Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 410 Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-18, 17:02
Dymek napisał/a:
wuju napisał/a:
Zmień wulkanizatora jak nie umie tak prostej czynności wykonać.
To nie jest jeden wulkanizator i nie jeden warsztat. Przez 27 lat mam bardzo bogate doświadczenia w tej kwestii a do przysłowiowej Bydgoszczy jeździć do gumiarza nie mam ochoty
Ja również mam bogate doświadczenie dwa razy w roku w trzech autach wymieniam opony i to nie od dziś i nie mam problemów. Może w Krakowie są lepsi gumiarze lub pracują na lepszym sprzęcie
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2020 Posty: 70 Skąd: PL
Wysłany: 2022-04-09, 13:40 czujniki tpms a aktywacja ddt4all
Koledze został komplet czujników tpms 407005642R chce mi je oddać za pół darmo. Ja w swoim sandero mam system pośredni bez czujników czy dokładając czujniki czy bede musiał je aktywować i przystosować w ddt4all - co dokładnie trzeba zrobić, jakaś sciąga? Przeglądałem forum ale znalazłem tylko jak wyłączyć.
Myślę że 99% chce się pozbyć z auta tych czujników..ogólnie to tylko problem bo co kilka lat wymagają wymiany. Masz dobry system u nie kombinuj z dokładaniem czujników..
...if the BCM (UCH) would be of the right type - but they all are not the same and I do not think the maker installs better ones then needed? Maybe there is some way to check it out? By DDT4ALL?
Na jaki czas są takie czujniki . I jak domowym sposobem sprawdzic stan ich baterii . Czy jakis czujnik radiowy, oscyloskop itd. Czy może jakiś obd to wskaze .Prosze o porady
Materiał jest bardzo przydatny, ale chciałbym dowiedziec sie w jakim stanie jest bateria. Jak rozumię o jej stanie moze decydowac wiele czynników .Jak tu opisane . Dziękuje za zainteresowanie tematem. Wygląda tez na to , że jednak tylko programy daja rady ingerowac. System sobie chwale , bo raz mi pomógł w awarii koła. To działa. Ale początkowo generuje koszty.
Pacjent duster 2020 4*4 benzynka, wyrzucił komunikat TPMSa ciśnienie w kołach w porządku, za nic nie daje się skasować z poziomu kierownicy. Ktoś się spotkał z takim kaprysem?
Czy z OBD wywróżę coś więcej?
Kurcze akurat teraz jak chory jestem a za dwa dni w planie trasa 3kkm.....
... ciśnienie w kołach w porządku, za nic nie daje się skasować z poziomu kierownicy. ...
TYlko pytam: twierdzisz tak bo zmierzyłeś czy widzisz na oko? Co do tego resetu to ostrzeżenie nie znika czy wraca?
W pierwszym spróbuj odłączyć akumulator, w drugim jak nie mierzyłeś to zmierz
Jeśli po 'resecie przez akumulator' nie da sie skasować i ciśnienia są OK a problem nie znika to kierunek ASO
Jeśli ciśnienia są OK a problem wraca to kierunek ASO bo system pośredni bazuje na 'istotnych' z puntu widzenia bezpieczeństwa czujnikach a te moga nie domagać.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 95kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 612 Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-04-29, 18:59
U mnie TPMS z czujnikami na wentylach przestał reagować na reset z manetki po 255 użyciach z cały czas aktywną awarią czujnika/ów. Nie jestem w stanie powiedzieć czy faktycznie tyle razy mogłem resetować...
Nie liczyłem, ale nalazłem w DD4ALL pozycję którą interpretowałem jako "licznik użycia resetu". Stało tam 255 i nie byłem w stanie tego zmienić (co nie znaczy, że się nie da). Screenów z tej akcji już nie mam, niewiele pamiętam, ale np nie testowałem czy wymiana i przyuczenie sprawnych czujników "odblokowuje" coś.
Zakładam że masz w dusterze czujniki w kołach. Uważam ze jakiś padł i system go nie widzi .Nie zamyka całosći , dlatego błedu nie skasujesz dopóki bedzie usterka. Nowy lub inny trzeba przypisac. Jest to głupie , bo w moim przypadku nie wiem np. który padł Trzeba komputera. Ja jak widac auto mam piąty rok. Przy ostatniej wymianie nawet nie musiałem nic resetowac. System sam wykrył czujniki i info zgasło. Bywa tez ze stosują zamienniki w warsztatach. Niestety one tez wywalają błedy. Cały system da sie wyłaczyć ale programem .Ale po co. Dziś czujnik nie jest już tak drogi .A uratuje niejedną oponę. Co do systemów , powiązanych z abs sie nie wypowiadam. Jest tańszy , ale .....
W Sandero III, żeby to zresetować, trzeba sie zatrzymać. Może w Dusterze też? Nie pamietam, czy to wymagało wyłączenia silnika.
A jeśli chodzi o gumiarzy, to często po wymianie opon aktywuje się ten alarm. Oczywiście, że jest to zależne od człowieka który pompuje koła. Ale zauważcie, że często na akcję wymiany opon sezonowej, są zatrudniani interwencyjnie, zupełnie przypadkowi pracownicy. Trudno sie przed tym ustrzec inaczej niż, czekając na koniec sezonu, lub wyprzedzić ten sezon.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2022-04-30, 07:52, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lis 2021 Posty: 127 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-04-30, 13:04
Michał B24 napisał/a:
A jeśli chodzi o gumiarzy, to często po wymianie opon aktywuje się ten alarm.
W rzeczy samej! Jesienią po zmianie opon kontrolka ciśnienia zapaliła mi się po 100 metrach od warsztatu. W domu sprawdziłem ciśnienie i w jednym kole miałem 2,5, w drugim 3,5 a w trzecim prawie 4 bary. Tak pompuję, byle szybciej.
Wczoraj wymieniałem koła , czujniki mam w kołach . Zamieniałem miejscami /przód , tył/ musiałem dopompować wszystkie. Po tym zabiegu kontrolka nawet sie nie odezwała.
Dochodze do wniosku jeśli czujniki są sprawne, system je rozpoznał , a ciśnienie nie spadło dla zapisanych poprzednich ponizej 2,2 to jest cicho.Piszę 2,2 bo faktycznie w tamtym roku pojawiła sie kontrolka przy przymrozkach . Tyczyło przejscia z letnich na zimowe. Faktycznie żeby zresetowac taki system zatrzymałem sie i jechałem ok 30 m. powoli. Jak kolega pisze wyżej.
Drobna aktualizacja . Przejechałem jakieś 10 km, lub przekroczyłem ponad 50 km , po tym przebiegu i pojawił sie zygzak i tmps. Liczyłem sie z tym , po wymianie kół. Pojazd zatrzymałem , wywołałem reset , jazda z 5 metrów i gotowe. Wszystko hula.
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: Koszalin
Wysłany: 2022-07-22, 16:07 Czujniki ciśnienia powietrza - jak zmienić felgi?
Dzień dobry,
Jeszcze nie odebrałem mojego Dustera a już chciałbym zmienić felgi ;)
Chciałbym kupić opony całoroczne i chyba zmienić też felgi na 16.
W związku z tym sprzedam fabrycznie nowy komplet kół i kupię w to miejsce felgi 16 calowe z oponami całorocznymi. Ale pytanie jak ogarnąć sprawy z czujnikami ciśnienia? Czy to się przekłada? Dokupuje nowe i wprogramowuje w jakiś sposób do samochodu?
Bardzo proszę o podpowiedź jak to załatwić żeby sobie nie narobić problemów.
Jesteś nowy więc taka podpowiedź, na większość Twoich pytań w każdym z tematów odpowiedzi zostały już udzielone i to nie raz, korzystaj z tego
http://www.daciaklub.pl/forum/search.php
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: Koszalin
Wysłany: 2022-07-22, 16:40
ok. poszukałem, wychodzi że od 2018 przestali dawać czujniki? to w sumie spoko opcja.
a co do drugiej odpowiedzi to chciałbym powitać forumowego śmieszka, cześć ;)
PS. Nienawidzę tych wyszukiwarek ;) może poprostu nie umiem korzystać, ale najcześciej muszę się przebić przez milion stron niezwiązanych z tematem żeby coś znaleźć.
Ostatnio zmieniony przez kkkamil 2022-07-22, 16:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: Koszalin
Wysłany: 2022-07-23, 16:19
No nie.
Wpisuje w wyszukiwarkę wyraz "zawieszenie", a mam odpowiedzi na temat częstotliwości wymiany oleju, uwag na temat silnika 1.0, dowcipy i milion innych rzeczy...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum