Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 264 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-01-26, 00:24
Tak jak obiecałem, tak wrzucam wyniki z dłuższego dystansu.
Logan III 1.0 TCE.
W 9 miesięcy zrobione 20100 km.
Zatankowałem 1473 l LPG (nie licząc oczywiście tankowania pierwszego).
Daje to wynik 7,33 l/100km.
Ale chcąc być dokładnym muszę odjąć ok 1000 km na rozruch (latem ok 1% udziału, zimą ok 5% udziału w dystansie) i przeganianie silnika co 4 kkm na dystansie 100-200 km (zawsze w trasie) celem zrównania kotekt długoterminowych.
Zatem należy przyjąć realne spalanie LPG na poziomie 7,75 l/100km.
Na wyświetlaczu raczej oscyluje w granicach 8,4 do 8,6.
Nigdy nie udało mi się zatankować powyżej 40 l. Zawsze mniej. Postaram się w lato podregulować wielozawór, bo często jest na wskaźniku mały zapas, a instalacja wyrzuca na Pb (wiadomo, ciśnienie).
Przeważnie robię 430 km na zbiorniku. Pb ciężko sprawdzić, bo zawsze mam zatankowane max lub 3/4. Ale ale z jeden zbiornik mogłem wypalić. Tak na oko
Jeżdżę dynamicznie, dużo na ekspesowych i autostradach. Wyprzedzam. 99% tras na tempomacie. Poza tym reszta na bardzo krótkich odcinkach miejskich. Zimą rozgrzewam auto, czyszcząc szyby. Pewnie gdy skończę garaż, to spalanie Pb jeszcze spadnie.
Szerokości!
P. S. Jeżdżąc 90km/h to i pewnie 6l można uzyskać, ale mam swoją teorię na ten styl jazdy, no i... Wiecznie nie mam czasu.
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2023-01-26, 00:26, w całości zmieniany 1 raz
Cały czas mówi się o zmniejszaniu pojemności o zmniejszaniu spalania. Nie porównuje jogger pod względem wielkości tylko pod względem technologicznym w Xsarze siedziała przestarzała jednostka 1.4 z przed 25 lat a tu nowowczesna jednostka i wcale nie pali mało. Dla porównania mercedes klasy C 1.8 z gazem mieści się w 9l z 2007r. Bez porównywania osiągów i masy. Liczyłem na mniej. Troszkę się zdziwiłem że tyle pali. Wiadomo można wyprzedzać fakty odpuszczać gaz jechac za tirem itd. Ale powyższe samochody miały takie wyniki przy komfortowej jeździe
Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 264 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-01-26, 22:14
Grzesiu, myślę, że za wysoko kręcisz przy zmianach biegów. W trasie wiadomo 3k i zmiana, ale w mieście spokojnie 2,5k.
Druga sprawa to sposób "dochodzenia" do zadanej prędkości obrotowej. Tu masz turbinę i na prawdę trwa to krótko. Nie trzeba trzymać jak w matizie. Spróbuj szybkie dojście do kolejnego biegu. Wykorzystaj bezwładność łopatek turbiny.
Trzecia sprawa to teren po którym jeździsz. Czy start pod górę, czy ostro w miasto i dynamicznie, czy dużo kg/pasażerów wozisz?
W Joggerze masz turbinę, co daje nieporównywalnie korzyści i satysfakcję z jazdy niż wolnossak. Ale trzeba się jej trochę "nauczyć" bo będzie chlać.
I tak na marginesie, lepiej palić gaz niż zawory - stara maksyma. Osobiście czekam na problemy gpf i sprzęgłem u rekordzistów, o ile odważą się opisać tu swoje problemy
Szerokości
Osobiście czekam na problemy gpf i sprzęgłem u rekordzistów, o ile odważą się opisać tu swoje problemy
Czyli równa, miarowa jazda w trasie, powiedzmy na 2-2,5 tys. obrotów, oznacza problemy ze sprzęgłem i filtrem GPF? A ciągłe przyspieszanie, redukowanie, oznacza brak takich problemów?
Moje pudełko właśnie jest na pierwszym rocznym przeglądzie, jak mi coś powiedzą, że nie halo -- nie omieszkam się publicznie podzielić (jak coś się schrzani później, też się pochwalę).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum