Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przedłużająca się naprawa gwarancyjna klimy
Autor Wiadomość
Polpril 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 21 Kwi 2022
Posty: 5
Skąd: Łaziska Górne
Wysłany: 2022-07-07, 07:35   Przedłużająca się naprawa gwarancyjna klimy

Cześć wszystkim,
Widziałem poprzedni temat o problemach z Joggerem, które przechodzi jeden z naszych forumowiczów,dlatego postanowiłem podzielić się z Wami moim problemem,ale z Loganem. W skrócie o aucie, Logan z tego roku, przebieg 2.5 tys. kilometrów, zakupiony u autoryzowanego dealera w Gliwicach. Auto użytkuje od kwietnia, a od maja borykam się z problemami z klimatyzacją. Zaczęło się mniej więcej od weekendu majowego,kiedy usłyszałem niepokojące dźwięki z klimatyzacją- głośne buczenie. Umówiłem się do serwisu na sprawdzenie, zaznaczam od razu,że zostałem potraktowany bardzo profesjonalnie. Diagnoza- do wymiany sprężarka klimatyzacji. Serwis poinformował mnie,że obecnie nie są w stanie zamówić części i nie wiedzą kiedy będzie. Dzwoniłem tydzień w tydzień i dopiero po miesiącu oczekiwania na wiadomosc, kiedy dostępna będzie sprężarka i lekkim już poirytowanie, wystosowałem oficjalne pismo, z pomocą Pana z serwisu, do Renault o pomoc. Po tygodniu udało się zamówić część i oddałem auto do serwisu. Samochód miał być na drugi dzień gotowy, otrzymałem auto zastępcze i miałem czekać na telefon. Znowu sam, pod koniec pracy serwisu,zadzwonilem do nich, czy auto jest już gotowe. Okazało się,że nie,gdyż do wymiany jest cały układ klimatyzacji,bo sprężarka się zatarła. Auto miało być do odbioru w następnym tygodniu. Niestety po kilku dniach dostałem informację,że mechanik zaniemógł i muszą przełożyć o kilka dni naprawę,ale samochód będzie gotowy w kolejnym, czyli obecnym tygodniu. Znowu brak telefony z serwisu trochę mnie niepokoił, dlatego zadzwoniłem z prośbą o informację, kiedy mogę auto odebrać. Co się okazuję, znowu czekają na części, których nie ma i nie wiedzą kiedy będą, samochód jest rozebrany,a ja dalej jeżdżę zastępczym. Ręce już mi opadają,bo auto prawie trzy tygodnie nie jest sprawne,a trzy tygodnie stoi już w serwisie..może ktoś ma jakiś pomysł jak mogę przyspieszyć działanie ASO,które niestety mam wrażenie,że działa coraz oporniej w mojej sprawie..
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-07-07, 08:27   

Przykro mi bardzo ale przerabiałem poważną naprawę gwarancyjną klika lat temu w okresie wakacyjnym. To jest koszmar i to nie do końca wina konkretnego ASO. Po prostu magazyny we Francji w tym okresie są pustawe, nie licząc bieżących problemów z zaopatrzeniem i łańcuchami dostaw. Od początku lipca do końca sierpnia centralne magazyny działają bardzo wolno i mają duże braki. Fabryki i poddostawcy też mają urlopy. Ja wtedy w 2017 r. oddałem samochód do serwisu na koniec czerwca a odebrałem na pocz. września - było o tym na forum. Samochodem zastępczym (Clio) użyczonym z ASO pojechałem na wakacje do Francji. Nie zazdroszczę i niestety mam podejrzenie, że nic nie zrobisz.
 
Polpril 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 21 Kwi 2022
Posty: 5
Skąd: Łaziska Górne
Wysłany: 2022-07-07, 09:04   

Czyli muszę uzbroić się w cierpliwość...dzięki za odpowiedź!
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-07-07, 09:32   

Polpril napisał/a:
Czyli muszę uzbroić się w cierpliwość...dzięki za odpowiedź!


Jak chcesz mieć czyste sumienie, że zrobiłeś co mogłeś to napisz do centrali Renault na kontakt.klient@renault.com.pl

Opisz sytuację (najlepiej bez "narzekania" na ASO). Trochę to pomaga bo z centrali sprawdzają czy faktycznie jest problem z zaopatrzeniem w części. Mimo wszystko starają się skontaktować z kierownikiem salonu i może to trochę ich zmobilizuje. U mnie nie wiele dało bo faktycznie części nie było, za to Renault podjął decyzję żeby wymienić całą skrzynię a nie pojedyncze elementy (bo cała skrzynia była we Francji a podzespołów nie byłoby pewnie nawet do jesieni).

PS. Dopiero doczytałem, że już pismo skierowałeś do Renault - ale treści nie modyfikuję. Może się przyda dla innych.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2022-07-07, 09:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Polpril 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 21 Kwi 2022
Posty: 5
Skąd: Łaziska Górne
Wysłany: 2022-07-07, 13:50   

Dziękuję Ci bardzo. Tak pisałem już do nich za pośrednictwem salonu. Wtedy była jedynie mowa o samej sprężarce. W ramach zadośćuczynienia zaoferowali mi darmowy pierwszy przegląd,co jest naprawdę bardzo oo z ich strony
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-07-07, 21:22   

Ja bym się cieszył, że ASO w ogóle dało samochód zastępczy i masz czym jeździć bo z tego co się orientuje to Renault na naprawy gwarancyjne nie udostępnia pojazdów zastępczych.
 
Polpril 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 21 Kwi 2022
Posty: 5
Skąd: Łaziska Górne
Wysłany: 2022-07-09, 10:01   

Ogólnie nie mogę narzekać, bo mam auto zastępcze i w ogóle, ale chciałem się zorientować czy ktoś się już spotkał z takim problemem. Trochę się uspokoiłem, bo myślałem, że serwis coś kręcić zaczyna, ale po innych wypowiedziach widzę, że rzeczywiście jest duży deficyt w częściach
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2022-07-09, 10:22   

Jest dramat z dystrybucją w Renault. W tym tygodniu 2x ASO ode mnie kupowało części, bo miałem na półce, a serwis nie miał możliwości sprowadzenia nawet z Francji
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-07-09, 10:52   

Byłem świadkiem rozmowy dwóch francuzów na wakacjach. Leżeli sobie na plaży w lipcu i sami sobie ironicznie opowiadali, że w wakacje wszyscy mają wszystko gdzieś i jak mają urlop to po prostu wyjeżdżają. Magazyny fabryki i producenci właściwie w każdej branży (może poza żywnością) pracują na pół gwizdka. Niczego nie załatwisz albo termin dostawy jest na pocz. września. Magazyn centralny Renault jest pod Paryżem jeśli dobrze pamiętam...
 
tomekptk 


Marka: Dacia
Model: Duster f.2 4x4
Silnik: TCe 150
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 56
Skąd: OK, DKL
Wysłany: 2022-07-09, 12:00   

Pracowałem w niemieckim koncernie mającym filie w Polsce i we Francji. Pamiętam opowieść 2 niemieckich serwisantów, którzy w pewnej francuskiej filii przynosili z 2 Francuzami, jakieś niewątpliwie ciężkie urządzenie. Padał deszcz i przechodzili przez otwartą przestrzeń, starając się ją jak najszybciej przebyć, nagle francuscy "koledzy" stwierdzili na środku podwórka, że mają fajrant, zostawili 2 niemieckich serwisantów na deszczu z tym urządzeniem i po prostu poszli do domu. Pamiętam oburzenie Niemców i komentarze. Zatem nie miejmy złudzeń.
_________________

 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-07-10, 14:59   

Wiesz, ale Ci francuscy serwisanci mieli rację. Jeśli nikt im nie płaci za nadgodziny to nie mają powodu żeby na tych nadgodzinach zostać. Do pracy się chodzi żeby nam zapłacili za poświęcony czas=pracę. Skoro ktoś wymyślił im pracę w sposób taki, że skończy się tak że będą kończyć po swoich godzinach pracy to oni nie mają obowiązku tego kończyć po godzinach. To nie Polska gdzie kierownik może cię szantażować zwolnieniem z pracy itd. Tam pracownicy mają wszystko poukładane. Jak ich chcesz wykorzystać bez prawidłowego opłacenia to mają pełne prawo pokazać środkowy palec. Dlaczego Ci francuzi mieliby targać przez środek podwórka coś ultra ciężkiego po pracy, że nie wspomnę że rozsądniejszym by było zapewnić wózek magazynowy lub coś..Ci niemcy powinni zrobić to samo.
 
rob_plk 


Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2018
Posty: 103
Skąd: skąd
Wysłany: 2022-07-12, 08:15   

Jak kierownik może szantażować, że Ciebie zwolni z pracy to znaczy, że nic nie umiesz i nic nie znaczysz w tej pracy, jesteś jak młotek - złamał się to się kupi nowy obok w sklepie.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2022-07-14, 17:15   

tomekptk napisał/a:
Pracowałem w niemieckim koncernie mającym filie w Polsce i we Francji. Pamiętam opowieść 2 niemieckich serwisantów, którzy w pewnej francuskiej filii przynosili z 2 Francuzami, jakieś niewątpliwie ciężkie urządzenie. Padał deszcz i przechodzili przez otwartą przestrzeń, starając się ją jak najszybciej przebyć, nagle francuscy "koledzy" stwierdzili na środku podwórka, że mają fajrant, zostawili 2 niemieckich serwisantów na deszczu z tym urządzeniem i po prostu poszli do domu. Pamiętam oburzenie Niemców i komentarze. Zatem nie miejmy złudzeń.

Kluczowe pytanie - kiedy to było?
 
tomekptk 


Marka: Dacia
Model: Duster f.2 4x4
Silnik: TCe 150
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 56
Skąd: OK, DKL
Wysłany: 2022-07-15, 19:40   

michauek22 napisał/a:
tomekptk napisał/a:
[....] po prostu poszli do domu. Pamiętam oburzenie Niemców i komentarze. Zatem nie miejmy złudzeń.

Kluczowe pytanie - kiedy to było?


To było może 10 lat temu, Niemcy nie są aniołami, ale trudno im odmówić pracowitości, natomiast ich opinie o Francuzach i ich "etosie" pracy były jednoznaczne. Oczywiście, to są animozje niemiecko-francuskie i także jak ktoś zarabia 10 razy więcej od ciebie (wtedy) i opowiada takie rzeczy to może budzić pewne "opory", ale dla mnie kwestia 10 miniut po "piętnastej" nie stanowiło jakiegoś problemu, bo o to tylko w tym przypadku chodziło, także forma transportu na pewno wynikała z uwarunkowań - to nie byli jacyś durnie. Może jestem staroświecki, albo pracowałem w miarę normalnej firmie i jakieś drobne odchylenia od czasu pracy były jednak doceniane. Generalnie jak popatrzymy na świadczenia pracownicze we Francji wtedy, to był kosmos do Polski i nawet do Niemiec i można tam było mieć tam pewne sprawy głęboko gdzieś. Macron chciał to ograniczyć i chyba za bardzo mu się to nie udało. Dlatego może miejmy zrozumienie, że we Francji w okresie urlopowym trzeba się wykazać większą "cierpliwością".
_________________

 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-07-16, 08:59   

Cytat:


Tu się nie zgodzę, nie wykluczam, że tak jest, ale kierownik, uciekajacy się do takich tekstów, to du...a nie kierownik.

Jeśli chodzi o pracowitość Niemców, to jestem innego zdania, nie jest z nimi lepiej jak z Francuzami, tylko fochy inne stroją. Co innego dla nich ważne, ale bumelują, jak wszystkie inne narody.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-08-08, 20:48   

U mnie sytuacja podobna. Tydzień temu auto oddane do ASO. Diagnoza - uszkodzona sprężarka klimy. Od tygodnia jestem bez auta. Serwis mówi że termin dostawy części z Francji to 2 - 3 tygodnie. W środę zamierzam dzwonić i się dowiadywać. Czy sądzicie, że jeżeli naprawa będzie się przeciągać, to jest szansa na auto zastępcze?
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2022-08-15, 13:50   

No w zasadzie tak...
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2022-08-16, 07:56   

Wszystko zależy od tego co mówią warunki gwarancji, które każdy otrzymał z nowym samochodem. jeśli gwarancja nie przewiduje auta zastępczego to pozostaje tylko dobra wola ASO lub reklamacja do RP z wnioskiem o zastępczy samochód ewentualnie rekompensata.

Warunki gwarancji i samochodów zastępczych na gwarancji ulegały zmianie i mogą być różne w zależności od tego kiedy samochód był kupiony.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Ajry 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 19 Cze 2022
Posty: 42
Skąd: Z Krainy Deszczowców
Wysłany: 2022-08-17, 09:03   

Warto sprawdzić swoją polisę ubezpieczeniową, jeśli ASO odmówi. Czasem w pakiecie jest samochód zastępczy.
_________________
I would if I could, but I can't, so I won't.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne