Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Lodgy 1.6Mpi (pod gaz) czy 1.5dci?
Autor Wiadomość
Purelogic 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 21 Sty 2023
Posty: 3
Skąd: Opole
Wysłany: 2023-01-21, 22:22   Lodgy 1.6Mpi (pod gaz) czy 1.5dci?

Witajcie,
szykuję się do zakupu Lodgy, która zastąpi mojego wysłużonego Logana MCV, który już jest bardziej rudy niż niebieski... ;)
Budżet do 40tys zł (Czyli roczniki okolice 2016). Plan był taki ,że na pewno benzyniak z przebiegiem do 60tys i od razu pod gaz. Ale...zerknąłem, że w tej samej cenie są już 1.5dci w rocznikach 2017 Stepway z przebiegiem do 100tys. Planuję pojeździć, max z 10 lat, robię ok. 10tys rocznie, w 70% jazda miejska.

O tym silniku 1.5dci przeczytałem skrajne opinie, od zadowolonych, którym spala ok 5l/100km i działa bezawaryjnie, do artykułów mówiących, że to jeden z najbardziej awaryjnych silników.

Także, cóż bardziej warto? 1.6Mpi pod gaz czy ten 1.5dci?

Mamy może forumowicza, który zrobił na dieslu 250k i jest zadowolony? ;)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2023-01-21, 23:48   

silnik to mechanizm a jego zużycie następuje w sytuacjach skrajnych. Silnik który robi po 1000 km dziennie będzie po 500 tyś km mniej zużyty niż dostawca pizza po 50 tyś. Bardziej liczy się ilość rozruchów , przegrzanie i dbanie o serwis niż same kilometry.
W benzynie trzeba sprawdzić korekty i kompresje w dislu jest gorzej bo nie wykręcisz wtryskiwaczy ale można na skp zbadać zadymienie ew. ciśnienie oleju łatwo sprawdzić to coś powie o panewkach.

Ogólnie jak w mcv silnik trzyma parametry to trzeba powymieniać elementy karoseryjne które się da resztę połatać i turlać go ile w lezie bo lepszego już nie kupisz
 
Purelogic 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6Sce
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 21 Sty 2023
Posty: 3
Skąd: Opole
Wysłany: 2023-01-22, 09:13   

No niestety to nie tylko ruda, od czasu jak 5 lat temu strzelił nowy rozrząd to z silnikiem ciągle są jakieś problemy. Aktualnie jednorazowo żygnął olejem zalewając wszystko i udaje ,że nic się nie wydarzyło ;) Mechanik stwierdził ,że chyba nie ma już sensu ponownie silnika rozbierać...(koszty). Nie mówiąc o niedziałającym od roku prędkościomierzu (nauczyłem się jeździć na obroty), niedziałającym centralnym zamku, pękniętej szybie i kilku innych rzeczach.
Tak więc wymiana auta dla mnie nieunikniona. :)
 
norton1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-01-22, 16:42   

Ja na swojego 1.5 DCI nie narzekam, choć w sumie dopiero 100tkm dochodzi na liczniku (tak mniej więcej 60% miasto 40% trasa). Jak wybierałem to też miałem wątpliwości ale jak podrążyłem to te skrajne opinie są ponieważ na samym początku ten silnik miał swoje problemy, np z panewkami. Ale później je poprawiono. A sama konstrukcja już ma trochę lat więc jest uznawana za dopracowaną.
_________________
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2023-01-23, 22:31   

Purelogic napisał/a:
No niestety to nie tylko ruda, od czasu jak 5 lat temu strzelił nowy rozrząd to z silnikiem ciągle są jakieś problemy. Aktualnie jednorazowo żygnął olejem zalewając wszystko i udaje ,że nic się nie wydarzyło ;) Mechanik stwierdził ,że chyba nie ma już sensu ponownie silnika rozbierać...(koszty). Nie mówiąc o niedziałającym od roku prędkościomierzu (nauczyłem się jeździć na obroty), niedziałającym centralnym zamku, pękniętej szybie i kilku innych rzeczach.
Tak więc wymiana auta dla mnie nieunikniona. :)

jak jednorazowo te pewnie odma zmarzła
szyba 500 z wklejeniem
licznik używka 100 zl czujnik prędkość 50zl
samochód to nie problem tylko mechanik

słupek 1,6 8v to po 800zl chodzi litości
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2023-01-23, 22:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 380
Skąd: Polska
Wysłany: 2023-01-25, 21:08   

Ciężki temat. Bo jeden i drugi silnik ma swoje + i - . Ja miałem 1,6 + lpg i to była bajka. Taki ,,muł" do roboty,wyprzedzania kogokolwiek to strach w oczach. Co jakiś czas serwis i kręcił się codziennie. Teraz mam 1,5 też fajny silnik, dynamika spoko, spalania porównując z lpg to kosztowo wyjdzie podobnie. Jak się nie będzie psuł to 1,5 jest lepszy.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-01-26, 14:28   

Zdecydowanie 1.5dci lepiej pasuje do Lodgy, co by nie mówić. Awaryjność niska. Kosztowo wychodzą podobnie, może 1.6 wyjdzie taniej, na dłuższą metę, ale wymaga wyrzeczeń. Częstsze tankowanie, trzymanie przycisku na dystrybutorze, rekawice robocze i takie tam.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-01-26, 15:12   

Silnik benzynowy po niewielkich przeróbkach pojedzie na LPG, CNG i etanolu, a po wprowadzeniu stref czystego transportu ma szansę załapać się na wjazd do nich.

Diesel common rail może jeździć wyłącznie na dobrym oleju napędowym, z którym mogą być coraz większe problemy, łącznie z cenowymi i prawnymi.

Awaryjność obu silników jest niska, ale ewentualne naprawy benzyniaka są prostsze, szybsze i tańsze.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2023-01-26, 20:18   

laisar napisał/a:
Diesel common rail może jeździć wyłącznie na dobrym oleju napędowym

O, to nie do końca prawda, może jeździć na ON + LPG ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-01-26, 20:53   

ON jest zawsze niezbędny, więc moja prawda jest najmojsza do końca - co najwyżej nie całkowita ;)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2023-01-26, 22:22   

Polskie pseudo strefy czystego transportu opierają się tylko na normach euro więc za pare lat nic poza euro 5+ nie wjedzie.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2023-01-26, 22:44   

Cytat:
ON jest zawsze niezbędny, więc moja prawda jest najmojsza do końca - co najwyżej nie całkowita ;)

To prawda, ale przy Pb w zasadzie też - jak nie na dotryski przy wtrysku bezpośrednim to przynajmniej na rozruch - zawsze ;-)

Fruxo napisał/a:
Polskie pseudo strefy czystego transportu opierają się tylko na normach euro więc za pare lat nic poza euro 5+ nie wjedzie.

Jesteś z Warszawy, pisz, udzielaj się - właśnie rozpoczęto konsultacje. Ja właśnie piszę długą wiadomość, podpartą argumentami, dlaczego harmonogram wprowadzania ograniczeń w Warszawie jest zły :-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-01-27, 00:26   

Marmach napisał/a:
przynajmniej na rozruch - zawsze

Etanol zdaje się nie wymaga, a zatem może być zamiennikiem przy paliwach gazowych.

(A VI generacja LPG też chyba nie potrzebuje?).

W każdym razie jest jakikolwiek wybór w kwestii paliwa głównego, którego diesel dCi po prostu nie ma.

Fruxo napisał/a:
opierają się tylko na normach euro

Tak jest je najłatwiej wprowadzić, ale przecież równie prosta jest modyfikacja zasad w nich obowiązujących.

Na razie ta kwestia jest i tak jedynie poboczna, ale przy planowanym dłuższym użytkowaniu auta może stanowić jakiś dodatkowy argument.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2023-01-28, 00:51   

laisar napisał/a:
A VI generacja LPG też chyba nie potrzebuje?

VI generacja umarła śmiercią naturalną ;-)
Ale tak ogólnie to oczywiście się zgadzam, tylko się przekomarzałem ;-)

Wracając jednak do tematu, najbezpieczniejszą, budżetową opcją - biorąc pod uwagę te nieszczęsne strefy czystego transportu i panujące w nich, nieokreślone jeszcze zasady - jest jakieś jakiś wolnossak Euro 5 z LPG. Swoją MCVkę wymieniłem na Peugeota w modelu diesel na diesla, a chyba trzeba było się szarpnąć na jakąś hybrydę z LPG. Warszawa aktualnie grozi dieslom zakazem wjazdu nawet przy normie Euro 6 :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-01-28, 01:39   

Marmach napisał/a:
chyba trzeba było się szarpnąć na jakąś hybrydę z LPG

Będziesz miał jeszcze szansę, nawet od Dacii - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=21051
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 429
Skąd: DTR
Wysłany: 2023-01-28, 09:38   

LPG to też nie jest rozwiązanie, bo nie wszędzie można tym wjechać, żeby zaparkować :roll:
_________________
Paweł
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 429
Skąd: DTR
Wysłany: 2023-01-28, 10:12   

Ostatnio jeździłem zastępczym R. Clio w kombi, stare poczciwe 1,5 dCi. Nie ma porównania do kultury pracy silnika 0,9 TCe i to spalanie. Nieważne jakbym nie cisnął to różnica w spalaniu kolosalna . Kiedy odbierałem swoją mcv-kę z ASO, po wymianie zderzaka to przeszedłem się po salonie i tak stwierdziłem, że chyba przytulił bym taką Megane Grandtour 1,5 dCi adblue 115 KM, skrzynia 6 biegów.Porównałem oba samochody w AutoCentrum. Megane- niższa, dłuższa, szersza, tylko bagażnik o 50l mniejszy. Rozje...o mnie porównanie co do spalania i nie wiem skąd oni mają te dane, jeśli chodzi o MCV. sam jeżdżę to wiem ile to żłopie, zwłaszcza na autostradzie z prędkością 140 km/h

Zużycie paliwa MCV
-Średnie spalanie (cykl mieszany)
4.9 l/100km
-Spalanie na trasie (na autostradzie)
4.3 l/100km!!!
-Spalanie w mieście
5.8 l/100km
-Zasięg
1020 km (cykl mieszany)
1163 km (autostrada)
-Pojemność zbiornika paliwa
50 l

Zużycie paliwa Megane Grandtour
-Średnie spalanie (cykl mieszany)
4.9 l/100km
-Spalanie na trasie (na autostradzie)
-
-Spalanie w mieście
-
-Zasięg (cykl mieszany)
918 km
-Pojemność zbiornika paliwa
45 l
_________________
Paweł
Ostatnio zmieniony przez nowy 2023-01-28, 10:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne