Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pasek akcesoriów i rolki - wymiana
Autor Wiadomość
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 242
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-07-05, 07:58   Pasek akcesoriów i rolki - wymiana

Witajcie,

Po 6 latach użtkowania wg. karty przeglądów powinienem wymienić "pasek akcesoriów i rolki"

Czy ktoś się orientuje jaka powinna być odpowiednia część dla Logan II 2016 ?

Na necie znalazłem że być może jest to numer części

117203336R

lub

117204083R

Ktoś to wymieniał może w ostatnim czasie ? Przebieg to ledwie 55K, niby wymiana co 120K lub 6 lat. Jaki może być orientacyjny koszt takiej wymiany lub ile roboczo-godziny ASO ?
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1584
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2022-07-05, 10:43   

Napinacz z paskiem osprzętu komplet to koszt +/- 400zl jeśli chodzi o oryginał.
Numeracja części 117204083R
_________________
Sprzedaż części nowych i używanych

https://www.czescidacia.pl/
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/259Nm
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3540
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-05, 12:04   

400pln za pasek wielorowkowy z napinaczem ?
śmiechu warte xD
:lol:

Kup franius sobie jakiś dobry pasek ( ok 40pln ) i napinacz zamiennika dobrej firmy lub wymien samą rolkę napinacza ( bo po takim czasie tylko to może lekko mieć luz ) i po robocie i wymienisz to sam pod blokiem lub na działce za śmieszne pieniądze. Możesz też znaleźć napinacz z jakiegoś rozbitka w dobrej cenie na allegro.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 82 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3073
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-05, 13:55   

corrado napisał/a:
400pln za pasek wielorowkowy z napinaczem ?

Rzeczony zestaw składa się z paska, napinacza, oraz trzech rolek prowadzących, w tym jednej z mocowaniem.
W wolnej sprzedaży cena brutto tego zestawu w oryginale to bardziej pod 440zł.


Podobne zestawy znajdziemy jako zamiennik (mogą mieć jedną rolkę mniej):
- Gates - ponad 500 zł
- Conti - od ok. 380 zł
- Dayco - od ok. 380 zł
- SNR - ok. 300 zł (tylko pasek z napinaczem)
Kupimy i wymienimy tylko pasek, lub pasek z napinaczem- na pewno przyoszczędzimy.
Całkowicie zrezygnujemy z wymiany- przyoszczędzimy jeszcze bardziej...
Na szczęście mamy wybór. ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-07-05, 14:13, w całości zmieniany 4 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/259Nm
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3540
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-05, 14:55   

Jasne , ja wybrałbym - jeśli napinacz nie daje znak złej pracy - nie napina itp. to wymieniłbym tylko pasek przy tym przebiegu - 55tys km, ewentualnie jeśli rolka któraś miałaby luz/bicia na łożysku to wymieniłbym jeszcze ją. A napinacz na pewno przy tym przebiegu jeszcze śmiga.

Wymiana prosta i nie trzeba z tym jechać do ASO.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3446
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-05, 17:11   

Dziadowanie, albo coś się robi dobrze albo wcale.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/259Nm
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3540
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-05, 17:52   

dziadowanie ? za to lepiej wywalaj kasę bez sensu , tam gdzie nie trzeba :-)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3446
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-06, 15:09   

Tak dziadowanie , zaoszczędzisz dwie stówy zamiast wymienić całość i mieć to z głowy na kolejne 6 lat czy tam 100 000 km.
Robota taka sama jak się już zdejmie osłony , koło itd.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2022-07-06, 15:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/259Nm
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3540
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-06, 18:10   

Dla mnie wywalanie kasy w błoto , skoro działa dobrze i nie jest to punkt który jest newralgiczny dla działania silnika a pasek wielorowkowy zawsze można sprawdzić podnosząc maskę, a przy tym wymiana paska to zero roboty praktycznie - 10min roboty góra 20min.
Napinacz można wymienić przy 120tys jak już wspomniał autor . Ja mam Dacię 12 letnią i tylko raz pasek wymieniłem i raz w napinaczu rolkę wymieniłem w napinaczu i to też pewnie trochę na wyrost bo już ją kupiłem, a w dci są większe wibracje na 100% .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne