Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pojemność baku, rezerwa, zużycie paliwa wg komputera
Autor Wiadomość
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 335
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-10-05, 14:08   

To wszystko wyjaśnia, są baki 60l.
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 294
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-10-06, 09:57   Re: Ilość paliwa w baku

Kamcio napisał/a:
Witam,
W niedziele tankowałem i doświadczyłem dosyć dziwnego zjawiska. Wszędzie jest napisane, że mój Stepway ma 50l bak, a ja zatankowałem, uiwaga... 63 litry... Przy +/- 50l pistolet odbił, ale chciałem dolać po korek i tyle wyszło... Co to za halo? Jakieś powiększone baki były w tych rocznikach, czy może stacja okłamuje? Orlen.

Że tyle weszło to może nie dziwi, ale to że miałeś potrzebę wlania aż tyle to już tak. Jak trzeba jezdzić żeby wyjeździć do dna praktycznie. Zakładam że ostatnie kikadziesiat kilometrów to na rezerwie jechałeś albo wręcz na stacje to juz na lawecie zajechałeś ;)

Jak się ma to 'przelanie' o 13 litrów w stosunku do potrzeby posiadania w baku buforu na opary i napowietrzenie baku wraz z ubywajacym paliwem, czy też mechanizmem odcięcia paliwa przy wypadku??
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-10-06, 10:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kamcio 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway II
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Lip 2021
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-10-06, 10:19   Re: Ilość paliwa w baku

Łukasz_M napisał/a:
Kamcio napisał/a:
Witam,
W niedziele tankowałem i doświadczyłem dosyć dziwnego zjawiska. Wszędzie jest napisane, że mój Stepway ma 50l bak, a ja zatankowałem, uiwaga... 63 litry... Przy +/- 50l pistolet odbił, ale chciałem dolać po korek i tyle wyszło... Co to za halo? Jakieś powiększone baki były w tych rocznikach, czy może stacja okłamuje? Orlen.

Że tyle weszło to może nie dziwi, ale to że miałeś potrzebę wlania aż tyle to już tak. Jak trzeba jezdzić żeby wyjeździć do dna praktycznie. Zakładam że ostatnie kikadziesiat kilometrów to na rezerwie jechałeś albo wręcz na stacje to juz na lawecie zajechałeś ;)

Jak się ma to 'przelanie' o 13 litrów w stosunku do potrzeby posiadania w baku buforu na opary i napowietrzenie baku wraz z ubywajacym paliwem??


czy wystarczy, jak napiszę, że moja druga połówka użytkuje ten samochód? :)

to było coś w ten deseń:
"wiesz co, nie pokazuje mi już ilości kilometrów do stacji, samochód z kreskami miga, może pojedziesz do piekarni dacią i zatankujesz po drodze?"
:mrgreen:
 
Kamcio 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway II
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Lip 2021
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-10-06, 10:20   

a jeśli chodzi o tankowanie... na co dzień jeżdżę aurisem, r2017 i ZAWSZE leje po korek, takie juz zboczenie... tyle, ze wszedzie piszą, że bak 50l, a mi się więcej niż 42 litry nie udało nalać... stąd moje zdziwienie, gdy w przypadku dacii poszło to w druga stronę
Ostatnio zmieniony przez Kamcio 2021-10-06, 10:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 847
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-10-06, 13:25   

Leje zawsze do pierwszego lub max trzeciego odbicia. Raz wlałem do stepwaya chyba 50 litrów.

A stacja zawsze ta sama, bo czasem dystrybutor ma prawo sie zepsuc i odliczac bzdury.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 444
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-10-06, 14:00   Re: Ilość paliwa w baku

Łukasz_M napisał/a:
Jak trzeba jezdzić żeby wyjeździć do dna praktycznie. Zakładam że ostatnie kikadziesiat kilometrów to na rezerwie jechałeś albo wręcz na stacje to juz na lawecie zajechałeś ;)

Ja kiedyś ostatni dobry kilometr jechałem bez paliwa i wcale nie na lawecie. Po prostu pod dystrybutor zajechałem rozpędem z góry, musiałem tylko tak wycyrklować, by przed skrętem w lewo nic z przeciwnej strony nie jechało. Było to w dawnych czasach, na trasie Zamość - Krasnystaw. Paliwa zabrakło mi na podjeździe od Starego Zamościa, przed wierzchołkiem (Krasne). Pomyślałem, że jak tylko uda się dotoczyć do wierzchołka wzniesienia to już do stacji w Tarzymiechach (kiedyś była taka, przez Izbicą) jakoś z góry się dotoczę. I udało się.
Jechałem wtedy samochodem ojca, starym Audi 80 1.8S z zepsutą kontrolką rezerwy. W dodatku auto to paliło jak smok, a tankowało się najczęściej góra za 50 zł;-).
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe [B4D B4]
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 800
Skąd: EL
Wysłany: 2021-10-08, 18:05   Różnice pomiaru zużycia NoPB - licznik / dystrybutor

Jakiś czas temu (pisałem o tym np. TUTAJ: http://www.daciaklub.pl/f...hlight=#1817683 ) zastanawiałem się, dlaczego różnią się pomiary zużycia paliwa w moim aucie dokonane na podstawie:
a. komputera pokładowego (licznika)
b. dystrybutora.

Wróciłem do tematu i teraz pod uwagę brałem następujące przyczyny:
1. dopuszczalny błąd pomiaru dystrybutora (wg PN wynosi on +/-1%, czyli +/-0,5 dm3 na 50 litrów)
2. dopuszczalny błąd pomiaru licznika auta wynikający z innych problemów (nazwę je) technicznych (np. różnice ciśnienia barometrycznego, poziomu podloza, stopnia odpowietrzenia zbiornika itd., oraz teoretyczne szacunkowe wartości wtryskiwanego paliwa – o czym było tutaj, na początku tematu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=596 )
3. zużycie paliwa na chłodzenie wtryskiwaczy (opisywany temat w internecie)
4. problemy z systemem odprowadzania oparów benzyny
5. problemy z dystrybutorami na stacji (jeśli błąd pomiaru powyżej 1%, a w zasadzie powyżej 0 +/-1%)

Dla zweryfikowania 5. przypadku przeprowadziłem test – robiłem od 2 do kilku tankowań na 3 różnych dystrybutorach:
- 9 razy Shell V-Power 95 na mojej stacji
- 3 razy zwykły Shell 95 na tej samej stacji
- 2 razy zwykła NoPb 95 na stacji Orlenu.
Po tankowaniach spisywałem pomiary z dystrybutorów i licznika.

Tankowałem średnio 31 l, minimum 17 i max 40. Różnice w pomiarze zużycia NoPB pomiędzy a. i b. nie zawsze były takie same, wahały się od 0% (różnica na lekkim minusie -0,04 dm3 – po zatankowaniu 32 dm3 w poł. stycznia po 19 dniach od poprzedniego) do max 26% (6,7 dm3 – po zatankowaniu 26 dm 3 na początku lutego po 2 tygodniach od tankowania w poł. stycznia, o którym wspomniałem w poprzednim nawiasie) "nadwyżki" dla pomiaru b. Średnio różnica była podobna 10% (ok. 3,1 dm3) dla 9 tankowań Shell V-Power i pozostałych pięciu tankowań. Wyniki przedstawiłem na wykresie.



W związku z podobnymi różnicami na 3 dystrybutorach odrzuciłem przypadek 5. To była mała próbka, by taki wniosek wysunąć, ale dla mnie zadowalająca.

Teraz punkt 1. – dopuszczalny błąd pomiaru dystrybutora wg PN, to +/-1% (czyli +/- pół litra na 50 litrów tankowania). Szybko licząc, to ok. +/-0,31 dm3 z pomiarów mojego średniego tankowania 31 dm3. Zakładając tylko minus 0,3 dm3, pozostaje średnio 3,1 (średnia różnica w pomiarach) minus 0,3 =2,8 dm3 ubytku paliwa na liczniku a. względem dystrybutora b. Stąd wniosek, że przypadek nie tłumaczy różnicy pomiarów w pozostałej 2,8 dm3 różnicy. A to nawet sporo, bo wg ostatnich cen średnio wychodzi 16,50 zł straty na tankowaniu. Ale błąd pomiaru ze znakami "+/-" wskazuje że wynik nie może być obciążony w jedną stronę (np. z korzyścią dla sprzedawcy), chyba że mam pecha i w większości trafiam na ten minus ;-] .

Nie przychodzi mi do głowy rozwiązanie problemu 4. Nie zastanawiałem się nad nim. Teraz skupię się na przypadku 3. Czy chłodzenie wtryskiwaczy może zabierać aż 10% zatankowanej benzyny, odbierając ją sile napędowej silnika? Oznaczałoby to, że 90% benzyny jest spalana dla osiągnięcia siły napędowej silnika, a pozostałe 10% jest zużywana do chłodzenia układu wtryskiwaczy. Mało to wydajne. Znaczenie ma budowa silnika i jego temperatura związana z ciężką nogą i dystansem. Blok mojego silnika 1.0 Sce nagrzewa się do 140C (kiedyś podawałem temperatury dla kilku jego elementów i płynów po dłuższej jeździe). Wspomniane wcześniej tankowanie 26 dm3 na początku lutego zużyłem wcześniej w ciągu 19 dni na 0,6 dystansu z poprzedniego tankowania z połowy stycznia (przypomnę: kiedy różnica pomiarach a. i b. była żadna). Musiałem chyba ostro jechać ostatnie dwa tygodnie stycznia br., skoro tak dużo wtedy poszło benzyny na chłodzenie wtryskiwaczy (6,7 dm3 minus wszystkie błędy pomiarów), ale tamtej jazdy nie pamiętam. Nie znam parametrów zużycia benzyny na chłodzenie wtryskiwaczy. Jeszcze niedawno brałem tę przyczynę dość poważnie pod uwagę, ale teraz zmieniłem zdanie. Odrzucam możliwość wykorzystania w tym celu średnio aż 3 dm3 benzyny na 30 dm3 zatankowanych, tym bardziej zużycia 6,7 dm3 w drugiej połowie stycznia. Myślę, że chłodzenie wtryskiwaczy nie mogło być przyczyną tak dużej różnicy w pomiarach a. i b.

W literaturze niefachowej dostępnej w internecie jest trochę informacji o przyczynach zafałszowania pomiarów przez licznik pokładowy (pomiaru a.), np.
https://moto.pl/MotoPL/7,88389,23932342,czy-0-km-zasiegu-oznacza-ze-mamy-pusty-bak-wyjasniamy-jak.html
https://tema.gorzow.pl/jak-dziala-komputer-pokladowy-.html
Ogólnie ujmując wynika z nich, że pomiar zużycia paliwa jest dokonywany bardzo pośrednio, w sposób przybliżony (więcej informacji w artykułach). Stąd błąd pomiaru a. może sięgać +/-10% rzeczywistego stanu. To wskazuje na przypadek 2.

Cytat:
Komputer pokładowy nie jest instrumentem pomiarowym, tylko wskaźnikiem i jako taki ma dokładność rzędu 10%. Sterownik silnika we współpracy z zestawem wskaźników tworzy jakby sztuczną rezerwę paliwa jako zabezpieczenie przed całkowitym zużyciem paliwa, co by oznaczało zatarcie wrażliwego i drogiego układu wtrysku paliwa… – tłumaczy Tomasz Litwiniuk Opiekun Techniczny Produktu Škoda.

https://moto.pl/MotoPL/7,88389,23932342,czy-0-km-zasiegu-oznacza-ze-mamy-pusty-bak-wyjasniamy-jak.html


Z powyższego wynika, że komputer pokładowy (pomiar a.) powinien zawyżać zużycie paliwa o ok. 10% (w baku pozostaje więcej niż wskazuje licznik). W przypadku mojego auta – zaniża średnio o 10% (wg pomiaru b. w baku pozostaje mniej niż wskazuje licznik). Przy zawyżaniu była "sztuczna rezerwa", o którym powiedział Tomasz Litwiniuk, ale przy zanizaniu wyniku pomiaru przez mój komputer pokładowy widzę raczej podejście marketingowe, sprawiające fałszywe poczucie oszczędniejszego silnika. Może się czepiam, może wynik ujemny powinienem odczytywać, jako mieszczący się w przedziale +/- dopuszczalnego błędu licznika. Wtedy wystarczy przeskalować licznik pokładowy za pomocą ddt4all. Ale mi się nie chce. Wolę pozostać z tą wiedzą, którą posiadłem. Ostatecznie polegam na wskazaniach z dystrybutora (pomiar b.) z uwzględnieniem przypisywanego mu błędu +/- 1%. W przypadku szacunku pokonanego dystansu, potrzebnego do oszacowania średniego zużycia paliwa na 100 km, trzeba mieć świadomość zakłamywania tego pomiaru przez komputer pokładowy, choćby z powodu stopniowego ścierania ogumienia. Dlatego wszystkie wyniki pomiaru zużycia paliwa, spalania na 100 km, są tylko mniej lub bardziej przybliżone. Nie można ich porównywać ściśle/precyzyjnie z innymi samochodami. Nie można ich precyzyjnie porównywać w czasie, np. po starciu bieżnika, po wymianie opon na zimowe/letnie lub nowe. W przybliżeniu chyba wszystko jest OK ;-)

Jeśli ktoś może coś dodatkowo podpowiedzieć, albo wnieść poprawki, to będzie miło. Dowiem się więcej.
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-10-08, 18:33, w całości zmieniany 6 razy  
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 471
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-10-08, 20:10   

Istnieje takie pojęcie jak klasa dokładności przyrządów pomiarowych . Dystrybutor posiada całkiem wysoką dokładność i podlega też okresowej legalizacji . Wskazanie zużycia paliwa jest orientacyjne ,Jeśli chcesz mieć super dokładny pomiar zużycia paliwa zainwestuj w bardzo dokładny przepływomierz .
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
gracer 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Dołączył: 13 Lip 2022
Posty: 7
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2022-07-23, 17:55   Wskaźnik paliwa sandero stepway 2018

Witam zakupiłem używana sandero stepway 0,9 tce po zatankowaniu do pełna przejechałem 250km a wskaźnik paliwa ani rusz spalanie w około 6,7 paliwo dość długo zliczał ile mogę przejechać km
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 394 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17669
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-23, 18:25   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1882
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 82 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3073
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-23, 19:04   

Długo trzeba czekać żeby wskaźnik zaczął spadać, szczególnie po zatankowaniu pod korek. Wskaźnik nie jest zbyt liniowy- jak już ruszy to będzie opadał coraz szybciej 😉
 
gracer 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Dołączył: 13 Lip 2022
Posty: 7
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2022-07-23, 19:40   

dzieki juz myslalem ze cos nie tak
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 847
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-07-24, 08:02   

Jak zatankujesz do pierwszego odbicia, zaczyna opadać po 100-120km dopiero. Z tego co ludzie piszą, to jak staniesz nieco pod górkę prawą strona, to się mieści dodatkowe 7-8 litrów jak bawisz się w dopełnianie.

Jak zaświeci się rezerwa, powinno wejść około 45 litrów
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2022-07-24, 08:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 336
Skąd: DTR
Wysłany: 2022-07-24, 09:02   

Michał B24 napisał/a:
Jak zaświeci się rezerwa, powinno wejść około 45 litrów


przetestowane wczoraj, weszło 45,63 litra
_________________
Paweł
 
cowcar 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 189
Skąd: LKS
Wysłany: 2022-07-24, 23:13   

Tankowałem na full mając wg. komputera 2l przejechane na rezerwie - weszło 45,36 litra
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 230
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-07-31, 23:23   

Ja z kolei za cholerę nie mogę wcisnąć 40l gazu do mojego Logana 1.0 TCe LPG. Zwykle jakieś 39 z hakiem. Zbiornik 50l.
Mało tego, potrafi przyłączyć się na Pb, gdy na wyświetlaczu jest jeszcze kawałek kreski oznaczającej poziom gazu. Nawet gdy zwolnię czy wrzucę na luz, to "nie da się oszukać". Wcześniejsze auta w taki sposób mogłem wypalić praktycznie do zera... A tu nie. Ale są dni, gdy kreski prawie nie ma, a auto jedzie na LPG...
Nie robię z tego problemu, bo na gazie zrobiłem kilkaset tysięcy kilometrów, więc znam temat. Po prostu TTTM. Ale czasem planując trasę można nieźle się zdziwić, szczególnie z klimatyzacją czy jadąc pod wiatr. Na szczęście nie należę do Januszy LPG i kilkadziesiąt km na benzynie uważam za konieczność co pewien dystans (najlepiej co kilka kkm).
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2022-07-31, 23:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 847
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-08-01, 08:53   

W starszych wielozaworach, można było regulować wskazanie poziomu, przez obrócenie tarczy wskaźnika w wielozaworze, może masz źle ustawiony
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 643
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-08-01, 14:26   

No mam podobnie... trochę się poprawiło po ostatnim wyjeździe. Mój max. gazu to 38,93 Litra z zasięgiem ok. 510 km. Zauważyłem, że bardzo długo można jechać na rezerwie pod koniec operując delikatnie pedałem gazu. Gdyby była taka regulacja to prawdopodobnie tylko kosmetycznie bym zmienił. Spytam następnym razem w ASO.
 
r70 


Marka: Jest:Renault/Suzuki/Dacia
Model: Jest:captur/jimny/duster
Silnik: Jest:1.2tce/1.5dci82/1.0Tce LPG
Rocznik: jest:2014/2008/2021
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 715
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-08-14, 20:09   

u mnie max do pustego zbiornika weszło 49.25L Ale tak było tylko raz przy zupełnie pustym zbiorniku.
Normalnie tankuję po 50-60km jeździe na rezerwie i wchodzi w lecie 41-42L, w zimie nawet do 45L.
_________________
pozdrawiam
www.pawelpawlak.pl
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 643
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-08-15, 09:44   

r70 napisał/a:
u mnie max do pustego zbiornika weszło 49.25L.

No dobra ale ty masz Dustera i pewnie zbiornik większy niż 50 litrów. Gdybyś do 50 litrowego zatankował 49 litrów LPG to w trybie alarmowym trzeba by było jechać do ASO :)
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 223
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-08-15, 10:12   

Oficjalne dane Duster (II):
f.1: 32 litry pojemności LPG
f.2: 49 litrów pojemności LPG

Oficjalne dane Sandero (III):
40 litrów pojemności LPG
_________________


Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 643
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-08-15, 13:09   

tomkasz napisał/a:
[u]Oficjalne dane Sandero (III):
40 litrów pojemności LPG

Pewnie mówisz o ilości, która faktycznie wchodzi do zbiornika.

Bo jeśli mówimy o całkowitej pojemności a nie o ilości gazu, który zgodnie z przepisami można wpompować, to nie są to oficjalne dane dotyczące Sandero III i prawdopodobnie także Dustera... Mam przed sobą dokumenty legalizacyjne dot. zbiornika.
Zbiornik STAKO w modelu Sandero III z lipca 2021 ma pojemność całkowitą 50 litrów a powinno do niego wejść 40 litrów LPG (80%).
Jeśli poszukać w informacjach to ostatnio w Dusterze powiększono zbiorniki z 50 litrów do 55 lub nawet 60 L. Dlatego koledze wchodzi prawie 50 litrów do zbiornika.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2022-08-15, 13:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 223
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-08-15, 13:19   

sobol1976 napisał/a:
Pewnie mówisz o ilości, która faktycznie wchodzi do zbiornika.

Tak to są te wartości bezpieczne czyli 80% pojemności całkowitej.
_________________


Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne