W Dacii klimatyzacja automatyczna nie oznacza, że potrafi zadbać o niezaparowane szyby
Do tego stworzyli przycisk "dobra widoczność" - ten z lewej u góry panelu - do "automatycznego" wciskania przez kierowcę jeśli nic nie widzi przez szyby.
W Dacii klimatyzacja automatyczna nie oznacza, że potrafi zadbać o niezaparowane szyby
Do tego stworzyli przycisk "dobra widoczność" - ten z lewej u góry panelu - do "automatycznego" wciskania przez kierowcę jeśli nic nie widzi przez szyby.
Raz to uruchomiłem to włączyło się wszystko co się da, nawiew na full, a jak wyłączyłem to klimatyzacja dalej włączona. Nie wiem kiedy on włącza, kiedy wyłącza. Jak pada deszcz jest 10 stopni to jak mam ustawione 20 stopni + klimatuzacje to chłodno jest w środku, jak wyłączę klimę to robi się wilgotno, ciepło, parują szyby, masakra. Jak będę jeździł z włączona klimą przy 10 stopniach a potem zostawię na noc samochód to nie będzie grzyba w układzie po jakimś czasie? Totalnie bez sensu. Jak miałem manualną klimę w poprzednim aucie to zimą klimatyzację włączałem tylko raz na jakiś czas na 5 minut żeby pochodziła, a szyby odparowywalem zwykłym ciepłym powietrzem u dzięki temu nigdy mi klimatyzacja nie śmierdziała po zimie.
Ostatnio zmieniony przez Michu1107 2022-10-03, 20:54, w całości zmieniany 2 razy
a tak poważnie, to jest chyba pierwsza automatyczna klimatyzacja, z którą jeździłem i nie radzi sobie w trybie automatycznym przy innych niż dobre warunki - potwierdzam, że u mnie też problem z zaparowanymi szybami występuje w trybie automatycznym, jedyny sposób jaki znalazłem, aby nie zagłuszać radiem wentylatorów nawiewu to ręczne sterowanie na szyby
nawet w instrukcji sprawdzałem czy aby na pewno ten przycisk od włączanie automatycznego klimatyzacji to w dobrym miejscu jest i czy właściwy naciska - ale niestety nie ma innego
a tak poważnie, to jest chyba pierwsza automatyczna klimatyzacja, z którą jeździłem i nie radzi sobie w trybie automatycznym przy innych niż dobre warunki
W sumie to nie wiem jak w innych samochodach działa automat bo nie miałem nigdy, więc nie mam porównania.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-05, 20:54
W Dacii i Reanault automatyczna klimatyzacja wg mnie zasadniczo służy tylko do utrzymywania ustawionej temperatury, żeby za gorąco nie było. Poza tym resztą sam steruję. Tak robiłem w Dustarze i tek robię w Kadjarze.. Klimatyzacja automatyczna też ma zadanie estetyczne. Pokrętła są ładniejsze
Fajną klimę automatyczną miałem w alfie, tam raz ustawiłem i zapomniałem, reagowała też na zaparowaną szybę. Nauczyła mnie, że zimą grzeje się od nóg (ciepło idzie do góry) i innych niby oczywistych rzeczy
W Daci klima automatyczna utrzymuje jedynie temperaturę. Za usuwanie zaparowania odpowiada tryb ' dobra widoczność' który ustawia nawiew na szybę. W tym trybie klimatyzacja działa, wentylator jest na full i nawiew jest na szybę głównie. Po wyłączeniu tego trybu klimatyzacja pozostaje włączona ale jest w trybie manualnym, wszystkie kanały otwarte tym trybie nie reguluje nawiewów. Tak samo jest w sytuacji gdy wyłączamy automat. W tym trybie diody poszczególnych nawiewów nie świecą. Załączenie któregoś z nawiewów resetuje system tj otwiera dany nawiew zamyka pozostałe. Podobnie jest z siłą wentylatora. Reasumując chcesz usunąć zaparowanie to używaj trybu 'dobra widoczność' a po wyłączeniu ustaw priorytet na szybę lub włącz automat. Dobrym pomysłem jest włączenie trybu 'dobra widoczność' trochę dłużej aż silnik się trochę nagrzeje. U mnie zaparowanie znika po dwóch minutach najpóźniej. Do tego przed końcem jazdy w lecie wyłączam klimatyzację całkowicie i podkręcam wentylator. W zimie ten zabieg nie ma sensu, no chyba że to bardzo ciepły dzień. Ewentualnie jak jest deszczowa pogoda to wyłączam klimę. Podkręcam wentylator i podnoszę temperaturę by osuszyć kanały. Zawilgocone kanały to smród i zwiększone parowanie szyb następnego dnia. W zimie warto przed zamknięciem auta je trochę przewietrzyć by usunąć wilgoć z ciepłym powietrzem.
W skodzie żony klimę ma tak mocną że w lecie w deszczowe dni szyba paruje w czasie jazdy od zewnątrz..na kanałami oczywiście tylko.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2022-10-06, 21:30, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2022-10-15, 09:07 Schemat instalacji elektrycznej Dacia Duster II
Dzień dobry,
Poszukuję schemat instalacji elektrycznej a dokładnie wycinka zasilania wentylatora klimatronika.
Cel - podłączenie ogrzewania postojowego i mam problem z podłączeniem sterowania wentylatora na postoju, który jest sterowany po stronie minusa.
Sprawa jest bardzo paląca.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum