Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Błąd
Autor Wiadomość
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 228
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-02-23, 06:50   Błąd

Witam, mam rzadko ale mam rano problem z odpaleniem silnika. Musze dłużej pokręcić ale zapala. Podpiąłem elma i wyszło to
MID $ 21 TID $ 0a
Catalyst monitor bank 1
Sensor period (calculed)
Min 0 count max 3 count
Current 655 count
przepraszam że nie dodałem zdjęcia e mam z tym problem
Wyświetliło się to na czerwono i not ok
Błedów innych brak. Przepustnica była czyszczona. Co oznacza ten błąd bo nie wiem . Pozdrawiam
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-02-23, 11:59   

NA mój gust brak odczytu z którejś sondy lambda , zainstaluj apkę torque i sprawdź czy napięcia z obu sond zmieniają się wraz z obciążeniem i obrotami silnika.
Tu masz referencję kodów OBD2:

https://www.sgmw.com.cn/e..._center/OBD.pdf
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2022-02-23, 12:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 228
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-02-23, 12:44   

Właśnie mam torque . Ja czytam błedy to się nic nie pojawia a dzisiaj z ciekawości otworzyłem zakładke Test results i to mi wyszło . Jest na zielono 02 bank 1 sensor a ten co opisałem na czerwono. A gdzie w torque można sprawdzić te sondy ?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-02-23, 14:15   

Ustawienia - Dodaj wskaźnik - Napięcie sondy lambda x bank y
 
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 228
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-02-23, 15:31   

Dodałem napięcie sonda lambda 1x1 i 1x2 , zmienia się napięcie ale nie tak samo tzn 1x1 ma większe i czesciej sie zmienia a 1x2 niższe
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-02-23, 23:09   

To znaczy że działają.
Luzy zaworowe sprawdzone ?
 
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 228
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-02-24, 06:03   

Właśnie zaworów nie regulowałem, chyba już pora. Przejechane mam ponad 90 tyś km. Problem z zapaleniem nie jest codziennie, powiedziałbym że rzadko ale jak jest to rano.Może doradzicie jakiej firmy kupić uszczelke pod pokrywe zaworów lub link ?
Ostatnio zmieniony przez Seba 2022-02-24, 06:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2022-02-24, 17:05   

Miałem taki silnik w kangoo. Przejechane 160.000 i nigdy nie regulowałem zaworów. Taka ciekawostka.
 
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 228
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-02-24, 18:43   

No właśnie i co robić, mechanik mówił żeby nie regulować ale jak chce to można sprawdzić
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2022-02-26, 09:41   

Przybliże objawy jakie powstawały u mnie. Poniewaz wielce chciałem być dobrym , czuć komfort jazdy i wewnętrze odczucie że dbam o mój samochód postanowiłem zmienić np. świece dobre na nowe. No bo przebieg.Poleciała usługa i kasa. Auto na firmę , to tak się robiło. Okazało się to błedem. Auto żle paliło , zrywało , itd. Bywało że wyskakiwał bład silnika. Działo się podobnie z sondami. Jeśli gdzie podskoczyło , np na ogranicznikach ulicznych. To miejsca w których łączenie rdzewieje , robi się śniedzi itd. Ja zbyt się tym nie przejmowałem. Bład kasowałem poprzez wielokrotne odłaczanie akumulatora. Bywało ,że imobilajzer to blokował. Ale paru kolejnych odłączeniach wszystko wracało do normy. Zdarzało sie ze zle paliwo też powodowało złą prace silnika , zaraz po tankowaniu .Może woda w zbiorniku. I tak do konca , auto sprzedałem jako sprawne . Nigdy nie widziało komputera .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne