Nie przesadzajmy, ledwie kilka krajów zezwoliło, wymieniono Niemcy i Chorwację.
Takie rozwiązania powinny być masowo dopuszczone w całej UE, zamiast pchania na siłę g*wnianych świateł full led. Nie jestem wrogiem technologii, ale koszty reflektorów full led a także brak możliwości ich naprawienia w razie odlutowania się części diod powodują, że rozwiązanie to charakteryzuje się potężną szkodliwością (generowanie nienaprawialnych śmieci, zwiększone koszty napraw powypadkowych itp.).
Takie rozwiązania powinny być masowo dopuszczone w całej UE
Oczywiście, ale pod pewnymi rygorami bo nikt nie lubi być oślepiany. Miałem przygodę z LEDami reflektorów. To jakieś nieporozumienie i koszmar. Na ścianie pomiarowej rozmyte plamy, mijania od długich tylko nieznacznie się różniły siłą światła, stąd te rygory. Wróciły do pudełka.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2022-03-30, 16:41, w całości zmieniany 1 raz
Na ścianie pomiarowej rozmyte plamy, mijania od długich tylko nieznacznie się różniły siłą światła, stąd te rygory. Wróciły do pudełka.
Takie same efekty daje kupienie kiepskich żarówek H4 albo wręcz jakichś wynalazków o zwiększonej mocy. Od dbania o to, żeby ludzie nie jeździ ze szmelcem powtykanym w reflektory powinni być diagności i policja, a nie urzędnicy, na wszelki wypadek unikający tematu retrofitów...
Piękne by to było, gdyby oferowano nowe samochody ze zwykłymi reflektorami, tyle że wyposażonymi w wymienne źródła ledowe.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-03-31, 07:45
Zapomnij , kompletny reflektor na H4/H7 kosztuje kilkaset złotych jako część zamienna a tenże LED kilka tysięcy.
Ostatnio widziałem rachunek z naprawy stłuczki Sandero 3 , reflektory maska zderzak. Prawie 20 tysięcy.
To jest perfidia producenta,Ledowe światła dzienne + mijania a na długich zwykła żarówka,kilka elementów do wymiany i operacja może się skończyć na papierze po wycenie bo może być szkoda całkowita.
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 253 Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-04-01, 16:13
Jak reflektor zostanie rozbity w ramach kolizji to czy on jest LED czy Hx czy na karbid to i tak go trzeba wymienić. Bardziej eksploatacja, a szczególnie takie zgaśnięcie jednego mijania na niewymiennym led ... w trasie.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Zapomnij , kompletny reflektor na H4/H7 kosztuje kilkaset złotych jako część zamienna a tenże LED kilka tysięcy.
Ostatnio widziałem rachunek z naprawy stłuczki Sandero 3 , reflektory maska zderzak. Prawie 20 tysięcy.
Na dodatek cena reflektora to sam reflektor bez sterowników które często kosztują 2x cenę reflektora :D
I sandero III przy szkodach przodem będzie jak z autami premium - maska, zderzak 2x reflektor, wzmocnienie czołowe i szkoda całkowita :D
Możecie polecić żarówki led typu P21W, P21/5W, W16W, które nie będą wywalać błędów ?
Siemanko. Ja po półrocznych "bojach" w końcu znalazłem odpowiednie żarówki do nowego Sandero działające bezbłędnie i świecące mocniej niż te w Audi czy innych VW.
Jeszcze testuje to w innych samochodach i jak będzie wszystko git to może nawet ruszę ze sprzedażą na Allegro. Jeżeli jesteś zainteresowany to daj znać na priv to wyślę Ci jakieś fotki jak będę miał chwilę czasu czy filmik.
Siemanko. Ja po półrocznych "bojach" w końcu znalazłem odpowiednie żarówki do nowego Sandero działające bezbłędnie i świecące mocniej niż te w Audi czy innych VW.
Jeszcze testuje to w innych samochodach i jak będzie wszystko git to może nawet ruszę ze sprzedażą na Allegro.
W Polsce może i przejdzie, ale lepiej takim autem nie jeździć do państw, w których policaj potrafi skupić się nawet na takich bibelotach...
czy też światłach tylnych/stop, więc nie wiem co musiałoby się stać żeby oślepiały innych użytkowników
Np stanie na "czerwonym" z wciśniętym hamulcem? Nawet zwykłe, legalne żarówki i LEDy tak naprawdę rażą w takiej sytuacji, a co dopiero, jak ktoś zamontuje sobie jaśniejsze...
Sam chciałem wymienić H7 na ledowe retrofity osram lub Philips. Sprawy homologacji rozumiem i nie dyskutuję- muszą być bezpieczne i kropka. Dziwi mnie tylko fakt niemocy producentów do wyprodukowania retrofita LED, który emitowałby światło w ten sam sposób co standardowa H7, a nie punktowo. Widziałem taki wynalazek chinski z diodami umieszczonym wokół tego bolca, by emitować światło na około. Brakowało tylko jakości i precyzji,ale pomysł wydaje się słuszny.
W każdym razie, póki co proponuję bezpieczna opcje- H7 tungsram +150/ +200.
_________________ I would if I could, but I can't, so I won't.
Miałem H7 led firmy Navra w Vectrze C i tam działały na prawdę spoko (nawet się diagnosta na badaniu technicznym nie czepiał). Świeciły lepiej niż zwykłe H7 ale nie były tak trwałe jak są reklamowane.
Sam chciałem wymienić H7 na ledowe retrofity osram lub Philips. Sprawy homologacji rozumiem i nie dyskutuję- muszą być bezpieczne i kropka. Dziwi mnie tylko fakt niemocy producentów do wyprodukowania retrofita LED, który emitowałby światło w ten sam sposób co standardowa H7, a nie punktowo. Widziałem taki wynalazek chinski z diodami umieszczonym wokół tego bolca, by emitować światło na około. Brakowało tylko jakości i precyzji,ale pomysł wydaje się słuszny.
W każdym razie, póki co proponuję bezpieczna opcje- H7 tungsram +150/ +200.
Pytanie czy faktycznie tak prosto to założyć - tanie nie jest wiec przed zakupem zastanawiam się czy ktoś z was próbował
Generalnie nie jest to trudne i zajmuje tylko trochę dłużej niż wymiana zużytej żarówki, jednak czasem można napotkać różne problemy - Jak montowałem w Vectrze to po pierwsze musiałem zaopatrzyć się w taki adapter - adapter do zamocowania ledów. Drugi problem to sygnalizowanie spalonej żarówki i tutaj trzeba było zastosować rezystor, trzeci problem to migające ledy przy wyłączonym aucie i tutaj pomogło zmiana w ustawieniach kompa na ksenony.
Generalnie w Dacii najpewniej będzie trzeba założyć adapter do mocowania ledów. Nie wiem czy będą migały, ale już rezystorów prawdopodobnie nie trzeba będzie stosować.
Gdyby nie to, że u mnie w jednej żarówce przestała się świecić jedna strona, to pewnie bym dalej miał je zamontowane, bo dawały bardzo ładne i równe światło.
Powyższe linki są tylko informacyjnie dodane, aby wiadomo było o co chodzi - ja swoje akcesoria do montażu ledów kupowałem na Allegro.
Klakson87, jeśli chcesz, to mogę poszukać czy gdzieś mi się nie walają moje ledy zdemontowane z Vectry, to byś mógł sobie przetestować czy warto (kosztowało by cię to tylko koszt wysyłki).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum