Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Silnik w Duster 1.6 K4M czasem gaśnie po wciśnięciu sprzęgła
Autor Wiadomość
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2022-10-25, 07:36   Silnik w Duster 1.6 K4M czasem gaśnie po wciśnięciu sprzęgła

Cześć,

Mam problem który pojawia się od czasu do czasu:
Po wciśnięciu sprzęgła (np dojazd do skrzyżowania, zatrzymanie przed przejściem dla pieszych) samochód potrafi zgasnąć.
- Nie ma różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny.
- Nie ma problemów z ponownym uruchomieniem silnika
- Nie ma znaczenia czy silnik pracuje na LPG czy na Benzynie (chociaż częściej zauważam problem na LPG)

- przebieg 120 000 km.
- Brak błędów w CLIPie
- Silnik pracuje równo, ma moc
- Filtr oleju, filtr powietrza i olej wymieniany 5 000 km temu
- Świece zapłonowe i Filtr (faza lotna) LPG wymieniany niecałe 10 000 km temu
- Cewki sprawne

Gdzie szukać przyczyny? Macie pomysł?
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 264
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-10-25, 07:42   

Kontrola luzu zaworów
_________________

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3476
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-25, 09:02   

Akurat ten silnik ma automatyczną regulację luzów , choć faktycznie gniazda mogły się na tyle wypalić że już są poza zakresem.
Ja bym jeszcze sprawdził przepustnicę i ją wyczyścił.
 
Szabelka 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 K4M
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 198
Skąd: GOP
Wysłany: 2022-10-25, 09:31   

Przepsutnica jak w mordę strzelił :D zdemontuj, wyczyśc porządnie klapkę benzyną ekstrakcyjną i kostkę kontakt-plusem :)
_________________
https://dortp.tv/ - Duster Off Road Team Poland - śledź nas na FB, Insta, YT i TT :D
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 528
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2022-10-26, 19:14   

Dzisiaj akurat byłem u swojego gazownika - bo u mnie też pojawił się ten problem, tylko ja mam 251 000 km nalotu i LPG na pokładzie od 231 000 km.
Pierwsze pytanie było czy silnik podpija olej - nie podpija, więc wskazał na silnik krokowy - stwierdził że przy zabrudzeniu może dawać takie objawy. Zalecił wykręcić i delikatnie pędzelkiem i benzynką wyczyścić i gniazdo wyczyścić - broń boże nie używać szmaty - nie wycierać, żeby nie uszkodzić grzybka bo krokowy będzie do wywalenia.
Operację chyba będę robił w sobotę.
 
Szabelka 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 K4M
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 198
Skąd: GOP
Wysłany: 2022-10-27, 09:40   

Silniczek krokowy był montowany tylko w pierwszych miesiącach produkcji i tylko w wersjach z mechanicznie sterowaną przepustnicą. Ale owszem, tam gdzie nie ma elektronicznie sterowanej przepustnicy problemem będzie silniczek krokowy :D
_________________
https://dortp.tv/ - Duster Off Road Team Poland - śledź nas na FB, Insta, YT i TT :D
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2022-10-27, 11:40   

Hej,
Dzięki za wskazówki! :)

Przymierzam się w ten weekend do czyszczenia przepustnicy.
W moim samochodzie jest sterowana elektronicznie (linki nigdzie nie zauważyłem).

Jeśli dobrze czytałem serwisówkę dużo zabawy nie ma:
- odpięcie akumulatora
- rozłączenie dolotu (rezonator, rury, plastiki)
- odpięcie kostek przewodów od przepustnicy i wykręcenie (2 śruby)

Wg serwisówki należy każdorazowo wymieniać uszczelkę przepustnicy - co o tym myślicie? Można to pominąć, czy lepiej zaopatrzyć się w zapas?
 
Szabelka 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 K4M
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 198
Skąd: GOP
Wysłany: 2022-10-27, 13:30   

Filozofii nie ma, trzeba się tylko nagimnastykować żeby puszkę wyjąć :) lub wyjac dopiero po odkręceniu przepustnicy (a wyjąć warto bo może być w niej olej do wylania).

Uszczelki nie zmieniałem nigdy ale też nigdzie wcześniej nie znalazłem info, że trzeba ją każdorazowo wymieniać :D
_________________
https://dortp.tv/ - Duster Off Road Team Poland - śledź nas na FB, Insta, YT i TT :D
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2022-10-27, 14:48   

Jakąś serwisówke mam ze strony anglojęzycznej. Stąd moje pytanie.


 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1788
Skąd: wwa
Wysłany: 2022-11-04, 21:31   

puszke suń w dół i grzechotką odkręć 2 śruby mocujące przepustnice od tyłu , wtedy wyjmujesz przepustnice i puszkę inaczej nie wyjdzie.
Zwróć uwagę na odpowietrzenie par paliwa od góry w przepustnicy bo może być lewe powietrze , będzie gasnął.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne