Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowe zasady serwisowe - przeglądy/olej co 2 lata/30 tys. km
Autor Wiadomość
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-07-15, 08:34   

telecaster1951 napisał/a:
Netto! Stawka godzinowa w ASO Renault to 250zł netto. Brutto to jest 307.50zł. Zatem za pół godziny masz 153,75zł.

Ja to doskonale rozumiem, jednak od poczatku występowałem jako zwykły klient, osoba prywatna a nie firma żeby mi podawali cenę netto, która mnie nie dotyczy. Można sobie wyrobić mylne mniemanie ile to kosztuje.
 
tomek73 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster/Scenic
Silnik: 1,6 SCe LPG/ 1,6 16V LPG
Rocznik: 2019 / 2003
Wersja: Comfort
Dołączył: 20 Maj 2019
Posty: 44
Skąd: Wieliczka i okolice
Wysłany: 2020-07-15, 16:03   

pavulon78 napisał/a:
tomek73 napisał/a:
W maju w Autospectrum w Wieliczce za pierwszy przegląd zapłaciłem 275zł (z easy service). Z wymianą oleju, filtra i filtra LPG fazy gazowej. Materiały miałem swoje.


Ale jak to? Chcesz powiedzieć że masz wykupiony easy service i jeszcze Cię skasowali 275 zł na przeglądzie?
Ja swoim przechodziłem już dwa przeglądy serwisowe (po 20 i 40kkm) i nawet złotówki nie zapłaciłem.


Skasowali bo na pierwszym przeglądzie wymieniają tylko f. kabinowy, a ja miałem wymianę oleju, f. oleju i f. gazowego. To już było poza przeglądem.
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2020-09-20, 11:11   

Moja Lodgy, nabyta w 2017r posiada przegląd co rok lub 20 tyś. km. niestety tegoroczna Sandero również co rok ale wymiana oleju co 2 lata lub 30 tyś. km.
Widać niezłych ekonomistów zatrudnili i w skali sprzedaży samochodów firma jest do przodu na niewymienianiu oleju.
Z racji przejechanych 4,5 tyś km oraz faktu, że auto jest z października 2019 to nie czekając łaskę ASO, wymieniłem filtr i olej.
Praktycznie za 160 zł szkoda bawić się w pozorne oszczędności.
Jeśli jakimś cudem na najbliższym przeglądzie w Lutym 2021 wymienią to chwała im za to a jak nie to będę miał satysfakcję, że w minimalnym stopniu zadbałem o auto.
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-01-14, 14:35   

jakichkolwiek by zasad producent nie wprowadził nie zwalnia to z myślenia. Prawda jest taka że mamy odmienne podejście od producenta. Producent chce zarobić i dostosowuje swoja politykę i serwis do tego. My chcemy jak najdłużej mieć sprawny samochód. Tego się nie da pogodzić i prawda jest taka że w samochód trzeba inwestować. Jest całkowicie oczywiste że najlepiej bo najbezpieczniej zrobić wymianę oleju przynajmniej raz na rok. Częściej jak przebiegi duże. Trzeba ten olej zmieniać co max 15k i tyle. Trzeba zmienić po dotarciu ale nie bawiłbym się w dotarcie 1500 km. Można to zrobić przy 4-5k nic się nie stanie bo jednak jest tam filtr oleju w układzie, jego zadaniem jest zatrzymać te opiłki. Warto te zmianę po dotarciu zrobić gdzieś w okolicach przewidzianego przeglądu. Widomo trudno w rok wyjeździć tylko 5k km. więc bardziej realny termin to po faktycznym przekroczeniu tych 4-5k ale nie później niż 6 miesięcy przed zaplanowanym przeglądem. I wtedy zrobić dodatkowa wymianę w okolicach przeglądu i od tej pory co 12 miesięcy i to będę wypadać w okolicach tych darmowych wymian oleju. Wiadomo że da to dwie wymiany oleju jeszcze przed darmową ale kondycja silnika będzie lepsza. O ile? kto to wie??. Jak ktoś robi prywatnie 30k rocznie to się nie sprawdzi (i tak trzeb robić wymianę co 10-15k), ale to zawsze praktycznie są ludzie nie dojeżdżający do pracy tylko ciężko pracujący z użyciem samochodu.
Powiem więcej przed każda wymianą oleju. Zaparkować blisko serwisu lub nawet w pod serwisem jeśli to nie ASO i zalać płukanką. Potrzymać na jałowym te 15min i podjechać do serwisu kilkaset metrów. Przy czym przy tych 2 pierwszych wymianach tj po dotarciu i kolejnej to bym się wstrzymał z płukanką bo gęstszy olej może zabrać ze sobą więcej opiłków z miski (tutaj zależy to jak jest zlokalizowany spust oleju).
Do tego raz do roku coś na wtryski do baku. Droższe tańsze jak kto woli byle nie totalne barachło ‘noname’ i będzie super. Jeździć na myjnię i spłukiwać (również a właściwie przede wszystkim w zimie), raz na jakiś czas, piana, proszek, spłukanie, wymyć szczotką, spłukać i woskiem w płynie z dyszy polać. Jak ma czas to twarde woski.
Koszty są ale samopoczucie +100%. Jak ktoś żałuje na olej, to lepiej niech jeździ autobusem bo konsekwencje finansowe tego prędzej czy później go dobiją. Zresztą ASO to nie jedyna opcja zmiany oleju. Zawsze można to zrobić poza ASO lub samemu bez kosztów robocizny (poza czasem). Jak ktoś nie czuje się na siłach sam wymieniać tj. lewarek, korek spuszczanie itd. a jednocześnie szkoda na serwis to rozgrzać silnik, duża strzykawka, wężyk 6mm i odciągać przez wlew oleju\bagnet ( uczciwie zawieźć olej do punktu utylizacji). Im większa strzykawka tym szybciej idzie – można też tak wymienić tylko część oleju np. resztkę która nam została ‘na dolewki’ po serwisie - trzeba tylko pamiętać że jednak raz na jakiś czas jednak trzeba spuścić olej korkiem oraz zmienić filtr oleju w serwisie. Filtr jest ważny więc raczej pomimo skąpstwa to bym przynajmniej raz na 2 lata zmienił pod warunkiem ze olej tą strzykawą co 10-15k.
 
Mecin 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG f.2
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 18 Sty 2022
Posty: 53
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-01-26, 08:27   

Ja mam z kolei odmienne doświadczenia od dużej części internautów. Osobiście się nie znam na motoryzacji, nie będę prawił swoich teorii czy morałów, to tylko zbiór opinii. To znaczy w oczekiwaniu na nowego Dustera robię wywiad wśród moich lokalnych autorytetów oraz znajomych. I zaskoczyli mnie swoją opinią. Mianowicie wymiana oleju po 30 tyś lub 2 latach to normalna sprawa. Podobno na zachodzie od lat tak jest ustawiony harmonogram, jedynie w Polsce, dilerzy sobie to przyspieszyli pod nasz rynek - w celu zarobkowym. Historia zna sytuacje gdzie pierwszy przegląd w ASO polegał na odczekaniu chwilę, podbicu papierka i inkasowaniu niezłej sumki (wymiana oleju na lipę). Nasza mentalność, ludzi wychowanych na autach z przebiegami cofanymi o setki tysięcy, utarła się że trzeba wymieniać bardzo często olej (gdzie to akurat normalne przy autach od handlarzy itp), dlatego też przy nowych, chętnie korzystaliśmy z tej usługi. I jest/było to wykorzystywane. Oczywiście, Ci sami ludzie twierdzą, iż wcześniejsza wymiana nie zaszkodzi w żadnym stopniu, ale to dodatkowe koszta i w zależności od przebiegów, zastanowiliby się czy jest sens.

Czyli macie drugą teorię spiskową - jak to każdy polak - zestawcie teraz ją z teorią iż zmiany w harmonogramach podyktowane są celowym skróceniem żywotności (gdzie duża część osób mimo podbitej książki, i tak miała wymieniane oleje nie częściej niż ASO proponuje dziś).

Postawcie się teraz na miejscu zwykłego użytkownika (takiego jak ja), który z motoryzacją dużo wspólnego nie ma, i też nie chce mieć (dlatego nowe auto). Co robić z tym olejem w końcu? Czy inwestowanie w dodatkowe 2-3 wymiany na starcie w ASO (koszt już ponad tysiąc - do dwóch) ma sens? Czy naprawdę to auto nagle padnie przy 100 tyś bo olej był wymieniany jak producent nakazał? ASO to zło i oszukuje jawnie, wszystko to spisek mający na celu ubicie auta po gwarancji? Czy może u 'Mirka' wymieniać, odsysać pod blokiem olej i wlewać nowy - brzmi to trochę śmiesznie przy nowym aucie zakupionym w salonie - przyznacie?
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-01-26, 10:51   

Zaczynając od końca: jeżeli nie znasz się na motoryzacji i nie pasjonuje Cię - szukasz naprawdę dobrego ASO lub warsztatu niezależnego. Takiego gdzie jak wymieniają olej to wymieniają. Takiego gdzie wszystko Ci prosto wyjaśnią i będą dbać o Twój samochód, niekoniecznie z pasją, ale na pewno z profesjonalizmem. Nie należy generalizować ani o ASO ani o "Mirex enterprise".

W przypadku oleju: można sobie myśleć o teoriach spiskowych, złośliwych itp. Jednak badania oleju po przejechaniu 10 000 km pokazują wprost - olej powoli przestaje trzymać parametry. Oczywiście jak auto jest garażowane zawsze w plusowej temperaturze i jeździ tylko po autostradach (ale nie z prędkościami 140, a w okolicy 100-110) to interwał 30 tyś. może nie zmniejszać żywotności.

Ktoś już kiedyś napisał: jak kupujesz w leasing i masz zamiar oddać po jego zakończeniu i wziąć następny nowy pojazd - to zwykle nie interesuje Cię nic prócz tego, że auto ma jeździć. Jak kupujesz na wiele lat, prywatnie, bez odliczeń i chcesz żeby auto było sprawne (+ brak napraw/wymian kosztownych elementów) a przy odsprzedaży łatwo zbywalne - to o nie dbasz. Jednym z elementów jest wymiana oleju.

PS Jest jeszcze jeden przypadek ... jednak jak chcesz być eko to po prostu nie kupujesz samochodu, zwłaszcza spalinowego.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-01-26, 11:51   

tomkasz napisał/a:
...i chcesz żeby auto było sprawne (+ brak napraw/wymian kosztownych elementów) a przy odsprzedaży łatwo zbywalne - to o nie dbasz. Jednym z elementów jest wymiana oleju.


Zgadza się i dodam, że jest to stosunkowo tania operacja, biorąc pod uwagę skrócony interwał wymian 2-krotnie w stosunku do ASO i ew. koszty naprawy silnika czy napinacza/łańcucha rozrządu. Dla mnie 15 tys. to maksymalny nieprzekraczalny termin wymiany oleju. Znowu powtórzę, że olej to nie jedyny element, który się zużywa. Filtr po 15 tys. potrafi być już bardzo zużyty i może przeuszczać nieoczyszczony olej (w Oplu 1.2 skończyło się to u mnie wymianą napinacza rozrządu a było "tylko" 17 tys. i olej GM Long-Life).
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-01-26, 11:59   

Mecin napisał/a:
Mianowicie wymiana oleju po 30 tyś lub 2 latach to normalna sprawa. Podobno na zachodzie od lat tak jest ustawiony harmonogram, jedynie w Polsce, dilerzy sobie to przyspieszyli pod nasz rynek - w celu zarobkowym.


Najprościej zweryfikować to w oparciu o fakty -- oceniać nie olej zlany po 2 latach / 30 tys. km, lecz silnik po kilku takich cyklach. Z tego co się orientuję są producenci, którzy wcześniejsze optymistyczne założenia zweryfikowali właśnie ze względu na doświadczenie (np. 1,2 Puretech PSA).
Więc jeśli jest kierowca, który chce być świnką morską za kilkaset złotych co 2 lata, to nie ma sprawy ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-01-26, 13:08   

Mecin napisał/a:
Czy inwestowanie w dodatkowe 2-3 wymiany na starcie w ASO (koszt już ponad tysiąc - do dwóch) ma sens?

Oczywiście, że tak - przy czym nie ma nie ma konieczności w ASO, chyba że ktoś bardzo chce i go stać, a poza Mirkami są jeszcze zwyczajne warsztaty.

1. "Sprawny", czyli trzymający parametry poślizgowe olej jest _niezbędny_ dla poprawnej pracy silnika - to powinno być zrozumiałe nawet dla osoby z zerową wiedzą techniczną.

2. Olej _nie_ jest wieczny, zużywa się zarówno od pracy, jak i upływu czasu - to także powinno być jasne dla każdego.

1+2=3. Zmiany oleju należałoby wykonywać jak najczęściej - ale dochodzą kwestie finansów, ekologii, logistyki itp.

Wymiana raz do roku jest zatem pewnym optimum pod kątem czasowym, bo i tak należy zrobić w tym terminie przegląd kontrolny całego auta.

Natomiast osiągnięcie w tym czasie przebiegu 30 tys. km jest dla przeciętnego kierowcy prywatnego dość trudne, więc można tę sprawę pominąć.


(Nieprzeciętni albo sami znają się wystarczająco dobrze na kwestiach mechanicznych, albo mają kogoś, kto się zna, bo przy takich przebiegach auta i tak zwykle nie są bezobsługowe z powodów innych niż olej).
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-01-26, 14:06   

laisar napisał/a:
Olej _nie_ jest wieczny, zużywa się zarówno od pracy, jak i upływu czasu - to także powinno być jasne dla każdego.


A tak z ciekawości: myślicie, że mało jeżdżony olej po 1 roku też trafia szlag? Mnie coś szemrze, że niekoniecznie (więc powiedzmy te 2 lata i 10 tys. km też nie powinny zaszkodzić). Ale głowy nie dam, bo mam jedną ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-01-26, 14:13   

defunk napisał/a:
mało jeżdżony olej po 1 roku też trafia szlag?

Nie, ale _może_ stracić sporą część swoich parametrów - zwłaszcza w przypadku auta parkującego na dworze. Wahania temperatury od -15 do +40 nie wydają się znaczące wobec reżimu pracy w silniku, ale też wpływają degradująco.

No i ten tlen...
 
yeti65 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Lis 2021
Posty: 115
Skąd: Warmia
Wysłany: 2022-01-26, 21:20   

Mecin napisał/a:
Ja mam z kolei odmienne doświadczenia od dużej części internautów. Osobiście się nie znam na motoryzacji, nie będę prawił swoich teorii czy morałów, to tylko zbiór opinii. To znaczy w oczekiwaniu na nowego Dustera robię wywiad wśród moich lokalnych autorytetów oraz znajomych. I zaskoczyli mnie swoją opinią. Mianowicie wymiana oleju po 30 tyś lub 2 latach to normalna sprawa.

Poczytaj sobie historię silnika 1,5dci. Na początku produkcji był to silnik z problemami(panewki).
Problemy pojawiały się w samochodach Renault-wymiana co 30tys km. Te same silniki w Nissanach sprawiały dużo mniej problemów, wymiana chyba co 20tys km.
Ja zamierzam wymieniać co 15tys km. Ty musisz sam zdecydować.
 
Mecin 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG f.2
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 18 Sty 2022
Posty: 53
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-01-27, 07:46   

Dzięki za wiele opinii!
Temat gorący. Żeby była jasność, nie traktujcie posta jak jakiegoś ataku, chciałem zasięgnąć opinii, a niektórzy już zaczynają pośrednio rzucać hasłem zostania "świnek morskich". Takich zachowań w polskim społeczeństwie nie lubię.

Sam auta jeszcze nie mam, czekam, ASO prawdopodobnie wybiorę polecane, mimo iż będzie nadkładane 100 - 150 km. Co do wymiany oleju, biorę wszystkie opinie pod uwagę, aczkolwiek będzie to raczej dodatkowa wymiana w ASO.

Widać że temat wywołuje wiele emocji, aczkolwiek żadnych rzetelnych testów niestety pewnie nie uda się uzyskać w kontekście tego konkretnego silnika. Najrozsądniej będzie przystosować harmonogram wymiany oleju indywidualnie pod kątem charakterystyki jazdy, użytkowania i przechowywania auta. Obie wspomniane "teorie" nie muszą być nieprawdziwe, co również nie wyklucza pozytywnego wpływu częstej wymiany oleju na żywotność.
Podsumowując, niech każdy stosuje się lub nie do wytycznych wedle własnego uznania, bez narzucania innym swojego podejścia.
 
adamantos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 01 Cze 2021
Posty: 26
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Wysłany: 2022-01-27, 08:58   

tomkasz napisał/a:
badania oleju po przejechaniu 10 000 km pokazują wprost - olej powoli przestaje trzymać parametry.

Moglbys wskazac jakies zrodla tych badan oleju udowadniajacych, ze po przejechaniu 10000 olej traci parametry? Wiele osob o tym mowi, pisze i nagrywa filimiki na youtube, ale zadnego rzetelnego testu nie znalazlem. Skoro wspominasz o takich badaniach te pewnie gdzies je widziales. Podziel sie i pomoz mi i innym uzytkownikom rozwiac watpliwosci.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-01-27, 10:28   

W zaleceniach serwisowych jest wyraźnie napisane, że w pewnych cięższych warunkach użytkowania należy skrócić o połowę dystans do wymiany oleju. Krótko mówiąc z 30 tys. robi się 15 tys. A te warunki to min. krótkie dystanse i niedogrzany silnik, jazda w korkach, w zmiennych temperaturach zewn. i pyle. Dla mnie i dla wielu z was to raczej norma więc skracane do 15 tys. wymiany oleju jest jak najbardziej racjonalne.
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-01-27, 18:19   

adamantos napisał/a:
tomkasz napisał/a:
badania oleju po przejechaniu 10 000 km pokazują wprost - olej powoli przestaje trzymać parametry.

Moglbys wskazac jakies zrodla tych badan oleju udowadniajacych, ze po przejechaniu 10000 olej traci parametry? Wiele osob o tym mowi, pisze i nagrywa filimiki na youtube, ale zadnego rzetelnego testu nie znalazlem. Skoro wspominasz o takich badaniach te pewnie gdzies je widziales. Podziel sie i pomoz mi i innym uzytkownikom rozwiac watpliwosci.


Zapraszam na https://www.oilclub.pl/. Są tam różne przykłady badań olejów po przebiegach w różnych warunkach. Przykłady wybrane przeze mnie:

https://www.oilclub.pl/in...dni-150km.1488/
https://www.oilclub.pl/in...i-i30-g4fa.480/
https://www.oilclub.pl/in...cea-a3-b4.2666/
https://www.oilclub.pl/in...-ecoboost.2678/
https://www.oilclub.pl/in...o-30-000-km.25/
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-02-03, 14:21   

defunk napisał/a:
laisar napisał/a:
Olej _nie_ jest wieczny, zużywa się zarówno od pracy, jak i upływu czasu - to także powinno być jasne dla każdego.


A tak z ciekawości: myślicie, że mało jeżdżony olej po 1 roku też trafia szlag? Mnie coś szemrze, że niekoniecznie (więc powiedzmy te 2 lata i 10 tys. km też nie powinny zaszkodzić). Ale głowy nie dam, bo mam jedną ;-)

Degradacja oleju silnikowego rozpoczyna się zaraz otwarciu butelki a tym bardziej po wlaniu do silnika. Szkodzi mu już sam kontakt z powietrzem dlatego Olej w zapieczętowanej, nieotwieranej butelce może stać kilka lat a po otwarciu już po trzech może latach lepiej zutylizować. Nie dlatego że stracił swoje właściwości całkowicie tylko dlatego że całkiem sporo już tak. Otwieranie i zamykanie go w tym czasie tylko skraca ten czas.
Kolejnym czynnikiem wywołującym 'degradację' to sam kontakt z metalem który ma ochraniać. Olej zawiera różne dodatki inhibitory etc. które działają po kontakcie z silnikiem, warunkami w nim i samym metalem, korozją, wodą itd. Olej trzeba wymienić max 15k lub co roku bez względu na przejechane kilometry.
Z powodów powyższych po każdej wymianie zostaje mi trochę na dolewki, tyle że u mnie nie trzeba dolewać w związku z tym na kilka tygodni przed wymianą oleju, odsysam część przez korek i wlewam to co zostało po poprzednim roku.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-02-03, 15:35   

Z całą pewnością przebieg - przebiegowi nie równy (np. z tego co widziałem na YT po 2 tyś docierania olej z 1.0TCE LPG wyglądał jak z przepracowanego diesla i mienił się brokatem, a u mnie po 4.5tyś km nadal ma miodowy kolor i niewiele odbiega od nowego - bez przebiegu). Ale 12miesięcy (mniej więcej) między wymianami jest dla mnie kluczowe - w captur 1.2 wymieniam olej co rok, pomimo że samochód robi przez ten czas ok 7-8.5tyś km.
Generalnie najdłuższy interwał jaki stosowałem to 20tyś/1rok - w berlingo 1.6hdi i silnik miał się bardzo dobrze jak go sprzedawałem.

edit:
ja jeszcze we wszystkich samochodach stosuję płukanki LM, oraz co 50-70tyśkm zalewam Ceratec-a - poprawia kulturę pracy oraz zwiększa bezpieczeństwo pracy silnika (DD jeszcze nie zalany - bo zakładam że jeszcze nie do końca dotarty)
I jeszcze jedna uwaga - normalnie eksploatowany 1.0tce powinien znacznie lepiej obchodzić się z olejem niż 1.2tce i 1.3tce z wtryskiem bezpośrednim, ponieważ olej będzie znacznie mniej degradowany wymywanymi nagarami.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-02-03, 15:43, w całości zmieniany 4 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne