Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tłoki ze 126p do dacii 1300
Autor Wiadomość
pikachu1986 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: 1300
Silnik: 1,3
Dołączył: 08 Lut 2022
Posty: 1
Skąd: chociwel
Wysłany: 2022-02-23, 08:34   Tłoki ze 126p do dacii 1300

Witam, jestem w trakcie remontu silnika 1300 (oznaczenie silnika 810). W sprzedaży nie ma już zestawów naprawczych więc gdzieś na forum przeczytałem że można przeszczepić tłoki od 126p 600. Tłok faktycznie podobny i po rozwierceniu tulei powinien pasować, jedyne co nie pasuje to wysokość tłoka ( 40mm a dacia 37,5). Wymiana korbowodów na 126p też raczej nie wchodzi w grę bo korbowód jest sporo krótszy. Chciałbym zapytać kogoś kto przerabiał temat w jaki sposób to było zrobione.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2022-02-27, 21:32   

Była firma w Grójcu która w tamtych czasach to robiła ale w jaki sposób to nie mam pjęcia. Rozmawiałem kiedyś z gościem który miał hurtownię części do aut PRL i mówił że jeszcze czymś mapylali jakby oksydowanie czy coś. Wtedy pół milona spokojnie jeżdził silnik.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2022-02-28, 06:09   

A jak można było nakręcić pół miliona przy benzynie na kartki i bez paszportu :?:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2022-02-28, 06:45   

Wiesz dobrze, że można było. A przynajmniej jednostki mogły.
Jak pamiętasz ludzie jeździli na handel po całej części wschodniej Europy.
Osobiście znam ludzi, którzy jeździli też do Berlina pociągami, a potem autami.
 
daciowy 



Marka: Dacia
Model: 1310 TX
Silnik: 1300+LPG
Rocznik: 1990
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 44
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-02-28, 08:58   

Witajcie!
Według mojej wiedzy trzeba mieć tłoki od 126p 600 cm i założyć je na oryginalne korbowody Daci 1300 (prawdopodobnie pasują na sworznie) skracając od dołu do wymiaru tłoków Daci. Następnie rozwiercić tuleje bo tłoki od malucha są grubsze niż miała Dacia i to cały problem.
A więc bułka z masłem. Silnik będzie wtedy trochę mocniejszy a czy przejdzie pół miliona to trzeba testować.
To indiański sposób naprawy silnika w przypadku braku dostępności oryginalnego zestawu naprawczego, do zrobienia nawet przez domorosłego mechanika amatora.
Z tego co słyszałem kolega "pikachu1986" już ma poszukiwane części. Pozdrawiam
_________________
daciowy
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk

Wysłany: 2022-02-28, 09:18   

daciowy napisał/a:
skracając od dołu do wymiaru tłoków Daci.

Nie znam się, ale jeżeli zostawić odrobinę dłuższe od oryginału to powinno być większe sprężanie i większa moc, oczywiście trzeba to zrobić z głową.
 
daciowy 



Marka: Dacia
Model: 1310 TX
Silnik: 1300+LPG
Rocznik: 1990
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 44
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-02-28, 18:00   

Za sprężanie odpowiadają pierścienie tłokowe i stan techniczny całości a długość tłoka powinna być taka jak ją opracowali konstruktorzy silnika gdyby były za długie to mogłyby wtedy generować problemy jakie? Może byłaby kolizja z korbami wału? Pewności nie mam ale jeśli można tłok zastępczy od 126p w prosty sposób dopasować do wymiaru wysokości oryginalnych to lepiej nie kombinować.
_________________
daciowy
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2022-03-02, 10:51   

Najlepiej wziąć dwa tłoki, zwymiarować je po prostu i porównać.

Dacia:
Długość [mm]: 62,500

Średnica cylindra [mm]: 73,00

Sworzeń o śr. [mm]: 20

Numer komponentu: 08-333400-10

Wielkość kompresji [mm]: 37,500

Długość trzpienia [mm]: 64

Komplet tłoków:
https://www.iparts.pl/cze...109.html#100529

A tak w ogóle to czemu nie szukać od renault. Przecież te silniki były tam montowane np. Renault 5.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2022-03-02, 11:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk

Wysłany: 2022-03-02, 13:36   

daciowy napisał/a:
Za sprężanie odpowiadają pierścienie tłokowe

One są tylko uszczelnieniem i nie mają znaczenia gdy są sprawne a taki stan należy uważać za normę.
daciowy napisał/a:
Może byłaby kolizja z korbami wału?

Istotniejszym problemem jest kolizja z zaworami, na nią trzeba bardziej zwracać uwagę przy modyfikacjach by nie przesadzić.
 
daciowy 



Marka: Dacia
Model: 1310 TX
Silnik: 1300+LPG
Rocznik: 1990
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 44
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-03-02, 20:08   

Jeśli pierścienie nie mają wpływu na moc silnika bo jak twierdzisz kolego "Black Dusty" są tylko uszczelnieniem to spróbuj przegrzać silnik i wtedy zobaczysz. Pierścionki stracą sprężystość i okaże się że spod maski uciekły koniki i rozbiegły się po okolicy. Silnik będzie odpalał ale o normalnej jeździe można zapomnieć.
(Kupiłem nie dawno Dacię 1975r. z taką usterką i trzeba robić motor a ściślej wymienić pierścienie).
A jeśli chodzi o kolizję z zaworami to tutaj jest mowa o tłokach od malucha a one są dłuższe tylko od sworznia w dół, w przeciwnym kierunku mają wymiar taki jak oryginalne od Daci więc kolizja z zaworami nie wchodzi w grę.
_________________
daciowy
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk

Wysłany: 2022-03-02, 20:23   

daciowy napisał/a:
to spróbuj przegrzać silnik i wtedy zobaczysz. Pierścionki stracą sprężystość i okaże się że spod maski uciekły koniki i rozbiegły się po okolicy. Silnik będzie odpalał ale o normalnej jeździe można zapomnieć.

Chyba nie zauważyłeś że wyraźnie zaznaczyłem
Black Dusty napisał/a:
nie mają znaczenia gdy są sprawne a taki stan należy uważać za normę.

i nie rozważam sytuacji anormalnych.

daciowy napisał/a:
one są dłuższe tylko od sworznia w dół, w przeciwnym kierunku mają wymiar taki jak oryginalne od Daci

Tych wymiarów nie znam, podkreśliłem tylko to co jest mniej oczywiste od Twoich uwag a łatwiej ten błąd popełnić.
 
daciowy 



Marka: Dacia
Model: 1310 TX
Silnik: 1300+LPG
Rocznik: 1990
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 44
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-03-02, 20:36   

Najważniejsze jest żebyśmy sobie popisali na tematy które nas interesują i doszli do jakiegoś konsensusu.
Chociaż jak zauważyłem tutaj ciężko jest uruchomić jakiś merytoryczny dyskurs.
Marzy mi się żeby Klubowicze pokazywali swoje stare auta z opisami podobnie jak w tym klubie.
-----------------------------------------------
https://www.capri.pl/club/cars?car=transit
_________________
daciowy
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne