Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z zapalaniem 1.0tce
Autor Wiadomość
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-01-09, 13:26   

W ciągu tych kilku miesiecy eksploatacji chyba 3 razy zdarzyło się ,że rozruch nie następował od razu tylko po dłuższym kręceniu / powiedzmy 3-5 sekund / raz na calkowicie zimnym silniku , pozostałe na letnim jakieś 2-3 godziny od zgaszenia / mieliście takie przypadki ??
Ostatnio zmieniony przez Aktyn 2022-01-09, 13:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-01-09, 16:25   

ad.4. taki urok tego silnika 1.0 TCe z LPG; tak ma wiele osób z tego forum, forum dustera i ogólnie przy testowaniu na YT też kilka osób to zauważyło; czasem sprawdzić jak się ma akumulator a tak to "jeździć i obserwować" ;-)
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
yeti65 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Lis 2021
Posty: 115
Skąd: Warmia
Wysłany: 2022-01-10, 15:48   

Miałem tak parę razy na pierwszym tys, km. Nawet zacząłem przełączać na benzynę przed gaszeniem(wtedy problem nie występował). Myślę, że to próba odpalenia na gazie-silnik rozgrzany, temperatura dodatnia. Na teraz (zimno), nie ma tego problemu, zobaczymy jak się ociepli.
 
gladi 


Marka: Dacia Renault
Model: Logan 2 Clio 5
Silnik: 1.2 16v 1,0 tce lpg
Rocznik: 2014 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-01-10, 20:57   

mam clio5 z tym silnikiem też mam takie długie odpalanie po postoju 1-2 godzinnym latem, kreci z 3 do 5 s. nieraz w trakcie krecenia przełącza się na lpg, zimą szybko stygnie silnik to tego efektu nie zauważyłem, rano po nocy odpala w ułamku sekundy po postoju zawsze trochę kręci, byłem z tym w serwisie, pierwsza wizyta wymiana softu i efekt totalna porażka , druga wizyta i druga wymiana softu jest lepiej ale zobaczymy na wiosnę jak zrobi się ciepło.
w łodzi w jaszpol renault ,bardzo zdziwieni tym problemem nawet filmy im pokazywałem na telefonie, twierdzili ze nigdy z tym się nie spotkali ani w renault ani dacia .
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-01-11, 00:17   

Wygląda na to ,że TTTM... nie jest to na tyle upierdliwe żeby gnać do aso ... za kilka miesięcy przegląd roczny to poproszę o wgranie nowego softu i zobaczymy
Ostatnio zmieniony przez Aktyn 2022-01-11, 00:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-01-11, 00:18   

poczekam do przeglądu rocznego , na razie jest to sporadyczne ... ale coś chyba jest na rzeczy bo dotyczy tylko aut z lpg .. coś jakby główny elektrozawór nie zamykał szczelnie gazu po zgaszeniu i przy ponownym rozruchu było za bogato . Z drugiej strony są jeszcze wtryski gazowe które teoretycznie nie powinny i tak tego gazu dopuścić do kolektora ...
Ostatnio zmieniony przez Aktyn 2022-01-11, 00:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
JarekL 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: prochowiec
Silnik: 1,0 lpg
Rocznik: 2021
Dołączył: 22 Sty 2022
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2022-01-22, 19:01   

yeti65 napisał/a:
Miałem tak parę razy na pierwszym tys, km. Nawet zacząłem przełączać na benzynę przed gaszeniem(wtedy problem nie występował). Myślę, że to próba odpalenia na gazie-silnik rozgrzany, temperatura dodatnia. Na teraz (zimno), nie ma tego problemu, zobaczymy jak się ociepli.


mam dokładnie to samo i tak samo sobie radze z problemem na zimno:)
 
skripi 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 tce
Dołączył: 10 Sie 2022
Posty: 1
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2023-01-31, 20:23   

Witam u mnie DSS III 1.0 LPG 4000km przebiegu. Mam to samo co u was. Jest to dosyć dziwne bo po całej nocy silnik uruchamia się od strzała. . :evil: Rozgrzeje auto, pójdę na zakupy do Lidla (czyli teoretycznie silnik jeszcze ciepły) i rozrusznik musi z 5-10 razy zakręcić zanim ponownie odpali.
 
inimicus 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0
Rocznik: 2023
Dołączył: 11 Lis 2022
Posty: 3
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2023-04-30, 20:33   

Cześć, autem mam przejechane 700km. Przez ten okres rozrusznik kręcił dłużej przy trzech odpalaniach i było to właśnie przy prawie wystygłym silniku. Czy ktoś już wie, co jest powodem tej sytuacji? Czy upgrade softu rozwiązuje sprawe?
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-05-01, 09:26   

Mam wrażenie że ten typ tak ma. Zgłaszałem do ASO kilka razy: szarpanie na zimnym jak jest na Pb - bo jak tylko przełączy się na LPG to pracuje idealne, sporadyczne problemy z odpalaniem na zimnym tzn. albo kilka sekund trzeba kręcić, albo odpali i zgaśnie; duszenie się silnika na zimno tzn. po dpaleniu jak lekko dodaje gazu to obroty spadają grubo poniżej 800obr/s żeby zaraz potem wystrzelić do góry i kilka innych.
Za każdym razem jest odpowiedź - wgranie nowy soft - obserwować , albo nie stwierdzono nieprawidłowości, błędów itp więc obserwować, albo inna benzyna jest obecnie - tzn inny kierunek importu do rafinerii i te nie opanowały jeszcze tematu, dlatego wtryski w dieslach padają, a benzyny szarpią.
Mam prawie 48tys i najczęściej obserwuje dziwne zjawiska jak jest inni a samochód stał np. dzień nie odpalany (czyli zadko - bo jeździ praktyczne codziennie). Jeżdżę i obserwuje ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
inimicus 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0
Rocznik: 2023
Dołączył: 11 Lis 2022
Posty: 3
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2023-05-01, 21:43   

Wiesz, silniki względnie nowe, skoro są problemy przy niewielkich przebiegach, to co będzie dalej? To mnie troszkę niepokoi.. Czyli co do 200k i szybko wyzbywać się bo szrot? Co za czasy :evil:
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-05-01, 22:13   

Ja myślę że to może być kwestia emisji - uboga mieszanka przy rozruchu wymuszona niską emisją. JA mam 1/4 z 200tyś o których wspomniałeś już przejechane i w całokształcie bardzo mi się podba ten silnik. Fajnie mi się nim jeździ, a przez 200tyś na spalaniu zaoszczędzę więcej niż ewentualne koszty wymiany silnika (przy czarnym scenariuszu w który nie bardzo wierzę) :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne