Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2022-08-06, 11:45
Bezwzględne pierwszeństwo dla pieszego
Autor Wiadomość
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-07-07, 16:32   

Cytat:
POTENCJALNE pogorszenie bezpieczenstwa na przejsciach dla pieszych w wiekszości województw pokazuje wadę noweli. Niektórzy dziennikarze zbierając precyzyjniejsze dane wskazują, że pogorszyło się.


A później sięgamy do publikowanych informacji:


Cytat:
W tym [2021] roku (od stycznia do października) kierowcy nieustępujący pierwszeństwa pieszym na pasach spowodowali o 20 proc. mniej wypadków w stosunku tego samego okresu w roku 2020 oraz o ponad 30 proc. mniej w stosunku do roku 2019.

Liczba wypadków spowodowanych przez kierujących pojazdami z powodu „nieustąpienia pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych” w okresach styczeń – październik [dane KGP]

2019 – 2077

2020 – 1791

2021 – 1439

Liczba śmiertelnych ofiar takich wypadków spadła dwukrotnie mocniej. Kierowcy nieustępujący pierwszeństwa na przejściach dla dla pieszych od stycznia do października zabili w takich wypadkach o 38 proc. mniej pieszych niż w roku 2020 oraz o 42 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku 2019!

Liczba zabitych pieszych w wypadkach spowodowanych przez kierujących pojazdami z powodu „nieustąpienia pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych” w okresach styczeń – październik [dane KGP]

2019 – 139

2020 – 130

2021 – 81

Liczba rannych w wypadkach spowodowanych przez kierowców nieustępujących pierwszeństwa na pasach też spadła. Od stycznia do października tego roku spadła o 19 proc. w porównaniu z tym okresem roku 2020 i o 30 proc. przyrównując do takiego okresu w roku bez zaburzonej mobilności, czyli 2019.

Liczba rannych pieszych w wypadkach spowodowanych przez kierujących pojazdami z powodu „nieustąpienia pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych” w okresach styczeń – październik [dane KGP]

2019 – 2042

2020 – 1737

2021 – 1415



(BRD.24.pl)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2022-07-07, 16:45   

eio napisał/a:
Czasem jest taki obrazek, jak dzisiaj: dziunia stala na krawężniku przejscia dla pieszych, odwrócona bokiem do zatrzymujacych sie aut (tylko dla niej) i rozmawiajaca przez telefon... Kiedy po serii ruszania i zatrzymywania sie przed pasami ...


Frajerzy - używając komórki nie wolno przechodzić przez przejście. :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2022-07-07, 17:03   

defunk napisał/a:
A później sięgamy do publikowanych informacji:

Dzięki za ciągnięcie wątku, defunk, ale kręcimy się w kólko. Było o tym. Analizowane okresy są nieporownywalne:
1. nowela weszła w życie 1.06.2021 r. Nie obowiązywała od 1.01.2021 r.
2. od marca do któregoś kwietnia obowiązywał zakaz przemieszczania się z powodu covida. Na drogach było pusto. Ten rok był zresztą inny niż wszystkie.
...
Od 2022 r. jest nowy ostrzejszy taryfikator, ktory poczatkowo mial wpływ na ostrożniejszą jazdę. Ale to się zmieniło.

Cytat:
Nowe przepisy o pieszych niewiele zmieniły. Na poprawę jeszcze poczekamy

TOMASZ BUDZIK, 19 czerwca 2022 09:18
https://autokult.pl/45136,nowe-przepisy-o-pieszych-niewiele-zmienily-na-poprawe-jeszcze-poczekamy


kilka cytatów z tego artykułu:
Cytat:
Liczba wypadków drogowych oraz skutki z udziałem pieszych na przejściach dla pieszych od 1 czerwca 2021 r. do 31 maja 2022 r.

wypadki: 2638,
ofiary śmiertelne: 168,
ranni: 2561.

Liczba wypadków drogowych oraz skutki z udziałem pieszych na przejściach dla pieszych od1 czerwca 2020 r. do 31 maja 2021 r.

wypadki: 2283,
ofiary śmiertelne: 148,
ranni: 2218.

Z danych wynika, że o ile liczba wypadków z udziałem pieszych w ciągu roku od wprowadzenia nowych przepisów wzrosła o 10 proc., to liczba wypadków na przejściach dla pieszych podniosła się o 15 proc . Liczba śmiertelnych ofiar potrąceń zmalała o 2 proc. Jednocześnie jednak o 13 proc. wzrosła liczba śmiertelnych ofiar potrąceń na przejściach dla pieszych .


Cytat:
Zaskakujące wyniki przyniosły odpowiedzi kierowców dotyczące efektów zmiany przepisów. Aż 50 proc. zmotoryzowanych ankietowanych uważa, że po zmianie prawa piesi częściej wchodzą na przejście bezpośrednio przed pojazd. 24 proc. zapytanych jest zdania, że po nowelizacji przepisów jest bezpieczniej i dla pieszych, i dla kierowców.


Więcej nie cytuję, bo można samemu poczytać. Tym razem red. Budzik (wczesniejszy entuzjasta noweli) włożył więcej pracy w analitykę.

-- stopka -- stopka -- stopka --

1. TUTAJ-1 o brakach w materiałach eksperckich Polaków, ktore skłoniły posłów i senatorow RP do przegłosowania ustawy.
2. TUTAJ-2 o Systemie zarządzania ruchem pieszych w Niemczech, czyli o tym, co pominęli polscy eksperci.
3. TUTAJ-3 podsumowanie dla polskich polityków - o niemieckich przejsciach z pierwszeństwem dla pieszych i przejściach bez pierwszeństwa dla pieszych.
Ostatnio zmieniony przez eio 2022-07-07, 17:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2022-07-07, 17:08   

Te przepisy w krótkim czasie nic nie zmienią, ale może w tym kraju w końcu się coś zmieni i wreszcie ludzie dojdą do wniosku, że miasto należy do pieszych, a nie pojazdów. Może cześć osób w końcu zacznie zwracać uwagę na przejścia dla pieszych i poprawi się sytuacja na pasach w miastach.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-07-08, 08:13   

eio napisał/a:
1. nowela weszła w życie 1.06.2021 r. Nie obowiązywała od 1.01.2021 r.


No i co z tego? Masz dane za cały rok, czyli zapewne "gorsze", niż gdybyś wziął pod uwagę tylko końcowe 7 miesięcy - a jednak są lepsze.

eio napisał/a:
2. od marca do któregoś kwietnia obowiązywał zakaz przemieszczania się z powodu covida. Na drogach było pusto. Ten rok był zresztą inny niż wszystkie.


Nie w 2021 r., lecz rok wcześniej, czyli -- jak wiadomo -- statystyki będą o tyle przekłamane, że masz zaniżoną bazę w 2020 r.
 
RAJ 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 lpg
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 12 Mar 2022
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-08, 08:40   

defunk napisał/a:
eio napisał/a:
1. nowela weszła w życie 1.06.2021 r. Nie obowiązywała od 1.01.2021 r.


No i co z tego? Masz dane za cały rok, czyli zapewne "gorsze", niż gdybyś wziął pod uwagę tylko końcowe 7 miesięcy - a jednak są lepsze.


To założenie jest bardzo na wyrost i bez dowodów jest do odrzucenia.
Równie dobrze mogło być tak, że w pierwszej połowie roku był znaczny spadek ilości wypadków z uwagi na znaczny wzrost wysokości mandatów, co przełożyło się na znaczne zmniejszenie szybkości jazdy i ogólnie zwiększoną czujność kierowców. Tyle, że po 2-3 miesiącach efekt ten zaczął tracić na sile i wszyscy zaczęli wracać do starych przyzwyczajeń.
W efekcie w drugiej połowie roku ilość wypadków mogła być znacznie większa.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-07-08, 09:38   

RAJ napisał/a:
defunk napisał/a:
eio napisał/a:
1. nowela weszła w życie 1.06.2021 r. Nie obowiązywała od 1.01.2021 r.


No i co z tego? Masz dane za cały rok, czyli zapewne "gorsze", niż gdybyś wziął pod uwagę tylko końcowe 7 miesięcy - a jednak są lepsze.


To założenie jest bardzo na wyrost i bez dowodów jest do odrzucenia.
Równie dobrze mogło być tak, że w pierwszej połowie roku był znaczny spadek ilości wypadków z uwagi na znaczny wzrost wysokości mandatów, co przełożyło się na znaczne zmniejszenie szybkości jazdy i ogólnie zwiększoną czujność kierowców. Tyle, że po 2-3 miesiącach efekt ten zaczął tracić na sile i wszyscy zaczęli wracać do starych przyzwyczajeń.
W efekcie w drugiej połowie roku ilość wypadków mogła być znacznie większa.


Przecież sankcje za wykroczenia drogowe poszły w górę dopiero od 1 stycznia 2022 r.

Uważam, że 2021 r. jest niezły do porównań, ponieważ nie było już takich zaburzeń w ruchu jak w 2020 r. (lock-down wiosną), natomiast przepis o pierwszeństwie na zebrze zmienił się w czerwcu, czyli przez 7 miesięcy obowiązywał.
Oczywiście bardziej szczegółowe porównanie dałoby lepszy obraz, ale prawda jest prawdą -- w 2021 r. było mniej wypadków, niż w 2020 r.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2022-07-13, 07:41   

defunk napisał/a:
Uważam, że 2021 r. jest niezły do porównań, ...

@defunk, lepiej nie zajmuj się statystykami, bo nie potrafisz z nich prawidłowo korzystać.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-07-13, 08:58   

eio napisał/a:
defunk napisał/a:
Uważam, że 2021 r. jest niezły do porównań, ...

@defunk, lepiej nie zajmuj się statystykami, bo nie potrafisz z nich prawidłowo korzystać.


Ale potrafię czytać, a także logicznie i krytycznie analizować i wnioskować na podstawie tego, co przeczytałem.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2022-07-13, 09:03   

defunk napisał/a:
Ale potrafię czytać, a także logicznie i krytycznie analizować i wnioskować na podstawie tego, co przeczytałem.

I jako pieszy unikaj źle zaprojektowanych przejść dla pieszych, bo z kim będę się przekomarzał?
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2022-07-20, 07:12   

Cytat:
Kolejny szczeciński radny pyta o znikające przejścia dla pieszych. Zjawisko jest zauważalne w całym mieście. Zamiast wyznaczonych „zebr" podczas modernizacji i przebudów ulic powstają tzw. przejścia sugerowane. Zdaniem władz Szczecina nie ma to jednak wpływu na bezpieczeństwo, co potwierdzają statystyki.

2022-07-11 17:54
https://24kurier.pl/ekurier/to-celowe-dzialanie-mniej-przejsc-mniej-potracen-sonda/

"Przejścia sugerowane"- to przypomina furty w Niemczech. Samorządowcy probują sobie radzić z problemem.

Cytat:
Fiasko dobrej zmiany na przejściach. Przybyło ofiar. Nie panujemy nad kierowcami

Bardzo krótko trwała poprawa na przejściach dla pieszych po zmianie prawa. Dane z tego roku zatrważają – na pasach ginie więcej osób niż w 2021 r. Jasnym jest, że problemem są wyłącznie kierowcy. Policja nie potrafi nad nimi zapanować, a samorządy utrzymują niebezpieczną infrastrukturę

opublikowano 4 tygodnie temu - 21 czerwca 2022
https://www.brd24.pl/spol...nad-kierowcami/

Nawet entuzjaści noweli z brd zauważyli że coś jest nie tak. Jednak błędna ocena - błędnie przypisana wina. winni nie są kierowcy, nie piesi, ale ustawodawca. Ustawodawca stworzyl takie warunki.
Dlaczego Niemcy wymazują zebry z pierwszenstwem dla pieszych w zamian instalując furty bez tego pierwszeństwa? Było o tym na poczatku tematu. Chcieli zmniejszyć liczbę potraceń na pasach z pierwszenstwem dla pieszych. Polski ustawodawca wybrał przeciwny kierunek.
Ostatnio zmieniony przez eio 2022-07-20, 07:35, w całości zmieniany 4 razy  
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2022-07-20, 15:20   

Cytat:
"Przejścia sugerowane"- to przypomina furty w Niemczech. Samorządowcy próbują sobie radzić z problemem.

A cóż to za stwór ? Nie ma tego i zapewne długo nie będzie w przepisach . Według PoRD czegoś takiego nie ma - próbują radzić sobie z problemem poprzez stwarzanie nowego problemu . Jak w takim miejscu ma się zachować kierowca ? Czy pieszy nie powinien być tam traktowany jako osoba naruszająca przepisy o przechodzeniu przez jezdnię ? Organy państwa , w tym samorządy , mogą działać tylko i wyłącznie w ramach prawa - nie mogą tworzyć czegoś co nie jest prawem przewidziane .
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2022-07-20, 16:14   

EBmazur napisał/a:

A cóż to za stwór ? Nie ma tego i zapewne długo nie będzie w przepisach . Według PoRD czegoś takiego nie ma -

art. 13 pkt 2 i 3 prd. Podobnie chyba jest w Niemczech.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-07-20, 16:24   

eio napisał/a:
EBmazur napisał/a:

A cóż to za stwór ? Nie ma tego i zapewne długo nie będzie w przepisach . Według PoRD czegoś takiego nie ma -

art. 13 pkt 2 i 3 prd.


No nie, albo jest przejście dla pieszych (oznacza to "powierzchnię jezdni, drogi dla rowerów lub torowiska przeznaczoną do przechodzenia przez pieszych, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi", art. 2 pkt 11 pord), albo przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych (jak w art. 13 ust. 2-3 pord).


eio napisał/a:
Podobnie chyba jest w Niemczech.


I to jest właśnie bardzo ciekawe, bo ostatnio znów nieco pojeździłem (fakt, że znów tylko po Saksonii) i jakoś nie zauważyłem odmiennych konstrukcji (tj. są przejścia, przed którymi auta się zatrzymują). W sumie dziwne, bo ruch drogowy podlega tam regulacjom federalnym... no ale może lokalnego zarządcy nikt nie zmusi do stosowania wszystkich rozwiązań.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2022-07-20, 16:27   

defunk napisał/a:
No nie,
Uff! Żyjesz. A już się martwiłem że mnie nie posłuchałeś.

defunk, nie można przejść przez jezdnię >100 m od zebry, albo na krzyżówce bez zebry wg prd zgodnie z art.13?
Edit: ok. Doczytałem odpowiedź. Uznaleś, ze jednak można.

defunk, czy przejeżdżałeś przez Goerlitz? Jak tam teraz jest? Bo usuwali zebry.
Cytat:
Na większości skrzyżowań w Goerlitz zniknęły przejścia dla pieszych. Zarówno znaki pionowe, jak i poziome, czyli zebry, zostały usunięte. Kierowcy mieli już dość tego, że na klasycznym przejściu pieszy ma pierwszeństwo już kiedy jest jakieś 4 metry przed zebrą. Trudno było w ogóle gdziekolwiek dojechać. Stąd pojawiły się tzw. brody. Jest tam obniżony chodnik jak na normalnym przejściu i często azyl między pasami ruchu, ale pieszy nie ma pierwszeństwa. W praktyce przed takimi przejściami zatrzymują się tylko Polacy. Niemcy nie przepuszczają pieszych.

Warto jeszcze zwrócić uwagę na jedno. Na drogach dwupasmowych od 2016 roku zniknęły w Niemczech przejścia bez sygnalizacji świetlnej. Uznano, że kierowca na lewym pasie może nie zauważyć pieszego zasłoniętego przez auto na prawym i nieszczęście gotowe. Wjeżdżając do naszych sąsiadów warto o tym wiedzieć.

2020-02-28 08:03
https://www.radiowroclaw....zych-Uwazajcie#


Wracając do Szczecina. Samorządowcy wykorzystali art. 13 do zastępowania zebr z pierwszeństwem furtami (brodami). Za kilka lat samorządowcy innych miast ocenią skutki i zaczną stopniowo zmiany wprowadzać u siebie. Nie podejrzewalem że brody tak łatwo mogą zostać wprowadzone do polskiego systemu. To się nazywa dostodowanie infrastruktury do nowych przepisów.
Ostatnio zmieniony przez eio 2022-07-20, 17:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-07-20, 18:00   

eio napisał/a:
defunk, czy przejeżdżałeś przez Goerlitz? Jak tam teraz jest? Bo usuwali zebry.


M.in. przez Żytawę, Ostritz, Neustadt in Sachsen, Sebnitz, Bad Schandau i parę mniejszych pipidówek (akurat Goerlitz rzadko wypada na trasie mych przejazdów). Remontów i objazdów sporo, ale znikania zebr w tych akurat miastach raczej nie zauważyłem...

...ale jest całkiem możliwe, że zadziałała podświadomość, ponieważ już półtora roku temu pisano, że

Cytat:
W praktyce przed takimi przejściami zatrzymują się tylko Polacy. Niemcy nie przepuszczają pieszych.


Jak świat się nie skończy, niedługo będę miał większy oblot bardzo różnych miejscówek -- programowo poza autostradami, więc przez pipidówki, zebry i takie tam -- obiecuję się przyjrzeć i podzielić wrażeniami.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-07-21, 10:50   

Jeśli ktoś lubi wgryzać się w materiały oficjalne -- Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz działania realizowane w tym zakresie w 2021 r. (druk Sejmowy nr 2482)

Dokument czyta się niełatwo, ponieważ to skan, ale co mi się rzuciło w oczy:

- W 2021 r. w stosunku do 2020 r. odnotowano zmniejszenie liczby wypadków (-3,1%), liczby ofiar śmiertelnych (-9,9%) (str. 17);

- Udział wypadków z udziałem pieszych: spadek z 22,% do 20,2% (str. 17);

- wypadków typu najechanie na pieszego -- spadek z 5050 do 4571 (str. 20);

- ofiar śmiertelnych wskutek najechania na pieszego -- spadek z 624 do 517 (str. 21).
Ostatnio zmieniony przez defunk 2022-07-21, 10:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2022-07-21, 14:14   

defunk napisał/a:
Dokument czyta się niełatwo, ponieważ to skan, ale co mi się rzuciło w oczy:

defunk, musisz wiedzieć, że dokument nie jest analityczny (obiektywny), naukowy, tylko ...polityczny. Tak samo prezentowane statystyki przez policję, dziennikarzy, są zafałszowane. Wpływ noweli trzeba analizować na podstawie porównywalnych okresów i obiektów (liczba miesięcy, uwzględnione sezonowość, cykliczność, losowe zaburzenia, wielkość próby, jednorodność przedmiotowa). Nie zaglądając do dokumentu (na podstawie Twojego opisu) mam podstawę do odrzucenia jego wartości poznawczej dla analizowanego w temacie zjawiska. Politycy wykorzystują te statystyki tendencyjnie. Politycy ostatnio zbyt często zmieniają, poprawiają nowo uchwalone ustawy.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-07-21, 14:36   

eio napisał/a:
Wpływ noweli trzeba analizować na podstawie porównywalnych okresów i obiektów (liczba miesięcy, uwzględnione sezonowość, cykliczność, losowe zaburzenia, wielkość próby, jednorodność przedmiotowa).


Farmazony Waść prawisz: rok 2020 trwał tyle samo, co 2021, pogoda była dość podobna, wielkość próby też nie odbiegała od siebie zanadto, a samochodów to nawet przybyło; jedynym znaczącym losowym zaburzeniem były lock-downy, ale jak już zostało powiedziane, one raczej wpłynęły na obniżenie ilości zdarzeń w 2020 r.

W ten sposób każdą dyskusję można utopić w detaliźmie i gdybologii -- zamiast od szczegółu, do ogółu, powtarzać takie ogólnikowe słuszne racje.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2022-07-21, 15:00   

defunk napisał/a:
rok 2020 trwał tyle samo, co 2021, pogoda była dość podobna, wielkość próby też nie odbiegała od siebie zanadto, a samochodów to nawet przybyło; jedynym znaczącym losowym zaburzeniem były lock-downy, ale jak już zostało powiedziane, one raczej wpłynęły na obniżenie ilości zdarzeń w 2020 r.

W ten sposób każdą dyskusję można utopić w detaliźmie i gdybologii -- zamiast od szczegółu, do ogółu, powtarzać takie ogólnikowe słuszne racje.

Bzdura. Nowela weszla w życie 1.06.2021, nie trwała od poczatku roku. Wszyscy analitycy taki rok wyrzucaja z porównań. Ale jeśli już tak bardzo potrzebują szybkich wyników, to robią to co zrobil Budzik - było TUTAJ.
Pytanie, czy stosujac metodologię indukcyjną, wybrałeś właściewie szczegóły, czy raczej od sasa do lasa.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-07-21, 15:05   

eio napisał/a:
defunk napisał/a:
rok 2020 trwał tyle samo, co 2021, pogoda była dość podobna, wielkość próby też nie odbiegała od siebie zanadto, a samochodów to nawet przybyło; jedynym znaczącym losowym zaburzeniem były lock-downy, ale jak już zostało powiedziane, one raczej wpłynęły na obniżenie ilości zdarzeń w 2020 r.

W ten sposób każdą dyskusję można utopić w detaliźmie i gdybologii -- zamiast od szczegółu, do ogółu, powtarzać takie ogólnikowe słuszne racje.

Bzdura. Nowela weszla w życie 1.06.2021, nie trwała od poczatku roku. Wszyscy analitycy taki rok wyrzucaja z porównań.


No i paczpan, a jednak nawet w takim szczątkowym roku dostrzeżono zmniejszenie wypadków i ofiar po stronie pieszych, WNIOSEK jest prosty -- gdyby rok był "cały", ZAPEWNE cyfry byłyby jeszcze wyraźnijsze.

Takie wnioskowanie umie przeprowadzić sobie każdy, kto potrafi czytać ze zrozumieniem i wyciągać wnioski -- ale nie gość, który szuka mrówki, ale nie dostrzega słonia.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2022-07-21, 15:14   

eio napisał/a:
EBmazur napisał/a:

A cóż to za stwór ? Nie ma tego i zapewne długo nie będzie w przepisach . Według PoRD czegoś takiego nie ma -

art. 13 pkt 2 i 3 prd. Podobnie chyba jest w Niemczech.

Ale nadal nie widzę takiego rozwiązania w PoRD jak przejście sugerowane . Pokazany przez Ciebie Art . 13 dotyczy przechodzenia przez jezdnię poza wyznaczonymi miejscami .Czyli tworzymy niewyznaczone przejście dla pieszych ? Jak ktoś wyznaczy takie "sugerowane przejście dla pieszych "( sugerowane dla kogo - dla pieszych , kierowców , służb ?) to nadal to nie będzie pełnoprawne , oznakowane przejście , choćby i z odmiennymi zasadami przechodzenia . A przechodzenie w innym miejscu , choćby kilka czy kilkanaście metrów obok takiego "sugerowanego " także będzie odbywało się nadal w oparciu o ten przepis . Żeby to nie było jak z "bezwzględnością " na przejściach o której tak trąbiono , dzięki czemu są piesi wierzący w tę "bezwzględność " . Ludzie usłyszą o "sugerowanym przejściu " i zasugerują się , że tam jest jakieś trochę inne przejście , a jak przejście to mam pierwszeństwo .
I ciągle ta edukacja komunikacyjna , a właściwie jej totalny brak .
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
Ostatnio zmieniony przez EBmazur 2022-07-21, 15:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2022-07-21, 15:30   

EBmazur, nie chodzi o nazwę, tylko o możliwość. Samorządowcy nazwali to przejściem sugerowanym, Niemcy furtami (brodami). Jednak Niemcy nie nazywają tego miejsca przejsciem dla pieszych. Żeby pieszym sie nie myliło to nie ma "przejscia". Nie znając dobrze prawa drogowego niemieckiego gdybam ze maja tam podobny do naszego art. 13. Samorzadowcy w Polsce tak jak w Niemczech mogą ulatwic pieszym wskazując te 100 m. Jakkokwiek. Nie naruszając przepisow prawa. Wierzę że to jest dobry kierunek. Art. 13 stanie się w Polsce bardziej popularny ;)

defunk, argumenty przedstawilem. Właściwą metodologię i poprawne wnioskowanie przedstawilem. Powtórzę - nie zajmuj sie statytykami. Błądzisz niestety. I sporo społeczenstwa, politykow i dziennikarzy też.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-07-21, 16:26   

eio napisał/a:
Właściwą metodologię i poprawne wnioskowanie przedstawilem. Powtórzę - nie zajmuj sie statytykami. Błądzisz niestety. I sporo społeczenstwa, politykow i dziennikarzy też.


Jak będziesz badał opinię publiczną, preferencje konsumentów, etc., to możesz deliberować o takich detalach -- tu jest proste działanie matematyczne (zsumować z dwóch lat, porównać do siebie), ZAUWAŻYĆ, że 5050 > 4571 -- WYCIĄGNĄĆ WNIOSKI. Do tego nie trzeba nawet ćwierci doktoratu ze statystykologii, wystarczy zwykła umiejętność logicznego myślenia.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2022-07-21, 16:34   

defunk, błąd popełniasz na samym początku. Dzieci w podstawowce uczy się na matematyce, że: 1 śliwka plus 2 cebule to nie 3 śliwki. Kolejne kroki wnioskowania nie mają sensu, póki nie zbierzesz do obliczeń samych śliwek.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne