Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
r70 


Marka: Jest:Renault/Suzuki/Dacia
Model: Jest:captur/jimny/duster
Silnik: Jest:1.2tce/1.5dci82/1.0Tce LPG
Rocznik: jest:2014/2008/2021
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 794
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-01-26, 00:09   

U mnie kolejne tankowanie: 46,2L i 711km w cyklu mieszanym - czyli 6.5L/100 LPG :)
Tylko gaz coraz droższy :(
_________________
pozdrawiam
www.pawelpawlak.pl
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-01-26, 00:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 264
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-01-26, 00:24   

Tak jak obiecałem, tak wrzucam wyniki z dłuższego dystansu. :shock:
Logan III 1.0 TCE.
W 9 miesięcy zrobione 20100 km.
Zatankowałem 1473 l LPG (nie licząc oczywiście tankowania pierwszego).
Daje to wynik 7,33 l/100km.
Ale chcąc być dokładnym muszę odjąć ok 1000 km na rozruch (latem ok 1% udziału, zimą ok 5% udziału w dystansie) i przeganianie silnika co 4 kkm na dystansie 100-200 km (zawsze w trasie) celem zrównania kotekt długoterminowych.
Zatem należy przyjąć realne spalanie LPG na poziomie 7,75 l/100km.
Na wyświetlaczu raczej oscyluje w granicach 8,4 do 8,6.
Nigdy nie udało mi się zatankować powyżej 40 l. Zawsze mniej. Postaram się w lato podregulować wielozawór, bo często jest na wskaźniku mały zapas, a instalacja wyrzuca na Pb (wiadomo, ciśnienie).
Przeważnie robię 430 km na zbiorniku. Pb ciężko sprawdzić, bo zawsze mam zatankowane max lub 3/4. Ale ale z jeden zbiornik mogłem wypalić. Tak na oko :lol:
Jeżdżę dynamicznie, dużo na ekspesowych i autostradach. Wyprzedzam. 99% tras na tempomacie. Poza tym reszta na bardzo krótkich odcinkach miejskich. Zimą rozgrzewam auto, czyszcząc szyby. Pewnie gdy skończę garaż, to spalanie Pb jeszcze spadnie.
Szerokości!
P. S. Jeżdżąc 90km/h to i pewnie 6l można uzyskać, ale mam swoją teorię na ten styl jazdy, no i... Wiecznie nie mam czasu.
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2023-01-26, 00:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
vonGrzegorz 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1,0
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 7-os.
Dołączył: 20 Sty 2023
Posty: 15
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2023-01-26, 07:46   

Cały czas mówi się o zmniejszaniu pojemności o zmniejszaniu spalania. Nie porównuje jogger pod względem wielkości tylko pod względem technologicznym w Xsarze siedziała przestarzała jednostka 1.4 z przed 25 lat a tu nowowczesna jednostka i wcale nie pali mało. Dla porównania mercedes klasy C 1.8 z gazem mieści się w 9l z 2007r. Bez porównywania osiągów i masy. Liczyłem na mniej. Troszkę się zdziwiłem że tyle pali. Wiadomo można wyprzedzać fakty odpuszczać gaz jechac za tirem itd. Ale powyższe samochody miały takie wyniki przy komfortowej jeździe
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 964
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-01-26, 08:56   

vonGrzegorz napisał/a:
Mam tylko seryjne belki na dachu nic nie wożę staram się zmieniać biegi jak pokazuje podpowiadacza. Jogger od marca 2022 na liczniku 15K


Relingi czy belki?
 
vonGrzegorz 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1,0
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 7-os.
Dołączył: 20 Sty 2023
Posty: 15
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2023-01-26, 21:42   

Relingo-belki :) A tak na serio złożone (czyt. reling). No dobra jest jak jest nie drążmy tematu. Jak to mówią na giełdzie ile wlejesz tyle spali :)
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 264
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-01-26, 22:14   

Grzesiu, myślę, że za wysoko kręcisz przy zmianach biegów. W trasie wiadomo 3k i zmiana, ale w mieście spokojnie 2,5k.
Druga sprawa to sposób "dochodzenia" do zadanej prędkości obrotowej. Tu masz turbinę i na prawdę trwa to krótko. Nie trzeba trzymać jak w matizie. Spróbuj szybkie dojście do kolejnego biegu. Wykorzystaj bezwładność łopatek turbiny. :arrow:
Trzecia sprawa to teren po którym jeździsz. Czy start pod górę, czy ostro w miasto i dynamicznie, czy dużo kg/pasażerów wozisz?
W Joggerze masz turbinę, co daje nieporównywalnie korzyści i satysfakcję z jazdy niż wolnossak. Ale trzeba się jej trochę "nauczyć" bo będzie chlać.
I tak na marginesie, lepiej palić gaz niż zawory - stara maksyma. Osobiście czekam na problemy gpf i sprzęgłem u rekordzistów, o ile odważą się opisać tu swoje problemy :lol:
Szerokości
_________________

 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 742
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wczoraj 11:40   

piotrek400 napisał/a:
Osobiście czekam na problemy gpf i sprzęgłem u rekordzistów, o ile odważą się opisać tu swoje problemy


Czyli równa, miarowa jazda w trasie, powiedzmy na 2-2,5 tys. obrotów, oznacza problemy ze sprzęgłem i filtrem GPF? A ciągłe przyspieszanie, redukowanie, oznacza brak takich problemów?

Moje pudełko właśnie jest na pierwszym rocznym przeglądzie, jak mi coś powiedzą, że nie halo -- nie omieszkam się publicznie podzielić (jak coś się schrzani później, też się pochwalę).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne