Wysłany: 2022-08-18, 16:31 Nowy Duster - brak zbieżności?
Witam.
Moja ogromna radość z odebrania wyczekiwanego od marca Dustera nie trwała długo.
Samochód odebrałem z końcem lipca i udało się wyjechać nim na wczasy. Autem zrobiłem do tej pory niecałe 600 km. Moje (niemiłe) spostrzeżenie - kiedy trzymam kierownicę idealnie na wprost to Duster idzie idealnie na wprost..... rowu :( żeby jechał prosto po drodze muszę mieć kierownicę odchylona w lewo.
Auta nie znosi w żadnym kierunku ani podczas jazdy czy też hamowania.
Moje pytanie czy to skopana zbieżność? Za 1.5k km chce jechać do ASO na wymianę oleju i nie wiem czy poczekać z tym problemem czy jednak udać się już do ASO
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi bo normalnie zwariuje.
Pozdrawiam
A nie ścina Ci opon?
Ja miałem tak, że w jedno auto jechało na drodze prosto, a Dustera na tym samym odcinku ściągało na bok. Duster jest wysokim autem i może być bardziej wrażliwy na jakieś nierównosci na drodze.
Ja bym wcześniej podjechał na sprawdzenie na dobrą stację diagnostyczną. Na koniec niech wystawią kwity jeśli będzie coś nie halo. Jeśli tylko okaże się zbieżność to bym kazał ustawić.
Gdyby serwis stwierdził TTP i jest ok. To Masz podstawę, że tak nie jest.
600 km to nie dużo żeby były widoczne ubytki na oponach, ale już dużo by ASO twierdziło że wjeches w ,,dziurę, i może
być przepychanka.
Ostatnio zmieniony przez Dardus 2022-08-18, 16:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1821 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-08-18, 17:37
Auto jest nowe więc jedź jak najszybciej do ASO z reklamacją. Teściowa miała 2 nowe Dacie, jedną było sandero II a drugą Duster II. Auta z salonu sam odbierałem i za równo w jednym jak i drugim po wyjeździe z salonu czułem, że auto na prostej drodze lekko ściąga w prawo lub lewo. Teściowej to nie przeszkadzało ale po kilku tysiącach przejechanych km uległa moim namowom i dała mi zaprowadzić auto do ASO na sprawdzenie zbieżności. Wynik, brak zbieżności ustawili i auto jeździły jak po sznurku. Dzwoń do ASO i umawiaj się już jutro na serwis, Renault/Dacia skorygują zbieżność za darmo jeżeli samochód dnie ma przejechane więcej niż ... i tu nie pamiętam 1000 lub 2000km.
Moim zdaniem z twojego opisu wnioskuję że to nie problem ze zbieżnością lecz z tym że masz kierownicę źle ustawioną w stosunku do kół . Taką regulację / ustawienie należy wykonać na stacji kontroli i polega ona na ustawieniu kierownicy do jazdy na wprost , zablokowaniu jej i dopiero później ustawienie kół . Wszystko oczywiście widoczne na ekranie . Nie wiem czy po dokonaniu tej regulacji nie należy dokonać korekty czujnika kąta skrętu.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1821 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-08-18, 21:29
Limes napisał/a:
Moim zdaniem z twojego opisu wnioskuję że to nie problem ze zbieżnością lecz z tym że masz kierownicę źle ustawioną w stosunku do kół . Taką regulację / ustawienie należy wykonać na stacji kontroli i polega ona na ustawieniu kierownicy do jazdy na wprost , zablokowaniu jej i dopiero później ustawienie kół . Wszystko oczywiście widoczne na ekranie . Nie wiem czy po dokonaniu tej regulacji nie należy dokonać korekty czujnika kąta skrętu.
Ok ale gdzie ta kierownica była by źle ustawiona? Samą kierownice można zamontować tylko w jednym położeniu inaczej nie wejdzie na kolumnę kierowniczą. Połączenie maglownicy z kolumną raczej też inaczej się nie zamontuje, liczymy ile jest obrotów w jedną i drugą stronę i tyle. Jak wyżej pisałem, 2 razy przerabiałem już podobne problemy co ma autor tematu i zawsze była to wina zbieżności. Auto nowe wiec niech jak najszybciej jedzie póki zrobią mu to za Free inaczej będzie 200-250zł w plecy lub 100zł jeżeli zbieżność ustawi poza ASO
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1715 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2022-08-18, 22:21
Limes napisał/a:
Moim zdaniem z twojego opisu wnioskuję że to nie problem ze zbieżnością lecz z tym że masz kierownicę źle ustawioną w stosunku do kół . Taką regulację / ustawienie należy wykonać na stacji kontroli i polega ona na ustawieniu kierownicy do jazdy na wprost , zablokowaniu jej i dopiero później ustawienie kół . Wszystko oczywiście widoczne na ekranie . Nie wiem czy po dokonaniu tej regulacji nie należy dokonać korekty czujnika kąta skrętu.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Dziś dzwonię do ASO zobaczymy co mi powiedzą.
Oczywiście dam tutaj znać co się urodziło z tego.
Wrzucam fotkę poglądową jak mam ustawioną kierownicę do jazdy na wprost. Może to i nie wielki odchył ale kłuje mnie w oczy.
Nie ,Proszę sprawdzić definicję zbieżności i rozbieżności .Zbieżność określana jest jako kąt pomiędzy torami obu kół tej samej osi. W większości pojazdów przeznaczonych na standardowe drogi wartość zbieżności zawiera się w przedziale +3° (mocno zbieżne) do -3° (mocno rozbieżne). Tym samym w stosunku do osi pojazdu koło może być zbieżne o 1,5° do -1,5°. Oba koła tej samej osi muszą zachowywać identyczną zbieżność. A to o czym pisałem to całkiem co innego. Koła mogą być ustawione prawidłowo co do zbieżności lecz nie prawidłowo do szprychy kierownicy . Ale poczekamy na ocenę ASO.
Jedź do ASO na reklamację gwarancyjną, po ustawieniu geometrii powinno być OK. jeśli nie będą w stanie jej ustawić to znaczy, że których z elementów zawieszenia nie trzyma parametrów i wypadałoby go wymienić. Ja w Lodgy tak miałem na początku i po prawie roku walki z ASO Zdunek i ciągnąłbym ustawianiu geometrii wymienione zostały wahacze (na gwarancji) i problem ustąpił.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Dziś dzwonię do ASO zobaczymy co mi powiedzą.
Oczywiście dam tutaj znać co się urodziło z tego.
Wrzucam fotkę poglądową jak mam ustawioną kierownicę do jazdy na wprost. Może to i nie wielki odchył ale kłuje mnie w oczy.
Wg mnie wygląda jak brak zbieżności. Właśnie sam się umówiłem w ASO na wizytę (i też mam podobny przebieg), co prawda u mnie wygląda na mniejszy skręt, ale to sprawia że ciągle muszę kontrować i w sumie niebezpieczne jest. Jeśli uda się to w ramach gwarancji poprawić to super. Jak nie to będę pewnie musiał przy wymianie opon specjalnie zrobić.
Najbliższy termin tu na Śląsku udało mi się złapać na wtorek 7 rano w ASO Jaworzno Pietrzak.
Miła pani z centrali po opisaniu problemu stwierdziła że jeśli to geometria to u nich koszt 350 PLN no chyba że uznają gwarancję - ona nie wie.
Cóż 4 dni i się dowiem. Dam znać we wtorek .
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-19, 10:22
HaRRy80 napisał/a:
Miła pani z centrali po opisaniu problemu stwierdziła że jeśli to geometria to u nich koszt 350 PLN no chyba że uznają gwarancję - ona nie wie.
No i właśnie dlatego tego typu rzeczy trzeba zgłaszać tuż po odebraniu nowego auta, nie czekać. Wtedy jest oczywiste, że to niedoróbka fabryki. W każdym razie nie daj się naciągnąć na płatną regulację.
Najbliższy termin tu na Śląsku udało mi się złapać na wtorek 7 rano w ASO Jaworzno Pietrzak.
Miła pani z centrali po opisaniu problemu stwierdziła że jeśli to geometria to u nich koszt 350 PLN no chyba że uznają gwarancję - ona nie wie.
Cóż 4 dni i się dowiem. Dam znać we wtorek .
Również mam we wtorek termin ale na 12:30, pewnie dam znać po południu co i jak.
Dymek napisał/a:
No i właśnie dlatego tego typu rzeczy trzeba zgłaszać tuż po odebraniu nowego auta, nie czekać.
Ciężko jest od razu to wychwycić, szczególnie jak odczucia są mieszane a odcinki przejechane krótkie. Do tego teraz miałem dość wietrzną pogodę, nie ma człowiek doświadczenia z dużym autem i się schodzi ze zgłoszeniem.
Mecin, jasne, nowy samochód, więc trzeba trochę czasu. Tylko staraj się nie odpuszczać zbyt łatwo w ASO. Jaki masz teraz przebieg? Dajcie koledzy znać co ASO orzekło w w waszych przypadkach. Przyda się potomnym.
_________________ I would if I could, but I can't, so I won't.
Po różnych forach czytałem ludzie piszą że do 2k przebiegu ASO robi zbieżność w ramach gwarancji. Ja swoje auto odebrałem a dwa dni później już byłem nim na wczasach więc ciężko że zgłoszeniem tego tak odrazu. I tak jak Mecin pisze ciężko tak wychwycić po kilku km.
Mój przebieg to równo 670km.
Na gorąco:
Auto przyjęte na serwis Pietrzak Jaworzno. Jeśli to zbieżność to za godzinę do odbioru. Do 1k km usługa w ramach gwarancji. U mnie na blacie 800km .
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1821 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-08-23, 07:55
HaRRy80 napisał/a:
Na gorąco:
Auto przyjęte na serwis Pietrzak Jaworzno. Jeśli to zbieżność to za godzinę do odbioru. Do 1k km usługa w ramach gwarancji. U mnie na blacie 800km .
Czyli dobrze pisałem aby jak najszybciej jechać sprawdzić zbieżność bo wtedy zrobią za FREE. teraz czekamy na info czy to była jej wina
No i lipa :(
Jestem w punkcie wyjścia. Zbieżność "niby" zrobiona i zero poprawy.
Czemu pisze " niby "? Po pierwsze przed korektą miał się chłop przejechać autem razem ze mną pojechał sam (pojechał trochę złe słowo bo zrobił rundkę po placu). Po tez niby ktoś miał ze mną pojechać ale dostałem tylko kluczyki i informacje że gotowe. Na moje pytanie o jakiś wydruk co było nie tak - odpowiedź ze nie mają i dostałem tylko świstek z informacją korekta zbieżności.
Jeszcze zastanawia mnie to że śladu nie ma na kołpakach po tych urządzeniach czy choćby po rękawiczce typa co je zakładał (akurat mam tak zapylone że raczej by coś zostawił) śruby nie ruszane więc kołpaków nie ściągali. Na drugim foto przejechałem palcem po tym syfie.
https://zapodaj.net/81a15eebe4b24.jpg.html https://zapodaj.net/033d5e87d6915.jpg.html
A tu film jak jedzie Duster po " korekcie".
https://www.youtube.com/watch?v=uJcN1Wmt-M0 https://www.youtube.com/watch?v=ncTtc4oms1w
Na 11 ustawiłem się u diagnosty na pomiar zbieżności 50 PLN ale będę miał pełen wydruk i pewność czy to tu problem czy w oponach.
No i lipa :(
Jestem w punkcie wyjścia. Zbieżność "niby" zrobiona i zero poprawy.
Czemu pisze " niby "? Po pierwsze przed korektą miał się chłop przejechać autem razem ze mną pojechał sam (pojechał trochę złe słowo bo zrobił rundkę po placu). Po tez niby ktoś miał ze mną pojechać ale dostałem tylko kluczyki i informacje że gotowe. Na moje pytanie o jakiś wydruk co było nie tak - odpowiedź ze nie mają i dostałem tylko świstek z informacją korekta zbieżności.
Jeszcze zastanawia mnie to że śladu nie ma na kołpakach po tych urządzeniach czy choćby po rękawiczce typa co je zakładał (akurat mam tak zapylone że raczej by coś zostawił) śruby nie ruszane więc kołpaków nie ściągali. Na drugim foto przejechałem palcem po tym syfie.
https://zapodaj.net/81a15eebe4b24.jpg.html https://zapodaj.net/033d5e87d6915.jpg.html
A tu film jak jedzie Duster po " korekcie".
https://www.youtube.com/watch?v=uJcN1Wmt-M0 https://www.youtube.com/watch?v=ncTtc4oms1w
Na 11 ustawiłem się u diagnosty na pomiar zbieżności 50 PLN ale będę miał pełen wydruk i pewność czy to tu problem czy w oponach.
śladów to akurat może nie być, ale wydruk? teraz każdy pomiar jest z wydrukiem, nawet małe serwisy to mają. Także ściema po maksie.
NA dodatek rundka po placu oraz brak jazdy z klientem gdy było to ustalane to już szczyt żenady.
No i lipa :(
Jestem w punkcie wyjścia. Zbieżność "niby" zrobiona i zero poprawy.
W swoim czasie od razu po zakupie MCV 2017 miałem to samo i też walczyłem z serwisem o naprawę - niestety nie pamiętam wprost jak to było wykonane - zapamiętałem, że mechanik mówił, że tu konstrukcyjnie w aucie coś jest po staremu i trzeba po prostu było wiedzieć, że tak to można naprawić, robiłem ze 3 powroty do warsztatu, by wyszła kierownica na wprost i każda "naprawa" zajmowała maks 5 min.
Fakt będąc teraz u diagnosty widzę że śladów moze nie być.
Tu dokument od diagnosty:
https://zapodaj.net/4ff250c6497ac.jpg.html
Tu z ASO:
https://zapodaj.net/7f5280acb0859.jpg.html
Zbieżność jest ok. I teraz za podpowiedzią diagnosty będę robił zamiane kół. Ale to dopiero jutro bo zaraz trzeba lecieć na chleb zarabiać. Moje pytanie jak to zamieniać? Lewy tył lewy przód i z prawej tak samo? czytałem też że np radzą po skosie. Jeśli te pytania są absurdalne to sorki ale jestem laikiem w tym temacie. A i jaki klucz do kół bo nie mam na wyposażeniu ani klucza ani lewarka.
Dzięki w ogóle za takie zainteresowanie moim problemem.
Pozdrawiam
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-23, 10:52
A jak jedziesz prosto z ta odchyloną kierownicą, to samochód leci normalnie czy czujesz, że ściąga dalej w bok? Bo (jak pisał kol. Limes) jeżeli auta nie "znosi" cały czas w jedną stronę i nie musisz cały czas pchać kierownicą żeby jechać prosto, to znaczy zwykle że zbieżność jest w porządku a chodzi tylko o korektę ustawienia kierownicy żeby była na wprost. I tak mówisz wprost o co Ci chodzi a nie, że chcesz sprawdzić zbieżność. Skracają z jednej strony drążek kierowniczy a z drugiej wydłużają nie naruszając zbieżności i po sprawie. Jeżeli nie pokrywa się z urządzeniem, to robi się to "metodą kolejnych prób i błędów".
A co do opon- nie ma reguły, czasami pomaga zamiana miejscami kół przednich a czasami z razem tylnymi.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-08-23, 10:58, w całości zmieniany 1 raz
A jak jedziesz prosto z ta odchyloną kierownicą, to samochód leci normalnie czy czujesz, że ściąga dalej w bok? Bo (jak pisał kol. Limes) jeżeli auta nie "znosi" cały czas w jedną stronę i nie musisz cały czas pchać kierownicą żeby jechać prosto, to znaczy zwykle że zbieżność jest w porządku a chodzi tylko o korektę ustawienia kierownicy żeby była na wprost. I tak mówisz wprost o co Ci chodzi a nie, że chcesz sprawdzić zbieżność. Skracają z jednej strony drążek kierowniczy a z drugiej wydłużają nie naruszając zbieżności i po sprawie. Jeżeli nie pokrywa się z urządzeniem, to robi się to "metodą kolejnych prób i błędów".
A co do opon- nie ma reguły, czasami pomaga zamiana miejscami kół przednich a czasami z razem tylnymi.
No jak ustawie kiere lekko w lewo to już auto idzie sobie prosto
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum