Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 307 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-11-04, 17:50 Zapocenie osi napędowej 1.0 TCE
Szukałem podobnego tematu, ale występował w innych silnikach (skrzyniach).
Podczas serwisu olejowego zauważyłem zapocenie przy uszczelniaczu wału napędowego oraz tłustą oś (prawa, ta dłuższa). Lewa oś "wzorowo zardzewiała" i sucha.
Generalnie od początku nie podoba mi się praca skrzyni biegów. 6tki trzeba szukać, co bywa stresujące po zakończeniu manewru wyprzedzania.
Atakować od razu ASO czy na spokojnie obserwować i zgłosić w marcu na serwisie? Nie sprawdzałem poziomu oleju w skrzyni z uwagi na brak czasu.
IMG_20221104_174300.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 91,44 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2022-11-04, 17:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-11-06, 09:06
Tak niewielki wyciek nie powinien być problemem. Ale ja bym podjechał do ASO i niech zdecydują czy czekać. Zapewne podczas przeglądu też tego nie zrobią i będziesz musiał się umawiać na później. Przy okazji sprawdziłbym poziom oleju w skrzyni bo podobno fabryka wielce oszczędnie go wlewa.
Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 307 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-11-06, 12:37
Tu mogę się zgodzić, bo te biegi wchodzą słabo i chyba najgorzej ze wszystkich posiadanych przeze mnie Loganów. A na prawdę, mam porównanie...
Chyba jutro wjadę jeszcze raz na kanał i sprawdzę stan oleju. Już miałem ochotę to zrobić, ale kanał jest na zewnątrz, a zaczynało padać i nie zdążyłem. Dostęp do plastykowego korka jest w miarę, po zdjęciu osłony (jest "od przodu auta" , po jego lewej stronie, zaraz za chłodnicą).
Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 307 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-11-06, 16:26
Poprawka, korek jest oczywiście od strony "tyłu" auta, na bocznej ściance skrzyni biegów. Dobry dostęp.
Poziom sprawdzony, brakowało 150ml. Czy to dużo? Ciężko stwierdzić, ale jest duża poprawa. Zrobiłem kilkanaście km przy różnych prędkościach. Jestem zaskoczony płynnym wbijaniem 2 i 3 biegu. Czwórka jeszcze z charakterystycznym zgrzytnięciem (myślę, że dźwięk jest w okolicach lewarka zmiany biegów, gdzieś pod mieszkiem), ale 5 to cichutko jak w starych skrzyniach. 6 bieg jeszcze jakby z oporem, ale też dźwięk jakby głuchy. Sam długo zastanawiałem się czy to nie efekt placebo. Nie chce mi się wierzyć, że 150ml smarowidła daje taki efekt, ale na serio jest poprawa!
Pojeżdżę i dam znać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum