Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-21, 16:35
żywotność akumulatora / wybór nowego
Autor Wiadomość
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 104
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2021-12-09, 22:11   Re: Jaki akumulator do Dacia Sandero Stepway 2016 0.9 TCE z

Dymek napisał/a:
Nie wiem ile potrzebuje rozrusznik silnika TCe90, ale najwyraźniej w stosunku do nominału fabrycznego akumulatora (510A) jest spory zapas.
Wreszcie mam normalne napięcie i możliwość wydajnego korzystania z kamerki w trybie parkingowym.

U mnie w silniku 1.0 SCe przy temperaturze 12 stopni w październiku w trakcie rozruchu zimnego silnika pobór prądu wyniósł około 205 A, wartości poboru prądu przy rozruchu z tym sinikiem, jaki jest u Ciebie będą zbliżone. Wiadomo, że zimą przy silnych mrozach rozruch silnika jest dużo cięższy, pobór prądu też wtedy będzie znacznie większy, a pojemność akumulatora wtedy niestety znacznie spada. Dla porównania jak trochę mróz przyciśnie, to zrobię ponowny pomiar poboru prądu przez rozrusznik.
Jeżeli chodzi o zasilanie z akumulatora rozruchowego kamerki samochodowej w trybie parkingowym, to może on mieć wpływ na jego krótszą żywotność, może on być wtedy częściej niedoładowany.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2021-12-09, 22:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2021-12-09, 22:25   

Ja zawsze odpalam na wiciśniętym sprzęgle - taki mam odruch.
Wymiany aku nie trzeba się bać.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2021-12-09, 23:06   

Krystian67 napisał/a:
Czy po wymianie musiałeś coś programowac. , przypisac . Czy standartowo .Wymieniasz i jedziesz .Dziękuje za odpowiedż .
Wymieniam i jadę. Jedyny ból to samo 400 zł na nowy aku. Co prawda w konfiguracji systemu ładowania są wpisane parametry akumulatora- pojemność i prąd rozruchowy, ale żadnych protestów z tej strony się nie spodziewaj. Po prostu układ ładowania mając dokładne informacje dopasowuje swoją pracę do parametrów akumulatora. Miało by to znaczenie, gdybyśmy wstawiali akumulator o innej pojemności, ale jak jej nie zmieniamy to wszystko ok. Kiedyś w wolnej chwili mam zamiar wpisać inną wartość prądu, ale to tak dla porządku, przy okazji.
michal22 napisał/a:
Jeżeli chodzi o zasilanie z akumulatora rozruchowego kamerki samochodowej w trybie parkingowym, to może on mieć wpływ na jego krótszą żywotność, może on być wtedy częściej niedoładowany.
Oczywiście- jak każdy dodatkowy odbiornik energii zasilany z akumulatora. Coś za coś.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-09, 23:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-09, 23:31   

eio napisał/a:
a zawsze odpalam na wiciśniętym sprzęgle - taki mam odruch.

Zawsze tak powinno się robić. Niweluje to stłuczki odpalanych na biegu samochodów.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2021-12-10, 16:15   

Jedno jest z drugim powiązane, ale przed żabką bronię się zaciągając ręczny na biegu jałowym. Sprzęgło wyciskam dla zmniejszenia obciążenia rozrusznika.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-12-10, 16:35   

Prezes napisał/a:
eio napisał/a:
a zawsze odpalam na wiciśniętym sprzęgle - taki mam odruch.

Zawsze tak powinno się robić. Niweluje to stłuczki odpalanych na biegu samochodów.


Większość nowych samochodów nie uruchomi się bez wciśniętego sprzęgła. Dacia też.
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 431
Skąd: DTR
Wysłany: 2021-12-10, 16:51   

chrom6 napisał/a:

Większość nowych samochodów nie uruchomi się bez wciśniętego sprzęgła. Dacia też.


Mój z rocznika 2019 odpali bez wciśniętego pedału sprzęgła. Natomiast poprzednik Yaris II z 2009 czujnik już miał
_________________
Paweł
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-10, 16:59   

chrom6 napisał/a:
Dacia też.
Poważnie? Jak jest stacyjka na kluczyk, nie guzik START, to też? Oznaczałoby to, że na rozruszniku nie zjedzie się z przejazdu kolejowego..
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-12-10, 17:31   

Prezes napisał/a:
chrom6 napisał/a:
Dacia też.
Poważnie? Jak jest stacyjka na kluczyk, nie guzik START, to też? Oznaczałoby to, że na rozruszniku nie zjedzie się z przejazdu kolejowego..


poważnie, instrukcja SAndero/Logan III:

Uruchamianie silnika
W zależności od pojazdu należy wcisnąć
pedał sprzęgła lub ustawić dźwignię zmiany
biegów w położeniu neutralnym, aby uruchomić silnik przy włączonym biegu. Komunikat
„Ustaw na luz + START” pojawia się na komputerze pokładowym.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-10, 23:07   

Lipa trochę.. dziś sprawdziłem i moim Dusterem na jedynce rozrusznikiem mogę jechać
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 104
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2021-12-11, 14:27   

Prezes napisał/a:
Lipa trochę.. dziś sprawdziłem i moim Dusterem na jedynce rozrusznikiem mogę jechać
No i bardzo dobrze, przynajmniej na rozruszniku zjedziesz z przejazdu kolejowego, tak jak wcześniej pisałeś.
Ja też zawsze odruchowo wciskam pedał sprzęgła podczas rozruchu samochodu ze względów bezpieczeństwa, o których wcześniej wspomniałeś oraz mniejszych oporów układu napędowego.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-12-11, 15:29   

Takie rozwiązanie ma kia .Trzeba miec te rozwiązania wbite do głowy , bo mocno to potrafi mieszac. Po wymianie u pewnej Pani akumulatora w pojeżdzie , tak z lotu na ulicy , majac tylko miernik vol. stwierdziłem ze jest do wymiany. Po dowieżieniu i podłączeniu , poprosiłem ją zeby wywołała rozruch. Auto raz zapalało , raz nie. Po tym postanowiłem sam wejsc i szukać przyczyny. Miałem na myśłi tez wkład stacyjki. No i własnie te rowiązanie z sprzęgłem okazało się przyczyną. Ladna Pani stwierdział ze chyba tak jest. Ale w afekcie sama nie wiedziała co i jak .Przy lekkim mrozie i ulicznym chaosie tak to sie ma. Wszystko skończyło sie dobrze. A ja dostałem nagrodę w płynie.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2021-12-13, 15:45   

Przy okazji- mała podpowiedź, gdy ktoś zechce zbadać pobór prądu spoczynkowego z akumulatora. Nie przejmować się prądem odczytanym tuż po zamknięciu samochodu centralnym zamkiem- przez pierwsze kilka chwil po zamknięciu samochodu i wygaszeniu oświetlenia kabiny, pobór prądu wynosi ok. 0,9-1,0A, po cierpliwym odczekaniu prąd spada skokowo do zaledwie 16-18 mA i tak już się utrzymuje. Moment tego przełączenia jest zgodny ze słyszalnym kliknięciem przekaźnika i automatycznym odcięciem prądu np. zasilającego MediaNav czy np oświetlenie schowka czy kabiny. Przy czym być może moje pomiary nie są dla wszystkich miarodajne, bo mam u siebie fabryczny autoalarm, który zapewne coś tam dodatkowo pobiera. Pomiary robiłem oczywiście po wyłączeniu zasilania kamerki-rejestratora, który normalnie działa u mnie w trybie parkingowym.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-13, 15:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 104
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2021-12-14, 11:55   

Ja dodam jeszcze od siebie, że wartości poboru prądu z akumulatora w samochodzie przygotowanym do rozruchu (stacyjka w pozycji M) oscylują w granicach 9A, co już powoduje spadek napięcia na klemach akumulatora rzędu 0,3V. Centralny zamek pobiera w trakcie zamykania lub otwierania około 25A. Po odczekaniu kilku minut napięcie zmierzone multimetrem na akumulatorze z wartości w granicach 12-12,1 V (były zgodne z napięciami w radiu) wzrastało do wartości 12,3-12,4V.
 
yeti65 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Lis 2021
Posty: 115
Skąd: Warmia
  Wysłany: 2021-12-14, 13:59   

eio napisał/a:
Ja zawsze odpalam na wiciśniętym sprzęgle - taki mam odruch.
Wymiany aku nie trzeba się bać.

Nie pamiętam od którego roku, ale w UE od jakiegoś czasu to chyba obowiązkowe wyposażenie(czujnik na sprzęgle, zapobiegający rozruchowi bez wciśniętego sprzęgła).
Ostatnio zmieniony przez yeti65 2021-12-14, 14:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
mne 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2020
Posty: 70
Skąd: PL
Wysłany: 2021-12-31, 10:42   akumulator

Dzisiaj wchodzę do garażu odpalam i niespodzianka auto nie zapali padł akumulator 6 letni, jaki polecacie dobry akumulator 50Ah 420A kupić?
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-12-31, 10:55   

mamy już założony temat o bateriach
http://www.daciaklub.pl/f...lator&start=475
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-12-31, 14:48   Re: akumulator

mne napisał/a:
Dzisiaj wchodzę do garażu odpalam i niespodzianka auto nie zapali padł akumulator 6 letni, jaki polecacie dobry akumulator 50Ah 420A kupić ??

Kup sobie akumulator EFB obojętnie jakiej firmy jest praktycznie w takiej samej cenie co zwykły a dużo lepszy.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2021-12-31, 14:50, w całości zmieniany 3 razy  
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 431
Skąd: DTR
Wysłany: 2022-01-13, 09:29   

Prezes napisał/a:
Lipa trochę.. dziś sprawdziłem i moim Dusterem na jedynce rozrusznikiem mogę jechać


Niedawno miałem jakiś zwariowany dzień wpadam do samochodu 3 razy przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje. Wtedy uświadomiłem sobie, że nie wcisnąłem sprzęgła, a samochód na biegu. Oznacza to jednym słowem zabezpieczenie przed nagłym uruchomieniem. Może ma to związek z funkcją SS. Z ciekawości sprawdzę dzisiaj jak nie zapomnę...
_________________
Paweł
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2022-01-13, 10:27   

nowy napisał/a:
Prezes napisał/a:
Lipa trochę.. dziś sprawdziłem i moim Dusterem na jedynce rozrusznikiem mogę jechać

Niedawno miałem jakiś zwariowany dzień wpadam do samochodu 3 razy przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje. Wtedy uświadomiłem sobie, że nie wcisnąłem sprzęgła, a samochód na biegu.
No tak to właśnie działa w poprzedniej generacji Dacii z manualną skrzynią. Silnik daje się uruchomić:
- z wciśniętym pedałem sprzęgła- niezależnie czy na luzie czy z wrzuconym biegiem;
- bez wciskania pedału sprzęgła- tylko gdy jest na luzie.
Przy czym instrukcja zaleca odpalanie na luzie i bez wciskania pedału sprzęgła.

Prezes napisał/a:
eio napisał/a:
a zawsze odpalam na wiciśniętym sprzęgle - taki mam odruch.

Zawsze tak powinno się robić. Niweluje to stłuczki odpalanych na biegu samochodów.
Jak widać jest zabezpieczenie przed takim roztargnieniem.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-01-13, 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-01-13, 13:02   

Jakiej firmy teraz kupować aku bo wogole się nie orientuję podobno banner jakiś jest dobry i czy nadal zwykły kwasowy , wogole nie znam się teraz na tym.
 
kordirko 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: ---
Wersja: Comfort
Dołączył: 11 Mar 2021
Posty: 66
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-01-16, 11:21   

corrado napisał/a:
Jakiej firmy teraz kupować aku bo wogole się nie orientuję podobno banner jakiś jest dobry i czy nadal zwykły kwasowy , w ogole nie znam się teraz na tym.


Takie parametry są istotne:
Długość mm
Szerokość mm
Wysokość mm
Pojemność Ah
Biegunowość (plus po prawej albo po lewej)
system start-stop (tak/nie)

Znając te parametry (wymiary mierzymy sobie przymiarem na starym aku)
szukamy w katalogach akumulatorów które pasują, w katalogach często można po marce i modelu auta szukać,
następnie z listą modeli w ręku idziemy do sklepu i bierzemy taki, który maja na stanie
albo mogą sprowadzić za 1-2 dni.

Brałbym akumulator od znanych producentów którzy są długo na rynku: Excide, Bosh, Varta, Energizer, Centra

Najprościej jechać do mechanika który za dodatkowe +50zł dobierze właściwy, zakupi i zamontuje Ci akumulator, i problem będzie z głowy.

Zakupy akumulatora Online w internecie raczej odradzam, bo przesyłka kurierska akumulatorów jest droga z uwagi na towar niebezpieczny
i nie wszystkie firmy kurierskie to wożą
a jak któryś sprzedawca chce ci wysłać zwykłym kurierem czy paczkomatem to znaczy że to jakaś firrma "krzak" która nie doczytała regulaminu kurierów
gdzie pisze że przesyłanie akumulatorów jest zabronione
i w razie jakichś problemów (kwas się wyleje i poparzy kuriera) może mieć duże kłopoty.
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2022-01-16, 11:44, w całości zmieniany 13 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-01-16, 21:54   

Jasne, dzięki kordirko.
W poprzednim aucie - 1.9tdi kupowałem aku excide i był dobry, nie miałem z nim problemów ,także może tym razem też tej firmy kupię.
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 145
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-01-16, 22:19   

Podobno ukraińskie Vesty są mocne.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-01-17, 00:34   

Zdecydowanie polecam Fiamm titanium pro - najlepsze Aku jakie używałem - a używałem wiele marek
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-01-17, 00:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne