Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana czy ponowna legalizacja zbiornika LPG

Legalizować stary zbiornik czy wymienić na nowy?
legalizować
16%
 16%  [ 1 ]
wymienić
83%
 83%  [ 5 ]
Głosowań: 6
Wszystkich Głosów: 6

Autor Wiadomość
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2022-08-01, 11:16   Wymiana czy ponowna legalizacja zbiornika LPG

Cześć,

Przeszukałem forum, ale nie znalazłem takiego tematu.
W czerwcu 2023 kończy mi się legalizacja zbiornika LPG w DD PH1.
W związku z tym, że zbiornik zamontowany jest pod samochodem, narażony jest na cięższe warunki eksploatacji.

Zastanawiam się czy:
- nie będzie problemów z ponowną legalizacją
- nie lepiej wymienić zbiornika na nowy i większy (obecnie można zatankować tylko ~31 litrów)

Czy ktoś już przerabiał powyższy temat?
Obecne ceny butli to masakra (2 razy drożej niż kilka lat temu) więc koszty wymiany nie są małe.
Z drugiej strony - w przypadku negatywnego wyniku badania butli, istnieje ryzyko, że poniosę koszty zarówno badania zbiornika jak i jego wymiany.

Czy w waszych atuach nie było problemu z legalizacją?
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-08-01, 13:09   

jeśli zbiornik ma slady korozji, wzery itd to nie powinien przejsc ponownej legalizacji. Ale sporo zalezy od punktu legalizacji. Podjedz do punktu legalizacji niech spojrza i powiedza co mysla
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-08-02, 07:46   

Jeżeli są ślady korozji, purchle spod lakieru, to dla własnego bezpieczeństwa wymień. Jeżeli optycznie jest ok, to nie ma potrzeby wymieniać.
_________________

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-02, 08:32   

Ekhm , a zbiorników to przypadkiem nie legalizuje się po zaliczeniu próby ciśnieniowej a nie "na oko" ?
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-08-02, 09:24   

Może się nieprecyzyjnie wyraziłem. Wiec tak:
Jak wygląda słabo, to ja bym się nawet nie fatygował na legalizację, tylko zlecił wymianę. Jak wygląda dobrze, to próba legalizacji.
_________________

 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2022-08-16, 17:57   

Nie jest to pewna informacja ale zapytaj czy przypadkiem teraz nie trzeba do legalizacji dostarczyć zbiornika więc stopień komplikacji wzrośnie.
Nie demonizowałbym tego, że na butli są ślady korozji lub purchle- te ścianki nie mają 1mm.
Zastanów się czy się lepiej nie nastawić na wymianę zbiornika na większy (weź pod uwagę koszt wyspawania nowego kosza oraz wielozaworu- bo starego nie zastosujesz) i powoli zbierać kasę. Wprawdzie kilka lat temu ale wymieniłem fabryczne 42 litry brutto na 78 litrów brutto i chwalę sobie. Z tym, że mnie za całość niecałe 900 PLNów wyszło a nie wiem jak teraz. Chociaż za (chyba) dwa lata też zbiornik będzie musiał byc wymieniony i mnie osobiście nie będzie się chciało latać po IDT tym bardziej, że nie wiem ile to potrwa. Ale jeśli będziesz wiedzał to podziel się na forum, na pewno się przyda innym osobom rozważającym taką opcję (a może i mnie? ;-) )
_________________
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-08-16, 21:02   

Kiedyś w starym aucie z LPG przećwiczyłem ten temat. Też był dylemat po 10 latach czy kupować nowy zbiornik, czy go ponownie legalizować, czy wziąć następny używany z ponowną legalizacją. Samochód miał swoje lata i nie bardzo chciało mi się przeinwestować tego tematu. Wybrałem używany tani zbiornik z legalizacją. Oczywiście trzeba wiedzieć , że ponowna legalizacja jest na okres krótszy bodajże do 5 lat. Niestety pazerność wygrała , ale cwaniak montażysta mi podłączenie z... , że musiałem wycieki naprawiać u innego, co przywróciło koszty jak za nowy. Więc rada, tylko nowy zbiornik i sprawdzony montażysta. Można jak kolega wcześniej wspomniał powiększyć sobie pojemność zbiornika. Uwaga ponowny montaż zawsze narusza starą sztywną instalację.
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2022-09-21, 15:47   

W piątek jadę wymienić zbiornik na nowy, akurat taki termin pasował i mi, i gazownikowi.
Obecna Butla 42l (brutto) wylatuje, ładuję nową, 56 litrów brutto.
Cena z wymianą - 900 zł (sic, ale teraz butle tyle kosztują)
W przypadku konieczności wymiany wielozaworu +150 zł.

Stara butla po raz kolejny obejrzana - skorodowana, że szkoda gadać.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne