Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LED-owe zamienniki żarówek w aucie
Autor Wiadomość
Lelupi 


Marka: Dacia
Model: Duster FL/ Ph.2
Silnik: 1,0/1.0
Rocznik: 2020/2021
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2021
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-09-17, 08:27   

Klakson87 napisał/a:
Ja byłbym gotow kupić i zamonotwać, w niemczech i kilku innych krajach zakładasz i jedziesz, także zakładam, że bezpiecznie jest i nie oślepia.

Pytanie czy faktycznie tak prosto to założyć - tanie nie jest wiec przed zakupem zastanawiam się czy ktoś z was próbował

https://www.osram.pl/ecat...65/ZMP_4062000/

Tutaj masz podane, co i w jakich krajach jest dopuszczone i czy potrzebne są adaptery.
https://www.osram.de/am/n...sp?mkt=/nb-led/
Sam proces instalacji, problemem może być guma reflektora:
https://www.youtube.com/w...channel=LZParts
Ostatnio zmieniony przez Lelupi 2022-09-17, 08:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-09-17, 09:44   

Niemcy przynajmniej są solidni i nie kręcą, że Ordnung muss sein"

W Polsce kierowca, który chciał zmienić żarówki na retrofity LED wykonał następujące kroki:

- Sprawdził czy jego pojazd znajduje się na liście kompatybilności oraz czy do montażu potrzebny będzie adapter LEDriving lub/i LEDriving SMART CANBUS. Lista zawiera wszystkie pojazdy, które pozytywnie przeszły testy i zostały dopuszczone do ruchu w Niemczech. Ten krok nie jest konieczny, ale jest to dobra podpowiedź przed zakupem i decyzją o ewentualnym wyborze akcesoriów.
- Po zakupie udał się swoim samochodem do Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie, gdzie specjaliści zbadali parametry reflektorów po zmianie źródeł światła. Badanie wykonano w ramach ogólnopolskiej kampanii Komendy Głównej Policji i Instytutu Transportu Samochodowego „Twoje światła – nasze bezpieczeństwo”, w ramach której kierowcy mogli bezpłatnie kontrolować stan oświetlenia w swoich pojazdach
- Następnie rzeczoznawca z odpowiednimi uprawnieniami wystawił ocenę techniczną, która potwierdzała, że rozsył światła i inne parametry po zainstalowaniu zamienników mieszczą się w tolerancjach określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2016r poz.2022 z późniejszymi zmianami).
- Z takim pismem właściciel samochodu pojechał na stację kontroli, gdzie uzyskał dopuszczenie źródeł światła LED w swoim samochodzie.
Ocenę techniczną uzyskaną od rzeczoznawcy oraz zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu od diagnosty powinien od teraz wozić ze sobą w samochodzie i okazywać na żądanie policji.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-02-24, 09:52   

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-masz-takie-swiatla-to-tracisz-dowod-trzeba-bylo-mieszkac-w-c,nId,6615698
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2023-02-24, 16:19   

Cz ktoś z tych szczęśliwców jest obecny na forum? Może już o tym było?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2023-02-24, 17:11   

Przypominają mi się czasy, gdy trzecie- środkowe- światło stopu było nielegalne. Na szczęście policja nie gnębiła za to kierowców ( a przynajmniej nic o tym nie wiem)
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-02-24, 17:39   

To fakt było takie zjawisko w Pl.

Jeśli chodzi o użytkowników retrofitow h7, to uzywa ich teraz z philipsa Fruxo z forum i mówi ze nie ma problemow z kontrola i ani innych nie oslepia
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-02-24, 18:10   

corrado napisał/a:
i mówi ze nie ma problemow z kontrola i ani innych nie oslepia

Jak każdy kto montuje jakieś niedopuszczone elementy do swojego samochodu, a o kontrolach lepiej nie wspominać bo jeżeli będą robione sumiennie i zgodnie z przepisami to minimum 1/3 samochodów nie powinna być dopuszczona do ruchu!
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2023-02-24, 19:43   

Statystycznie biorąc - mój, Twój, albo Corrado? :)

Czyli jak Fruxo kupił tę żarówkę i potajemnie zainstalował, to oślepia, a jak ktoś inny ze wspomnianej piątki zainstalował, zapłacił za ekspertyzę i uzyskał 4 pieczątki, to nie oślepia. :shock: 8-) :idea: :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2023-02-24, 19:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2023-02-24, 19:57   

Policja ma sprawę ułatwioną. Jeśli auto na polskich blachach z retrofitami nie jest dusterem, to na 100% nielegalne. A jeśli jest dusterem to na 100% minus 5 aut. Ciekawe, jak one przechodzą przeglądy.
Ostatnio zmieniony przez eio 2023-02-24, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-02-24, 20:04   

eio napisał/a:
Ciekawe, jak one przechodzą przeglądy.

Dzięki lenistwu, nieudolności i nieuczciwości odpowiednich służb które swoje obowiązki wykonują w ten właśnie a nie w właściwy sposób.
Ostatnio zmieniony przez Black Dusty 2023-02-24, 20:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-02-25, 17:50   

Poza tym , że eplus słusznie zauważył brak logiki w tych zarzutach skoro wykazano czy to w DE czy innych krajach ( Austria ) albo po dodatkowych ekspertyzach w Polsce, że te ledy są dopuszczone do ruchu publicznego w Dacii D, to poza tym abstrahując od oświetlenia ledowego czy halogenowego czy xenonowego, to jednak skupianie się jednak na innych częściach auta podczas przeglądu jest o wiele bardziej istotne ze względu na bezpieczeństwo - np ostatni przegląd stwierdził , że mam niesprawne amortyzatory - 20 kilka procent tłumienia podobno więc musiałem wymienic i mimo , że mam ledy w postojowych światłach i dziennych - pracownik stacji nie zwrócił na nie uwagi a jednak przeglądał sworznie i zawieszenie przetrzepał z hamulcami dość sumiennie . Wg mnie o wiele istotniejszy jest układ kierowniczy , hamulcowy czy zawieszenia na bezpieczeństwo . Na dobrą sprawę możecie oślepić zwykłymi halogenami jeśli ustawicie je na maxa w górę , więc tutaj też potrzeba dobrej woli.

Poza tym tutaj jeszcze kwestia niby oślepiania - gałka oczna o ile wiem ma źrenice więc ma zdolność do akomodacji i działa jak przysłona w obiektywie aparatu , więc jadąc w ciemności na swoich kiepskich żarówkach , jakiekolwiek większe natęzenie światła z innego auta będzie robiło wrażenie wielkiej jasności bo jechaliśmy w ciemności i źrenica była " powiększona " by siatkówka złapała większość światła . Inaczej sprawa wyglądałaby jakby jeden czy drugi kiierowca jechał na mocniejszych światłach to wtedy nie było takiego szoku dla źrenicy. Podobne wrażenie mamy gdy wejdziemy do jasnego pomieszczenia albo odkręcimy żaluzje w pokoju w słoneczny dzień.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2023-02-26, 10:06   

corrado napisał/a:
Poza tym tutaj jeszcze kwestia niby oślepiania - gałka oczna o ile wiem ma źrenice więc ma zdolność do akomodacji i działa jak przysłona w obiektywie aparatu , więc jadąc w ciemności na swoich kiepskich żarówkach , jakiekolwiek większe natęzenie światła z innego auta będzie robiło wrażenie wielkiej jasności bo jechaliśmy w ciemności i źrenica była " powiększona " by siatkówka złapała większość światła . Inaczej sprawa wyglądałaby jakby jeden czy drugi kiierowca jechał na mocniejszych światłach to wtedy nie było takiego szoku dla źrenicy. Podobne wrażenie mamy gdy wejdziemy do jasnego pomieszczenia albo odkręcimy żaluzje w pokoju w słoneczny dzień.

To tak jakby powiedzieć niepalącym siedzącym w aucie, żeby zaczeli palić papierosy, to nie będzie im przeszkadzał dym z papierosa kierowcy. Niezły biznes z ledami. Skoro kilku je kupiło, niech kupią je wszyscy pozostali kierowcy, albo niech liczą na blyskawiczną akomodację swoich oczu. Ze swojego doswiadczenia wiem, że nie jest to proces natychmiastowy. Trwa sekundę lub kilka. Przy jeździe poza miastem wśrod lasów i pól (na moich stałych trasach) z dozwolonymi prędkościami 50-70-90 w jedną sekundę pokonuje się dystans odpowiednio 14-19-25 m. Ryzyko jest nawet przy małych predkościach, ale rośnie z powodu oslepienia. Zawsze jakieś zwierzę może wyskoczyć.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-02-26, 10:52   

Cytat:
To tak jakby powiedzieć niepalącym siedzącym w aucie, żeby zaczeli palić papierosy, to nie będzie im przeszkadzał dym z papierosa kierowcy. Niezły biznes z ledami.


Ledy mają przewagę nad światłami żarowymi halogenowymi - mniejsze zużycie prądu i mniejsze wypalanie reflektora ("odbłyśnika") ze względu na mniejsze temperatury we wnętrzu klosza. Gdy wszyscy producenci walczą o ekologię montując coraz mniejsze pojemności silników , to takie ekologiczne źródła światła są zbieżne z tą koncepcją.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2023-02-26, 11:25   

Widzisz same plusy zastosowania retrofitow z ledami pomijając minusy. Czy rzeczywiscie to ma byc problem tylko tych kierowcow, ktorzy nie zastosują tego rozwiazania w swoich autach?
Proponuję zastosować "reflektor wojskowej ciężarówki z niewidocznym światłem" - wilk syty i owca cała. Moze to jest przyszłość motoryzacji? ;-)
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 144
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2023-02-26, 12:14   

corrado napisał/a:
mniejsze wypalanie reflektora ("odbłyśnika") ze względu na mniejsze temperatury we wnętrzu klosza.
Jesteś pewien, że LED-y emitują mniej ciepła? Ja mam informacje(i doświadczenia - niestety nie z LED-ami samochodowymi a innymi), że wymagają one zastosowania dodatkowego chłodzenia, ponieważ właśnie topią reflektory. https://mokkaforum.pl/topic/1141-led-y-topi%C4%85-odb%C5%82y%C5%9Bnik/
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-02-26, 12:55   

Punktowo nagrzewają się bardzo same półprzewodniki i dlatego są dołączone układy chłodzenia do półprzewodnika ale w samym kloszu jest chłodniej na pewno. Poza tym mogą być problemy z układami stabilizacji napięcia , które czasami kiepskie i też się nagrzewać mogą. Wszystko zależy od półprzewodników użytych, są lepsze i gorsze itd. W poniższym przypadku który podałeś wystąpił problem produkcyjny. Nie dowodzi tego, że ledy wypalają odbłyśniki albo jest tam wyższa temperatura niż w przypadku żarówek halogenowych.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-02-26, 17:16   

corrado napisał/a:


Poza tym tutaj jeszcze kwestia niby oślepiania - gałka oczna o ile wiem ma źrenice więc ma zdolność do akomodacji i działa jak przysłona w obiektywie aparatu , więc jadąc w ciemności na swoich kiepskich żarówkach , jakiekolwiek większe natęzenie światła z innego auta będzie robiło wrażenie wielkiej jasności bo jechaliśmy w ciemności i źrenica była " powiększona " by siatkówka złapała większość światła . Inaczej sprawa wyglądałaby jakby jeden czy drugi kiierowca jechał na mocniejszych światłach to wtedy nie było takiego szoku dla źrenicy. Podobne wrażenie mamy gdy wejdziemy do jasnego pomieszczenia albo odkręcimy żaluzje w pokoju w słoneczny dzień.

Pozwolę sobie jedynie na sprostowanie, że ta zdolność oka nazywa się adaptacją. Akomodacja to zdolność soczewki do zmiany ogniskowej i dostosowanie się do odległości.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-02-26, 17:21   

villager napisał/a:
corrado napisał/a:
mniejsze wypalanie reflektora ("odbłyśnika") ze względu na mniejsze temperatury we wnętrzu klosza.
Jesteś pewien, że LED-y emitują mniej ciepła? Ja mam informacje(i doświadczenia - niestety nie z LED-ami samochodowymi a innymi), że wymagają one zastosowania dodatkowego chłodzenia, ponieważ właśnie topią reflektory. https://mokkaforum.pl/topic/1141-led-y-topi%C4%85-odb%C5%82y%C5%9Bnik/

Sumarycznie muszą emitować mniej ciepła, bo mają znacznie wyższą sprawność energetyczną niż tradycyjne żarówki, czyli większą część energii zamieniają na światło. Zwykła żarówka (czy nawet halogenowa) to tak naprawdę bardziej grzałka, a emisja światła to tylko przy okazji.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2023-02-26, 17:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-02-27, 10:16   

velomar napisał/a:
Sumarycznie muszą emitować mniej ciepła, bo mają znacznie wyższą sprawność energetyczną niż tradycyjne żarówki, czyli większą część energii zamieniają na światło. Zwykła żarówka (czy nawet halogenowa) to tak naprawdę bardziej grzałka, a emisja światła to tylko przy okazji.


Co nie zmienia faktu, że w LED-ach montowanych w pojazdach istnieje problem odprowadzania ciepła ;-) a skąd i dlaczego to jakby insza inszość.

Patologia nie polega na tym, że ludzie montują co chcą, bo też jestem zdania, że *dobry i prawidłowo dobrany* LED może być lepszy niż H7 -- lecz na tym, że koślawy LED oślepia znacznie bardziej niż przeciętna H7, a w niektórych fabrycznych światło jest wyraźnie gorsze, niż halogen w porównywalnym modelu.
Wadą jest też chora cena wymiany -- i dlatego jak w nieco starszym aucie padnie LED, to one zwykle tak już jeżdżą (a czy to jest objęte gwarancją, tego nawet nie wiem i nie sprawdzałem jak jest w moim pudełeczku).
 
dovectra 


Marka: Dacia
Model: duster / Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 110km? dci 88 KM
Rocznik: 2011
Dołączył: 31 Gru 2021
Posty: 38
Skąd: Piastów
Wysłany: 2023-02-27, 10:42   

Widzę że niezłą jatka się tu z ledami robi.
Myślę że trzeba podzielić temat na dwa.
- pierwszy to ledy fabrycznie montowane wautach (czym w tym temacie się nie zajmujemy).
- Drugi czyli żarówki led do zwykłych reflektorów na halogeny czyli z polska Retro-fity.
I tu mamy dwie opcje:
1) najtańsze retrofity od chińczyka bez żadnych homologacji ale za to mające "MOC" 1000% itp. - czyli coś co w najlepszym razie nie działa lub w najgorszym świeci jak chce..i gdzie chce
- To sobie odpuśćmy bo to niepoważny temat.
2) Retrofity - zamienniki żarówek w pełni przebadane mieszczące się w normach świecenia / strumienia/ mocy/ barwy. i dopuszczone do ruch (a jakich krajach to już insza inszość). I tym się zajmijmy.
Jeżeli dobrze świecą takie żaróweczki w Niemczech to czemu miałyby świecić źle w Polsce?
No właśnie - koniec dyskusji - logika.
O ile w reflektorze jest miejsce na wiatraczek za ledem, nie ma żadnych logicznych przeciwwskazań do montażu.
Działają lepiej, widzę lepiej? proszę bardzo montować,
Za drogie? nie montować,
Wszystko mi jedno ? Nie montować.
Ps. w dusterze mam retrofity narvy. Jest wyrażniej, ale nie mocniej.
W 30 letnim citroenie jest zdecydowanie lepiej , wreszcie można w nocy jeździć.... (i tu wymienione na polecenie diagnosty OSKP )
Ostatnio zmieniony przez dovectra 2023-02-27, 10:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
dovectra 


Marka: Dacia
Model: duster / Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 110km? dci 88 KM
Rocznik: 2011
Dołączył: 31 Gru 2021
Posty: 38
Skąd: Piastów
Wysłany: 2023-02-27, 11:26   

Black Dusty napisał/a:

Jak każdy kto montuje jakieś niedopuszczone elementy do swojego samochodu, a o kontrolach lepiej nie wspominać bo jeżeli będą robione sumiennie i zgodnie z przepisami to minimum 1/3 samochodów nie powinna być dopuszczona do ruchu!

Na szczęście większość diagnostów i policji w życiu najpierw kieruje się zdrowym rozsądkiem a dopiero potem przepisami prawa.
Przepisy prawa , jak wiemy często są ułomne....
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-02-27, 11:56   

dovectra napisał/a:
Przepisy prawa , jak wiemy często są ułomne....

Dlatego należy podjąć działania aby je poprawić a nie je łamać bo tak mi się widzi, ale wszyscy maja głęboko jakiś przepis bo przecież jest ułomny, jeden, drugi i tak już leci że wszystkie przepisy gość ma w dupie, no i mamy w naszym kochanym kraju burdel na kółkach i każdy ..uj na swój strój, a jeszcze wielkie żale jak jest mandacik czy sąd za łamanie prawa.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-02-27, 12:00   

dovectra napisał/a:
Na szczęście większość diagnostów i policji w życiu najpierw kieruje się zdrowym rozsądkiem a dopiero potem przepisami prawa.

Zwłaszcza Ci nieudolni i leniwi, ewentualnie biorący w łapę!
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-02-27, 12:20   

dovectra napisał/a:
Jeżeli dobrze świecą takie żaróweczki w Niemczech to czemu miałyby świecić źle w Polsce?


Co do tej kwestii mogę znów dodać, że nie rozumiem dlaczego tu nie ma zastosowania zasada wzajemnego uznawania towarów (rozporządzenie 2019/515) -- element unijnej zasady wspólnego rynku. Tj. takie żarówki oczywiście wprowadzać do obrotu można, ale mamy rozbieżne warunki homologacyjne -- i niemiecka homologacja nie obowiązuje w Polsce -- chociaż rynek tych produktów mamy chyba w 100% zharmonizowany.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-02-27, 12:35   

defunk napisał/a:
dovectra napisał/a:
Jeżeli dobrze świecą takie żaróweczki w Niemczech to czemu miałyby świecić źle w Polsce?


Co do tej kwestii mogę znów dodać, że nie rozumiem dlaczego tu nie ma zastosowania zasada wzajemnego uznawania towarów (rozporządzenie 2019/515) -- element unijnej zasady wspólnego rynku. Tj. takie żarówki oczywiście wprowadzać do obrotu można, ale mamy rozbieżne warunki homologacyjne -- i niemiecka homologacja nie obowiązuje w Polsce -- chociaż rynek tych produktów mamy chyba w 100% zharmonizowany.


tego to nikt nie rozumie tak samo dlaczego za granicą mam mieć takie wyposażenie pojazdu ( apteczka kamizelka ) jak wg. przepisów danego kraju a nie PL
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne