No u mnie jak pandemia zaatakowała i praca zdalna weszła to auto stało chyba czasami i z tydzień, żeby potem przejechać kilka km do supermarketu i tyle :)
Na anglojęzycznych forach widziałem ze 2 wpisy, że na ustawieniu 11.8V jednemu wyłączało się po 1-2h, drugiemu po 3 dniach. Jest też jeden, któremu zdarzało się, że zabezpieczenie nie zadziałało i rozładował akumulator do końca. Większość opinii jest jednak pozytywnych, tyle że mało kto wystawia opinię o produkcie po dłuższym czasie użytkowania.
Oczywiście jest spora szansa, że wpięli do jakiegoś 10 letniego akumulatora i cudów oczekują, nie mniej na osobnym źródle zasilania ryzyka nie ma, tylko upierdliwość okresowego doładowania.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 99 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3459 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-29, 08:35
MST napisał/a:
No u mnie jak pandemia zaatakowała i praca zdalna weszła to auto stało chyba czasami i z tydzień, żeby potem przejechać kilka km do supermarketu i tyle
No to są rzeczywiście kwestie indywidualne, ja w życiu nie miałem ani dnia jakiegoś "home office", bo wykonując konkretną pracę jestem "w fabryce" czy jest jakaś pandemia czy nie... Tak więc jeśli oczekujesz nagrywania w samochodzie przez kilka dni, to na pewno musisz zorganizować do tego ekstra-specjalne zasilanie.
MST napisał/a:
...nie mniej na osobnym źródle zasilania ryzyka nie ma, tylko upierdliwość okresowego doładowania.
Co nie zmienia faktu, że do normalnej pracy adapter jest i tak raczej konieczny, bo tylko dzięki niemu kamerka wie kiedy ma się sama przełączyć w tryb parkingowy i kiedy z niego wyjść. A więc po prostu na początek podłącz całość normalnie i pojeździj trochę a zyskasz wtedy dopiero wiedzę jak to u Ciebie z tym zasilaniem wygląda. Jak będzie niewystarczające, to dopiero wtedy kombinuj z dodatkowym zasilaniem.
Co nie zmienia faktu, że do normalnej pracy adapter jest i tak raczej konieczny, bo tylko dzięki niemu kamerka wie kiedy ma się sama przełączyć w tryb parkingowy i kiedy z niego wyjść.
I tu wszystko zależy od kamery i softu. Viofo A129-G Plus Duo można też podłączyć dwużyłowym adpterem HK2, który zapina się do akumulatora i na wyjściu daje po prostu 5V. Nie ma ustawień progów odcięcia zasilania jak Viofo HK3.
Poniżej fragment z instrukcji obsługi po podłączeniu HK2:
Po poprawnym podłączeniu adaptera do instalacji elektrycznej pojazdu, zapewnia on zasilanie kamery przez cały czas (nawet po wyłączeniu zapłonu).
Jeśli funkcja trybu parkingowego jest włączona, rejestrator po 5 minutach bezczynności (braku wykrywania ruchu przed obiektywem oraz braku odczytu z czujnika ruchu) aktywuje odpowiednią opcję trybu parkingowego (detekcja ruchu / nagrywanie poklatkowe/ obniżony bitrate).
Rejestrator opuści tryb parkingowy i przejdzie do normalnego nagrywania, gdy G-Sensor wykryje wstrząs/ruch.
Ostatnio zmieniony przez MST 2022-09-29, 19:07, w całości zmieniany 1 raz
To nie jest puszka z bezpiecznikami, to osobny moduł UCH. Moduł wygląda analogicznie jak TUTAJ a wtyczki dla uproszczenia mają różne kolory- nas interesuje wtyczka brązowa czyli P2.
Nie mam Dustera, więc z rozbiórką i lokalizacją bliżej nie pomogę, ale i tak trzeba zdjąć wszystkie te osłony, bo najwyraźniej jakoś zatrzaskują się wzajemnie. Ale przynajmniej masz nieziemski komfort, bo w Sandero2 nie ma jak deski rozebrać i dostęp jest tylko od dołu, więc montaż u mnie wymagał leżenia na podłodze po zwinięciu się w rogalik.
W sumie mam trochę inną kamerkę, ale na przodzie siedzi u mnie A119-G V.3, gdzie w tryb parkingowy Low-Bitrate powinna kamerka przechodzić bez zastosowania adaptera HK-3, ale różnie to wtedy wyglądało, przeważnie było kontynuowane standardowe nagrywanie, wystarczył jakiś minimalny ruch nawet liści na drzewie i było po zawodach mimo wyłączonej detekcji ruchu. Wystarczy, że producent coś spartoli w sofcie kamerki i zaczynają się wtedy problemy. Po zastosowaniu HK-3 bezproblemowo kamerka przełącza się w tryb parkingowy Low-Bitrate.
Wysłany: 2022-10-16, 10:26 Montaż adaptera kamery samochodowej do bezpieczników
Cześć! Kupiłem sobie ostatnio kamerę samochodową model MIKAVI PQ5 DUAL, która w przeciwieństwie do innych kamer nie posiada w zasilaczu luźnych kabelków, tylko posiada już końcówki pozwalające na ich wpięcie bezpośrednio jako bezpiecznik. Czy jestem w stanie wpiąć się tym w tablicę bezpieczników w puste miejsca, czy muszę to zrobić inaczej na przykład poprzez rozdzielacz? Będę wdzięczny za pomoc. Załączam zdjęcie tablicy bezpieczników oraz zdjęcie zasilacza.
Screenshot 2022-10-16 at 11.24.47.png Tablica bezpieczników
Mogę dodać, że opcja wpięcia się w puste miejsca jednak odpada, bo tam nic nie ma. Czyli rozumiem, że jedyna opcja to albo rozdzielacz, albo ucięcie końcówek i wpięcie się samymi kablami?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 99 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3459 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-19, 12:45
Z-DNA napisał/a:
Mogę dodać, że opcja wpięcia się w puste miejsca jednak odpada, bo tam nic nie ma. Czyli rozumiem, że jedyna opcja to albo rozdzielacz, albo ucięcie końcówek i wpięcie się samymi kablami?
Wygląda na to, że producent zakończył przewody zasilające stałymi bezpiecznikami aby nimi zastąpić istniejące bezpieczniki w samochodzie, względnie włożyć w wolne miejsca o ile takie są i są wyposażone w co najmniej styk, od strony zasilanej. Nie jest chyba nigdzie opisane jaki jest rozmiar tych bezpieczników oraz ich wartość, ale wyglądają na MINI a kolor niebieski sugeruje 15A... Jest jakiś opis?
Jeśli tak jest, to żeby się tym wpiąć trzeba po prostu wyszukać w skrzynce dwa bezpieczniki 15A w tym rozmiarze, takie żeby na jednym było napięcie stałe a na drugim "po kluczyku" i po prostu je wyjąć wkładając ZAMIAST nich te bezpieczniki na przewodach kamerki. Oczywiście można takich w skrzynce nie znaleźć... Pozycja w jakiej bezpieczniki włożymy ma znaczenie, bo w jednym położeniu zasilanie na kamerkę będzie szło przez bezpiecznik a w pozycji obróconej będzie szło przed bezpiecznikiem.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-10-19, 13:00, w całości zmieniany 3 razy
Przejrzałem to forum, ale mam mały mętlik w głowie. Czy mógłby ktoś doradzić, w jaki najlepszy sposób podłączyć kamerkę do Dacii Duster II po lifcie tak aby:
1) Nie stracić gwarancji
2) Kable się nie walały po kabinie?
W poprzednim aucie podpiałem się po prostu pod okablowanie gniazda zapalniczki i puściłem kable pod schowkiem, słupkiem A pasażera aż do podsufitki. Natomiast widzę, że tu koledzy o podpinaniu się pod bezpieczniki mówią.
Patrzyłem na instrukcję Renault, ale mało czytelna jest.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 703 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-11-25, 08:38
przelotkę/pożyczkę bezpieczników kupić i wpiąć się chyba w centralny zamek bo tam jest zawsze napięcie (w ciekawszych kamerach jak łobuz bujnie autem z przodu to kamerka się załączy i nagra kilka klatek).
bo podpięcie się bypassem w skrzynce bezpiecznikowej jest najmniej inwazyjne. na dodatek obwód pod który się podpinasz nadal jest zabezpieczony oryginalnym bezpiecznikiem a zasilanie kamery jej bezpiecznikiem. czyli np. masz oryginalny obwód 15A a zabezpieczenie kamery 5A.
Nie trzeba ciąć kabli, lutować, stosować szybkozłączek itp wynalazków.
bo podpięcie się bypassem w skrzynce bezpiecznikowej jest najmniej inwazyjne. na dodatek obwód pod który się podpinasz nadal jest zabezpieczony oryginalnym bezpiecznikiem a zasilanie kamery jej bezpiecznikiem. czyli np. masz oryginalny obwód 15A a zabezpieczenie kamery 5A.
Nie trzeba ciąć kabli, lutować, stosować szybkozłączek itp wynalazków.
Gdybym chciał również podpiąć kamerkę na tył, jak w takim wypadku najlepiej zadziałać?
Rozumiem, że gdy przednią podepnę pod bezpieczniki, to gwarancji nie stracę?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 99 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3459 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-11-26, 13:25
iLuminary napisał/a:
Gdybym chciał również podpiąć kamerkę na tył, jak w takim wypadku najlepiej zadziałać?
Rozumiem, że gdy przednią podepnę pod bezpieczniki, to gwarancji nie strace
Kolego, wyluzuj z tą gwarancją. Pies z kulawą nogą nie będzie się interesował co Ty tam masz w samochodzie doinstalowane, zmienione, dołożone i do czego podpięte. No chyba, że coś źle podłączysz i spalisz czy uszkodzisz i potem pojedziesz do nich na naprawę - wtedy to dopiero się zainteresują i najwyżej odmówią naprawy gwarancyjnej tego elementu czy obwodu. Nie takie rzeczy tu ludzie zmieniają i modyfikują w swoich samochodach i nikt z automatu się tym nie interesuje. Nie ma absolutnie mowy o jakiejś ogólnej utracie gwarancji.
A co do kamerki tylnej- w takim przypadku kupujemy od razu kamerę podwójną i przednią podłączamy do zasilania a tylną łączymy z przednią dedykowanym kabelkiem. Tylna nie potrzebuje wtedy własnego zasilania.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-11-26, 13:30, w całości zmieniany 1 raz
dokładnie, nikt nie wnika co robisz chyba że coś popsujesz i oczekujesz naprawy na gwarancji. Co do kamerki tylnej kabelek jest dość cienki i elastyczny, za pomocą załączonej "łyżki" montażowej spokojnie się go upycha pod uszczelkami i plastikami.
Mi podłączenie kamerki zasilania, wyciągnięcie przewodu na pokrywę bagażnika zająło łącznie z 30 minut, z czeg0 10 minut opracowanie koncepcji w którym miejscu przykleić samą kamerkę
dokładnie, nikt nie wnika co robisz chyba że coś popsujesz i oczekujesz naprawy na gwarancji. Co do kamerki tylnej kabelek jest dość cienki i elastyczny, za pomocą załączonej "łyżki" montażowej spokojnie się go upycha pod uszczelkami i plastikami.
Mi podłączenie kamerki zasilania, wyciągnięcie przewodu na pokrywę bagażnika zająło łącznie z 30 minut, z czeg0 10 minut opracowanie koncepcji w którym miejscu przykleić samą kamerkę
Poleciłbyś jakąś fajną kamerkę przód, tył z trybem parkingowym?
bo podpięcie się bypassem w skrzynce bezpiecznikowej jest najmniej inwazyjne. na dodatek obwód pod który się podpinasz nadal jest zabezpieczony oryginalnym bezpiecznikiem a zasilanie kamery jej bezpiecznikiem. czyli np. masz oryginalny obwód 15A a zabezpieczenie kamery 5A.
Nie trzeba ciąć kabli, lutować, stosować szybkozłączek itp wynalazków.
Zastawiam sie nad zamontowaniem kamerki. (Jogger )
Rozumiem że, jak podepnę zasilanie do gniazda zapalniczki i schowam przewody pod uszczelkami i tapicerką to nie wpłynie to na gwarancję.
Co w przypadku jak wepnę się do instalacji w skrzynkę bezpieczników "złodziejkami" jak powyżej , serwis nie uzna tego jako ingerencję i będzie miał podstawe do odmowy naprawy gwarancyjnej ?
Jeszce pozostaje sprawa modułu zasilania kamery w trybie parkingowym, można toto podłączyć ?
PS.
Jeden ze znajomych mi poradził "Jedź do salonu Dacji, to ci zamontują" ...
wszystkie odpowiedzi masz w wątku powyżej. Jogger nie rózni sie pod tym względem od sandero. OCzywiscie ze jak coś schrzanisz i spalisz obwód to Dacia gwarancji nie uzna ale to nie jest tak ze wpięcie się bypassem w skrzynkę od razu powoduje utratę gwarancji,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum