Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Rozważania o elektrykach
Autor Wiadomość
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2022-03-21, 07:55   

Co Wy z tymi sieciami, przyłączami, ładowarkami, rozdzielniami? - Owszem to jest problem logistyczny, ale są też inne - nie mniej ważne kwestie. Pokażcie mi elektryka, który pociągnie przyczepę kempingową, czy żaglówkę, którym wjadę do lasu z psem, sztucerem i prowiantem na wielogodzinna zasiadkę, a przy tym ustrzelonego dzika nie będę musiał wieźć na dachu. Ja potrzebuję auta uniwersalnego, który poradzi sobie w trudnym terenie, zawiezie mnie na wczasy, do którego załaduję parę worków ziemniaków, czy kukurydzy go karmienia ryb w stawach. Póki co żaden elektryk nie spełnia moich oczekiwań, a po bułki mogę jeździć rowerem.
Miłego dnia.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
jas_pik 



Marka: Renault
Model: Fluence Z.E.
Silnik: EV
Rocznik: 2012
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4003
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-03-21, 08:43   

hak64 napisał/a:
Pokażcie mi elektryka, który pociągnie przyczepę kempingową, czy żaglówkę, którym wjadę do lasu z psem, sztucerem i prowiantem na wielogodzinna zasiadkę, a przy tym ustrzelonego dzika nie będę musiał wieźć na dachu.

Z takimi wymaganiami w EV to jest jeszcze pewien problem. Idealny dla Ciebie będzie CyberTruck od Tesli ale pewnie Ci się nie spodoba bo za bardzo przypomina optycznie Tarpana .
Ma jeszcze jedną zaletę bo jest idealny na dzisiejsze czasy - jest kuloodporny :mrgreen:
Jest za to niezła hybryda która na jednym ładowaniu na samym prądzie przejedzie około 50 km . To Mitsubishi Outlander PHEV . Spełnia wszystkie Twoje oczekiwania


hak64 napisał/a:
Ja potrzebuję auta uniwersalnego, który poradzi sobie w trudnym terenie, zawiezie mnie na wczasy, do którego załaduję parę worków ziemniaków, czy kukurydzy go karmienia ryb w stawach. Póki co żaden elektryk nie spełnia moich oczekiwań, a po bułki mogę jeździć rowerem.

Jw. Jest pierwszą taka hybrydą gdzie silnik spalinowy napędza przednie koła a w trudnym terenie napęd na tył jest robiony wyłącznie elektrycznie . . A
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2022-03-21, 08:51   

jas_pik napisał/a:
jest kuloodporny

To zapewne prawo jazdy kat "B" nie wystarczy...
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
Henry 



Marka: Dacia
Model: Duster 4wd
Silnik: 1.3 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 19 Paź 2021
Posty: 67
Skąd: Warmia
Wysłany: 2022-03-21, 09:04   

hak64 napisał/a:
Pokażcie mi elektryka, który pociągnie przyczepę kempingową


Już się zaczęło. Jakbym spał na kasie to bym kupił sobie Rivian'a R1T. Ford F-150 też ma być na wiosnę.
U nas trochę później, ale też będą.
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2022-03-21, 09:46   

Henry napisał/a:
Już się zaczęło. Jakbym spał na kasie to bym kupił sobie Rivian'a R1T. Ford F-150 też ma być na wiosnę.
U nas trochę później, ale też będą.

Na wiosnę 2035 to ja - nie daj Bóg - mogę potrzebować elektrycznego wózka... a póki co pojeżdżę jeszcze starym, niezawodnym dieslem...
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
jas_pik 



Marka: Renault
Model: Fluence Z.E.
Silnik: EV
Rocznik: 2012
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4003
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-03-21, 10:05   

hak64 napisał/a:
jas_pik napisał/a:
jest kuloodporny

To zapewne prawo jazdy kat "B" nie wystarczy...

Tak się składa że na B możesz mieć masę nie 3500 kg ale większą o ile jest to napęd alternatywny.
Nie ma jeszcze ostatecznych danych jak będzie dmc Cybertucka , ale raczej na pewno któraś z wersji będzie na kat B
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2022-03-21, 10:26   

jas_pik napisał/a:
Tak się składa że na B możesz mieć masę nie 3500 kg ale większą o ile jest to napęd alternatywny.

Tak się składa, że znajomość przepisów prawa (zwłaszcza związanych z ruchem drogowym) to moja mocniejsza strona. Dopuszczalne jest kierowanie pojazdem o DMC 4250 kg.
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
jas_pik 



Marka: Renault
Model: Fluence Z.E.
Silnik: EV
Rocznik: 2012
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4003
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-03-21, 10:29   

Przecież wiem o tym :mrgreen:
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 95kkm
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 601
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-03-21, 21:25   

jas_pik napisał/a:
Tyle tylko że różnica w mocy przyłączeniowej to tak naprawdę sa...
Bardziej niż o grubość kabli chodziło mi o możliwości podaży tej mocy przez dostawcę, gdzie ta sama ilość nowo budowanych obiektów (i modernizowanych) wymagania będzie miała zupełnie inne. A jeszcze bardziej chodziło o wyobrażenie sobie jaki może być procentowy poziom takiego wzrostu, bo nawet jak się będziemy przesiadać na elektryki i 20 lat, to ciężko ignorować takie przykładowe 300% nawet jeśli to tylko w mocy zamawianej. Bo może źle rozumiem, ale chyba powinni mieć choć teoretyczną możliwość dostarczyć to, co się zamawia (wiadomo, że nie ciągnie się aż tyle prądu cały czas)? To tak w kontekście tego, że przez ostatnie 40 lat całkowita produkcja urosła o ile? Bo według tego legitnie wyglądającego, ale zupełnie przeze mnie nie zweryfikowanego obrazka ze 30%?


eplus napisał/a:
500 mieszkań 500kW - wszystkiego najlepszego
Widocznie takie są założenia (dla CO z ciepłowni, ale kuchenki już elektrycznej). Dla samych mieszkań ów kalkulator podaje - dla jednego jak dla domku - 13kW, dla 10 już tylko 52kW, dla 100 raptem 110kW, a dla 500 150kW ... czyli średnio statystycznie 300W na mieszkanie. Zabezpieczenia na pewno pozwalają przekroczyć poziom mocy zamówionej, a o ile to nie_znam_się (kary za to są).

I można sobie pogdybać też, że to pokazuje założenie realizowania dostaw mocy na poziomie poniżej 10% zamówionej ...czyli realny wzrost nie o 300% a o 30%? No to mamy do zrobienia ostatnie 40 lat wzrostu produkcji prądu w 20 lat ;)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3394
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2022-03-21, 22:08   

To jakieś jaja, 300W to lodówka bierze.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Osa_Sandero 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,0 + LPG
Rocznik: 2021
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 67
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2022-03-23, 00:03   

Problemem czy wzroście ilości elektryków będzie nie tylko wyprodukowanie takiej ilości energii. Gorszym zagadnieniem jest przesłanie takiej ilości energii. Nie wiem czy wiecie, ale sieć dystrybucyjna i przesyłowa powstawała gdzieś około 100lat. Z tego spora jej część ma ponad 50lat i dalej pracuje. A jest sporo infrastruktury starszej. Słyszałem ostatnio o modernizacji linii niskiego napięcia i Transformatora z 1942r. Tak więc na masową skalę widzę możliwe ładowanie z własnej fotowoltaiki w południe, albo ładowanie akumulatorów i potem re-ładowanie auta wieczorem.
 
Serimi87 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 09 Maj 2022
Posty: 0
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2022-05-09, 10:04   

Mimo wszelkich problemów, o których piszecie ilość stacji ciągle rośnie - https://www.rynekelektryc...-elektrycznych/ tu macie raport z marca, który wykazuje, że w ciągu jednego miesiąca postawili 80 ogólnodostępnych stacji. Jak dla mnie to wygląda to na dobry kierunek
Ostatnio zmieniony przez Serimi87 2022-05-09, 10:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 276
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-05-09, 11:39   

tymczasem w stawianej za wzór Norwegii zaczyna się dyskusja nad ograniczeniami dla aut elektrycznych. okazują się jednak nie takie cacy, odkryto że także zanieczyszczają i to pyłami zawieszonymi, powodują korki.

normalnie odkrycie godne Nobla :-)
 
r70 


Marka: Jest:Renault/Suzuki/Dacia
Model: Jest:captur/jimny/duster
Silnik: Jest:1.2tce/1.5dci82/1.0Tce LPG
Rocznik: jest:2014/2008/2021
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 802
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-05-09, 14:21   

chrom6 napisał/a:
tymczasem w stawianej za wzór Norwegii zaczyna się dyskusja nad ograniczeniami dla aut elektrycznych. okazują się jednak nie takie cacy, odkryto że także zanieczyszczają i to pyłami zawieszonymi, powodują korki.

normalnie odkrycie godne Nobla :-)


Tak jak to że jednak octavia combi TDI w ciągu 16 lat eksploatacji i przebiegu 240tys km,i po złomowaniu emituje łącznie mniej CO2 niż mały elektryk w takich samych warunkach i do tego bez uwzględnienia wymiany aku która pewnie byłaby konieczna przy takim przebiegu i czasie eksploatacji.
_________________
pozdrawiam
www.pawelpawlak.pl
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17797
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-09, 15:15   

r70 napisał/a:
emituje łącznie mniej CO2

Jakiś link?
 
r70 


Marka: Jest:Renault/Suzuki/Dacia
Model: Jest:captur/jimny/duster
Silnik: Jest:1.2tce/1.5dci82/1.0Tce LPG
Rocznik: jest:2014/2008/2021
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 802
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-05-09, 16:43   

na telefonie szukane i nie jestem pewne czy to jedno z tych doniesień, ale chyba tak:
https://www.auto-motor-i-...alinowe,47362,1
_________________
pozdrawiam
www.pawelpawlak.pl
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 548
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2022-05-21, 11:27   

Tylko, że organizacja Green NCAP się pomyliła.
W centrum prasowym przyznano się do błędu 13 maja.

https://www.greenncap.com...le-is-your-car/

Napisano wprost, że baterię omyłkowo policzono dwa razy: w ramach samochodu oraz osobno, jako samodzielny byt. Jeszcze raz: podzespół, który jest najbardziej emisyjny w procesie produkcji elektryka, policzono DWA RAZY.
Czy rozesłano tę informację do mediów?
Czy media skorygowały wcześniejsze artykuły?

Tymczasem wpływ tej korekty jest kolosalny: Ford Mustang Mach-E, samochód segmentu D-SUV, pod względem zapotrzebowania na energię i emisji CO2 wypada lepiej niż mniejsza Mazda CX-30 (C-SUV). Nissan Leaf e+, samochód segmentu C, pod względem emisji dwutlenku węgla wypada lepiej niż hybrydowa (!) Honda Jazz, a pod względem zużycia energii jest tylko minimalnie gorszy – a ponownie porównujemy elektryka o segment przestronniejszego niż auto spalinowe!

Oto wybrane wyniki średniej emisji ekwiwalentu CO2 ze zaktualizowanego rankingu Green NCAP dla wybranych modeli. Oczywiście im mniej dwutlenku węgla, tym lepiej:

elektryczny Fiat 500e – 29 ton ekwiwalentu CO2 w całym cyklu życia,
benzynowy Fiat Panda 1.2 8V – 51 ton CO2eq,
elektryczny Nissan Leaf e+ 62 (58) kWh – 32 ton CO2eq,
diesel Skoda Octavia 2.0 TDI – 42 tony CO2eq,
elektryczny Ford Mustang Mach-E – 42 tony CO2eq,
pseudohybryda benzynowa Volvo XC60 B4 – 69 ton CO2eq.

Oprócz tego, że Green NCAP popełnił mający doniosłe skutki błąd w obliczeniach, organizacja stosuje niewłaściwą metodologię. Od dawna wytyka to ekspert ds. LCA, Auke Hoekstra, który wskazuje, że narzędzie instytutu Joanneum Research – baza dla Green NCAP! – zawiera nieaktualne dane.

Instytut zakłada mianowicie, że produkcja baterii do elektryka jest wyjątkowo czysta w Europie (Hoekstra: „ich europejscy sponsorzy to kochają”, źródło) i wyjątkowo emisyjna w Chinach. Następnie pracownicy Instytutu przyjmują, że praktycznie cała produkcja ogniw i baterii zachodzi w Chinach. W efekcie tego prostego zabiegu auta elektryczne stają się wybitnie emisyjne, są gorsze niż samochody spalinowe :mrgreen:
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
Osa_Sandero 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,0 + LPG
Rocznik: 2021
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 67
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2022-05-22, 13:15   

Może to podwójne policzenie baterii to wcale nie jest pomyłka, tylko prawidłowe pierwsze założenie, że żeby samochód elektryczny mógł służyć przez tyle lat i przez taki przebieg jak zwykły to jednak będzie potrzebował 2 baterii.

A ogłosili to jako pomyłkę bo ich ekolodzy zakrzyczeli.
 
pastp 


Marka: FIAT, DACIA
Model: IDEA, SANDERO STEPWAY 2021
Silnik: 1,3 jtd, 1.0Tce LPG
Rocznik: 2005, 2021
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 131
Skąd: Koszęcin
Wysłany: 2022-05-22, 13:29   

Elektryki to przyszłość czy tego chcemy czy nie. Te auta są lepsze pod każdym względem eksploatacyjnym z wyłączeniem tankowania. I tu musi dojść do rewolucji. Ograniczeniem zawsze będzie prąd ładowania i niebezpieczeństwa z tym związane. Powinienem opatentować mój pomysł by stacje ładowania zmienić w stację wymiany baterii. Wówczas tankowanie może być krótsze niż tankowanie benzyny. Kupując nowe auto z nową baterią jedziesz na stację i dostajesz już używaną ale nie obchodzi cię już podstawowy problem żywotności baterii. W każdym aucie można w podwoziu wykroić miejsce 1.5x2m i skrzyka o wysokości 10 cm wystarczy. Sprawy techniczne do rozwiązania..... Nie opatentowałem jeszcze tego bo opłaty za patent trafiają do budżetu Warszawy a [ze względów światopoglądowych to] nie leży w moim interesie. Moja prośba by pamiętać czyj to jest pomysł i jak by co stanąć za mną w sprawie ochrony praw patentowych :-D
Ostatnio zmieniony przez laisar 2022-05-22, 15:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 548
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2022-05-22, 15:04   

Żeby nie było (jako posiadaczy już tylko aut elektrycznych) nie jestem zagorzałym ich fanatykiem.

Myślę że każdy powinien mieć wybór jaki typ napędu (benzyna, diesel, LPG, elektryk) będzie mu najlepiej pasował w codziennej eksplantacji biorą pod uwagę dzienne pokonywane dystanse, możliwości ładowania w domu czy też zasobność budżetu domowego.
Mnie pasuje jazda elektrykiem - ma plusy ale też i minusy jak w każdym napędzie.
Niestety chyba będziemy zmuszeniu przechodzić powoli na inne źródła energii - czy to jest podyktowane ekologią nie wiem i chyba nikt tego dokładnie nie wie bo jest ogólna nagonka jednych na drugich a dostępne artykuły w prasie/sieci to sponsorowane bełkoty mające na celu zasianie dezinformacji w użytkownikach aut.
Patrząc to co się teraz dzieje z cenami paliw tylko potwierdziło że w pewnym sensie ryzykując zakup auta elektrycznego dokonałem dobrego wybory dla mojego budżetu domowego.

Renault Zoe posiadam od ponad roku ( zrobiłem nim ponad 22 tys. km i tak średni patrząc gdybym kupił do niego benzynę to bym ok. 10 000 zł musiał wydać), a ładując się cały czas na darmowych ładowarkach moje koszty wyniosły 0 zł.
Za serwis auta po roku zapłaciłem 245 zł w ASO Renault - drogo mając na uwadze że wymienili tylko filtr klimatyzacji i tylko wzrokowo sprawdzili auto.
Z autem nic się nie dzieje (raz samoczynnie zresetował się komputer pokładowy, dwa razy nie działała kamera cofania, kilka razy jakieś dziwne komunikaty ) ale wszystko wróciło do normy - jak na Renault to chyba nie jest źle).
Realny zasięg auta w zimie to 200-250 km, latem 300-350 km - deklarowanego przez producenta zasięgu 396 km nigdy nie osiągnąłem przy normalnej jeździe (może jakbym snuł się 80-90 km/h to bym uzyskał ten wynik ale bez przesady. Auto typowy mieszczuch.

Drugie auto elektryczne (sprzedając spalinową Toyotę RAV4) kupiłem 2 miesiące temu i ma zrobione już ponad 6000 km - sama przyjemność z jazdy.
Tym to już można jeździć bez najmniejszych problemów w dalekie wyprawy po Europie. Bez problemu przy spokojnej jeździe 100-120 km/h można przejechać 500 km co praktycznie robię zawsze na jednym ładowani (ładując do 90%), a ładowanie na szybkich stacjach od 20-80% zajmuję 15-20 minut więc nie ma tragedii.
Zużycie energii mam od kupna 145 Wh/100 km więc przejechanie 100 km kosztuje mnie nie więcej niż 10 zł – ładując auto w domu taryfa ENEA. W międzyczasie zamontowałem fotowoltanikę więc teraz mi się zwraca zakup ale patrząc jakie są do tej pory oszczędności po 2-3 lata będzie już darmowa jazda.



Z minusów jazdy elektrykiem to jednak trzeba dłuższą podróż zaplanować gdzie się ładować (jednak jeszcze infrastruktura w Polsce nie jest tak rozwinięta jak w krajach zachodnich, ale i aut elektrycznych w Polsce jest jeszcze mało).
Czasami zdarza się zastawianie ładowarek przez naładowane auta (głównie Traficar) raz zdarzyło mi przez auto spalinowe, ale kierowca bez problemów je przestawił.
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17797
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-22, 15:27   

pastp napisał/a:
Nie opatentowałem jeszcze tego

...bo przede wszystkim od ponad 125 lat jest na to za późno - https://en.wikipedia.org/wiki/Charging_station#History
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 501
Skąd: Lubelskie

Wysłany: 2022-05-22, 16:46   

Miałem okazję przejechać się (jako kierowca) już dwoma Teslami: S-ką, a ostatnio 3-ką (i to tylko RWD) i jak dla mnie największą wadą tych samochodów jest to, że zbyt łatwo można w nich stracić prawo jazdy. Radość z przyspieszania jest tak ogromna, że zanim się człowiek zorientuje z jaką prędkością jedzie (jakoś ten tablet na środku nie jest zbyt wygodny do tego celu, bo kątem oka słabo się kontroluje wskazania wyświetlacza) już mamy trzycyfrową prędkość.
Oczywiście prawo jazdy wciąż mam, ale na dłuższą metę nie wiem, czy byłbym w stanie się wciąż ograniczać.
Chyba już bezpieczniej czasem piłować to Sandero do 6000 obr/min, bo wtedy trudno przeoczyć fakt przyspieszania.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2388
Ostatnio zmieniony przez velomar 2022-05-22, 16:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
pastp 


Marka: FIAT, DACIA
Model: IDEA, SANDERO STEPWAY 2021
Silnik: 1,3 jtd, 1.0Tce LPG
Rocznik: 2005, 2021
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 131
Skąd: Koszęcin
Wysłany: 2022-05-22, 17:34   

laisar napisał/a:

ELON Musk też był przedemną ale co z tego. Nie sama idea jest tu tematem ale jej wdrożenie.
Ja nie jechałem jeszcze żadnym elektrykiem, nie wspominając o Tesli ( nawet nie stałem ). Wiem że w tych autach moc nie jest problemem a skrzynia biegów manulana będzie ekstrawagancją :-D . A tak na marginesie automatem też nie jechałem a chcę go mieć. Gdyby był dostępny w Stepwayu z LPG to w ciemno bym brał.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17797
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-22, 18:02   

pastp napisał/a:
Nie sama idea jest tu tematem ale jej wdrożenie

Wdrożenia w rodzaju "sprawy techniczne do rozwiązania" też nie podlegając ochronie patentowej :lol:

(TSD opłaty też _nie_ trafiają do żadnego miasta, tylko bezpośrednio do budżetu centralnego państwa...).
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2022-06-06, 08:23   

tomkasz napisał/a:
A jeszcze bardziej własne instalacje PV i PC , bo uniezależniamy się od paliw kopalnych ( czyli gazu najczęściej ) którego cena będzie rosła .
:mrgreen:

Człowieku o czym Ty w ogóle piszesz?
Koszt instalacji fotowoltaicznej to około 20.000 - 25.000 zł
Koszt samochodu elektrycznego o przyzwoitej wielkości np VW ID.3 to 180.000 zł
W dodatku taka jeżdżąca mydelniczka na baterie po 8 latach będzie do wyrzucenia
bo ogniwa bateryjne się zużyją.
Wybacz ale dopóki REALNIE nie spadnie koszt produkcji ogniw akumulatorowych które obecnie stanowią 80% wartości pojazdu, to cała ta "elektryfikacja osobówek" będzie tylko fajną ciekawostką dla ludzi zamożnych i bardzo zamożnych, choć z drugiej strony tacy ludzie jeszcze bardziej i dokładniej oglądają każdą złotówkę zanim ją wydadzą.
Jesteś hurra entuzjastą elektryfikacji nieco oderwanym od rzeczywistości.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne