Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-08-24, 10:07
Nowy Duster - brak zbieżności?
Autor Wiadomość
karmnik 


Marka: dacia
Model: logan mcv 2
Silnik: 0.9 tce
Dołączył: 14 Lis 2017
Posty: 23
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-08-23, 12:39   

Dymek napisał/a:
Jeżeli nie pokrywa się z urządzeniem, to robi się to "metodą kolejnych prób i błędów".


Tak jakby pokrywa się to z moim przypadkiem - podejść do uzyskania by kierownica była na wprost było ze trzy i coś mi świta, że była mowa o drążkach właśnie, a to w Dacii jest jakoś wykonane "po staremu", że mechanik mówił w tym sensie, że robiąc jakieś starsze auta można było wpaść, że ten problem tu występuje i tak go można rozwiązać?
 
Mecin 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG f.2
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 18 Sty 2022
Posty: 53
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-08-23, 13:07   

Ja jestem po wizycie w Jaszpol Łódź na Brukowej.
W skrócie:
przyjęty profesjonalnie: na początek przejażdżka z przyjmującym zgłoszenie Panem, ja prowadziłem, później zamiana. Oczywiście wywiad co i jak. Faktycznie stwierdził Pan że przekaże auto na serwis i za godzinę wróci do mnie. Po dłuższej chwili oczekiwania (faktycznie widziałem jak Pan z serwisu przejmuje auto, następnie Pan przyjmujący zgłoszenie również jeszcze po wszystkim zrobił jazdę próbną) poproszono mnie do stanowiska, Pan oznajmił że faktycznie była rozbieżność i sprawdził że jest już wg Niego dobrze. Polecił oczywiście przetestować, w razie czego kontaktować się ponownie. Otrzymałem również "Świadectwo kontroli" na którym jest info: "info/ wykonano kontrole oraz ustawienie geometrii - jazda próbna - brak uwag" z pieczątką oraz podpisem.

Przebieg w czasie zgłoszenia około 500 km, podczas wizyty już około 850 km. Wszystko w ramach gwarancji - nie opłaciłem nic.

Sam będę testował auto po trasie na dniach, na pierwszy rzut ręki oraz oka - faktycznie jest dobrze, ale po mieście w pośpiechu ciężko stwierdzić do końca.

Jak na razie oceniam na szóstkę i polecam - Jaszpol Łódź Brukowa. W razie czego będę pisał.
 
HaRRy80 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce LPG
Dołączył: 08 Lip 2022
Posty: 26
Skąd: Tychy
Wysłany: 2022-08-23, 17:35   

Mecin napisał/a:
Ja jestem po wizycie w Jaszpol Łódź na Brukowej.
W skrócie:
przyjęty profesjonalnie: na początek przejażdżka z przyjmującym zgłoszenie Panem, ja prowadziłem, później zamiana. Oczywiście wywiad co i jak. Faktycznie stwierdził Pan że przekaże auto na serwis i za godzinę wróci do mnie. Po dłuższej chwili oczekiwania (faktycznie widziałem jak Pan z serwisu przejmuje auto, następnie Pan przyjmujący zgłoszenie również jeszcze po wszystkim zrobił jazdę próbną) poproszono mnie do stanowiska, Pan oznajmił że faktycznie była rozbieżność i sprawdził że jest już wg Niego dobrze. Polecił oczywiście przetestować, w razie czego kontaktować się ponownie. Otrzymałem również "Świadectwo kontroli" na którym jest info: "info/ wykonano kontrole oraz ustawienie geometrii - jazda próbna - brak uwag" z pieczątką oraz podpisem.

Przebieg w czasie zgłoszenia około 500 km, podczas wizyty już około 850 km. Wszystko w ramach gwarancji - nie opłaciłem nic.

Sam będę testował auto po trasie na dniach, na pierwszy rzut ręki oraz oka - faktycznie jest dobrze, ale po mieście w pośpiechu ciężko stwierdzić do końca.

Jak na razie oceniam na szóstkę i polecam - Jaszpol Łódź Brukowa. W razie czego będę pisał.


Ale Ci chłopie zazdroszczę i oczywiście cieszę się że u Ciebie problem rozwiązany. Ja siedzę w robocie i cały czas z tyłu głowy mam ten nieszczęsny problem :(
Jedno na plus u mnie że zbieżność ok więc opon nie będzie darło. Ale z moim pedantycznym podejściem do wszystkiego to jazda nie będzie przyjemnością tylko ciągły stresem.
Więc pytanie moje takie - bawić się w te przekładanie kół czy uderzać do ASO z prośbą o wyregulowanie kierownicy?
 
Mecin 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG f.2
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 18 Sty 2022
Posty: 53
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-08-23, 20:07   

Z tego co czytam i widziałem na filmie, to u mnie sprawa wyglądała inaczej. Mianowicie u mnie ciężko było jechać idealnie prosto nawet w pozycji kierownicy nieidealnie centralnej. Miałem wrażenie że ciagle muszę kontrować na lewo, po czym znowu delikatnie kierownica zmierzała do centrum na prawo i tak w koło - ciężko było ustabilizować idealnie tor jazdy - oczywiście jak ktoś to czyta to wyobraża sobie auto zdestabilizowane i niezdolne do jazdy - otóż nie. Opisywana sytuacja byla (mam nadzieje ze była) delikatna, grono osób może to zbagatelizować i nic raczej się dziać nie powinno. Dodam również że zdaje sobie sprawę z profilowania dróg i na zakrętach czy w różnych warunkach auto idealnie po sznurku nie będzie jechało mino równego położeni kierownicy. U kolegi wychodzi na to ze auto jedzie prosto w pozycji kierownicy niecentralnej, i ta kierownica po puszczeniu nie wraca do centrum przy relatywnie prostej bezwiecznej jeździe? Jeśli zbieżność jest, to zapewne wystarczy „jakaś” regulacja kierownicy. Myśle ze warto zasięgnąć opinii czy to mechanika czy ASO raz jeszcze, uzupełniając że zbieżność została sprawdzona.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3622
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-24, 07:44   

HaRRy80 napisał/a:
Więc pytanie moje takie - bawić się w te przekładanie kół czy uderzać do ASO z prośbą o wyregulowanie kierownicy?
Moja rada jest taka- po pierwsze sprawdzić ciśnienie w przednich oponach i jeśli jest właściwe i jednakowe, to podjechać do wulkanizacji i poprosić o zamianę przednich kół stronami. Oczywiście możesz też zamienić sobie koła sam.
Jeżeli nic to nie da, to dopiero do ASO i wyraźnie określić o co Ci chodzi- że auto nie ściąga w żadną stronę a tylko przeszkadza ci przekoszone ustawienie kierownicy.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-08-24, 07:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 144
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-08-24, 09:52   

Dymek napisał/a:
poprosić o zamianę przednich kół stronami
Jeśli nie są to opony kierunkowe, a teraz w zasadzie większość jest taka.
Mecin napisał/a:
Jeśli zbieżność jest, to zapewne wystarczy „jakaś” regulacja kierownicy.
To nie tak.Jeśli ktoś asystował przy ustawianiu zbieżności to wie, że mechanik najpierw ustawia kierownicę "centralnie", blokuje ją i dopiero wtedy zajmuje się regulacją na drążkach, wcześniej sprawdzając ciśnienie w oponach. Jeśli robi inaczej to znaczy, że nie ma zielonego pojęcia o ustawianiu zbieżności.
 
Ajry 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 19 Cze 2022
Posty: 42
Skąd: Z Krainy Deszczowców
Wysłany: 2022-08-24, 10:34   

Zgadzam się z tym, co proponuje Dymek, chociaż ja chyba nie traciłbym czasu na rotację kół. Jak najszybciej do ASO, żeby nie zrzucali odpowiedzialności na złe użytkowanie samochodu i niech się oni głowią jak rozwiązać usterkę.
_________________
I would if I could, but I can't, so I won't.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-08-24, 10:35   

Moim zdaniem przekładka kół nic nie da. prawdopodobnie kierownica przestawiona jest o 1 ząbek. 15 minut roboty dla mechanika
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3622
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-24, 11:01   

villager napisał/a:
Jeśli nie są to opony kierunkowe, a teraz w zasadzie większość jest taka.
Czy ja wiem... Nie mam i nigdy nie miałem letnich lub całorocznych kierunkowych ani nawet mi się takie nie nawinęły przy zakupie- kierunkowe tylko zimowe. A zakładam, że autor również ma fabryczne zwykłe na nowym samochodzie.
chrom6 napisał/a:
Moim zdaniem przekładka kół nic nie da. prawdopodobnie kierownica przestawiona jest o 1 ząbek. 15 minut roboty dla mechanika
Zdaje się, że w Dacii kierownica i kolumna kierownicy nie jest na symetrycznym wieloklinie i nie ma tu żadnej możliwości przestawienia samej kierownicy "o ząbek" jak w innych markach.
A jeśli tak, to taką korektę można zrobić jedynie razem z regulacja zbieżności..
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-08-24, 11:13, w całości zmieniany 3 razy  
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-08-24, 11:15   

jeśli faktycznie nie jest na symetrycznym wieloklinie to jak wyszedł pomiar geometrii poprawnie? bo przy takim odchyleniu kierownicy za nic nie powinno wyjść "na zielono"
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3622
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-24, 11:25   

chrom6 napisał/a:
jeśli faktycznie nie jest na symetrycznym wieloklinie to jak wyszedł pomiar geometrii poprawnie? bo przy takim odchyleniu kierownicy za nic nie powinno wyjść "na zielono"
Zapewne podczas regulacji nie ustawili kierownicy na wprost. Albo jest jednak problem z kołami/oponami. Miałem dokładnie taki przypadek w jednym samochodzie- kierownica była ciut przekręcona w lewo a po zamianie kół stronami w prawo... Dlatego uważam, że trzeba to też sprawdzić.
A co do wieloklinu kierownicy- jest na nim co najmniej jeden "pilot" w formie prążka bez nacięcia. Nowoczesne samochody wyposażane w czujniki skrętu muszą to mieć właśnie po to, by jednoznacznie ustalić położenie kierownicy względem kolumny. Kiedyś faktycznie było prosto- odkręcało się śrubę czy nakrętkę na kierownicy, przekładało kierownicę o tyle ząbków żeby była na wprost i Alleluja! :lol:

DS2_DL2_Wieloklin z prowadzeniem.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 87,54 KB

Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-08-24, 11:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-08-24, 11:36   

chyba muszę częściej spacerować po warsztacie :D
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2022-08-24, 16:59   

Ja też tak miałem i właściwie nawet po poprawkach na gwarancji w ASO nie jest idealnie prosto, choć auta nie ściąga i opon nie tnie.
http://www.daciaklub.pl/f...der=asc&start=0
Utrzymanie kierunku na wprost przy większych prędkościach jest nieco męczące (ale to pewnie wina zawieszenia i dużej wysokości nadwozia), a i samo przekrzywienie kierownicy, nawet minimalne, w tym nie pomaga, bo odruchowo w pozycji "za piętnaście trzecia", na kierownicy czteroramiennej, jedna ręka jest wyżej niż druga i sama bardziej ciąży w dół.
Ja już nawet na przeglądzie po dwóch latach chciałem żeby mi to poprawili za pieniądze w ASO Zamość (zaproponowali za 100 zł przy okazji przeglądu) i już byłem gotowy na ten wydatek i miałem nadzieję, że w końcu będę miał idealnie ustawione. Pan z serwisu (przyjmujący zlecenie na obsłudze klienta) nawet przejechał się moim autem ze mną, sam prowadząc i potwierdził, że kierownica jest lekko przekrzywiona w prawo i że spróbują to poprawić.
Jednak przy odbiorze samochodu Pan powiedział, że sprawdzili geometrię, że wszystko jest ok, a to odchylenie mieści się w tolerancji producenta. Pokazał mi nawet jakiś wydruk i tam była jakaś wartość w stopniach, ale wydruku na własność nie dostałem i nie pamiętam.
Wyczułem, że chyba już było zbyt blisko godziny zamknięcia i mechanikom już się nie chciało rozkręcać drążków i kręcić. Pan nawet dodał, że może innym razem, jak będzie więcej czasu. W każdym razie za usługę mi nic nie policzono, więc nie będę narzekał, ale trochę mnie to dziwi, że w dobie superprecyzyjnych instrumentów laserowych nie da się szybko i bezproblemowo ustawić zbieżności w samochodzie z minimalnym przebiegiem tak, by kierownica była prosto na tyle, że oko ludzkie tego nie wychwyci.
A może auto ma jakiś ukryty problem, coś skrzywione i się po prostu na instrumenty nie da?
Pewnie czas odwiedzić jakiś dobry, niezależny serwis i tam spróbować. Macie jakiś polecany w mojej okolicy (Krasnystaw, Chełm, Zamość, Lubin)?
Ostatnio zmieniony przez velomar 2022-08-24, 17:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2022-08-24, 17:02   

Bo zbieżność a ustawienie kierownicy to dwie różne rzeczy. pozdr
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2022-08-24, 17:24   

Technicznie to sobie można to rozdzielać, ale w potocznym rozumieniu, wszystko powinno być tak ustawione, że przy idealnie prosto ustawionej kierownicy samochód powinien jechać prosto. Chyba każdy tego oczekuje, zwłaszcza w nowym samochodzie (lub chociaż na gwarancji). Mnie nie interesują wielokliny na kierownicy, punkty zero itp. Mam mieć kierownicę prosto i samochód ma jechać prosto. Koniec, kropka. To zbyt wielkie oczekiwania?
Ostatnio zmieniony przez velomar 2022-08-24, 17:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 144
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-08-24, 23:02   

jurek napisał/a:
Bo zbieżność a ustawienie kierownicy to dwie różne rzeczy.
Nie zgodzę się. To dwa etapy tej samej czynności. ZAWSZE pierwszą czynnością mechanika przystępującego do ustawiania zbieżności jest ustawienie kierownicy na wprost i zablokowanie jej w tym położeniu. Dopiero potem przystępuje do ustawiania zbieżności kół. Jeśli robi ktoś inaczej to partacz bez pojęcia. Wiele razy jeździłem "na zbieżność" po naprawach w obrębie wahaczy i przedniego zawieszenia i ZAWSZE procedura wyglądała w opisany wyżej sposób.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2022-08-25, 09:08   

może . mnie się nigdy nie zdarzyło, żeby mechanik patrzył na kierownicę. W ASO też. pozdr
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-08-25, 09:47   

jurek napisał/a:
może . mnie się nigdy nie zdarzyło, żeby mechanik patrzył na kierownicę. W ASO też. pozdr


Rozumiem, że jak podjedziesz na stanowisko regulacji i zostawisz kierownicę skręconą to mechanik na nią nie spojrzy i od razu ustawia zbieżność? :) Na skręconych kołach?
Na logikę, pierwsza czynność to ustalenie czy kierownica jest w pozycji wyjściowej...
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-08-25, 10:02   

jurek napisał/a:
może . mnie się nigdy nie zdarzyło, żeby mechanik patrzył na kierownicę. W ASO też. pozdr


kierownica powinna być ustawiona na wprost i zablokowana przyrządem.
 
Hipolit 



Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-08-25, 10:10   

U mnie było to samo w Dusterze i Capturze. Auta jechały prosto, ale kierownica musiała być lekko skręcona. ASO poprawiało. ale bezskutecznie. Pojechałem do innego warsztatu i problem się rozwiązał. Ustawili koło kierownicy na wprost i skontrolowali zbieżność.
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3622
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-25, 10:13   

sobol1976 napisał/a:
Na logikę, pierwsza czynność to ustalenie czy kierownica jest w pozycji wyjściowej...

Otóż to- w warsztatach "niezależnych" zamiast kierownicę blokować, bywa po prostu tak, że w czasie regulacji każą kierowcy siedzieć w samochodzie i trzymać kierownicę idealnie na wprost.
I to jest metoda idealna właśnie w takich przypadkach, gdy ustawienie idealnej zbieżności przy kierownicy ustawionej idealnie równo nie potwierdza się podczas jazdy bo kierownica jest i tak lekko przekoszona. Taki przypadek miałem daaawno temu w Ładzie. Zamiast robić to metodą prób i błędów, gość kazał sobie pokazać pozycję kierownicy podczas jazdy na wprost i kazał skręcić i trzymać kierownicę dokładnie o tyle samo tylko w przeciwną stronę- wtedy "wyzerował" zbieżność i tą metodą bez kolejnych poprawek kierownica podczas jazdy wyszła nam idealnie na wprost.
Ale to dawne dzieje i fachowcy starej daty. No ale ja pamiętam jeszcze ustawianie zbieżności w Maluchu z użyciem "taśmy krawieckiej" lub anteny teleskopowej... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-08-25, 10:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-08-25, 16:06   

Nie wiem jak jest na innych stacjach , Nie wiem czy aso ma takie same możliwości co stacja diagnostyczna bo .
Ja jak byłem na ,, diagnostyce ,, to Pan z osłoną na fotel sam wprowadził auto na stanowisko , Zablokował kierownicę do ,, jazdy na wprost ,, na każde koło założył czujniki i po wprowadzeniu danych odpalił się ekran a na nim pola zielone i czerwone na każdym polu wyświetliły się parametry . Diagnosta rozkręcił drążki kierownicze i tak regulował że parametry były mocno zbliżone , nie piszę że takie same . ale w normie , Ostatnią sprawą była jazda z laptopem na kolanach i sprawdzenie kąta czujnika skrętu , Chyba dobrze to zapamiętałem.
 
HaRRy80 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce LPG
Dołączył: 08 Lip 2022
Posty: 26
Skąd: Tychy
Wysłany: 2022-08-25, 17:20   

Witam.
Już w zamienianie kół nie będę się bawił. Na wyposażeniu nie mam ani lewarka ani klucza (wiem że warto mieć i zapewne zakupie). Mógłbym oczywiście jechać do jakiegokolwiek warsztatu i za parę srebrników zapewne by mi tę usługę zrobili, ale umówiony jestem w ASO - na 1 września ( mocno odległe terminy ). Jest to ASO gdzie był zakupiony mój Duster i pan mechanik obiecał mi najpierw przejechać się ze mną żeby zobaczyć w czym problem.
Ciekawostką dla mnie jest też to że pierwsze pytanie jakie pada to "czy samochód był kupowany u nas?" W obydwu serwisach tak było.Jakby to miało jakieś znaczenie w podejściu do klienta.
Tematu nie zamykam za tydzień dam znać jak sytuacja wygląda.
Pozdrawiam
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-08-25, 17:35   

Co do czynności, które należy zrobić przed ustawieniem zbieżności to w pierwszej kolejności sprawdzamy ciśnienie w kołach, następnie na koła montowane są czujniki , ustawianie pojazdu na stanowisku czyli przepychanie go przód-tyl, skręcanie kierownicy lewo-prawo i ostatnia czynnością jest zamontowanie blokady na kierownicę z poziomica. Ostatnia czynnością jest kręcenie końcówkami.
 
imć 


Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2021
Posty: 80
Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-08-25, 22:25   

Serwisy Renó mają jakiś mega problem ze geometrią, z przerzucaniem się odpowiedzialnościa, albo narzucaniem kosztów na klienta mimo, że a) fabryka nie dała rady, b) aso nie dało rady. Miałem akcję w rodzinnym Espasie, założyli letnie koła (nigdy nie używane, bo auto odebrane w grudniu na zestawie zimowym) i *wtem* kierownica skręcona lekko w lewo. Przyjechałem na poprawkę, ale my nie mamy geometrii proszę pana. Pojechałem do drugiego punktu tejże firmy gdzie mają geometrię: no trzeba zrobić, ale to nie myśmy wymieniali panu koła a auto ma już przejechane 3000km więc 500pln. Próbowałem rozmawiać o logicę/jakości usługi/przecież przyjechał sprawny. Dałem se spokój, bo w Reno jest wielka niemoc a rabat to miasto w Marokokoko. Pojechałem do znajomka, za 150pln (FVAT) zrobił geometrię. Jeździ do dziś. Tyle na temat 'gwarancji' i 'jakości obsługi'. Szkoda czasu...
Ostatnio zmieniony przez imć 2022-08-25, 22:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne