Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
Autor Wiadomość
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-09, 20:35   

Griffith napisał/a:
Dd4all na razie nie wchodzi raczej w grę bo auto jest na gwarancji.
Totalna paranoja- wykonałem wiele modyfikacji w okresie gwarancji zarówno programowych jak i sprzętowych i żaden serwis nie tropi tego rodzaju zmian podczas rutynowych przeglądów, chyba że coś tym zepsujesz i będziesz od nich żądał naprawy tego. Wręcz przeciwnie- nawet pytają z ciekawości jak zrobić coś, co zmodyfikował sobie klient.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-10-09, 20:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-10-10, 21:00   

A mam takie pytanie trochę obok tematu - jak często padają Wam od S&S akumulatory ? rozruszniki ? alternatory ? Na jakie realne koszty naraził Was już ten system ?
Poważnie pytam bo za cholerę nie mogę doszukać się wiarygodnych informacji, a chciałbym poznać fakty ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Henry 



Marka: Dacia
Model: Duster 4wd
Silnik: 1.3 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2021
Posty: 71
Skąd: Warmia
Wysłany: 2022-10-11, 06:12   

Fakty? Ale po co fakty. Przecież to oczywiste że to spisek producentów samochodów żeby się rozpadały po 3 latach.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-10-11, 07:09   

r70 napisał/a:
A mam takie pytanie trochę obok tematu - jak często padają Wam od S&S akumulatory ? rozruszniki ? alternatory ? Na jakie realne koszty naraził Was już ten system ?
Poważnie pytam bo za cholerę nie mogę doszukać się wiarygodnych informacji, a chciałbym poznać fakty ?


statystyk nie posiadam. z perspektywy doradcy jednak wymieniamy dużo alternatorów i rozruszników w autach do 5 lat. Jednak najwięcej akumulatorów i to z reguły w autach 1-2 letnich co moim zdaniem nie powinno mieć miejsca.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-11, 09:48   

Według moich obserwacji najsłabszym punktem będzie akumulator, ale wcale nie ze względu na używanie systemu S&S, ale na system zarządzania energią, który dba o to żeby akumulator zawsze był nienaładowany w pełni a jedynie na poziomie około 70%. Taki stan absolutnie nie wpływa na jakiekolwiek problemy z uruchamianiem samochodu, niezależnie od pory roku, ale na pewno skraca żywotność akumulatora. Z kolei efektem ubocznym stanu permanentnego niedoładowania jest to, że układ S&S nawet jeśli jest aktywny, to działa raczej rzadko a więc jego działanie jest zupełnie pomijalne.
Swój akumulator wymieniłem dokładnie po 4 latach, jednak prewencyjnie, bo nie z powodu problemów z odpalaniem (bo tych jeżdżąc na co dzień nie miałem nigdy), ale z powodu bardzo niskiego poziomu napięcia po nocy i już braku możliwości pełnego naładowania akumulatora nawet prostownikiem.
Użytkuję Sandero obecnie z 10- miesięcznym akumulatorem na stałych codziennych odcinkach 2x po ok. 12km i przy takich trasach zadziałanie S&S notuję może ze 2 razy w tygodniu. Dopiero po trasie rzędu 15-20 km S&S zaczyna normalnie wyłączać silnik. Dlatego właściwie nie wyłączam tego układu tak "na co dzień", chyba że zrobię właśnie taka dłuższą trasę i S&S ponownie się ożywia i zaczyna mnie irytować.
Oczywiście- po porządnym naładowaniu akumulatora prostownikiem, układ S&S chce działać normalnie praktycznie przy każdym zatrzymaniu, ale taki stan trwa maksymalnie 2-3 dni. ;-)
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-11, 10:11   

Masz zatem źle działający układ. Nigdy czegoś takiego nie zaobserwowałem.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-10-11, 12:52   

Dymek napisał/a:
Według moich obserwacji najsłabszym punktem będzie akumulator, ale wcale nie ze względu na używanie systemu S&S, ale na system zarządzania energią, który dba o to żeby akumulator zawsze był nienaładowany w pełni a jedynie na poziomie około 70%. Taki stan absolutnie nie wpływa na jakiekolwiek problemy z uruchamianiem samochodu, niezależnie od pory roku, ale na pewno skraca żywotność akumulatora. Z kolei efektem ubocznym stanu permanentnego niedoładowania jest to, że układ S&S nawet jeśli jest aktywny, to działa raczej rzadko a więc jego działanie jest zupełnie pomijalne.


zdecydowanie masz rację ze najsłabszym punktem jest zarządzanie energią które jest po prostu ustawione na użytkowanie i warunki "sredniotypowe", takie do wszystkiego. I dlatego niektórym działa to dobrze bo łapią się w widełki przewidziane przez program a niektórym nie działa i nikt nie wie dlaczego bo komputery nie pokazują błędu :D

dla mnie S&S to takie samo zło jak EGR i DPF - więcej problemu niż pożytku.
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 104
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2022-10-11, 13:42   

Od ponad pół roku użytkuję samochód o odłączoną wtyczką przy klemie minusowej. Dla mnie najistotniejszym parametrem przy standardowym układzie ładowania jest wzrost napięcia spoczynkowego akumulatora rzędu 0,3-0,4V. Akumulator w tym momencie ma lepsze parametry, jest bardziej doładowany co sprawia, że akumulator wolniej będzie się zasiarczał i wydłużona będzie jego żywotność. Na początku miałem pewne obawy odpinając tą wtyczkę z klemy minusowej, jak to będzie wyglądało w dłuższej perspektywie, ale teraz już na stałe pozostawię ją odpiętą.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-10-11, 13:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-10-11, 14:38   

michal22 napisał/a:
Od ponad pół roku użytkuję samochód o odłączoną wtyczką przy klemie minusowej.


Też tak zrobię jak tylko ASO wymieni mi czujnik natężenia z przewodem klemy minusowej (bo osobiście nie zakładam, że to zmieni sposób zarządzania energią w aucie).
Zapewne to, że akumulator nie jest już ładowany pow. 70-75% podczas jazdy, ma wpływ na częste komunikaty o niedoładowanym akumulatorze. Prawdopodobnie program alarmuje o spadku naładowania już minimalnie poniżej tej granicy i wystarczy przez parę minut słuchać radia aby dostać info o rozładowanym akumulatorze. Może gdyby w programie zwiększyli widełki między tymi stanami np. 60% rozładowany - 85% naładowany to wszystko normalnie by się zachowywało.
 
rukoku 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Cze 2019
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-11, 15:03   

Co ciekawe w moim przypadku przy 1.0sce niedoładowany akumulator (przy podłączonej wtyczce od zarządzania energią) to dziwne żabki na starcie po odpaleniu i dławienie się silnika przez pierwsze 500m (raz na 20 startów), natomiast później różnie, a że mam pod górkę z parkingu, to niezły cyrk wychodził, czasem miałem wrażenie też że auto jest mocno zamulone itp, jedynie podczas deszczu dostawało dziwnego wigoru, po odłączeniu zarządzania autko leci jakbym załączył turbinę, klimatyzacja działa jakoś sprawniej i lepiej chłodzi, światła przy max skręcie nie przygasają, wentylatory równiutko chodzą, na radiu znikły szumy, a biały lakier stał się jakiś taki bielszy i przez szyby lepiej widać :-)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-10-11, 15:24   

ja niezbyt często wyłączam S&S - najczęściej jeżdźę tak, że wyłącza on silnik dopiero wtedy, kiedy samochód będzie stał "dłużęj". Bardzo często (najczęściej) można tak wyczuć hamowanie, że kiedy silnik ma się nie wyłączyć bo wg mnie postój będzie za krótki to samochód po prostu się nie zatrzymuje do końca - tylko minimalnie toczy. A jak wiem że będzie dłuższe stanie - to stają i już.
Przez 11.5 miesiąca i prawie 22 tyś km ani razu nie wyskoczył mi komunikat o ładowaniou awaryjnym, niskim stanie naładowania albo tym podobnym. Czasem rano, S&S potrafi nie wyłączyć silnika przez kilkanaście minut od rozruchu - pomimo zatrzymania samochodu (co odczytuję jako konieczność doładowania), ale najczęściej przy dodatnich temp. na dworze silnik potrafi się wyłączyć po kilkuset metrach ( i stopie). Za 2 dni jadę na przegląd poproszę o sprawdzenie stanu akumulatora. Jeśli ma paść - to zapewne padnie w ramch umowy do 80tyś/5lat a więc nic mnie to nie będzie kosztowało. Jeśli alternatory padają po 4-5 latach to także raczej będę miał nowy na koniec umowy ;)

Tymczasem wyślę taka jazda i "sterowanie" S&S za pomocą przewidywania i odpowiedniego zwalniana i hamowania, ma wpływ na takie a nie inne spalanie - średnie na benzynie 4.6l/100, na LPG 6.5/100 (myślę że trzeba sprawdzić czy gaz nie jest za bogaty)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-10-11, 15:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-10-11, 15:40   

r70 napisał/a:
Przez 11.5 miesiąca i prawie 22 tyś km ani razu nie wyskoczył mi komunikat o ładowaniou awaryjnym, niskim stanie naładowania albo tym podobnym.


Rozumiem, że chodzi o twojego Dustera. Pewnie masz tam inny/większy akumulator. U mnie w SSIII jest Renault Nissan 60Ah/510A. To może być troszkę inna charakterystyka programu do zarządzania energią. W sumie nie wiem czy ta przypadłość dotyczy tylko SSIII czy nowych Dusterów też?
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2022-10-11, 16:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
grzegorzcz 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: sandero stepway III (wcześniej II)
Silnik: tce90
Wersja: Comfort
Dołączył: 17 Paź 2022
Posty: 9
Skąd: warszawa
Wysłany: 2022-10-17, 09:50   

r70 napisał/a:
A mam takie pytanie trochę obok tematu - jak często padają Wam od S&S akumulatory ? rozruszniki ? alternatory ? Na jakie realne koszty naraził Was już ten system ?
Poważnie pytam bo za cholerę nie mogę doszukać się wiarygodnych informacji, a chciałbym poznać fakty ?

Ja jeździłem SSII prawie 5 lat. Nie było problemu z aku. Nigdy nie był doładowywany.
_________________
grzegorzcz
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-10-17, 14:27   

Moje SSII 2016r, jeździ z systemem S&S już u drugiego właściciela i nic się nie dzieje. System był wyłączany w korku jak był bardzo niewielki ruch do przodu i silnik wyłączał sie za często na moje nerwy. W normalnym ruchu, działał bez zarzutu i działa do dziś. Przebieg Daci 100tys km.

Obecna Drakula, ma dopiero 15 tysiecy, bez awarii systemu. Awarię dmuchawy zaliczyła na gwarancji.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-17, 14:58   

Michał B24 napisał/a:
Moje SSII 2016r, jeździ z systemem S&S już u drugiego właściciela i nic się nie dzieje. System był wyłączany w korku jak był bardzo niewielki ruch do przodu i silnik wyłączał sie za często na moje nerwy. W normalnym ruchu, działał bez zarzutu i działa do dziś. Przebieg Daci 100tys km.
Ano właśnie. Pamiętajmy też, że trudno porównać zwykłe odpalanie z kluczyka do auto-odpalania przez system S&S- dla mnie to zupełnie co innego. O ile z kluczyka czuć jakiś wysiłek i zakręcimy zwykle za długo, o tyle automatyczny zapłon to jest zwykle malutkie kliknięcie- pyk i silnik chodzi :mrgreen:
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-10-17, 15:04   

Dymek napisał/a:
Ano właśnie. Pamiętajmy też, że trudno porównać zwykłe odpalanie z kluczyka do auto-odpalania przez system S&S- dla mnie to zupełnie co innego. O ile z kluczyka czuć jakiś wysiłek i zakręcimy zwykle za długo, o tyle automatyczny zapłon to jest zwykle malutkie kliknięcie- pyk i silnik chodzi


Nie zauważam różnicy w tym silniku, pali na dotyk, zawsze.
 
stefangl 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 114km
Rocznik: 2015 + 2017 (LPG)
Dołączył: 04 Paź 2023
Posty: 8
Skąd: Gorzów
Wysłany: 2023-12-11, 00:40   Start/Stop same problemy

Witam
Mam problem z systemem start /stop który nie działa, tzn:
- podczas postoju na światłach ikona na tablicy zapala się, że system jest wyłączony (przekreślone A)
- przycisk działa (lampka się zapala i gaśnie), kontrolka na tablicy się zmienia, ale nic poza tym.
Jakoś nie byłbym z tego podowy niezadowolony, ale...

Od jakiegoś czasu w trakcie jazdy zapala się ta lampka na przycisku dtart/stopu, samochód ma jakby trochę mniejszą moc, ale obroty jałowe podwyższone do ok 1000-1100. Wciskanie przycisku statrt/stopu nie powoduje żadnej reakcji.
Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu lampka gasnie i obroty wracają do normalnych.

Ktoś ma jakieś pomysly?

DD 2017 4x4 1.6 114KM
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2023-12-11, 06:03   

Mnie strasznie irytował, dlatego permanentnie go wyłączyłem. Wszystkie moje problemy zostały rozwiązane.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 723
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2023-12-11, 16:10   

podpowiesz gdzie jak i czym w wersji łopatologicznej? ;)
Bo tej zimy może się do tego przybiorę i wyłączę to.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-11, 18:54   

Może aku jest w złej kondycji i dlatego nie wyłącza silnika na postoju ? Może to samoczynne wyłączania jest spowodowane spadkiem napięcia poniżej progu który dezaktywuje system i załącza ładowania (skok obrotów) nawet na biegu jałowym ? To oczywiście tylko przypuszczenia.
Jak intensywnie hamujesz silnikiem ?
Ja stosuję ten rodzaj hamowania bardzo intensywnie j po 69 tys km kondycję Aku jest wg testów ASO bardzo dobra. A&S działa oczywiście jak należy.
Do tej pory 2 razy zrobiłem pełne ładowanie z rekalibracją Aku za pomocą ctek-a.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-12-11, 18:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2023-12-11, 22:20   

U mnie sprawa prosta, ddt4all. W DD też nie powinno być problematycznie. Podobno przy zamku maski jest kostka którą trzeba rozłączyć co w efekcie wyłączy S&S. Widziałem też na Alleportalu kostki deaktywacyjne za 50 PLN czy coś takiego. Spróbuj sprawdzić instrukcje "krok po kroku", które są na głównej.
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-12-12, 14:13   Re: Start/Stop same problemy

stefangl napisał/a:
Witam
Mam problem z systemem start /stop który nie działa, tzn:
- podczas postoju na światłach ikona na tablicy zapala się, że system jest wyłączony (przekreślone A)


To znaczy, że sytem działa, tylko nie są spełnione warunki wyłączenia silnika (np. jest za zimno, akumulator ma za niskie napięcie i tak dalej).

Cytat:
Od jakiegoś czasu w trakcie jazdy zapala się ta lampka na przycisku dtart/stopu, samochód ma jakby trochę mniejszą moc, ale obroty jałowe podwyższone do ok 1000-1100. Wciskanie przycisku statrt/stopu nie powoduje żadnej reakcji.


Miałem tak, jak miałem zepsuty czujnik sprzęgła.
 
stefangl 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 114km
Rocznik: 2015 + 2017 (LPG)
Dołączył: 04 Paź 2023
Posty: 8
Skąd: Gorzów
Wysłany: 2023-12-14, 16:15   Re: Start/Stop same problemy

Zauważyłem kolejny objaw, może to pomoże w diagnozie.

stefangl napisał/a:
Od jakiegoś czasu w trakcie jazdy zapala się ta lampka na przycisku dtart/stopu, samochód ma jakby trochę mniejszą moc, ale obroty jałowe podwyższone do ok 1000-1100. Wciskanie przycisku statrt/stopu nie powoduje żadnej reakcji.


Wyłączenie silnika kluczukiem w takim przypadku sprawia, że jeszcze przez 2-3sek silnik pracuje, ale "dziwnie", tak jakby na pół gwizdka
Ostatnio zmieniony przez stefangl 2023-12-14, 16:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-14, 16:47   Re: Start/Stop same problemy

stefangl napisał/a:
że jeszcze przez 2-3sek silnik pracuje, ale "dziwnie", tak jakby na pół gwizdka

co to znaczy ? na 500-550obrotów ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
stefangl 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 114km
Rocznik: 2015 + 2017 (LPG)
Dołączył: 04 Paź 2023
Posty: 8
Skąd: Gorzów
Wysłany: 2023-12-14, 17:58   Re: Start/Stop same problemy

r70 napisał/a:
stefangl napisał/a:
że jeszcze przez 2-3sek silnik pracuje, ale "dziwnie", tak jakby na pół gwizdka

co to znaczy ? na 500-550obrotów ?


Nie zarejestrowałem ilości obrotów, ale wyglądało to jakby stopniowo gasł. Następnym razem przyjże się obroty.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne