Też tak mam w Sandero Tce90 - po wymianie skrzyni na nową na gwarancji też usłyszałem, że to jest normalne. Ale miałem wątpliwości. Po kolejnych 20 tys. km już nie zwracam na to uwagi. dudu$ jeśli to o mnie piszesz to głównym powodem zgłoszenia się do ASO na gwarancję było raczej głośna praca łożysk w trakcie jazdy. Na jałowym było ok.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2019-05-12, 09:25, w całości zmieniany 1 raz
I teraz pytanie czy warto teraz już jechać z tym do ASO - ryzykując iż po ewentualnej naprawie kolejne pół roku walkę z usterkami po złym złożeniu, dokręceniu itd... czy też jeździć dopóki dźwięk skrzyni nie przewyższy odgłosów silnika...
U mnie pojawiło się niezbyt głośne "jęczenie" skrzyni zmieniające ton wraz ze zmianą prędkości. Chcę zgłosić w ASO...
No właśnie coś takiego zgłosiłem. Ale szczerze odradzam bujanie się z Autocompolem w tej sprawie i to jeszcze przed wakacjami. Przeczytaj sobie odpowiedni wątek o tym. Jest wyżej podany.
Tak się zastanawiam, czy ktoś już wpadł na pomysł co z tymi skrzyniami faktycznie się dzieje?
Kupiłem używaną Sandero w bardzo dobrym stanie w 2020 roku, niestety w styczniu. Był bardzo srogi mróz, więc nie było słychać niczego niepokojącego. Jednak przy pierwszej dłuższej jeździe klekotanie na luzie wydawało się niepokojące.
Ponieważ należę do osób, które wbrew radom mechaników preferują wymianę oleju w skrzyni biegów w dodatku na fabryczny (ostatnio próbowali mi zalać 5w30 z argumentem, że wlewają do ciężarówek i po 5 latach jest nadal czysty), wymieniłem ten czarny żur na Elf NFJ 75w80 do poziomu dolnej krawędzi korka.
Nastała wiosna, lato, klekot na jałowym stał się nie do wytrzymania, wyraźnie narastający tuż przed załączeniem się wentylatora chłodnicy, nie mówią już o klimatyzacji.
Decyzja - skrzynia biegów JH3080 do sprawdzenia i ew. regeneracji u fachowców, ze względu na przebieg 65000km.
Fachowcy stwierdzili, że sprzęgło jak z fabryki, skrzynka jak z fabryki. Zaproponowali wymianę wszystkich łożysk profilaktycznie. Zgodziłem się. Nie pomogło.
W tym roku hałas jakby się nasilał, więc oddałem skrzynię do innego fachowca. Luz był tylko na jednej tulejce z łożyskiem prowadzącym wałek sprzęgłowy na zewnątrz obudowy, po wymianie okazało się, ze to chyba luz montażowy.
Wymieniłem przy okazji komplet sprzęgła.
Oczywiście jak było na początku, teraz i na wieki będzie to stukać. Fachowcy rozkładają ręce.
Moje uszy wysłyszały wraz ze stetoskopem diagnostycznym, że ów stukot, podobny do dwumasy, nasilający się wraz ze wzrostem temperatury, znikający przy wciśnięciu sprzęgła nie pochodzi z okolic sprzęgła, lecz z pokrywy 5 - tego biegu. Gdzieś przeczytałem, że winą tego jest obracający się synchronizator piątegi biegu wraz z wałkiem. Nie umiem znaleźć tego postu, lokalizacji ani użytkownika - autora.
Może ktoś wie co z tym zrobić, może komuś się udało naprawić problem?
Ostatnio w jakiejś obcojęzycznej broszurce renault odkryłem, że do nowej JH3 w Sandero wchodzi 3.26L oleju. Gdzieś indziej doradzają wartości 2.5, 2.8, czasem 3.1L.
Wlałem do suchej skrzyni po remoncie 3.26L NFJ 75w80. Ciekawe czy pomoże. Jeśli nie, odkręcam pokrywę 5tego biegu i będę oglądał, nie znoszę jak stuka.
Każdy hałas może denerwować, ale niektóre są po prostu objawem pracy danego urządzenia, a zmiana nasilenia między różnymi egzemplarzami wynika po prostu ze zbiegu części o innych tolerancjach wymiarowych.
Nie znam żadnego przypadku, żeby klekotanie udało się komukolwiek zlikwidować. Nie we wszystkim skrzyniach występuje, ale jeśli jest, to wygląda na to, że na wieki wieków enter ;)
Jeżeli nie jesteś w stanie z tym żyć, to po przeprowadzeniu tych wszystkich prac pozostaje Ci chyba jeszcze tylko próba wyciszenia - np przez oklejenie obudowy piątego biegu...
U mnie nigdy ten dźwięk nie był zbyt głośny i po niemal 14 latach po prostu przywykłem i przestałem go słyszeć, ale kibicuję Twoim działaniom ;)
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 321 Skąd: z ?
Wysłany: 2021-03-07, 20:14
Problem głośnej pracy skrzyni biegów występuje w wielu nowych pojazdach i zakładając, że wszystkie łożyska są OK jest skutkiem pracy kół zębatych w przypadku gdy koło z górnego zakresu tolerancji wymiaru zazębia się z kołem z dolnego zakresu tolerancji wymiaru. Podobno hałas tym spowodowany można nieco zmniejszyć stosując dodatki z dwusiarczkiem molibdenu do oleju przekładniowego.
Problem głośnej pracy skrzyni biegów występuje w wielu nowych pojazdach i zakładając, że wszystkie łożyska są OK jest skutkiem pracy kół zębatych w przypadku gdy koło z górnego zakresu tolerancji wymiaru zazębia się z kołem z dolnego zakresu tolerancji wymiaru. Podobno hałas tym spowodowany można nieco zmniejszyć stosując dodatki z dwusiarczkiem molibdenu do oleju przekładniowego.
Dodajmy że nie tylko w Dacii ale we wszystkich markach tak jest. Niezależnie od segmentu. Czy to auta budżetowe czy premium. Tak po prostu jest.
Wszystkie łożyska ok, nowy olej poziom i typ ok, komplet sprzęgła nowy.
Ten odgłos jest mega niepokojący, choć może jestem przewrażliwiony.
Tak czy siak, dziękuję za wszystkie odpowiedzi! W linku odgłos Skrzynia JH3080
Ostatnio zmieniony przez michalkurkin 2021-03-09, 10:54, w całości zmieniany 1 raz
Wydaje się brzmieć nieco inaczej niż u mnie, ale to może wynikać po prostu z charakterystyki mikrofonu telefonu i kompresji dźwięku jutjuba.
Zrobiłeś co mogłeś, sprawdzając i wymieniając części skrzyni i sprzęgło, więc skoro wszystko działa, to po prostu nie zwracaj większej na ten dźwięk i ciesz się jazdą. Jak się ma coś zepsuć, to i tak się zepsuje, chociaż z perspektywy moich 240 tys. km z klekotaniem ja bym się nie przejmował :)
Słuchajcie!
Muszę Wam powiedzieć, że po 2 serwisach mojej skrzyni JH3080 zacząłem się już denerwować.
Nie umiałem się przyzwyczaić do TTTM.
Kupiłem regenerowaną skrzynkę z pewnej firmy (jeśli admin chcę, powiem której, ale nie chcę robić darmowej reklamy lub być uznanym za naganiacza).
Skrzynia przyszła z darmowym olejem, pomalowana, czysta, sucha. Gwarancja 2 lata bez limitów km.
Droga w cholerę dlatego serce mi waliło jak młot.
Na sprzęgło zdecydowałem się Valeo Classic, licząc na to, że będzie ciut mniej chu owsze, niż premium, w którym lozysko wyciskowe wytrzymało z 15000km, i już było głośne. Niestety Sachs był niedostępny w całej Polsce. I teraz efekty:
Nic nie stuka, nic nie puka, skrzyni biegów nie słychać.
No i weźcie mi powiedzcie, czy poprawili fabrykę czy ki wuj?
Aż się idę przejechać gdziekolwiek bu przestać się wstydzić na czerwonym, że mam dwumas zepsuty, mimo, że w benzynie go nie mam. Po mojej śmierci weźcie tą skrzynię do badania i rozkmińcie co było nie tak 😁
Witam wszystkich
Mam objaw tak jak w tym wątku opisano: silnik klekocze, a po wciśnięciu sprzęgła cisza. Przymierzam się pomału do zajęcia się tym.
Moje pytanie:
Czy łożysko wałka sprzęgłowego da się wyciągnąć od strony sprzęgła, czy też trzeba skrzynie rozkręcać ?
Chodzi mi o Sandero 2
Silnik 1.2
Ostatnio zmieniony przez pawel18 2022-06-17, 16:19, w całości zmieniany 1 raz
Cześć, przy rozgrzanym oleju w skrzyni słychać brzeczenie/terkotanie na luzie jak puszczę sprzęgło, jak wcisnę to cisza. Mial ktoś podobnie? Co to może być? Dacia sandero III 90 tce skrzynia 5 biegowa 2000 km przebiegu.
Ostatnio zmieniony przez Michu1107 2022-11-26, 23:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum