Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-02-16, 14:09
Samodzielna wymiana oleju i filtrów Duster 1,6 16v 4x4 + LPG
Autor Wiadomość
ricken 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Sandero
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 123
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-10-15, 20:28   

Zużyty olej oddaje się do punktów zbiórki odpadów. W każdym większym mieście są takowe i muszą przyjąć olej za darmo.... podaje się adres podpisuje i tyle.
 
traks 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2018
Posty: 171
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-06-01, 19:13   

Odgrzeję kotleta, bo właśnie zrobiłem wymianę oleju wg sugestii zawartych w tym wątku. Ale tak różowo nie było. Korek spustowy wyszedł razem z gwintem. Szybka konsultacja z zaprzyjaźnionym mechanikiem i diagnoza - typowe, dla przeciągniętego korka przy zbyt mocnym dokręcaniu. Na moje stwierdzenie że przecież ostatnia wymiana była robiona w serwisie, tylko wzruszył ramionami i skwitował - tam też pracują tylko ludzie.
Gwintowanie, wklejenie tulei i nowy nowy korek, tym razem z łbem sześciokątnym.
Po ściągnięciu radiatora, też nie wiedzieć czemu, na jednej szpilce były dwie nakrętki. Jedna zeszła druga poluzowała się, i niby radiator chodzi we wszystkie strony, a zeskoczyć nie chciał. Oczywiście zajrzeć w te otwory nie ma jak.
Bez radiatora spokojnie można odkręcić filtr kluczem z łańcuszkiem
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2022-08-25, 13:22   

Siema, mam 2 pytania odnośnie samodzielnej wymiany:

1. Po zakupie samochodu (2013 K4M LPG) jak wymieniałem olej, zamontowany był filtr był większy, niż ten, który otrzymałem razem z olejem (coś jak OP643/3 vs OP643/4) Czy te filtry są zamienne, czy poprzedni właściciel założył zły filtr?

2. Czemu zalecacie odkręcanie radiatora listwy wtryskowej i wymianę "od góry", skoro od spodu jest niezły dostęp do wykręcenia filtra?

Obecnie zalane standardowo: Elf 5W40 900NF + oryginalny filtr Renaul/purflux (ten mniejszy) Czas wymiany: Pół godziny razem z płukanką Liquy Molly.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne