Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy może być zalany lub zamoknięty silnik wycieraczek?
Autor Wiadomość
galuszkiewicz 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Dołączył: 28 Lis 2019
Posty: 15
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2022-10-10, 12:30   Czy może być zalany lub zamoknięty silnik wycieraczek?

Witam,

Autko Dacia Duster 2 (2018)

W zeszłym roku miałem pewien problem z wycieraczkami tak że się zatrzymywały w przypadkowych momentach i potem same ruszały dalej po jakimś czasie plus jeszcze parę innych "efektów".
Zawiozłem auto to serwisu i tam stwierdzili że komputer zarejestrował zwarcia w obwodzie do silnika wycieraczek i że coś tam nawet widzieli jakieś ślady po wodzie czy coś.
Wtedy postanowiłem z tym nic nie robić, bo chcieli cały silniczek wymieniać za kupę kasy.

Od wiosny i przez całe lato problem zniknął kompletnie, ale po ostatnim wrześniu który był wilgotny i deszczowy problem znowu wrócił, więc wygląda na to że w serwisie mogli mieć rację z tą wilgocią.

Nurtuje mnie tylko jakim cudem silnik wycieraczek może zamoknąć skoro znajduje się głęboko pod maską? Jak to jest możliwe?

A może jakieś złącze się poluzowało i dostaje się do niego wilgoć (z kondensacji) i robi zwarcia?

Pozdrawiam,
Piotr
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 144
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-10-10, 12:55   

Noce są wilgotne, spore różnice temperatury między dniem a nocą powodują wytrącanie się z powietrza wilgoci, a wilgoć powoduje przepięcia i zwarcia. Najprawdopodobniej obudowa silniczka nie jest szczelna i stąd problem. Latem warunki atmosferyczna są w miarę stałe i problem się ujawnia dopiero jesienią.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-10-10, 13:03   

silnik wycieraczek przystosowany jest do pracy w warunkach dużej wilgotności. Jeśli są takie problemy to zacznij od obejrzenia wtyczki do silniczka, najczęsciej tam zaczynają się problemy, jak jest wilgoć to masz odpowiedź. mogła się rozszczelnić obudowa.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-10-11, 12:48   

Jeszcze przy zapchanych odpływach z podszybia/przestrzeni czerpni wlotu powietrza, może się zdarzyć zalanie silnika wycieraczek, ale wcześniej raczej leciałaby woda do wnętrza. W nogach pasażera/kierowcy dywaniki nie są mokre?
 
galuszkiewicz 


Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Dołączył: 28 Lis 2019
Posty: 15
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2022-10-11, 13:42   

Michał B24 napisał/a:
Jeszcze przy zapchanych odpływach z podszybia/przestrzeni czerpni wlotu powietrza, może się zdarzyć zalanie silnika wycieraczek, ale wcześniej raczej leciałaby woda do wnętrza. W nogach pasażera/kierowcy dywaniki nie są mokre?


Nie, no właśnie żadnych problemów z wodą nie mam.
A jak można zajrzeć do tego podszybia i odpływów?
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-11, 18:22   

Jak dobrze pamiętam to w każdej Dacii system napędu jest identyczny .
Ma on to do siebie że jeśli UCH wykryje problem ( wzrost/spadek pradu pobieranego przez silnik wycieraczek) na pewien czas blokuje działanie wycieraczek ( i wtedy potrafi zatrzymać się w dowolnym położeniu lub nie chce ruszyć np w jednym z położeń)
Z moich doświadczeń najlepiej wymienić sam silniczek .
Ktoś mi wspominał że wystarczy go rozebrać i docisnąć sprężynki ) ale mi osobiście nie udało się takiego silniczka rozebrać - rozłączyć z przekładnią)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Limes 


Marka: Dacia
Model: Sandero2 StepWay
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2014
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Gru 2020
Posty: 125
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-10-11, 18:53   

Problem może pojawić się nie tyle w samym silniku , co w osiach na których mocowane są ramiona wycieraczek . Tam częściej zacierają się ośki co powoduję duży opór przy obrocie i wtedy silnik pobiera duży prąd na co reaguje wspomniany przez kol wyżej UCH, Ja osobiście zabrał bym się za mechanizm , a silnik zostawił bym jako ostatni lub wcale się nim nie zajmował . Zdemontuj wszystko w całości , silnik z mechanizmem , nie odkręcaj mechanizmu mimośrodowego od osi silnika , trudno później ustawić prawidłowo ale po kilku próbach możliwe . Wybij oski od ramion wycieraczek ,wypoleruj je a tulejki oczyść z tlenu aluminium , przesmaruj smarem ja do alu stosuję AreoShel lotniczy , daj nowe oringi złóż w całość i będzie hulało .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne