Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1101 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-05-27, 13:07
uno0 napisał/a:
no to moje receptory czuciowo słuchowe w Citroenie C4 Picasso mnie zawodziły albo zwyczajnie nie potrafiłem tego zauważyć. No i fakt nie patrzę na spalanie chwilowe....Koniec końców zleciłem wykonanie diody, która w momencie rozpoczęcia wypalania ładnie świeciła i mogłem w końcu dać mu się wypalić. Inna sprawa, że gnojek zawsze chciał to robić akurat jak podjeżdżałem pod dom
hehe... u mnie też tak często było. jeździłem cały dzień po drogach lokalnych, a kiedy byłem niemal pod domem to czułem że zaczyna się proces ;)
To spalanie to było zdecydowanie większe - zamiast np. 2.5-4L/100 przy jeździe ze stałą miejską prędkością ,było 8-15L/100. Przy przyspieszaniu normalnie nie przekraczało 12-15l/100, przy wypalaniu 30L/100
Ekologia jak diabli ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-05-27, 13:10, w całości zmieniany 1 raz
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2022-06-01, 09:22
r70 napisał/a:
hehe... u mnie też tak często było. jeździłem cały dzień po drogach lokalnych, a kiedy byłem niemal pod domem to czułem że zaczyna się proces ;)
To spalanie to było zdecydowanie większe - zamiast np. 2.5-4L/100 przy jeździe ze stałą miejską prędkością ,było 8-15L/100. Przy przyspieszaniu normalnie nie przekraczało 12-15l/100, przy wypalaniu 30L/100
Ekologia jak diabli ;)
Auto mam od około 2 tygodni.
Dwa razy zaobserwowałem w ruchu miejskim, że chyba przebiega proces wypalania sadzy.
Objawy są takie, że obroty silnika na światłach, "na luzie" są zwiększone. Zamiast 750, jest 1000-1100 oraz słychać, że wentylator chłodnicy pracuje na pełnych obrotach.
Inna oznaka jest taka, że chwilowe spalanie na postoju zwiększa się z 0,5l/100km na 1,0-1,2l/100km. Średnio po około 10 minutach od wystąpienia tych zjawisk, wszystko wraca do normy.
Ostatnio byłem w długiej 400 km trasie i ku mojemu zdziwieniu proces dopalania rozpoczął się jak wjechałem do miasta i stałem na czerwonym. Rozmawiałem na ten temat ze znawcą tematu z jednego z serwisów zajmujących się m.in. filtrami DPF. Dowiedziałem się, że to normalne zjawisko. To, że byłem w trasie nie oznacza, że komputer zrezygnuje z inicjacji procesu dopalania w ruchu miejskim. Dziwne ale widocznie takie ma algorytmy, że włącza ten proces co 200-300km niezależnie od stylu jazdy.
Ostatnio miałem trasę łącznie jakieś 2000 km i coś sie podziało bo przy prędkościach autostradowych tj ok 110 km/h i więcej filtr się wypalał co 50 km. Na torque widziałem że wyraźnie przesunął w dół poziom zapełnienia przy którym inicjował wypalenie z 16-17g na 12g. Przy spokojniejszej jezdzie znowu wruciło do poprzedniego poziomu co daje wypalenie co 200-250 km. Trochę mi się to wydało niepokojące więc umówiłem się do ASO. Spodziewałbym się że na autostradzie ten interwał się wydłuży a nie skróci. W końcu na autostradzie pali mniej niż w mieście. W tej trasie średnie spalania 4.8 l/100km a w mieście 6l/100km.
Mam zapytanie...mam lekko przykopconą końcówkę wydechu w dusterze 1.5 blue dCI z 2022 roku. Mam przebieg 8 tkm na tą chwilę. Wy także macie w aucie z dpf i adblue lekko przykopconą końcówkę wydechu?. Drugie moje pytanie..jak wy odczytujecie na miarce oleju poziom?. Z jednej strony nic nie widać, z drugiej jakby główny ciąg oleju mam tak na 30% poziomu miarki..a potem nadal poziom idzie w góre ale jakby jest już zamazany..i tak kończy się przy samym max. Nie wiem czy mi pobiera olej czy nie, nie jestem w stanie rozszyfrować tej miarki. Napiszcie mi czy was blue dci pobiera olej i jak odczytujecie poziom oleju z tej miarki.
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 385 Skąd: Polska
Wysłany: 2023-01-17, 21:27
WaldekZieliński napisał/a:
Mam zapytanie...mam lekko przykopconą końcówkę wydechu w dusterze 1.5 blue dCI z 2022 roku. Mam przebieg 8 tkm na tą chwilę. Wy także macie w aucie z dpf i adblue lekko przykopconą końcówkę wydechu?. Drugie moje pytanie..jak wy odczytujecie na miarce oleju poziom?. Z jednej strony nic nie widać, z drugiej jakby główny ciąg oleju mam tak na 30% poziomu miarki..a potem nadal poziom idzie w góre ale jakby jest już zamazany..i tak kończy się przy samym max. Nie wiem czy mi pobiera olej czy nie, nie jestem w stanie rozszyfrować tej miarki. Napiszcie mi czy was blue dci pobiera olej i jak odczytujecie poziom oleju z tej miarki.
Jutro zajrzę w rurę i powiem Ci jak u mnie ,a mam coś ponad 32tys już stuknięte. Z tym bagnetem to istna porażka. Ja sprawdzam jak samochód jest zimny, przecieram i wkładam delikatnie .....po kilka razy aż pokarze się wskazanie. Mi oleju nie bierze od wymiany do wymiany
Od pierwszej do drugiej? Bierz przykład ze mnie: 270.000, wymieniam co 20.000, ostatnio widać, że na tym dystansie coś ubywa, ale dolewać przed wymianą nie muszę.
Mam zapytanie...mam lekko przykopconą końcówkę wydechu w dusterze 1.5 blue dCI z 2022 roku. Mam przebieg 8 tkm na tą chwilę. Wy także macie w aucie z dpf i adblue lekko przykopconą końcówkę wydechu?. Drugie moje pytanie..jak wy odczytujecie na miarce oleju poziom?. Z jednej strony nic nie widać, z drugiej jakby główny ciąg oleju mam tak na 30% poziomu miarki..a potem nadal poziom idzie w góre ale jakby jest już zamazany..i tak kończy się przy samym max. Nie wiem czy mi pobiera olej czy nie, nie jestem w stanie rozszyfrować tej miarki. Napiszcie mi czy was blue dci pobiera olej i jak odczytujecie poziom oleju z tej miarki.
Jak lekko to raczej norma. Mam to samo. Efektem tego może być wypalanie filtra, jak również spalania oleju silnikowego.
W swoim Dusterze też zaobserwowałem na początku eksploatacji niewielki ubytek oleju, tak było do ok. 20 ttk.
Może też spalać olej przy dużym obciążeniu, dynamiczna jazda, ale śladowe ilość. Końcówka jest lekko zadymiona.
Przy sprawdzaniu poziomu oleju najpewniejsze jest pierwsze podejście. Po dłuższym postoju energicznie wyciągasz bagnet i ta mniej zamazana strona jest prawidłowym wskazaniem poziomu oleju. Ponowne próby już nie odniosą takiego rezultatu.
Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2020 Posty: 122 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2023-12-05, 12:03
shrek napisał/a:
Wepnij się do przekaźnika grzania szyby i lusterka jesli chcesz mieć kontrolke na desce. Najprościej do kostki z lusterka, ale dioda wtedy znajdzie się przy szybie.
Mam zamiar zainstalować sobie taką diodę. W sklepie elektronicznym znalazłem takie wtyczki w gniazdo bezpiecznika. Nie wiem, jak się nazywają, ale można bezinwazyjnie się podłączyć do bezpiecznika. Może udałoby się to wykorzystać, tylko skąd mam wziąć masę, żeby mi ta dioda prawidłowo zadziałała? Jeśli napisałem coś głupiego poprawcie, nie jestem elektrykiem.
_________________ Duster złapał wirusa. :)
Ostatnio zmieniony przez Hipolit 2023-12-05, 12:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2878 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2023-12-13, 21:11
Kiedyś montowałem diodę potem ją zamontowałem bo mnie drażniło. Dziś auto ma 300 tyś km jeździ po mieście w łikendy po sklepach na odcinkach od 1-3 km i wszystko chodzi bezproblemowo. Kiedyś oglądałem kiedy się wypalało, a teraz mam to gdzieś.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Mam zapytanie...mam lekko przykopconą końcówkę wydechu w dusterze 1.5 blue dCI z 2022 roku. Mam przebieg 8 tkm na tą chwilę. Wy także macie w aucie z dpf i adblue lekko przykopconą końcówkę wydechu?. Drugie moje pytanie..jak wy odczytujecie na miarce oleju poziom?. Z jednej strony nic nie widać, z drugiej jakby główny ciąg oleju mam tak na 30% poziomu miarki..a potem nadal poziom idzie w góre ale jakby jest już zamazany..i tak kończy się przy samym max. Nie wiem czy mi pobiera olej czy nie, nie jestem w stanie rozszyfrować tej miarki. Napiszcie mi czy was blue dci pobiera olej i jak odczytujecie poziom oleju z tej miarki.
Też mam ten silnik, aktualnie nakulane 55tys km. Co do DPF nie wiem kiedy się wypala nie mogę tego rozgryźć, nie widzę różnicy w spalaniu i pracy silnika 😅 co do bagnet mój sposób sprawdzam zawsze rano olej po kilku godzinach postoju auta ale jest tylko jedna szansa pierwsze wyjęcie bagnetu 😁 kolejna próba już będzie olej rozmazany. A co do adblue chociaż nie było pytania też ledwo co wlewam może Łącznie z dwa zbiorniki weszły przez te 55tys km :)
Są PIDy do Torque Pro pokazujące kiedy Filtr jest wypalany. Car Scaner też ma chyba sygnalizację wypalania. To taka dobra alternatywa dla diody,, jakby ktoś nie chciał się bawić z elektryką. Tyle że trzeba mieć OBD na stałe podłączone. Ja mam ELM327 iCar PRO WiFi Vgate na stałe wpi3te + telefon.
U mnie po otwarciu drzwi ten mój iCar się budzi, uruchamia się sieć WiFi do której mój telefon się podłącza automatycznie. W tym momencie wystarczy uruchomić Torque i działa. Jedyny problem to fakt że jak jestem w zasięgu innej zapisanej Sieci to telefon automatycznie często łączy się do niewłaściwej sieci WiFi. Szczególnie jeśli ta druga sieć udostępnia internet czego iCar nie robi i Android preferuje inną sieć. Wybrałem wersję WiFi żeby w jakikolwiek sposób nie blokować bluetooth w telefonie. iCar startuje automatycznie nie musze niczego robić w schowku.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2024-03-09, 19:25, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiem jak to działa po bluetooth, ale w materiałach reklamowych tego iCar jest napisane że nie trzeba za każdym razem tego uruchamiać i dotyczy to obu wersji tj wifi i bluetooth.. A wybrałem po WiFi na wypadek gdybym miał wybierać OBD czy zestaw głośnomówiący który działa po bluetooth a tak niema konfliktu.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3633 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-03-10, 23:07
Łukasz_M napisał/a:
Wybrałem wersję WiFi żeby w jakikolwiek sposób nie blokować bluetooth w telefonie.
Ja mam iCara po bluetooth i połączenia działają jednocześnie, tzn. iCar działa z telefonem a telefon ma połączenie z MN3 i klasycznie i z AA poprzez AAWireless...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-03-10, 23:09, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2878 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-05-05, 20:14
Moja ma już przeszło 250 kkm i jeszcze ani razu problemu z tym nie było. To nie grupa vag ,ze fapy trzeba raz w tygodniu wypalać . No chyba ze maja 800+
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum