Nie wiem nawet jak opisać ten hałas https://www.youtube.com/watch?v=M_jGuelqsRo, pojawił się nagle. Przebieg 107k km, olej wymianiany 7k km temu. Ktoś spotkał się z takim dźwiękiem ?
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-09-29, 21:31
Podstawowe pytanie, czysta benzyna czy zasilany LPG? Motor ma moc czy nie próbowałeś nim jeździć? Dla mnie to coś z zaworami / głowicą lub łańcuchem rozrządu
PostWysłany: Wczoraj 22:31 Temat postu:
Podstawowe pytanie, czysta benzyna czy zasilany LPG? Motor ma moc czy nie próbowałeś nim jeździć?
Silnik czysta benzyna, brak jakichkolwiek infomacji na desce rozdzielczej, auto ma moc. To burczenie po przejechaniu około 1.5km ustało - miało to miejsce w drodze do mechanika. Mechanik nic nie był wstanie powiedzieć bo silnik już pracował normalnie.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-07-17, 18:59
Mar napisał/a:
Cześć, czy wiadomo co to było bo mam to samo?
Z góry dzięki
Winną tych stuków jest alternator a dokładni jego łożyska. Ostatnio coś dużo pojawia się tych usterek.
Dzięki, tak myślałem ale odgłos dochodzi jakby z silnika. Co tam jeszcze trzeba wymienić od razu przy przebiegu 85tyś km jeżeli to faktycznie łożysko, chyba tylko pasek osprzętu bo napinaczy żadnych chyba nie ma?
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-07-17, 22:13
Mar napisał/a:
Dzięki, tak myślałem ale odgłos dochodzi jakby z silnika. Co tam jeszcze trzeba wymienić od razu przy przebiegu 85tyś km jeżeli to faktycznie łożysko, chyba tylko pasek osprzętu bo napinaczy żadnych chyba nie ma?
tak jak piszesz, pasek osprzętu i regeneracja alternatora. Renault w tym silniku zrezygnował z napinacza który był w nissanowskiej wersji HR16DE.
Wymieniłem alternator, stary czeka na regenerację. Po wymianie te zgrzyty się nie pojawiają obecnie. W ASO mówili, że takie historie zdarzają się już przy 60-70k km przebiegu, czyli faktycznie lipa.
PS. warto byłoby zmienić tytuł wątku na bardziej pasujący jak awaria alternatora.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum