Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Metaliczne chrobotanie - duster
Autor Wiadomość
sebikk131 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V K4M
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Dołączył: 12 Gru 2022
Posty: 2
Skąd: Zamość
Wysłany: 2022-12-12, 16:26   Metaliczne chrobotanie - duster

Witam

mam problem z dacia duster 1.6 105 km 4x4 2011 rok 140 tyś przebiegu, i
nie wiem skąd się wydobywa takowy dźwięk czy to może być koło zmiennych faz rozrządu? (w lipcu wymieniony komplet rozrządu z pompą wody) a w grudniu (rolka napinająca, napinacz, pasek wieloklinowy, cewki zapłonowe), na zimnym i ciepłym już silniku, jak obroty przy jeździe przekroczą 2 tys. obrotów a później spadają bez dodawania gazu jadąc na biegu, to auto zaczyna charczeć , chrobotać, wydawać metaliczny dźwięk. (plik mp4 za dużo waży i nie mam jak włożyć w razie czego mogę na priv podesłać aby ktoś posłuchał)

Pozdrawiam
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-12-12, 16:53   

trudno oceniać po opisie ale to może być hałasujaca osłona kolektora lub wydechu. lub też wada pompy wody czy rolki. trudno pomóc w weryfikacji takiej usterki przez internet
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-12, 18:27   

sebikk131 napisał/a:
czy to może być koło zmiennych faz rozrządu?

Nie może, bo go nie ma.

Poza tym masz wpisany zły silnik - w dusterze jest "1,6 16V" (czyli K4M), a nie "1,6 MPi" (czyli K7M).
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-12-12, 22:22   

a może to nie silnik a problem z innym elementem układu napędowego np skrzyni biegów? Jeżeli piszesz, ze dźwięk ten występuje tylko podczas jazdy to raczej nie jest to nic ż rzeczy, które wymieniłeś bo one dawały by o sobie znać i na postoju dając obroty na te 2000. Jeżeli coś Tobie chrobocze podczas jazdy to szukał bym problemu nie w silniku a gdzieś w przeniesieniu napędu skrzynia biegów, przeguby wewnętrze - półośki.
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 431
Skąd: DTR
Wysłany: 2022-12-12, 22:39   

osłony termiczne np
_________________
Paweł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-13, 00:45   

Rzeczywiście, warto sprawdzić, czy problem pojawia się tylko w czasie jazdy, czy także na postoju.

Może być wpadający w rezonans wydech obijający się o wieszak - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=972

Różne inne hałasy do sprawdzenia - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?p=10533
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2022-12-13, 12:48   

Miałem tak w wakacje tego roku - silnik taki jak Twój, przebieg samochodu niecałe 120 tysięcy km.

Przyczyną chrobotania i brzęczenia był wypalony tłumik środkowy. Wymieniłem oba dla spokoju i problem ustał.
 
sebikk131 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V K4M
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Dołączył: 12 Gru 2022
Posty: 2
Skąd: Zamość
Wysłany: 2022-12-13, 12:54   

Marrtin napisał/a:
Miałem tak w wakacje tego roku - silnik taki jak Twój, przebieg samochodu niecałe 120 tysięcy km.

Przyczyną chrobotania i brzęczenia był wypalony tłumik środkowy. Wymieniłem oba dla spokoju i problem ustał.


Czyli te wibracje co pochodziły przy puszczaniu pedału gazu przy tych 2 tys jak i przyspieszaniu to winny temu były tłumiki ? To aż takie dawały mocne drgania że to się aż tak przenosiło? Bo szczerze na postoju jak gazuje do 2tys obrotów to nic nie chrobocze tylko tak jak podczas jazdy. Dużo cie to kosztowało?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne