Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2022-08-06, 11:45
Bezwzględne pierwszeństwo dla pieszego
Autor Wiadomość
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-01-04, 21:08   

Dane są za 2019, 2020 i 2021
Tak jak mówiłem nie ma znaczenia co myślisz na ten temat dane są dostępne i wszystko jest napisane prostym językiem.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2022-01-31, 17:25   

Martwe pole w ciężarówce (3'04"), furty w Niemczech (3'50"), kontakt wzrokowy pieszego i kierowcy (4'40") - https://youtu.be/EAfsWrzR4Lk

-- stopka -- stopka -- stopka --

1. TUTAJ-1 o brakach w materiałach eksperckich Polaków, ktore skłoniły posłów i senatorow RP do przegłosowania ustawy.
2. TUTAJ-2 o Systemie zarządzania ruchem pieszych w Niemczech, czyli o tym, co pominęli polscy eksperci.
3. TUTAJ-3 podsumowanie dla polskich polityków - o niemieckich przejsciach z pierwszeństwem dla pieszych (zebry) i przejściach bez pierwszeństwa dla pieszych (furty).
Ostatnio zmieniony przez eio 2022-01-31, 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2022-02-02, 17:29   

Porównania skuteczności wprowadzenia nowych przepisów pierwszeństwa pieszego wchodzacego na przejście (noweli ustawy z przepisami BPP od 01.06.2021 r.) nie są dokonywane poprawnie z wielu powodów. Przede wszystkim - to jest za krótki okres analizy (co oznacza możliwość wystąpienia dużego błędu). Inne powody wymieniałem wcześniej.

Podstawowa trudność to znalezienie odpowiednich okresów sprzed i po wprowadzeniu przepisu BPP. Nowy przepis działa zbyt krótko, od kilku miesięcy (8 mcy). Inne zaburzenia poprawnej analizy, to np. okres pandemiczny i zakaz przemieszczania się w 2020 r. oraz nowy taryfikator od 2022 r., ktory zdecydowanie wpłynął na ostrożniejszą jazdę części kierowców, ale chyba nie piratów.
Zakaz przemieszczania się 25.03. - 19.04.2020 https://www.google.com/am...nia-sn.html.amp
czyli w I połowie 2020 r. - ok. 1,5 miesiaca i rok przed wejściem w życie noweli.

Pytanie brzmi - co zawierają oficjalne statystyki skuteczności BPP publikowane i komentowane w mediach? Oficjalne statystyki skuteczności BPP wykorzystywane w mediach oparte są na zdarzeniach z terenow zabudowanych, o czym powiedział dziennikarz z motoprawdy w filmie - https://youtu.be/gOzNQBGmoDk 

Dziennikarz z motoprawdy porównuje rzeczywiste dane (dot. wszystkich w RP zdarzeń w okolicach przejść dla pieszych, a nie publikowanych przez media tylko z obszarów zabudowanych), o które poprosił KGP. Porównanie opiera sie na statystykach z podobnych okresów:
1. sprzed wprowadzenia przepisu BPP 06.2020-12.2020 oraz
2. po wprowadzeniu przepisu BPP 06.2021-12.2021 (dane wstępne z 22.01.2022)
Szkoda, że nie poprosił z lat poprzednich.
Wszystkie 4 kategorie statystyk (wypadki, zabici, ranni, kolizje z pieszymi) pogorszyły się (wzrosły) po wprowadzeniu przepisu BPP. Nie sprawdzałem dokładnie różnic procentowych, są one małe (4-6%), co - przy potencjalnie zbyt dużym błędzie szacunku, spowodowanym różnymi problemami, o ktorych pisałem wcześniej - pozwala uznać, że różnice są (co najmniej) statystycznie nieistotne. Mogę przypuszczać, że wprowadzenie BPP nie poprawiło bezpieczeństwa na przejściach i w ich okolicach. Użyte tutaj słowa "nie poprawiło" oznaczają w języku logiki matematycznej, że bezpieczeństwo pieszych na przejściach nie wzrosło w drugiej połowie 2021 r. po wprowadzeniu BPP, a nawet mogło się pogorszyć (pogorszenie głównie poza obszarem zabudowanym, tematu nie rozwijam, choć mam swoje podejrzenia). Świadom jestem, że błąd tej analizy może przekraczać 4-6% oszacowanych różnic 2021 vs. 2020, dlatego - odmiennie do entuzjastów wprowadzenia BPP i radosnych interpretacji nieporównywalnych okresów oraz niewłaściwych statystyk - ostrożnie powiem: nowela ustawy mogła nie mieć wpływu na bezpieczeństwo pieszych na przejściach.

Ostrożniej kierowcy zachowują się po wprowadzeniu nowego ostrzejszego taryfikatora w styczniu 2022 r. Dlatego nowe statystyki "skuteczności BPP" zbierane od 2022 r. będą wykazywały raczej skuteczność ostrego taryfikatora. Spodziewam się mniejszej liczby zdarzeń na przejściach, ponieważ wielu kierowcom nowy taryfikator (i nieuchronność mandatu) skutecznie chłodzi głowy i odejmuje pedał gazu. Spodziewam się większych korków w dużych miastach, większego smogu drogowego i większej liczby zgonów "posmogowych".
Ostatnio zmieniony przez eio 2022-02-02, 17:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2022-06-30, 13:49   

Czasem jest taki obrazek, jak dzisiaj: dziunia stala na krawężniku przejscia dla pieszych, odwrócona bokiem do zatrzymujacych sie aut (tylko dla niej) i rozmawiajaca przez telefon. Wygladala tak jakby czekała, żeby przejść. Ale nie przechodzila po pasach. Kiedy po serii ruszania i zatrzymywania sie przed pasami dotarlem do niej, otworzylem prawe okno i proszę ją o odsunięcie się od przejscia dla pieszych, bo zatrzymuje auta. - Ale ja nie przechodzę. - odpowiada mi dziunia. - No właśnie. I niepotrzebnie zatrzymuje pani auta. - odpowiedziałem. Nie odeszła. Wrocila do ozywionej dyskusji z inną dziunią. Przy przejściu.
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 103
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2022-06-30, 14:38   

Niestety, ale takich sytuacji nie unikniemy, takich dziuni jest więcej, nie potrafią one włączyć myślenia. Podobne sytuacje mnie też już się zdarzały, trzeba zachować czujność i stalowe nerwy (co czasami bywa naprawdę trudne z tymi nerwami w takich przypadkach).
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-06-30, 14:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2022-07-01, 04:33   

eio napisał/a:
Czasem jest taki obrazek, jak dzisiaj:

Czasem jest też inaczej. Dzisiaj: https://zory.naszemiasto.pl/tragedia-na-drodze-w-zorach-24-letnia-kobieta-smiertelnie/ar/c1-8888841
Oglądałem zdarzenie z zapisu monitoringu. Zachowanie Kierującego Volvo zdaje się potwierdzać tezę, że choć mózgu u człowieka nie widać, to jeśli go nie ma to widać...
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2022-07-01, 07:37   

hak64 napisał/a:
eio napisał/a:
Czasem jest taki obrazek, jak dzisiaj:

Czasem jest też inaczej. Dzisiaj: https://zory.naszemiasto.pl/tragedia-na-drodze-w-zorach-24-letnia-kobieta-smiertelnie/ar/c1-8888841
Oglądałem zdarzenie z zapisu monitoringu. Zachowanie Kierującego Volvo zdaje się potwierdzać tezę, że choć mózgu u człowieka nie widać, to jeśli go nie ma to widać...

To w końcu volvo omijało czy też wymijało ciężarówkę . Bo raz piszą :" Jak wstępnie ustalono, kierowca jadący osobowym volvo na pasach omijał ciężarówkę."
A drugi raz :" Wówczas z obu stron nadjechały samochody."
No cóż - takich mamy internetowych pismaków
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2022-07-03, 08:55   

Omijał ciężarówkę, która zatrzymałam się przed przejściem w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszym.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 431
Skąd: DTR
Wysłany: 2022-07-03, 12:35   

hak64 napisał/a:
Omijał ciężarówkę


tu nie można w tym wypadku powiedzieć nic innego niż ** ********. Jak można omijać przeszkodę raz - na podwójnej ciągłej, dwa - mając skrzyżowanie z drogą podporządkowaną, trzy - widoczne jak byk o tej porze dnia pasy od lewej do prawej, bo znak z prawej zasłoniła ciężarówka, cztery - brak widoczności z prawej strony. numeracja przypadkowa.

Rozumiem, jak musiałby hamować z dużej prędkości, ale jak znam życie to miał ograniczenie, jak podwójna ciągła to i zakaz wyprzedzania, do tego przejazd kolejowy

brak słów
_________________
Paweł
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2022-07-03, 22:32   

Przejazd kolejowy,który tam kiedyś był został kilka lat temu zlikwidowany, oznakowanie zniknęło, a drogę przebudowano. Rzecz się miała tak:
Od ul Rybnickiej (równoległa do obwodnicy) jechała ciężarówka, obok (chodnikiem) jechały dwie kobiety na rowerach. Ciężarówka, jak i rowerzystki dojechały do skrzyżowania z obwodnicą równocześnie. Kierujący ciężarowym (zgodnie ze znakiem C-2) skręcał w prawo, ale w tym samym czasie kobiety zaszły z rowerów i weszły na przejście. Kierujący ciężarowym autem zatrzymał się więc przed przejściem (kabina ciężarówki na obwodnicy, a część naczepy jeszcze na drodze poprzecznej), dopiero po około 2 sekundach kamera uchwyciła zbliżający się od strony Rybnika osobowy samochód (odległość do feralnego przejścia jakieś 70 m). W tym czasie przez przejście i skrzyżowanie przejeżdżają dwa samochody jadące od strony Pszczyny w kierunku Rybnika (też nieprawidłowo, bo ciężarówka wyjeżdżająca z podporządkowanej już stała przed przejściem, a kobiety prowadząc swoje rowery już na nie wchodziły). Gdy tylko jadące z przeciwnego kierunku jazdy wspomniane dwa samochody minęły Volvo, jego kierujący zmienił pas na lewy(do skrzyżowania i przejścia miał jeszcze jakieś 50 m) i rozpoczął manewr omijania stojącej przed przejściem ciężarówki. Na przejście wjechał dokładnie w momencie, gdy obie kobiety pokonały już połowę jezdni i znalazły się na jego torze jazdy (właściwym dla przeciwnego kierunku jazdy). Pierwsza z kobiet nie została uderzona przez jego auto z przejścia zmiótł ją jej rower "trafiony" w tylne koło. Druga kobieta miała mniej szczęścia, bo Volvo wjechało centralnie w nią, uderzyła głową w krawędź dachu auta i wpadła do rowu...
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Ostatnio zmieniony przez hak64 2022-07-03, 22:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 431
Skąd: DTR
Wysłany: 2022-07-04, 07:34   

Jednym słowem makabra
_________________
Paweł
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2022-07-06, 05:59   

Powiedźcie mi, czy wprowadzona nowela ustawy o pierwszeństwie pieszego wchodzącego na pasy mogła uchronic kobiety przed tym dramatycznym wypadkiem? pyt. retor.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-07-06, 14:40   

eio napisał/a:
Powiedźcie mi, czy wprowadzona nowela ustawy o pierwszeństwie pieszego wchodzącego na pasy mogła uchronic kobiety przed tym dramatycznym wypadkiem? pyt. retor.


Jeśli chcesz spytać czy jakiekolwiek prawo ma samą w sobie moc sprawczą -- to jest to pytanie bardzo retoryczne ;-)
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2022-07-06, 15:04   

defunk napisał/a:
Jeśli chcesz spytać czy jakiekolwiek prawo ma samą w sobie moc sprawczą -- to jest to pytanie bardzo retoryczne ;-)

@defunk, nie wygłupiaj się.Pytam, czy nowela wpłynęła na piratów?
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-07-06, 16:13   

eio napisał/a:
defunk napisał/a:
Jeśli chcesz spytać czy jakiekolwiek prawo ma samą w sobie moc sprawczą -- to jest to pytanie bardzo retoryczne ;-)

@defunk, nie wygłupiaj się.Pytam, czy nowela wpłynęła na piratów?


Tu się chyba nikt nie wypowie, bo nikt piratem nie jest, a na pewno się za takowego nie uważa. Natomiast ja zauważyłem, że uważam jeszcze bardziej, niż kiedyś -- a to chyba akurat dobrze.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2022-07-06, 16:21   

Odpowiedź brzmi: nie.
Pytanie 2: Czy nowela poprawiła bezpieczenstwo pieszych na przejściach?
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-07-06, 17:36   

eio napisał/a:
Odpowiedź brzmi: nie.


Odpowiedź brzmi tak.

eio napisał/a:
Pytanie 2: Czy nowela poprawiła bezpieczenstwo pieszych na przejściach?


Odpowiedź brzmi tak.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2022-07-06, 18:13   

defunk napisał/a:
eio napisał/a:
Odpowiedź brzmi: nie.


Odpowiedź brzmi tak.

eio napisał/a:
Pytanie 2: Czy nowela poprawiła bezpieczenstwo pieszych na przejściach?


Odpowiedź brzmi tak.

Otóż nie. Na piratow ten bat nie działa. Także podwyższenie taryfikatora nie działa (było o tym w mediach, chyba nawet w Rzeczpospolitej). Brak wyobraźni, pospiech, chęć podjecia ryzyka, agresja i pewnie cos jeszcze.

Co do poprawy bezpieczenstwa nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wczesniej o tym pisalem. Teraz wkleiłbym mapke Polski z 22.05 2022 r., ale nie chce naruszać cudzych praw, dlatego wklejam LINK-1. Tutaj LINK-2 do pełnego tekstu gazety.

Pytanie 3: co spowodowała nowela?
Ostatnio zmieniony przez eio 2022-07-06, 18:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-07, 09:13   

Porównywanie do 2020 nie ma żadnego sensu.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-07-07, 09:41   

Sięgnijmy więc do źródeł, ponieważ są oficjalne publikacje za 2021 r. (przypomnijmy, że zmiany weszły w życie 1 czerwca 2021 r.):

Cytat:
W 2021 roku do Policji zgłoszono 22 816 wypadków drogowych mających miejsce na
drogach publicznych, w strefach zamieszkania lub strefach ruchu:
- w porównaniu z rokiem 2019, kiedy to miało miejsce 30 288 wypadków, liczba ta
spadła o 7 472 wypadki (-24,7%),
- w porównaniu z 2020 rokiem, w którym zanotowaliśmy 23 540 wypadków, liczba ta
spadła o 724 wypadki (-3,1%).

W wyniku wypadków drogowych 2 245 osób poniosło śmierć:
- w porównaniu z rokiem 2019, kiedy zginęły 2 909 osób, nastąpił spadek o 664 osoby
(-22,8%),
- w porównaniu z rokiem 2020, w którym śmierć poniosło 2 491 osób nastąpił spadek
o 246 osób (-9,9%).

W wypadkach drogowych rannych zostało 26 415 osób (w tym ciężko 8 276):
- w porównaniu do 2019 roku, kiedy obrażenia odniosło 35 477 osób, liczba rannych
zmniejszyła się o 9 062 (-25,5%),
- w porównaniu do 2020 roku, kiedy obrażenia odniosły 26 463 osoby, liczba ta spadła
o 48 tj. (-0,2%).


via statystyka.policja.gov.pl
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2022-07-07, 10:09   

defunk napisał/a:
Sięgnijmy więc do źródeł, ponieważ są oficjalne publikacje za 2021 r. (przypomnijmy, że zmiany weszły w życie 1 czerwca 2021 r.):

Cytat:
W 2021 roku do Policji zgłoszono 22 816 wypadków drogowych mających miejsce na
drogach publicznych, w strefach zamieszkania lub strefach ruchu:
- w porównaniu z rokiem 2019, kiedy to miało miejsce 30 288 wypadków, liczba ta
spadła o 7 472 wypadki (-24,7%),
- w porównaniu z 2020 rokiem, w którym zanotowaliśmy 23 540 wypadków, liczba ta
spadła o 724 wypadki (-3,1%).

W wyniku wypadków drogowych 2 245 osób poniosło śmierć:
- w porównaniu z rokiem 2019, kiedy zginęły 2 909 osób, nastąpił spadek o 664 osoby
(-22,8%),
- w porównaniu z rokiem 2020, w którym śmierć poniosło 2 491 osób nastąpił spadek
o 246 osób (-9,9%).

W wypadkach drogowych rannych zostało 26 415 osób (w tym ciężko 8 276):
- w porównaniu do 2019 roku, kiedy obrażenia odniosło 35 477 osób, liczba rannych
zmniejszyła się o 9 062 (-25,5%),
- w porównaniu do 2020 roku, kiedy obrażenia odniosły 26 463 osoby, liczba ta spadła
o 48 tj. (-0,2%).


via statystyka.policja.gov.pl

Co Ty podajesz @defunk? Nie potrafisz odczytać statystyk? Wziąłes wszystkie wypadki drogowe? Czemu nie rozszerzyłeś tych statystyk o liczbę morderstw, samobójstw, itd.? Ten temat dotyczy skutkow na przejsciach dla pieszych, a nie wszystkich zdarzen w Polsce.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2022-07-07, 10:23   

gfedorynski napisał/a:
Porównywanie do 2020 nie ma żadnego sensu.
Zgadzam się. W szczegółach pisalem o tym wcześniej. Jednak podejmowane są proby, ktore w przybliżeniu dają jakąs informację o skutkach wprowadzenia noweli - analiza porównawcza 7 miesiecy rok do roku, ktore pomijają zakazy poruszania sie podczas pierwszych miesiecy covida (wiecej o tym pisalem wcześniej).
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-07-07, 11:31   

eio napisał/a:
Co Ty podajesz @defunk? Nie potrafisz odczytać statystyk? Wziąłes wszystkie wypadki drogowe? Czemu nie rozszerzyłeś tych statystyk o liczbę morderstw, samobójstw, itd.? Ten temat dotyczy skutkow na przejsciach dla pieszych, a nie wszystkich zdarzen w Polsce.


To jest bardzo proste: samobójstwo nie jest karalne, zaś kuplerstwo, stalking lub fałszerstwo (etc.) nie są zdarzeniami drogowymi -- na które należy patrzeć kompleksowo.
Zadałeś pytanie czy poprawiło się bezpieczeństwo pieszych -- pokazałem Tobie, że spadła ilość wypadków, więc bezpieczeństwo niewątpliwie uległo poprawie (chyba lepszego miernika nie ma). Bardzo mi przykro, że te dane nie pasują do Twych tez -- rozumiem, że hołdujesz zasadzie, że w takim przypadku tym gorzej dla danych (i dla posłańca, który je przynosi) -- ale nic na to nie poradzę.
 
Osa_Sandero 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,0 + LPG
Rocznik: 2021
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 78
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2022-07-07, 12:10   

Oczekiwanie, że zmiana przepisów przyniesie jakieś spektakularne zmiany już po kilku miesiącach jest naiwnością. Przez te kilka miesięcy większość kierowców nie miało ani jednej kontroli policji nie mówiąc już o zapłaceniu mandatu. Proces zmiany mentalności kierowców moim zdaniem musi potrwać co najmniej kilka lat, a może i więcej (do zmiany pokolenia).

Nie patrzyłem na dane, ale z moich osobistych doświadczeń wygląda, że trend w zachowaniach kierowców jest dobry. A to już coś.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 886
Skąd: EL
Wysłany: 2022-07-07, 15:26   

defunk napisał/a:
pokazałem Tobie, że spadła ilość wypadków, ... (chyba lepszego miernika nie ma).

Serwując mi sałatkę jarzynową, mowisz - tak smakuje marchewka. Otóż, nie dowiem się w ten sposób jak smakuje marchewka. Tak samo nie dowiem się, czy poprawilo sie bezpieczenstwo pieszych na przejsciach. Przy ogólnej poprawie sytuacji na drogach (kolizje samochodow, jednosladów, potracenia pieszych na drogach poza przejściami i potracenia pieszych na przejściach, itd) POTENCJALNE pogorszenie bezpieczenstwa na przejsciach dla pieszych w wiekszości województw pokazuje wadę noweli. Niektórzy dziennikarze zbierając precyzyjniejsze dane wskazują, że pogorszyło się. Nie bede tego ponownie przerabiał. Było opisywane wcześniej. I tak, w tych dokumentach, z ktorych cytowałeś, są przynajmniej 3 lepsze mierniki. Ale czy są dobre? Czy prawidłowo opisują zjawisko? O tych problemach było wcześniej.

Odpowiedź na pytanie 3:
1. wygoda dla pieszych
2. większy stres dla kierowcow na źle wyprofilowanych i nieoświetlonych przejściach
3. większe ryzyko potracenia na przejściach opisanych w pkt 2., zwłaszcza poza obszarem zabudowanym, przy ograniczeniu 70 kmh (byc może to jest główny powód zwiekszonej liczby zdarzeń).
4. większy smog - pyl z klockow hamulcowych i spaliny z wydechów przy każdym zatrzymaniu każdego auta, ciężarowki, autobusu, TIRa - więcej cichych zgonów mieszkańców.
5. Większe korki w zatłoczonych miastach - w mojej dzielnicy dotychczas było spokojnie teraz godziny szczytu wydlużyły się.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne