Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-11-28, 09:23
Chiptuning / zwiększenie mocy w dci
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-18, 18:48   

Hipolit napisał/a:
producent przewidział większy margines bezpieczeństwa niż 300Nm

Wątpliwe.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2022-10-18, 19:16   

Wątpię, że JR5 została zaprojektowana na 200 Nm ze względu że diesel ma 240 w serii, a w Renault nawet i 260.
Ja się spotkałem z częstym padaniem skrzyń JR5, ale właśnie o dziwo jedynie w Dusterze i dokkkerze z konkretnym numerem 361. Nie bez powodu próbowano te skrzynie wymieniać na 6 biegowe TL4.
Renault już chyba nigdzie nie stosuje tej skrzyni.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-18, 20:58   

toka93 napisał/a:
Wątpię, że JR5 została zaprojektowana na 200 Nm

https://www.renaultgroup....igures-2020.pdf - str. 45.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2022-10-18, 21:35   

Ale jak można projektować skrzynie na 200 Nm, a potem montować na konfiguracji 240 :shock:
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-18, 21:47   

Kasa, misiu, kasa...

(...A że w efekcie skrzynia zaprojektowana 30 lat temu na 500 tys. km przy 200 Nm będzie wymagała remontu po 250 tys. km przy 280 Nm, to przecież nie jest problem gwarancyjny ani producenta, ani większości pierwszych właścicieli, n'est-ce pas?).
 
Hipolit 



Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-10-19, 09:38   

laisar napisał/a:
Hipolit napisał/a:
producent przewidział większy margines bezpieczeństwa niż 300Nm

Wątpliwe.


No cóż. Potwierdzę albo zaprzeczę za jakiś czas. :roll:
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-10-19, 21:39   

teraz obecnie mam 115km i 260 nm czyli fabryka. To ja jaką skrzynię mam ? do 200nm zaprojektowaną ?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2022-10-20, 20:05   

ale wiecie że 99% polskich hamowni to oszuści ?
po pierwsze producent podaje moc silnika a na koła trafia ok 90% więc jak te hamownie odczytujące moment z błędem pomiarowym z kół uzyskują moc większe niż producent podaje dla samego silnika ?
po drugie wszyscy wgrywają gotowe mapy z neta po 10-20 $ na tym polega ich cały tuning
po trzecie względy bezpieczeństwa silnika wymagają pomiar sondą szerokopasmową spalin (kto to robi ? )

realnie strojenie pod klienta to koszt 300 zł za godzinę i jak macie podłubane silnika to jest dobrze jak wyjdzie 3-4 tyś jeżeli obejdzie sie bez większych problemów.
Tak że wszystkie pomiary miedzy bajki a strojnie bez sondy AFR to fuszerka/januszerka
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-10-21, 11:33   

Fruxo napisał/a:
ale wiecie że 99% polskich hamowni to oszuści ?
po pierwsze producent podaje moc silnika a na koła trafia ok 90% więc jak te hamownie odczytujące moment z błędem pomiarowym z kół uzyskują moc większe niż producent podaje dla samego silnika ?
po drugie wszyscy wgrywają gotowe mapy z neta po 10-20 $ na tym polega ich cały tuning
po trzecie względy bezpieczeństwa silnika wymagają pomiar sondą szerokopasmową spalin (kto to robi ? )

realnie strojenie pod klienta to koszt 300 zł za godzinę i jak macie podłubane silnika to jest dobrze jak wyjdzie 3-4 tyś jeżeli obejdzie sie bez większych problemów.
Tak że wszystkie pomiary miedzy bajki a strojnie bez sondy AFR to fuszerka/januszerka


w końcu głos rozsądku.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-21, 14:32   

:roll: :roll: wszyscy się tu wypowiadają ale nie wiedzą co i jak, łącznie z sondą AFR w dieslu :D nikt takiej sondy nie zakłada bo silnik SI ( silnik z zapłonem samoczynnym ) jeździ cakowicie na szerokim zakresie stosunku powietrza do paliwa i nie potrzebuje stechiometrycznego stosunku powietrza do paliwa jak w benzynie 14,7:1.

OP - jaki to silnik i sterownik - albo podaj jaka wersja dacii z wersją silnika przynajmniej - powiem Ci co możesz zrobić bezpiecznie
 
Hipolit 



Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-10-21, 15:16   

Hmm ja tam wyszedłem z założenia, że jadąc do sprawdzonego majstra zrobi to w miarę dobrze. Ale oczywiście, że wolałbym mieć większy przyrost... a i do tego niższe spalanie :-P
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2022-10-28, 17:11   

w dislu używa się zadymienia spalin a w benzynie AFR
ale AFR też w smoluchu istnieje więc to w wcale nie jest takie głupie ...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-29, 11:18   

Fruxo napisał/a:
w dislu używa się zadymienia spalin a w benzynie AFR
ale AFR też w smoluchu istnieje więc to w wcale nie jest takie głupie ...


hmm mowa o chiptuning a nie o badaniu spalin na przeglądzie technicznym ;)

nikt nie zaklada przy chiptuningu diesla - sondy lambda do afr, nie znam nikogo żeby to zakładał - bo to nie ma sensu, liczysz je po prostu robiąc remap a sprawdza się jedynie zadymienie i to na "oko" bo i tak jest nadal bezpiecznie i powyżej dawki stechiometryczne 14,6:1
 
leq1980 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2019
Dołączył: 30 Paź 2022
Posty: 2
Skąd: Olawa
Wysłany: 2022-10-30, 10:29   

cześć wszystkim, to jednocześnie moje przywitanie!

trochę czasu minęło od ostatniego wpisu w tym temacie, czy ktoś może zdecydowanie polecić lub odradzić chiptuning 1.5dci 115 na podstawie własnych doświadczeń?
Chodzi mi głównie o wpływ na żywotność.
W mieście moja Lodgy jest ok, ale na autostradach brak moce żeby np. spod Tira sie płynnie włączyć.
 
leq1980 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2019
Dołączył: 30 Paź 2022
Posty: 2
Skąd: Olawa
Wysłany: 2022-10-30, 10:35   

leq1980 napisał/a:
cześć wszystkim, to jednocześnie moje przywitanie!

trochę czasu minęło od ostatniego wpisu w tym temacie, czy ktoś może zdecydowanie polecić lub odradzić chiptuning 1.5dci 115 na podstawie własnych doświadczeń?
Chodzi mi głównie o wpływ na żywotność.
W mieście moja Lodgy jest ok, ale na autostradach brak moce żeby np. spod Tira sie płynnie włączyć.


Jednocześnie czy ktoś może polecić jakąś godną firmę z okolic Wrocławia zajmującą się tego typu modyfikacjami?
 
kamilko 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 11 Lut 2023
Posty: 35
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-03-21, 14:03   

Strasznie długi wątek , którego nie mam czasu czytać ale mam nadzieję , że ktoś pomoże w tym temacie. Otóż mam 1,5 dci po chipie , ale chciałbym więcej mocy ( mam troszkę ponad 100KM ). Słyszałem od kilku tunerów , że żeby zwiększyć moc musiałbym wymienić teraz turbospręzarke na lepszą by dostarczyć zimnego powietrza. Czy jest to możliwe w dacii 1.5 dci w miare nie dużym kosztem ? ;-)
Za chipa zapłaciłem z tego co pamiętam to dokładnie 1000pln dwa lata temu
 
Hipolit 



Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2023-03-21, 14:30   

leq1980, wydaje mi się, że wersja 115 zniesie modyfikację tak samo dobrze jak wersja 110. Ja mam już ok. 50 tys km (sam nie pamiętam ile dokładanie) przejechane na programie i nie ma problemów.
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
kamilko 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 11 Lut 2023
Posty: 35
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-03-21, 22:46   

Hipolit napisał/a:
leq1980, wydaje mi się, że wersja 115 zniesie modyfikację tak samo dobrze jak wersja 110. Ja mam już ok. 50 tys km (sam nie pamiętam ile dokładanie) przejechane na programie i nie ma problemów.


Zmienialeś też turbine ? Ja mam stockowo najsłabszego diesla , którego dopiero wirus doprowadzil do normalności :mrgreen: Ale wiadomo, jak to z moca, nigdy jej dość :mrgreen:
 
Hipolit 



Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2023-03-22, 10:32   

kamilko, nie zmieniałem. Wszystko seria. Pogadaj z corrado ma dużą wiedzę w tej materii.
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
kamilko 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 11 Lut 2023
Posty: 35
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-03-25, 11:52   

Aha, dzięki , Corrado czy mógłbyś pomóc, jak to jest z dołożeniem "większej" turbosprężarki w celu dołożenia trochę kucy ;) Tak słyszałem od tunerów , że to mnie ogranicza ... :mrgreen:
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2023-03-25, 13:10   

Przy 110 ogranicza faktycznie turbina, ale przy starszym typie oprócz turbiny chyba również układ wtryskowy z pompą i wtryskami.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
kamilko 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 11 Lut 2023
Posty: 35
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-03-25, 15:57   

toka93 napisał/a:
Przy 110 ogranicza faktycznie turbina, ale przy starszym typie oprócz turbiny chyba również układ wtryskowy z pompą i wtryskami.

Mi powiedziało dwóch tunerów , w tym jeden który mi chipował oryginalnego sterownika , ze teraz jakbym chciał zwiększyć moc to muszę wymienić turbinę, nic nie mówił o układzie wtryskowym . A jesteś pewien toka93, tego co piszesz ? W słabszych wersjach - Ja mam orginalnie tzn. miałem ;) niecałe 90KM.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1702
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2023-03-26, 08:38   

Trochę mało doprecyzowane. Z 110 można zrobić programem 130-135 ale to jest maks co się da wycisnąć.
Przyrost na stałej geometrii to 10-15%.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
kamilko 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 11 Lut 2023
Posty: 35
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-03-26, 08:50   

toka93 napisał/a:
Trochę mało doprecyzowane. Z 110 można zrobić programem 130-135 ale to jest maks co się da wycisnąć.
Przyrost na stałej geometrii to 10-15%.


Wystarczyłoby mi 120KM , kiedyś miałem Renault Espace (duże auto van) w dieslu miało 120 albo 125K z tego co pamiętam i bardzo dobrze się odpychało i na trasę też dobre. Diesel ma sporo momentu obrotowego i nawet 120KM było wystarczające na przyjemną jazdę .

Z tego co wiem, mam stałą geometrię . NIe mam też na pewno FAPa i Dpfa seryjnie . Pisałeś , że ogranicza też w słabszych wersjach układ wtryskowy, więc czy to faktycznie ograniczenie ??
 
kamilko 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 11 Lut 2023
Posty: 35
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-03-27, 09:59   

toka93 napisał/a:
Przy 110 ogranicza faktycznie turbina, ale przy starszym typie oprócz turbiny chyba również układ wtryskowy z pompą i wtryskami.


kolego toka93, czy wiesz coś więcej na ten temat ? Czy potrzebowałbym też zmieniać pompę albo wtryskiwacze ? Jeśli tak to sprawa chiptuningu byłaby z pewnością nieoplacalna, z uwagi na to, że koszta to byłyby już raczej tysiące pln ... ( nie mówię o szrotach bo może tu by coś taniej się kupiło ale wątpliwej jakości ). Jeśli coś wiesz na ten temat to napisz :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne