Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Interfejs diagnostyczny ELM327 (OBD-II / EOBD)
Autor Wiadomość
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-11-20, 10:08   

Czytanie parametrów i błędów ma być zatem możliwe, ale zmiana parametrów lub kasowanie błędów tylko za zgodą Renault przez autoryzowane przez markę urządzenia (autoryzacja online - pewnie tylko w ASO - przynajmniej na początku). Taka jest idea wprowadzenie do układu CAN gateway, który ogranicza dostęp z portu DLC (czyli z gniazda, gdzie wtykamy ELM) do ECU.
Ciekawe, czy funkcja CAN gateway realizowana jest sprzętowo, czy programowo, jeśli to drugie, to pewnie każdemu to wgrają jak tylko pojawi się w ASO.
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-11-20, 10:25   

krimar napisał/a:
Czytanie parametrów i błędów ma być zatem możliwe, ale zmiana parametrów lub kasowanie błędów tylko za zgodą Renault przez autoryzowane przez markę urządzenia (autoryzacja online - pewnie tylko w ASO - przynajmniej na początku). Taka jest idea wprowadzenie do układu CAN gateway, który ogranicza dostęp z portu DLC (czyli z gniazda, gdzie wtykamy ELM) do ECU.
Ciekawe, czy funkcja CAN gateway realizowana jest sprzętowo, czy programowo, jeśli to drugie, to pewnie każdemu to wgrają jak tylko pojawi się w ASO.


Kiedy ja nadal nie mam możliwości nawet odczytu parametrów bo mi się nie łączył z ECU. Jeśli funkcja ta została wgrana programowo to prędzej czy później myślę że ktoś sobie z tym poradzi. Jeśli nigdy nie będzie takiej możliwości będzie już gorzej ...
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2021-11-20, 11:13   

krimar napisał/a:
Czytanie parametrów i błędów ma być zatem możliwe, ale zmiana parametrów lub kasowanie błędów tylko za zgodą Renault przez autoryzowane przez markę urządzenia (autoryzacja online - pewnie tylko w ASO - przynajmniej na początku). Taka jest idea wprowadzenie do układu CAN gateway, który ogranicza dostęp z portu DLC (czyli z gniazda, gdzie wtykamy ELM) do ECU.
Ciekawe, czy funkcja CAN gateway realizowana jest sprzętowo, czy programowo, jeśli to drugie, to pewnie każdemu to wgrają jak tylko pojawi się w ASO.

Jesli ta blokada jest na okres gwarancyjny, to mogę to zrozumieć. Niektorzy posiadacze aut moga potencjalnie cos napsuć, a później idą po pomoc do aso i na koszt aso.
Jeśli blokada takze po gwarancji, to chyba naruszono prawo. Wlasciciel auta wybiera warsztat, albo samodzielnie coś naprawia, i aso nic do tego. Nie chcę po jakiejs wizycie w aso dowiedziec się o aktualizacji oprogramowania (z blokadą) przez nierozgarniętego mechanika, pomimo mojego wcześniejszego wyraźnego sprzeciwu.
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-11-20, 11:23   

eio napisał/a:
krimar napisał/a:
.....

Jesli ta blokada jest na okres gwarancyjny, to mogę to zrozumieć. .......



Dlaczego? Nie ma przymusu korzystania z gwarancji.....
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-20, 11:33   

uno0 napisał/a:
mi się nie łączył z ECU

To może, ale nie musi być wina nowej blokady, bo problemy z połączeniem zawsze się zdarzały...
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-11-20, 12:27   

laisar napisał/a:
uno0 napisał/a:
mi się nie łączył z ECU

To może, ale nie musi być wina nowej blokady, bo problemy z połączeniem zawsze się zdarzały...


Mając francuzy takie ELM to była rzecz najważniejsza. Działał z nimi tak jak nie ma problemu z Merivą z 2011 czy Punciakiem z 2007. A tu zooonk :evil: :shock: :shock: :shock:
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-11-22, 20:46   

z ciekawości napisałem do MaxiEcu:
uno0 napisał/a:
Czy interfejs z licencją na markę Dacia będzie na pewno współpracował z modelami wyprodukowanymi w 2021. Z tego co wiem wprowadzono pewne ograniczenia. Zwykłym ELM nie podłączy się już do ECU. Z rozmów na forach wynika, że to celowa praktyka która ma zmusić użytkowników tylko i wyłącznie do korzystania z serwisu. Tak więc przed zakupem muszę mieć absolutną pewność że Państwa sprzęt będzie współpracować w pełnym zakresie bez żadnych ograniczeń.


Otrzymana odpowiedź:
MaxiEcu napisał/a:
oprogramowanie zapewnia wsparcie dla modeli i roczników, które mamy wskazane na liście w wyszukiwarce funkcji na stronie: https://maxiecu.com/pl/produkty/wyszukiwarka-funkcjonalnosci/
Nie mamy wsparcia dla rocznika 2021 (dodajemy funkcjonalności z co najmniej rocznym opóźnieniem).
Co do wpisów na forum – faktycznie tak jest, dlatego w niektórych samochodach konieczne staje się dodatkowe stosowanie specjalnych adapterów, ale jak już wyżej zostało napisane - w przypadku Pana modelu nie mamy w ofercie wsparcia.
Zachęcamy do kontaktu za jakiś czas – niewykluczone, że po nowym roku, będziemy dodawać również modele Dacii.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-11-24, 11:06   

Daj chwilę i wszystko będzie. Kurczę, do tegorocznych modeli Audi, BMW i Mercedesa są poprzerabiane softy na chmurze to i zwykle połączenie OBD do Dacii zrobią, kwestia czasu i potrzeb. Zawsze na drugi plan schodzą rzeczy mniej istotne gdzie to zainteresowanie jest mniejsze, nie wiem jak jest z Dacia.


Patrzę w moim scanerze faktycznie nie ma w ogóle silnika 1.0. Sa 2.0 F4R z Dustera i Captura na Rosję a tego nie ma. Co ciekawe taki Captur 2.0 jest 4x4
_________________
Ostatnio zmieniony przez eliks 2021-11-24, 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3602
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-24, 13:06   

Te wszystkie listy modeli podawane w opisach interfejsów należy traktować z dużym przymrużeniem oka i nieufnością. Często są tam opisy zupełnie "z czapy" wrzucane bez jakiejkolwiek weryfikacji. Przykładowo- szukając interfejsu dla samochodów Daewoo, standardowo trafiało się na takiej liście, że obsługuje Tico. Problem w tym, że w Tico nie było nigdy żadnego interfejsu ani w ogóle komputera silnika...
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-11-24, 14:02   

No dobrze, gaźnik i aparat zapłonowy nie wymagają kompa. Ale akurat auta do aut które się podpinalem zdawało egzamin. Im nowszy komputer tym więcej możliwości. Jeśli mam silnik w bazie aplikacji, mam dodatkowe funkcje. Tico nie ma, ale Matiz czy Nexia już są, ale te model komputer już posiadały.
_________________
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-12-08, 20:24   

troszkę czasu minęło i oto odpowiedź dnia :shock:

Chcemy pomóc ale nie wiemy jak?
Dawajcie propozycje co pisać dalej :-)

Dacia 2.jpg
Plik ściągnięto 294 raz(y) 47,18 KB

 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-12-09, 16:57   

żadnych pomysłów???? :roll: :shock: :roll: :shock: haloooo :!: :!: :!: :!:
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-12-09, 18:45   

uno0 napisał/a:
żadnych pomysłów???? :roll: :shock: :roll: :shock: haloooo :!: :!: :!: :!:


Z odpowiedzi wynika, że nie blokują/nie mogą blokować. Niech więc się ustosunkują do treści dokumentu PDF zalinkowanego parę postów wyżej.
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-12-09, 19:50   

sobol1976 napisał/a:
uno0 napisał/a:
żadnych pomysłów???? :roll: :shock: :roll: :shock: haloooo :!: :!: :!: :!:


Z odpowiedzi wynika, że nie blokują/nie mogą blokować. Niech więc się ustosunkują do treści dokumentu PDF zalinkowanego parę postów wyżej.


Przecież odpowiedź Dacia Poland to masło maślane.....stąd prośba ....stwórzmy pytania, które zmuszą ich do konkretnych odpowiedzi, a nie w stylu nie mamy Pana płaszcza i co mi Pan zrobisz
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-12-09, 20:12   

Jak kiedyś napisałem co do zasady OBD II nie mogą blokować i w tej odpowiedzi jest to zawarte.
W związku z tym proponuję nie kopać się z koniem tylko zarządać wypełnienia tego przepisu. A w razie odmowy poprosić odpowiedni urząd o zbadanie sprawy. Odpowiedź o konieczności dostępu do odpowiedniej bazy danych tylko po to żeby interfejs mógł wczytywać podstawowe nawet parametry stoi w jawnej sprzeczności z tymi przepisami. Choćby z tego powodu że część specyfikacji OBD II powinna i jest wspólna dla każdej implementacji tego protokołu.
Część odpowiedzi sugeruje zastosowanie innego protokołu komunikacji i jak wiemy takich protokołów jest kilkanaście. Jeżeli Renault lub Dacia opracowało i wdrożyło jakiś nowy to jeśli ma on ograniczyć dostęp do OBD II to ich obowiązkiem jest taki protokół udostępnić wszystkim. Wiadomo że część protokołu zawiera kody charakterystyczne dla producenta i tu można się zgodzić że wymagany jest dostęp do jakiejś bazy danych ale z pewnością nie może to dotyczyć temperatury oleju czy płynu chłodniczego, prędkości czy innych tego typu parametrów. Powoływanie się na cyber bezpieczeństwo to mydlenie oczu. Moim zdaniem każdy użytkownik z takim problemem powinien zgłosić na gwarancji iż jego złącze nie działa i domagać się usunięcia usterki. Wystarczy mieć interfejs który na 100% działa i obsługuje wiele protokołów. Jeśli nie działa i jest to kwestia protokołu nich wskażą protokół z którym musi zadziałać. Wtedy użytkownik powinien sobie znaleźć interfejs go obsługujący i problem z głowy. A jak nie to znowu na gwarancji. Osobiście nie wierzę żeby konieczny protokół był jakiś inny od dotychczasowego i problem leży tylko i wyłącznie po stronie Renault które prubuje ukrucić programy działające w oparciu o używane niezgodnie z licencją Bazy danych. Trzeba pamietaç że programy które tutaj nawet na forum są opisywane działają o skradzione w rzeczywistości bazy. I jako takie nie powinny być używane. Renault rozwiązując ten problem ukręciło też część której nie powinni. Trzeba im uzmysłowić że nie z nami te numery 'Bruner' i przynajmniej zagrozić zgłoszeniem do urzędu takiej praktyki. Pamiętając c o tym że monitorowanie i sczytywanie kodów to nie to samo co grzebanie w zaawansowanych ustawieniach żeby za darmo uzyskiwać zmiany w samochodzie które normalnie są płatną opcją lub nie stosowaną na rodzimym rynku z takiego czy innego powodu np. wsteczny i wycieraczka na tym wstecznym. Jest jakiś powód że producent ją na stałe włączył od razu mówię że nie wiem poco skoro często kończy się to spaleniem silniczka, porysowaną szybą, uszkodzonym piórem.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-12-09, 20:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-12-09, 21:31   

Łukasz_M napisał/a:
Jak kiedyś napisałem co do zasady OBD II nie mogą blokować i w tej odpowiedzi jest to zawarte. .....


świetne podpowiedzi :-) dziękuje
 
marko_all 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,.0 TCe
Rocznik: 2020
Wersja: Open
Dołączył: 22 Sty 2022
Posty: 8
Skąd: Józefów nad Wisłą
Wysłany: 2022-06-16, 10:24   

Witam
Mam problem z tym że PyClip oraz Pyren nie wyszukuje modułów, kończąc komunikatem not ECU Detected, fake Elm. Myślałem, że to winna mojego interfejsu VIAKEN 1170, więc kupiłem VGATE ICar 2 bluetooth ale sytuacja jest taka sama. DD4all działa bez problemu, CAR scanner również. Może miał ktoś podobny problem? Sandero z 20 r. 1.0 Tce LPG
 
mariusz0207 


Marka: dacia
Model: lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 58
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2022-09-26, 19:29   

witam wszystkich mam pytanie orientuje się ktos i czy moze sie podzielic opinią jakie zakupic urządzenie do czytania błędów kasowania serisów itp do daci jogger 110 km ?
_________________
Mario Bros
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 826
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-09-26, 20:19   

mariusz0207 napisał/a:
witam wszystkich mam pytanie orientuje się ktos i czy moze sie podzielic opinią jakie zakupic urządzenie do czytania błędów kasowania serisów itp do daci jogger 110 km ?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1582
 
SHAKER 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stapway
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Plus
Dołączył: 01 Sie 2022
Posty: 11
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-10-02, 17:55   

Diagzone laczy sie z wszytkim w ss3 2021
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2022-10-02, 18:56   

SHAKER napisał/a:
Diagzone laczy sie z wszytkim w ss3 2021


jaka wersja?
Ostatnio zmieniony przez uno0 2022-10-02, 18:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
SHAKER 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stapway
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Plus
Dołączył: 01 Sie 2022
Posty: 11
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-10-03, 06:06   

glowica thinkdiag abo na dwa lata aktualizacji sprzedaje to mechanika za te pieniadze petarda sa dwie glowice wersje stara pod diagzone i nowa thinkdiag nie wiem czy to nie robi podobnie diagzone to taki launch w wersji pro mozna kupowac pojedynczo np sama Renault/Dacia/Samsung Renault wychodzi duzo taniej
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2022-10-03, 09:26   

Czy aby na pewno? Taka sama sytuacja jest z MaxiEcu...ale tam jest jasno opisane, że na razie nowych wersji jeszcze nie obejmują...

Czy taki model obsłuży najanowsza wersje Daciek? https://www.thinkcar-pols...thinkcar-pro-a/klik

Diag.jpg
Plik ściągnięto 53 raz(y) 37,78 KB

Ostatnio zmieniony przez uno0 2022-10-03, 09:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-03, 20:09   

Bez jaj Dacia ma obowiązek udostępnić port OBD do odczytu błędów, przecież diagnosta na przeglądzie ma jako jeden z punktów kontroli sprawdzanie błędów komputera podczas badań emisji spalin (tyle że prawie nikt tego nie robi):
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20120000996/O/D20120996.pdf
Ja bym zrobił ustawkę , podjechał do zaprzyjaźnionego diagnosty , sprawdził podpięcie do OBD i z takim papierem uderzył do Renault Polska w sprawie wprowadzania na rynek samochodów nie spełniających warunków technicznych.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-10-04, 07:37   

DrOzda napisał/a:
Bez jaj Dacia ma obowiązek udostępnić port OBD do odczytu błędów, przecież diagnosta na przeglądzie ma jako jeden z punktów kontroli sprawdzanie błędów komputera podczas badań emisji spalin (tyle że prawie nikt tego nie robi):
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20120000996/O/D20120996.pdf
Ja bym zrobił ustawkę , podjechał do zaprzyjaźnionego diagnosty , sprawdził podpięcie do OBD i z takim papierem uderzył do Renault Polska w sprawie wprowadzania na rynek samochodów nie spełniających warunków technicznych.


Odczyt jest możliwy, kasowanie nie . A to spełnia wymogi ustawy
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne