Ja dwa tygodnie byłem na wyjeździe służbowym w Karpaczu. A że miałem wziąć komplet pasażerów+ bagaż, to pojechałem żoninym fordem Courierem 1,5d. Raz, że większy bagażnik, a dwa, to uważałem, że diesel w góry lepszy.
Przez te dwa tygodnie żona jeździła Dusterem, a spalanie z komputera pokazało 9,2, czyli około 8l z tankowania. żona też jeździ spokojnie, ale trasy już inne od moich i różnica w spalaniu już jest wyraźna.
Ale co najgorsze, nie chce mi oddać Dustera
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1017 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-08-05, 12:57
Kupiłem ostatnie 5x1l w oficjalnym sklepie na znanym portalu sprzedażowym. Zresztą jak wrzucałem do koszyka kosztował poniżej 43 a jak finalizowałem to 47zl.
Generalnie nie sądzę żeby akurat TEN olej miał dużą zasługę w obecnych temp - jak już to bardziej jesienią/zimą może mieć jakiś wpływ. Ale NOWY olej, z całą pewnością z dodatkami redukującymi - jakich z informacji z ASO nie mają olej zalewane fabrycznie - żeby silnik miał okazję się ładnie ułożyć. A pewnie 0W20 RN17FE musi ich mieć trochę zarówno z powodu FE jak i małej lepkości.
Niebawem zobaczymy w analizie :)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-08-05, 13:23, w całości zmieniany 2 razy
Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Sie 2021 Posty: 79 Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-08-05, 14:29
r70 napisał/a:
Kupiłem ostatnie 5x1l w oficjalnym sklepie na znanym portalu sprzedażowym.
Szczęściarz
r70 napisał/a:
Generalnie nie sądzę żeby akurat TEN olej miał dużą zasługę w obecnych temp
Będzie działać w każdych. Ma dobry VI, więc nie widzę przeciwwskazań. Pamiętam jak pojechałem moim daily w lecie na tor (olej 0W30 czyli "woda po parufkach" bo wtedy wszyscy lali do turbo 5W50), potem zrobiłem UOA i co wyszło? Nic.
r70 napisał/a:
Ale NOWY olej, z całą pewnością z dodatkami redukującymi - jakich z informacji z ASO nie mają olej zalewane fabrycznie - żeby silnik miał okazję się ładnie ułożyć.
Osobiście jakoś w fachowość ASO w tej materii wątpie. Zresztą pierwsza zmiana oleju czy w Dacii czy w Renó była po 2500, co jest daleko po zalecanym przebiegu przez manual na docieranie.
Myślę, że każdy olej z normą producenta da radę na zalanie fabryczne. Co innego dodatki (cerateki, archoile etc), o tym nawet w manualu napisali.
r70 napisał/a:
Niebawem zobaczymy w analizie :)
Osobiście nie zakladam, że będa tam niespodzianki.
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 371 Skąd: Polska
Wysłany: 2022-08-06, 22:11
Miałem przyjemność jazdy sandero 1,0+lpg. Zrobiłem tym autem ponad 1000km drogami lokalnymi bez korków itp.Za każdym tankowaniem wychodziło mi 7,6-7,9 lpg a jechałem normalnie bez przegięcia bo nie mój samochód. Silnik pracuje w/g mnie dziwnie ,ale jak trzeba to idzie coś tym wyprzedzić.
Ja mam porównanie do służbowej Scali 1.5 tsi. Niby wszystko lepsze, jakość materiałów itd. Co do wyciszenia to też Skoda lepsza ale przy 140 km już ta różnica nie jest duża. Ja zadałem sobie pytanie, czy na pewno jest lepsza o 50% ceny Stepway-a. Moim zdaniem nie. Taniość u Daci razi przy zamykaniu drzwi tu od razu widać brak wytłumienia. Co do pracy silnika, po przesiadce z diesla same pozytywy.Prawdziwy test auta to góry ale jeszcze nie byłem. Natomiast pozytywnie zaskoczył mnie tempomat. Na 6 biegu przyspiesza lepiej niż ja W Zafirze B tempomat był super oszczędny ale za wolny na autostradzie. Fiat ma tempomat i przyspiesza jak wariat ile ma sił. Nie wiem po co w 1.3 mjt tempomat ale jest. W Daci moim zdaniem jest ok. Co do spalania to przy 140 km/h 10 l gazu i nic nie zrobisz. Może nawet więcej jak będzie czas to sprawdzę dokładnie.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1017 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-08-07, 08:56
pastp napisał/a:
Co do spalania to przy 140 km/h 10 l gazu i nic nie zrobisz. Może nawet więcej jak będzie czas to sprawdzę dokładnie.
Nie mam warunków żeby sprawdzić w mojej Dacii, ale laguna 2 2.2dci połykała 10l/100km przy 220km/h - sprawdzone na pustej autostradzie. 210km przez niespełna godzinę ;)
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 109 Skąd: DW
Wysłany: 2022-08-07, 11:49
r70 napisał/a:
pastp napisał/a:
Co do spalania to przy 140 km/h 10 l gazu i nic nie zrobisz. Może nawet więcej jak będzie czas to sprawdzę dokładnie.
Nie mam warunków żeby sprawdzić w mojej Dacii, ale laguna 2 2.2dci połykała 10l/100km przy 220km/h - sprawdzone na pustej autostradzie. 210km przez niespełna godzinę ;)
Duster 1.6 K4M 2WD: Wypad do Monachium w tym roku:
But w podłodze prawie cały czas, prędkość przelotowa 140 - 170 licznikowe - LPG: 12-13 L/100
Tylko Auto zapakowane po sufit i 5 osób na pokładzie.
Nie przesadzajmy można jechać nawet na autostradzie 120 km/ h lub mniej i wtedy będzie 8/9 l/100 i gdybym jeździł tak codziennie do pracy to chyba włączyłbym ogranicznik prędkości. Notabene jak na razie nie nie znalazłem jego zastosowania.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1017 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-08-07, 17:47
Każdy wydaje na paliwo ile chce :)
Dla mnie różnica 9l/100 vs 7l/100 to w skali roku AC+OC gratis - za dużo żeby puścić w wydech. Ja do tego doliczyć kwestie zużycia opon, hamulców, sprzęgła, oleju itp. to dojdzie kolejna kwota którą można lepiej spożytkować niż na eksploatację samochodu.
Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Sie 2021 Posty: 79 Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-08-07, 20:24
r70 napisał/a:
Dla mnie różnica 9l/100 vs 7l/100 to w skali roku AC+OC gratis
Jeżeli tak licząć to mi kiedyś wyszło, że taniej będzie jeździć taksówką niż kupić samochód. Popatrzyłem na te kalkulacje, błedu w nich nie było... po czym kupiłem samochód... i to na benzynę i do tego z klasycznym automatem
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1017 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-08-08, 08:05
U mnie taksowki nie wchodzą w grę :) za duża częstotliwość, przypadkowość i różnorodność wyjazdów :)
Tak jak napisałem - każdy ma inne priorytety :) nie ma co wartościować i oceniać:)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-08-08, 08:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1695 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-08, 09:43
pastp napisał/a:
i gdybym jeździł tak codziennie do pracy to chyba włączyłbym ogranicznik prędkości. Notabene jak na razie nie nie znalazłem jego zastosowania
Też nie wiedziałem po co to ustrojstwo wymyślono, póki nie zacząłem codziennie jeździć w miejscu z odcinkowym pomiarem prędkości.. To tak, żeby się nie zagapić przypadkiem i nie dać się pogonić tym z tyłu..
Co do spalania, to uwielbiam dCi.. w D1 miałem 1.5 dCi 85KM, palił poniżej 6l/100km, teraz kupiłem Kadjara w automacie 1.5 dCi 110 KM i miałem trzy tankowania, z których wyszło 5.4, potem 5.1 i teraz 5.0, po przejechaniu 1000km mam jeszcze zasięgu 150 km i to jest mój najmniej palący samochód w historii - choć pije najdroższe paliwo
Hoho a mój Duster spalił ostatnio 7,03 na setkę. Jechałem z Rzeszowa eSką do Warszawy. Tempomat na 120 kmh, klimatyzacja i 4 osoby na pokładzie. Ruch był mały, więc trasa minęła dość płynnie.
_________________ Duster złapał wirusa. :)
Ostatnio zmieniony przez Hipolit 2022-08-08, 14:08, w całości zmieniany 2 razy
Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Sie 2021 Posty: 79 Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-08-08, 14:16
r70 napisał/a:
Ale NOWY olej, z całą pewnością z dodatkami redukującymi - jakich z informacji z ASO nie mają olej zalewane fabrycznie - żeby silnik miał okazję się ładnie ułożyć. A pewnie 0W20 RN17FE musi ich mieć trochę zarówno z powodu FE jak i małej lepkości.
Tak a propos goły (GTX) olej ws dodatki (Shell/Motul), znalazłem analizę factory fill którą zleciłem Archoilowi w 2014 po pierwszej zmianie fabrycznego oleju. Factory fill był 5W20 z całkiem sporą ilością molidbenu i boru. Analizę robił Blackstone a nie Polaris, ale to raczej nie ma wielkiego znaczenia.
r70 napisał/a:
za duża częstotliwość, przypadkowość i różnorodność wyjazdów :)
Jak kupowałem w 2017 to były to głównie dojazdy do biura + trochę po mieście. Raz na jakiś czas wyjazd.
Prezes napisał/a:
Co do spalania, to uwielbiam dCi.. w D1 miałem 1.5 dCi 85KM, palił poniżej 6l/100km, teraz kupiłem Kadjara w automacie 1.5 dCi 110 KM i miałem trzy tankowania, z których wyszło 5.4, potem 5.1 i teraz 5.0,
Też jestem pod wrażeniem jak mało pali dCi (choć nieco większy niż 1.5). Ale ciągle mój rekord będzie długo nie pobity (2.9l ON na trasie ~400km). 1.5 móglby dać radę, ale nie w Kadjarze tylko w czymś mniejszym jak np zwykłe Sandero.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1017 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-08-09, 13:22
U mnie wg komputera przejechane 506km, pozostały dystans 220km, średnie spalanie 6.1L/100 LPG
Średnia prędkość ok. 50km/h. Jutro będzie lepiej tankowanie - zobaczymy jak wyjdzie ostatecznie
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 371 Skąd: Polska
Wysłany: 2022-08-11, 21:48
1,5dci.....400km przejechane dziś jednym cięgiem. 4 osoby na pokładzie, klima bo upał, drogi krajowe, prędkość max 120 a przeważnie 90 i spalanie z dystrybutora 4,3l...chyba coś się zepsuło Adblu jeszcze nie woła a mam z 17 tys przejechane , może w rumuni zapomnieli zaprogramować
Po przebiegu 1.500, pierwsza trasa Sandero Stepway
- 630 km 3 osoby + cały bagażnik 60% autostrada 120-140 + klim.: 6,4l/100 (komputer 6,5)
- 690 km powrót 90% ekspresowe + autostrada 120-140 + klim.: 7.15l/100 (komp. 7,1)
Przy 570 skończył się gaz - zatankowane 40,8 na pusty zbiornik po wcześniejszym wypaleniu do końca.
Przy normalnej codziennej jeździe bez problemu da się zejść do 5.5 l LPG na klimatyzacji
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum