej minimum to nic złego się nie powinno stać, choć minimalnie zależy to od stylu jazdy.
Jestem drugim właścicielem pierwszy właściciel jakieś dokumenty mi dał jak kupował w salonie ale tego nie ma akurat :( sugerowałem sie informacjami z internetu że wchodzi 4.5l.... :( wlałem terwz do końca 5 l dokupię 1l i zobacze czy trzeba dolewać.
Wysłany: 2021-12-07, 11:28 Jak to jest z tymi olejami
Cześć.Mam zamiar wymienić olej po 3tys km.Dostałem takie odpowiedzi z serwisów.Pietrzak Katowice olej Elf EVOLUTION RN TECH SPORT 0W40 cena z filtrem 807zł.
Wektor Bielsko Elf Elite 0w20 cena 670zl
Wektor Oświęcim Castrol rn 5w30 530zl.
Co o tym myśleć?
Wysłany: 2021-12-07, 11:48 Re: Jak to jest z tymi olejami
piotrk73 napisał/a:
Cześć.Mam zamiar wymienić olej po 3tys km.Dostałem takie odpowiedzi z serwisów.Pietrzak Katowice olej Elf EVOLUTION RN TECH SPORT 0W40 cena z filtrem 807zł.
Wektor Bielsko Elf Elite 0w20 cena 670zl
Wektor Oświęcim Castrol rn 5w30 530zl.
Co o tym myśleć?
Wymień sam. Ja zrobiłem to w sobotę niecałą 1h pracy oryginalny filtr i olej 160zl uszczelka miedziana 3 zł, kanału nie mam nie było problemu :)
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018 Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lis 2021 Posty: 145 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2021-12-07, 21:25
A co sądzicie o Castrol Magnatec 10W40 A3/B4? A może Castrol Magnatec 5W40 C3? Jest jeszcze 5W40 A3/B4. Rozumiem, że 10W40 to półsyntetyk a 5W40 to pełne syntetyki? Wszystkie w cenie nieco ponad "stówkę" za 4 litry.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-12-08, 00:04
villager napisał/a:
A co sądzicie o Castrol Magnatec 10W40 A3/B4? A może Castrol Magnatec 5W40 C3? Jest jeszcze 5W40 A3/B4. Rozumiem, że 10W40 to półsyntetyk a 5W40 to pełne syntetyki? Wszystkie w cenie nieco ponad "stówkę" za 4 litry.
Do jakiego silnika ma być zalany ten olej? Osobiście jestem negatywnie nastawiony do smarowideł od Castrola. Nigdy nie maiłem z nimi styczności ale kilka lat temu głośno było o zaklejonych silnikach, które były użytkowane właśnie na olejach tej firmy. Jeżeli pytasz się o olej do silnika który masz pod awatarem to kup syntetyk 5w40. Pewnie najlepszym rozwiązaniem było by zastosowanie olej firmy Motul ale jest dosyć drogi dlatego tez ja polecam Valvoline SynPower 5w40. Mój Duster na nim jeździ i od ostatniej wymiany ( 9 tys. km) łyknął z 1/3 bagnetu ale od pewnego czasu lubię trochę wyżej go pokręcić aby się nie zamulił. Ogólnie rzecz biorąc, jeżeli będziesz wymieniał olej często czyli co 10 tyś km to każdy olej będzie dobry, ja w swoich poprzednich autach lałem zawsze oleje 5w40/5w30 takich firm jak Shell, Elf, Valvoline, Lotos i mówiąc szczerze nigdy nie widziałem żadnej różnicy miedzy nimi. Może dlatego, że moje silniki w każdym aucie były w stanie idealnym?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum