Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:26
Wymiana oleju silnikowego - kiedy, jaki, ile?
Autor Wiadomość
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-15, 14:06   

Slawskip napisał/a:


u mnie w ASO Dzięciołowski Jelenia Góra:

wymiana oleju i filtra - 0,5 rbg - 105,17zł



Aż przetarłem oczy ze zdumienia - dzwoniłem do Opola, Wrocławia(Długołęki) i do Kalisza - ceny 300-350zł. Zadzwoniłem do "twojego" serwisu i faktycznie cena bez rabatu 120zł.
Po tym jak moi lokalni mechanicy zaśpiewali mi 150+vat to zastanawiam się czy oleju na 15tyś Olej 215, filtr+ podkładka 33 oryginalne) nie zmienić jednak w ASO z wpisaniem do systemu a dokładnie w JG przy okazji wyjazdu w Karkonosze ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-07-15, 14:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Slawskip 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 115
Rocznik: 2021
Wersja: Celebration
Dołączył: 16 Lip 2021
Posty: 79
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2022-07-15, 15:12   

Zapraszam w Karkonosze, jak widać można połączyć przyjemne z pożytecznym;-)
_________________
 
imć 


Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2021
Posty: 80
Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-07-15, 16:47   

r70 napisał/a:
zastanawiam się czy oleju na 15tyś (...) nie zmienić jednak w ASO z wpisaniem do systemu a dokładnie w JG przy okazji wyjazdu w Karkonosze ?


Turystyka serwisowa? Ja chce hak założyć w autobusie i zdecydowanie Renó poza W-wą jest tańsze.

r70 napisał/a:
Olej 215


I który w końcu olej?
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-15, 20:12   

imć, Wszystko wskazuje na to że Shell Helix Profesional ar-l 0w-20
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
imć 


Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2021
Posty: 80
Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-07-16, 00:24   

r70 napisał/a:
imć, Wszystko wskazuje na to że Shell Helix Profesional ar-l 0w-20


Dobry wybór. Dorzucam się do VOA 8-)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-16, 17:02   

imć napisał/a:
r70 napisał/a:
imć, Wszystko wskazuje na to że Shell Helix Profesional ar-l 0w-20


Dobry wybór. Dorzucam się do VOA 8-)

Super - pewnie będę chciał zrobić zarówno nowego jak i przepracowanego po 10 albo 15tyś :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-19, 14:29   

jeśli ktoś nie wie normę oleju wybrać do 1.0TCE (i innych które dopuszczają RN17FE i RN17) i waha się czy nie przejść na teoretycznie oszczędzający paliwo olej z normą 0w20 rn17fe to zapraszam do odwiedzenia wątku na forum olejowym
Sam właśnie przechodzę Shell Helix Ultra Professional AR-L 0W-20 (ACEA C5, RN17FE) i z praktycznego pkt na pewno podzielę siętu swoją opinią, natomiast na forum olejowym mam nadzieję ujrzeć analizę tego oleju.
Wspomniany SHELL posiada oficjalną aprobatę normy renault i jest w pełni akceptowalny w ASO w ramach wymian gwarancyjnych (oraz w dodatkowych wymianach w czasie umów serwisowych.
Wg informacji ASO Nawrot Długołęka, w czasie planowanych wymian oleju w ramach umów zalewają w zależności od wyboru klienta Elf/Castrol 5w30 rn17, albo Elf/Castrol 0w20 RN17fe - także przechodząc na taką 0w20 w czasie trwania umowy, możemy oczekiwać takiego oleju przy każdym przeglądzie.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-07-19, 14:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-20, 10:02   

Jestem we Włoszech, przy aktualnych temperaturach 0w20 to jakiś mindfuck. 5w40 po jeździe ma konsystencję wody.
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2022-07-20, 11:47   

Widziałem kiedyś na youtube film, gdzie mierzyli ciśnienie oleju 0w20, a następnie zalewali gęstszy (chyba 5w40 ale nie pamiętam dokładnie). Na gęstszym ciśnienie było o wiele wyższe.
W silnikach z łańcuchem rozrządu olej jest odpowiedzialny nie tylko smarowanie, odprowadzanie ciepła czy czyszczenie silnika, ale również za pracę napinacza łańcucha rozrządu, im większe ciśnienie tym lepiej. Obawiam się, że niższe ciśnienie w przypadku oleju 0w20 może zwiększać ryzyko awarii rozrządu.
Mania producentów przechodzenia na olej 0w20 to nic innego jak dostosowanie się do norm Euro czystości spalin. Nawet w Pandzie w silnikach z rodziny Fire, w których od 40 lat zalecany był olej 5w40 teraz wskazany jest 0W20.
 
syn marnotrawny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 turbo LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2021
Posty: 161
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2022-07-21, 11:27   

Ja u siebie wymieniłem na 3-4 tysiące. I teraz wymieniam w ASO co 10-15k. Dla mnie te zalecenia serwisowe są po to żeby Ci padł silnik przy 80-100k akurat magicznym trafem gdy skończy się gwarancja :)
_________________
DACIA - fun to drive
Ostatnio zmieniony przez syn marnotrawny 2022-07-21, 11:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-21, 12:48   

Każdy ma swoje przemyślenia :)
Ja mam przejeździłem prawie milion kilometrów swoimi samochodami - lika było nowych - docieranych przeze mnie, część kupionych z przebiegami 20-40tyś, chyba 2 z przebiegiem ok 150t-240yś (u mnie zrobiły kolejne 100-150tyś). Większość miała zmieniany olej wg zaleceń producenta - tzn. 15-20tyś. Olej zawsze starałem się wybrać najlepszy w pewnym budżecie (oczywiście w zakresie swojej wiedzy). I żadnemu silnikowi nic nie dolegało - użytkowane były przez kolejnych właścicieli bez serwisu silnika.
Obecnie sytuacja się trochę zmieniła - 30tyś to na pewno za dużo - dlatego zgodnie z zaleceniami stosuję interwał 15tyś (mój teść w Captur 1.2 wymieniał olej co 30tyś i zrobił to tylko raz - przy 54tyś konieczna była wymiana silnika. ale to był 1.2 z 2013r które jak wiadomo miały wadę)
Teraz w dacii konsultowałem zmianę oleju po 3-4tyś, kontrolowałem jakość testem jednokropelkowym i ostatecznie zmieniłem olej który wydawało się był nadal bardzo dobry po 15tyś.
Zagadką niewiadomą jest dla mnie olej 0w20 rn17fe zwłaszcza w takich temp jak mamy obecnie (wczoraj i dziś jeździłem przy 37stC ). Ale nic niepokojącego nie słyszę w jego pracy. Znów będę kontrolował jak będzie się zmieniała jakość co 1-2tyś km i zdecyduję kiedy i na jaki zmienić :)
Captur który ma nowy silnik od 40tyś ma olej zmieniany co roku - średnio co 8tyś. Teraz po 5tyśod wymiany wygląda że jest w znacznie gorszej kondycji niż ten z duster po 15tyś - będzie zmieniany.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-07-21, 12:56, w całości zmieniany 3 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-21, 13:03   

krimar napisał/a:
Widziałem kiedyś na youtube film, gdzie mierzyli ciśnienie oleju 0w20, a następnie zalewali gęstszy (chyba 5w40 ale nie pamiętam dokładnie). Na gęstszym ciśnienie było o wiele wyższe.
W silnikach z łańcuchem rozrządu olej jest odpowiedzialny nie tylko smarowanie, odprowadzanie ciepła czy czyszczenie silnika, ale również za pracę napinacza łańcucha rozrządu, im większe ciśnienie tym lepiej. Obawiam się, że niższe ciśnienie w przypadku oleju 0w20 może zwiększać ryzyko awarii rozrządu.
Mania producentów przechodzenia na olej 0w20 to nic innego jak dostosowanie się do norm Euro czystości spalin. Nawet w Pandzie w silnikach z rodziny Fire, w których od 40 lat zalecany był olej 5w40 teraz wskazany jest 0W20.


W ramach zgłębienia tematów olejowych zapraszam na specjalistyczne fora - wnoszą zauważalnie więcej sensownych informacji :)


Olej zmieniłem wczoraj w (moim ulubionym) ASO. Cena usługi po rabatach 169zł butto :)
razem wyszło - olej: 4x45zł (weszło 3.75L) , filtr 33zł, uszczelniacz 1zł, robocizna 169zł = 383zł brutto + LPG na dojazd do ASO 29zł
412zł - ceny mocno poszybowały - nie ma co :/ pocieszające że za kolejne 8 -9miesięcy zmiana będzie free :D

shell_0w20.jpg
Plik ściągnięto 2296 raz(y) 99,55 KB

_________________
pozdrawiam
Paweł
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-07-21, 14:42   

Ja też dziś zamówiłem oleum o podobnym parametrze do mojego pudełka -- takie jest zalecenie producenta; początkowo się zdziwiłem (zero wu dwadzieścia?!?), no ale cóż, skoro tak ma być, to niech tak będzie.
Będę zmieniał po 5 tysiakach z haczykiem, puretech i bez tego nie ma dobrych opinii jeśli chodzi o olej, więc nie zaszkodzi pewna doza przezorności, choćby i na wyrost.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-21, 14:44   

Nie mogę już edytować więc nowy wpis porównujący specyfikację norm Renault
Jak widać w RN17 zauważalnie przekracza RN0710, natomiast RN17FE pokrywa normę RN17 za wyjątkiem "kompatybilności z układem oczyszczania spalin" (nie wiem czy jest zalecana do DCI ?) natomiast przewyższa go znacznie w zakresie oszczędności paliwa - RN17, RN0710 - 0pkt, RN17FE - 10pkt. Nie liczyłbym w tym względzie na za wiele ;) ale ewidentnie w zakresie ochrony silnika RN17FE nic nie brakuje. Poza tym silnik zdecydowanie mniej powinien się zużywać przy zimnych startach przez większość pór roku w Polsce, a jak można się dowiedzieć z badań SAE, 80% zużycia silnika następuje w trakcie zimnych startów.


defunk napisał/a:
Ja też dziś zamówiłem oleum o podobnym parametrze do mojego pudełka -- takie jest zalecenie producenta; początkowo się zdziwiłem (zero wu dwadzieścia?!?), no ale cóż, skoro tak ma być, to niech tak będzie.
Będę zmieniał po 5 tysiakach z haczykiem, puretech i bez tego nie ma dobrych opinii jeśli chodzi o olej, więc nie zaszkodzi pewna doza przezorności, choćby i na wyrost.

Witam w klubie "odważnych 0w20" ;)

RN17_RN710_RN17FE.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 167,85 KB

_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-07-21, 14:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2022-07-22, 15:48   

r70 napisał/a:
W ramach zgłębienia tematów olejowych zapraszam na specjalistyczne fora - wnoszą zauważalnie więcej sensownych informacji :)

Czyżbyś wątpił, że rzadszy olej pracuje z niższym ciśnieniem niż gęstszy? Na BITOGu spędziłem więcej czasu niż na forum Dacii.

r70 napisał/a:

Witam w klubie "odważnych 0w20"

Teoria jedno, a praktyka drugie.
Praktykę można zobaczyć tutaj
Olej 0w20 zmieniany co parę tysięcy km wykończył silnik po 100 tys km.

Jeśli to zdjęcie
to zdjęcie oleju, który wlałeś, to ja bym go nie tknął nawet kijem ze względu na 3 letni okres leżakowania w sklepie. Wiem, producenci oleju zapewniają, że olej zachowuje swoje własności przez 5 lat od daty produkcji, ale ja nie biorę starszych niż roczne.
Ostatnio zmieniony przez krimar 2022-07-22, 16:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-22, 16:29   

czyli jeśli ktoś ma umowę serwisową na 5 lat i 150tyś, i zgodnie z zaleceniami zmienia olej co 30tyś, a do tego wybiera zalecany olej 0w20 to pewnie przed końcem umowy będzie miał 3 silnik ?
i pewnie dlatego w wielu samochodach 0w20 pracuje od 10lat ? I w USA gdzie ekologia nie jest najważniejsza, spora część samochodów także jeździ na 5w20 i 0w20 ?
Z bliższego podwórka sąsiad jeździ służbowym Seatem 1.5TSI 130KM od 3 lat. ma przejechane 150tyś km na oleju 0w20 i w przeciwieństwie do mnie często przekracza prędkości kwalifikujące się do mandatu nawet na autostradzie, a jego silnik jak każdy DI potrafi podlać paliwem i rozcieńczyć olej. I nic - nadal pierwszy silnik i ma się całkiem dobrze.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-07-22, 16:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2022-07-22, 18:44   

r70 napisał/a:
czyli jeśli ktoś ma umowę serwisową na 5 lat i 150tyś, i zgodnie z zaleceniami zmienia olej co 30tyś, a do tego wybiera zalecany olej 0w20 to pewnie przed końcem umowy będzie miał 3 silnik ?

jeśli ktoś ma umowę serwisową, to nie on wybiera olej, lecz serwis, a serwis nie wybierze 0w20.

r70 napisał/a:
sąsiad jeździ służbowym Seatem 1.5TSI 130KM od 3 lat. ma przejechane 150tyś km na oleju 0w20

1.5 tsi nie ma łańcucha rozrządu i olej nie musi zapewnić ciśnienia w napinaczu, a poza tym serwisy VAG leją do niego 5w30 często nawet nie mówiąc klientowi. Tak przynajmniej wynika z wpisów na forach użytkowników.
Mam też auto VW (co prawda nie 1.5 tsi) i autoryzowane serwisy lały mi następujące oleje
1 przegląd 5w30
2 przegląd 5W30
3 przegląd 5W30
4 przegląd 0W30
5 przegląd (już po zakończeniu umowy serwisowej, czyli płatny) 5W40 bo: "Panie, po co przepłacać za long life jak masz Pan w samochodzie stały tryb przeglądów co rok" -wszystkie zgodne z normą VW przewidzianą dla mojego auta.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-22, 20:40   

krimar napisał/a:

jeśli ktoś ma umowę serwisową, to nie on wybiera olej, lecz serwis, a serwis nie wybierze 0w20..


tak na szybko - mam umowę serwisową i mogę wybrać rn17fe albo rn17
Odpłatnie też mogłem wybrać między elf i castrol - zarówno rn17 jak i rn17fe kosztuje w ASO ok 65-70zł za litr

0w20 VW 508.00/509.00 ASO leje do 1.5TSI sąsiada, wymiana na co 15tyś (chyba z woli klienta)

A tak ogólnie to o co Ci chodzi, bo nie bardzo wiem ? wszyscy mają wybrać 0w30 bo Ty tak chcesz ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-07-22, 20:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2022-07-23, 19:54   

Cytat:
A tak ogólnie to o co Ci chodzi, bo nie bardzo wiem ? ?

Też mam wrażenie, że nie bardzo rozumiesz co napisałem.
r70 napisał/a:
wszyscy mają wybrać 0w30 bo Ty tak chcesz ?

A broń Boże, gdzie to wyczytałeś, dopiero żeś zamącił tą wypowiedzią. Olej o lepkości 0W30 nie ma dopuszczenia producenta dla silników 1.0 tce. Jedyne dopuszczone lepkości olejów dla tego silnika to 0W20 w przypadku olejów spełniających normę RN17FE oraz 5W30 lub 0W40 w przypadku olejów spełniających normę RN17. Z tym, że ten RN17 0W40 jest jak Yeti - producent go wymienia w dokumentacji (zdjęcie parę postów wyżej) ale nikt go nigdy nie widział. Jest co prawda olej 0W40 ale spełniający normę RN17RSA, a norma ta z kolei nie ma dopuszczenia dla naszych silników. Olej o lepkości 0W30 pojawił się jako offtop w dyskusji w związku z silnikiem 1,5 tsi koncernu VW. Zmieniając dostawcę oleju z Castrol na Shell VAG nagle zmienił lepkość olejów zgodnych z normą VW 504 z 5W30 na 0w30. (Oleje VW 504 też mają dopuszczenie do użycia w silnikach 1,5 tsi i taki olej jest też lany w serwisie z czego właściciel auta nie koniecznie musi sobie zdawać sprawę.)

r70 napisał/a:
tak na szybko - mam umowę serwisową i mogę wybrać rn17fe albo rn17

Jesteś pewien? Masz DD z 2021 r. Obawiam się, że się mocno zdziwisz, gdy za rok przyjdzie pierwsza "oficjalna" wymiana w ramach pakietu i serwis zaleje to co będzie mu najbardziej pasowało (czytaj było tańsze w zakupie) i oczywiście spełniało normy.

r70 napisał/a:
Odpłatnie też mogłem wybrać między elf i castrol - zarówno rn17 jak i rn17fe kosztuje w ASO ok 65-70zł za litr

W to nie wątpię, za pieniądze chętnie wleją Ci najdroższy olej.

Sam piszesz
r70 napisał/a:
Witam w klubie "odważnych 0w20" ;)
czyli wydajesz zdawać sobie sprawę z tego, że użycie takiego oleju to akt odwagi. Ja osobiście nigdy bym się nie odważył wlać do swojego silnika oleju 0w20, zwłaszcza takiego, który był wyprodukowany w lipcu 2019 i ostatnie 3 lata spędził w magazynie lub sklepie w nieznanych mi warunkach.

Oczywiście nie zamierzam ani Tobie, ani innym zabraniać takich "aktów odwagi", ale tez nikt nie może mi zabronić dzielenia się moją opinią na temat takiego procederu.

PS: Ładne masz te zdjęcia.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-23, 20:22   

Otrzymałem informację żę będę mógł w ramach umowy kontynuować stosowanie oleju rn17fe. Ale może będzie inaczej ? zobaczymy.
"odważny" napisałem jak widzisz w cudzysłowie i z ;) na końcu. rozumiesz że to nie było na poważnie ?
co do dalszych rozważań a temat bezpieczeństwa stosowania olejów o niskiej lepkości, odsyłam na stosowne forum ;)

Ps. Dziękuje :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2022-07-24, 20:34   

Zalinkowana dyskusja na stosownym forum raczej zniechęca konkretnymi argumentami do stosowania oleju 0w20. Zawiera za to link do filmu o którym pisałem wcześniej z pomiarem ciśnienia olejów o różnej lepkości.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-24, 21:19   

krimar napisał/a:
Zalinkowana dyskusja na stosownym forum raczej zniechęca konkretnymi argumentami do stosowania oleju 0w20. Zawiera za to link do filmu o którym pisałem wcześniej z pomiarem ciśnienia olejów o różnej lepkości.


Najwyraźniej inaczej rozumiemy dyskusję :)
Twój film wg mnie nic nie wnosi - jak widzę w nagłówku dotyczy silnika g4kd - konstrukcji mającej minimum 12lat, która nie dopuszczała oleju 0w20, natomiast dopuszczał 10w60 - zupełnie inne światy niż 1.0TC który jest znacznie mniejszy, i lżejszy co wymusza magistralę olejową o mniejszych średnicach, dysponujący pompą olejową o zmiennym wydatku, do którego producent dopuszcza olej 0w40 (którego nie ma żaden producent oleju) natomiast zaleca 0w20 i 5w30. Maja MyDacia dopuszca tylko RN17fe - czyli 0w20, spora część producentów oleju także jako pierwszy, albo wręcz jedyny wybór poleca olej w specyfikacji RN17fe.
Mój wybór nie dotyczył więc zalania 0W20 do 1.6 K4M czy 1.2 tce h5ft tylko do silnika do którego producent silnika i producenci oleju dedykują ten olej.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-07-24, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2022-07-25, 08:32   

Panowie w tym filmiku pastwili się nad Nissanem 350Z z silnikiem 3.5 l V6, do którego producent zaleca olej 5W30 czyli taki jak do 1,0 tce (oraz dopuszcza 0W30) Gdyby wzięli do testów Dustera 1.0 tce to efekt byłby prawdopodobnie taki sam. Mnie przekonuje argument z forum olejowego, że jak do silnika dopuszczone są oleje 20, 30 i 40 to znaczy, że jest pasowany do oleju 30, a 20 i 40 to skrajności dla tego silnika.
Ostatnio zmieniony przez krimar 2022-07-25, 08:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Slawskip 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 115
Rocznik: 2021
Wersja: Celebration
Dołączył: 16 Lip 2021
Posty: 79
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2022-07-25, 11:57   

Przecież to wszystko zależy jak i gdzie kto jeździ. Po wynikach spalania kolegi r70 śmiem twierdzić że oszczędnie używa obrotów silnika i rzadko dochodzi do "czerwonego pola", oraz jak sam wspominał nie jeździ często z prędkościami autostradowymi, także dla takiego stylu jazdy może okazać się że 0W20 będzie odpowiedni. Dodatkowo jak ktoś często gasi i odpala samochód (użytkuje samochód na krótkich trasach), to taki 0W20 może być nawet lepszym wyborem, ale na to musi sobie każdy sam odpowiedzieć.
_________________
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-25, 14:26   

Slawskip, dzięki za głos rozsądku :)
Myślę że istotne w całości jest sposób eksploatacji - zapewne inaczej traktowany jest silnik który średnio spala 9-10L/100km niż ten który potrzebuje na każde 100km tylko 7L gazu.

b]krimar[/b], poza tym z chęcią poznałbym argumenty
przekonujące że w eksploatacji kiedy jazda z prędkościami autostradowymi, bardzo dynamiczna albo z przyczepą jest bardzo sporadyczna to wybór wyższej lepkości oleju z proponowanych przez producenta ma jakiekolwiek uzasadnienie poza ceną
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-07-25, 14:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne