Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zapalająca się kontrolka od Akumulatora
Autor Wiadomość
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-07-30, 16:28   

Pomiary robiłem podczas jazdy samochodem. Pomiar napięcia w sposób ciągły z gniazda zapalniczki. Sandero dzięki schowkowi w desce rozdzielczej pozwala na umieszczenie tam multimetru i obserwację wskazań. Więc raport z jazdy około godzinnej nie pozostawia wątpliwości.
W Dusterze podobnie wykonywany pomiar, tu na szczęście żona za kierownicą a ja z nosem w mierniku. Ostatnia jazda Sandero do serwisu o dziwo bez problemu, napięcie całą drogę powyżej 14V, tak mniej więcej między 14,1 a 14,3 więc przyjechał do ASO bez usterki.
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 322
Skąd: z ?
Wysłany: 2022-08-01, 10:52   

Skoro po "linii plusowej" wszystko zostało wymienione to obstawiam błąd w masowaniu powodujący chwilowy niekontakt "po minusie".
Ostatnio zmieniony przez krimar 2022-08-01, 10:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2022-08-01, 18:45   

po lini minusowej też jest ok.założona dodatkowa masa -nadwozie oraz masa plecionka silnik bez efektu problem dalej jest
_________________
leszek
 
piohol 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9 TCE + LPG
Rocznik: 2019
Dołączył: 17 Paź 2021
Posty: 8
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-08-07, 17:08   

To, że zmieniono przewody masowe silnik nadwozie i nadwozie aku to nie wszystko, trzeba jeszcze trzeba sprawdzić połączenie z masą urządzeń zainstalowanych w aucie a te masowane są w tzw, punktach masowych i to tam często występuje problem.
_________________
Pozdrawiam
Piotr
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-08-07, 17:41   

Na pewno coś jest uszkodzone lub gdzieś nastąpił jakiś "niekontakt" czy to po linii masy czy biegunu dodatniego. Na dzień dzisiejszy zbliżam się do miesiąca jak Sandero trafiła do serwisu a ja korzystam z zastępczej Mégane.
Sytuacja trochę zaczyna przypominać scenę z polskiej komedii.
https://youtu.be/x2EmYl0E1Gc
 
piohol 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9 TCE + LPG
Rocznik: 2019
Dołączył: 17 Paź 2021
Posty: 8
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-08-07, 17:57   

Wizyta w ASO Dacii to luksus w porównaniu z ASO fiata. Podejście do problemu i klienta to przepaść ze wskazaniem na ASO Dacii. Książkę można napisać o podejściu ASO do klientów i ich problemów z autem w odniesieniu do niekompetencji i lajtowego podejścia pracowników ASO. Nie odpuszczaj i zbieraj pełną dokumentację napraw i kosztów dodatkowych z nimi związanych. Skontaktuj się z centralą i poproś o wskazanie ASO w którym rozwiążą problem. Jeżeli wozisz się z problemem naprawy ponad pół roku, może warto wystąpić do centrali Dacii z propozycją wymiany auta na nowe wolne od wad bo oddanie auta nie opłaca się finansowo.
_________________
Pozdrawiam
Piotr
Ostatnio zmieniony przez piohol 2022-08-07, 17:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-08-07, 18:02   

To nie jest takie proste, centrala Dacii odpisała mi a właściwie wysłała link do wykazu ASO.
Ręce mi opadły i póki co czekam na koniec naprawy przez firmę Decar. Chwali im się przynajmniej chciejstwo, bo RRG dało mi delikatnie do zrozumienia że TTTM, ale o tym już pisałem wcześniej.
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-08-12, 10:38   

Póki co miesiąc bez Sandero, powoli mija.
Jak narazie wymiana wszelkich podzespołów spaliła na panewce i wymieniana jest wiązka kablowa.
Trzymam kciuki za ASO aby w końcu naprawa powiodła się, podziwiam ich za determinację w szukaniu przyczyny usterki.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-08-12, 12:01   

Szczerze wątpię by wymiana wiązki pomogła. Moim zdaniem problem tkwi w którymś sterowniku, albo zimny lut albo słaba masa. Znalezienie tego to jak szukać igły w stogu siana.

Trzymam kciuki za rozwiązanie problemu .
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2022-08-20, 18:32   

czy już coś wiadomo w temacie zapalającej się kontrolki?
_________________
leszek
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2022-08-20, 20:54   

Niestety tak naprawdę ciężko stwierdzić na 100% jaka była przyczyna usterki. ASO pierwotnie wymieniło bliżej nie określony moduł. Wymienili również klemę przy zacisku ujemnym tę z modułem do S&S oraz w ostatnim podejściu wiązkę elektryczną silnika.
Wczoraj po wykonaniu przez ASO jazd testowych usterka nie występuje.
Czas pokaże czy naprawa była udana.
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2022-08-21, 14:26   

no to teraz testuj i daj znać czy rzeczywiście naprawili-przynajmniej wiemy mniej więcej gdzie szukać pozdrawiam
_________________
leszek
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2023-05-17, 15:58   

marko napisał/a:
Niestety tak naprawdę ciężko stwierdzić na 100% jaka była przyczyna usterki. ASO pierwotnie wymieniło bliżej nie określony moduł. Wymienili również klemę przy zacisku ujemnym tę z modułem do S&S oraz w ostatnim podejściu wiązkę elektryczną silnika.
Wczoraj po wykonaniu przez ASO jazd testowych usterka nie występuje.
Czas pokaże czy naprawa była udana.


Wracając do tematu zapalającej się kontrolki ładowania - gdzieś 2 tygodnie temu.po przeanalizowaniu tej usterki wpadłem na pomysł dołożenia dodatkowego plusowego przewodu - alternator - akumulator i o dziwo jak na razie usterka ustąpiła ładowanie wzorowe mam nadzieje że usterka już nie powróci , najprawdopodobniej na plusowym przewodzie występuje gdzieś chwilowa przerwa lub słabe połączenie -może po prostu żle oprawione zakute końcówki w każdym bądż razie ten wpis (Wymienili również klemę przy zacisku ujemnym tę z modułem do S&S oraz w ostatnim podejściu wiązkę elektryczną silnika. ) dał mi wiele do myślenia no i jak narazie sukces pozdrawiam
_________________
leszek
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-05-17, 19:49   

2 tygodnie temu wymieniono mi w SSIII tzw. "amperomierz" czyli tą kostkę przy klemie ujemnej. Po tych 2 tygodniach muszę przyznać że już nie dostaję komunikatów o niedoładowanym akumulatorze a S&S chętniej i częściej się aktywuje. Samych kabli nie wymieniali więc zakładam, że jednak ta kostka była winna... Wcześniej byłem już 2-3 razy zgłaszając problem i tylko podładowywali i grzebali w sofcie (bez sukcesu). Jeśli w poprzedniej generacji jest ten sam element elektroniczny to może spróbować go wymienić?
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2023-05-17, 19:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2023-05-18, 11:24   

ten element wymieniałem już wcześniej łącznie z przewodem minusowym ale bez rezultatu kontrolka dalej się zapalała a teraz po dołożeniu dodatkowego przewodu plus narazie mam spokój . mam nadzieje że to było przyczyną .pożyjemy zobaczymy
_________________
leszek
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne