Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-07-30, 16:28
Pomiary robiłem podczas jazdy samochodem. Pomiar napięcia w sposób ciągły z gniazda zapalniczki. Sandero dzięki schowkowi w desce rozdzielczej pozwala na umieszczenie tam multimetru i obserwację wskazań. Więc raport z jazdy około godzinnej nie pozostawia wątpliwości.
W Dusterze podobnie wykonywany pomiar, tu na szczęście żona za kierownicą a ja z nosem w mierniku. Ostatnia jazda Sandero do serwisu o dziwo bez problemu, napięcie całą drogę powyżej 14V, tak mniej więcej między 14,1 a 14,3 więc przyjechał do ASO bez usterki.
To, że zmieniono przewody masowe silnik nadwozie i nadwozie aku to nie wszystko, trzeba jeszcze trzeba sprawdzić połączenie z masą urządzeń zainstalowanych w aucie a te masowane są w tzw, punktach masowych i to tam często występuje problem.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-08-07, 17:41
Na pewno coś jest uszkodzone lub gdzieś nastąpił jakiś "niekontakt" czy to po linii masy czy biegunu dodatniego. Na dzień dzisiejszy zbliżam się do miesiąca jak Sandero trafiła do serwisu a ja korzystam z zastępczej Mégane.
Sytuacja trochę zaczyna przypominać scenę z polskiej komedii.
https://youtu.be/x2EmYl0E1Gc
Wizyta w ASO Dacii to luksus w porównaniu z ASO fiata. Podejście do problemu i klienta to przepaść ze wskazaniem na ASO Dacii. Książkę można napisać o podejściu ASO do klientów i ich problemów z autem w odniesieniu do niekompetencji i lajtowego podejścia pracowników ASO. Nie odpuszczaj i zbieraj pełną dokumentację napraw i kosztów dodatkowych z nimi związanych. Skontaktuj się z centralą i poproś o wskazanie ASO w którym rozwiążą problem. Jeżeli wozisz się z problemem naprawy ponad pół roku, może warto wystąpić do centrali Dacii z propozycją wymiany auta na nowe wolne od wad bo oddanie auta nie opłaca się finansowo.
_________________ Pozdrawiam
Piotr
Ostatnio zmieniony przez piohol 2022-08-07, 17:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-08-07, 18:02
To nie jest takie proste, centrala Dacii odpisała mi a właściwie wysłała link do wykazu ASO.
Ręce mi opadły i póki co czekam na koniec naprawy przez firmę Decar. Chwali im się przynajmniej chciejstwo, bo RRG dało mi delikatnie do zrozumienia że TTTM, ale o tym już pisałem wcześniej.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-08-12, 10:38
Póki co miesiąc bez Sandero, powoli mija.
Jak narazie wymiana wszelkich podzespołów spaliła na panewce i wymieniana jest wiązka kablowa.
Trzymam kciuki za ASO aby w końcu naprawa powiodła się, podziwiam ich za determinację w szukaniu przyczyny usterki.
Szczerze wątpię by wymiana wiązki pomogła. Moim zdaniem problem tkwi w którymś sterowniku, albo zimny lut albo słaba masa. Znalezienie tego to jak szukać igły w stogu siana.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-08-20, 20:54
Niestety tak naprawdę ciężko stwierdzić na 100% jaka była przyczyna usterki. ASO pierwotnie wymieniło bliżej nie określony moduł. Wymienili również klemę przy zacisku ujemnym tę z modułem do S&S oraz w ostatnim podejściu wiązkę elektryczną silnika.
Wczoraj po wykonaniu przez ASO jazd testowych usterka nie występuje.
Czas pokaże czy naprawa była udana.
Niestety tak naprawdę ciężko stwierdzić na 100% jaka była przyczyna usterki. ASO pierwotnie wymieniło bliżej nie określony moduł. Wymienili również klemę przy zacisku ujemnym tę z modułem do S&S oraz w ostatnim podejściu wiązkę elektryczną silnika.
Wczoraj po wykonaniu przez ASO jazd testowych usterka nie występuje.
Czas pokaże czy naprawa była udana.
Wracając do tematu zapalającej się kontrolki ładowania - gdzieś 2 tygodnie temu.po przeanalizowaniu tej usterki wpadłem na pomysł dołożenia dodatkowego plusowego przewodu - alternator - akumulator i o dziwo jak na razie usterka ustąpiła ładowanie wzorowe mam nadzieje że usterka już nie powróci , najprawdopodobniej na plusowym przewodzie występuje gdzieś chwilowa przerwa lub słabe połączenie -może po prostu żle oprawione zakute końcówki w każdym bądż razie ten wpis (Wymienili również klemę przy zacisku ujemnym tę z modułem do S&S oraz w ostatnim podejściu wiązkę elektryczną silnika. ) dał mi wiele do myślenia no i jak narazie sukces pozdrawiam
2 tygodnie temu wymieniono mi w SSIII tzw. "amperomierz" czyli tą kostkę przy klemie ujemnej. Po tych 2 tygodniach muszę przyznać że już nie dostaję komunikatów o niedoładowanym akumulatorze a S&S chętniej i częściej się aktywuje. Samych kabli nie wymieniali więc zakładam, że jednak ta kostka była winna... Wcześniej byłem już 2-3 razy zgłaszając problem i tylko podładowywali i grzebali w sofcie (bez sukcesu). Jeśli w poprzedniej generacji jest ten sam element elektroniczny to może spróbować go wymienić?
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2023-05-17, 19:55, w całości zmieniany 2 razy
ten element wymieniałem już wcześniej łącznie z przewodem minusowym ale bez rezultatu kontrolka dalej się zapalała a teraz po dołożeniu dodatkowego przewodu plus narazie mam spokój . mam nadzieje że to było przyczyną .pożyjemy zobaczymy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum