Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster II 1.6 Sce 4x2 Comfort by dudu$
Autor Wiadomość
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-03-18, 16:52   Duster II 1.6 Sce 4x2 Comfort by dudu$

Witam Ponownie :)

Po ponad rocznej przerwie ponownie wracam do jedynej słusznej marki czyli Dacii. Jak już kiedyś pisałem w jednym z wątków, kolejnym moim autem spod znaku otwieracza będzie Duster II , którego w planach miałem odkupić od swojej teściowej. I w końcu po 4 latach nadszedł ten moment :

Auto to Duster II wyprodukowany pod koniec 2018 roku z silnikiem benzynowym 1.6Sce, napędem na jedna oś ( 4x2) wersji wyposażenia komfort w kolorze Orange Atacama. Duster ten do dnia dzisiejszego pokonał 29700km w sumie bez większych problemów. W ramach gwarancji lakierowane były wnęki drzwi ( przetarty lakier ) , wymieniono lampę cofania i naprawiano podłokietnik akcesoryjny który znowu uległ uszkodzeniu( opada na dół).

Wyposażenie, jak wyżej zaznaczyłem to wersja Comfort doposażona w:
- Pakiet Multimedia (Media Nav Evolution + Kamera Cofania)
- Tylne czujniki parkowania
- Podłokietnik akcesoryjny ( dzisiaj okazało się, że jest to wersja z ładowarką indukcyjna ale w salonie nie odłączyli jej pod gniazdo zapalniczki)
- Podgrzewane siedzenia
- Koło zapasowe
- Chlapacze ( przód i tył)
- Pakiet Adventure ( nakładki ochronne na nadkola oraz drzwi)

Ogólnie sam pojazd jest sprawny technicznie ale był trochę zapuszczony, tz. teściowa nie zwracała uwagi na jego czystość. Od kiedy auto to wyjechało z fabryki w środku było czyszczone może z 5 razy i za każdym razem ja to robiłem.
W planach mam zamiar nałożyć na lakier wosk Fussco Soft 99, naprawić podłokietnik, ustawić zbieżność, wymienić opony na coś lepszego niż fabryczne Continentale ( prawdopodobnie Falkeny lub Klebery całoroczne), wymienić olej w silniku, płyn chłodzący, płyn hamulcowy, świece zapłonowe oraz sprawdzić ilość czynnika w klimatyzacji.







 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Lodgy Techroad
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 236
Skąd: Tychy
Wysłany: 2023-03-18, 20:13   

Gratuluję wszystko zastało w rodzinie, prawie jak mój Duster.
Pozdrawiam.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-03-18, 21:21   

No i wosk Fusso Coat firmy Soft99 został nałożony całe auto łącznie z felami stalowymi. Zdjęcia robione w garażu podziemnym gdzie jest słabe światło dlatego też zdjęcia nie odwiercają jak auto wygląda w tej chwili. Uważam że wosk ten wart jest wydania tych +/-120zł, używałem go mi. na swoim poprzednim Dusterze dawał dobry efekt. Założyłem go również na poprzednim swoim aucie ( 20 letni Ford Fiesta) i w dniu sprzedaży, czyli rok po zaaplikowaniu go na lakier było widać jeszcze jego działanie.






 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2023-03-19, 09:31   

Na tym kolorze to akurat nigdy nic nie widać. Ani wosku ani kurzu :-P
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-03-20, 14:55   

Auto po 3cim odkurzaniu i czyszczeniu nabrało blasku i wygląda tak jak powinno. Pobawiłem się dzisiaj z podłokietnikiem i już działa, ale nie wiem w czym była przyczyna. Na pewno instrukcje montażu ni jak się maja do tego co jest w realu. Na filmikach, które oglądałem w necie również były inne mocowanie. U mnie, z fotela wychodzi jeden gruby, w miarę długi pręt metalowy w kolorze srebrnym a na filmikach czy instrukcjach wyglądało to jak cieniutki czarny pręcik.





 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-05, 12:20   

Auto jeździ, irytuje mnie trochę mułowatość silnika. Nie pamiętam czy takie one są ale z tego co pamiętam mój poprzedni Duster z tym samym motorem był dynamiczniejszy, może to moje odczucie a może po prostu silnik został zamulony przez teściową - tryb ECO + delikatna jazda i nie przekraczanie 30000br./min robi swoje. Do dnia dzisiejszego dużo w aucie nie zrobiłem jakoś mi się na razie nie chce ale powoli sie rozkręcam:
- pobawiłem się trochę Media Nav EVO wgrałem nowe mapy, wgrałem nowy sofy i naprawiłem to co kiedyś popsułem w micom test - brak linii kamery cofania, źle działająca opcja Wake Up itp.
- w liczniku aktywowałem zegarek i temperaturę
- wyłączyłem tylną wycieraczkę
- włączyłem czujnik deszczu
- założyłem stary rejestrator
- usunąłem drgania spod deski rozdzielczej - ASO na gwarancji rozkładało ręce a mi zajęło to dosłownie 3 minuty :)
- wymieniłem filtr kabinowy oraz powietrza

Ponadto w dniu dzisiejszym przeprowadziłem mały serwis. Auto z grudnia 2018 r., przebieg 30300km więc z racji lat wymieniłem płyn hamulcowy ( ATE) , płyn chłodzący ( Mannol AG13+ ), olej w silniku ( Motul 8100 X-Cess + filtr Oryginalny NISSAN). Przed zlaniem starego oleju do silnika na 10 minut powędrowała najtańsza płukanka firmy K2.
W tym roku planuje jeszcze wymienić tarcze i klocki z przodu, wyczyścić bębny z tyłu i może wymienie świece zapłonowe.

Z rzeczy, które mnie denerwują to piszczy mi alternator :/


 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-04-05, 14:17   

dudu$ napisał/a:
usunąłem drgania spod deski rozdzielczej - ASO na gwarancji rozkładało ręce a mi zajęło to dosłownie 3 minuty :)

To może przy okazji jakaś dokładniejsza wskazówka dla potomnych? Nigdy dość informacji do walki z tą szarańczą...
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-05, 17:43   

laisar napisał/a:
dudu$ napisał/a:
usunąłem drgania spod deski rozdzielczej - ASO na gwarancji rozkładało ręce a mi zajęło to dosłownie 3 minuty :)

To może przy okazji jakaś dokładniejsza wskazówka dla potomnych? Nigdy dość informacji do walki z tą szarańczą...


W moim Dusterze kiedy jeszcze nie był mój, tak 2 lata temu zauważyłem, że podczas jazdy po drobnych nierównościach występują dźwięki przypominające pracę metalowej blachy. Dźwięk ten występował również kiedy uderzało się ręką w deskę rozdzielczą od strony pasażera. Jak wcześniej pisałem ASO nie usunęło problemu, mówili że coś tam poprawili pod deska ale zawsze w tą wątpiłem bo usterka dalej występowała. Kilka dni temu postanowiłem zajrzeć co to może być. Zdemontowałem górną część schowka od strony pasażera gdzie zamontowana jest lampka podświetlania. Tam w głębi zauważyłem blachę na której trzyma sie jeden z modułów BIC. Przykręcony jest on dwoma śrubami lub nakrętkami do belki deski rozdzielczej, i to ta blacha wydawała te dźwięki. Wystarczy było poluzować śruby i ponownie je dokręcić aby usunąć problem. Ja na wszelki wypadek poluzowałem śruby i dałem pod nie trochę zwykłego sylikonu i o to takim sposobem rozwiązałem swój problem :)
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-06, 11:54   

Nie chciało mi się ale dzisiaj zrobiłem kolejna rzecz z mojej listy do zrobienia tz. zdjąłem bębny hamulcowe, usunąłem pył, przeczyściłem wszystko i dałem lekko smaru teflonowego na pracujące ze sobą elementy ( piszczące podczas puszczania pedału hamulca). Przebieg 30tyś km nie duży a syfu trochę było, nie chcę nawet myśleć ile jest syfu przy tych 80tyś km przy których producent zaleca jego usunięcie.

Po czyszczeniu


Przed czyszczeniem
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2023-04-06, 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2023-04-09, 19:05   

Wróciłeś do Dacii. Piękne auto, dudu$. Jak go dopieścisz i doposażysz odpowiednio, to będzie już Comfort Max :-D
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-09, 20:28   

eio napisał/a:
Wróciłeś do Dacii. Piękne auto, dudu$. Jak go dopieścisz i doposażysz odpowiednio, to będzie już Comfort Max :-D


Rok temu zapowiadałem, że rozstaje się z Dacią na rok może dwa. Teściowej od 6 miesięcy zastanawiała się nad zmiana auta, ale mi jakoś nie było po drodze aby odkupić od niej Dustera - drożyzna, kredyt ogólny brak kasy itp. No ale sprawy tak sie ułożyły że stałem się posiadaczem owego Dustera, chociaż z dnia na dzień zmieniały się plany bo teściowa miała jednak wstrzymać się jeszcze z zakupem nowego auta a ja w tym wypadku miałem stać się posiadaczem po raz trzeci Logana MCV II którego sprzedaje moja siostra - jak cos jest fajny Logan do sprzedania rocznik 2015, przebieg poniżej 60tyś km :)

Co do samego Dustera jakieś tam plany w głowie są typu przyciemnione szyby, alufelgi, lepsze opony wielosezonowe itp ale priorytetem jest pozbycie się do końca kredytu hipotetycznego i spłacenie teściowej później to się zobaczy. na razie wszystko co przy aucie robię to serwis i kosmetyka.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-04-14, 21:00   

Teraz do Kadjara wziąłem inne wielosezonówki (opiszę w odpowiednim wątku), budżetowo - Nexeny. Są jeszcze lepsze od Japońców, idealne na mokre nawierzchnie, super ciche, jedzie się jak po suchym, ale sporo wyższe spalanie. Zawsze coś za coś..
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2023-04-14, 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
  Wysłany: 2023-04-14, 21:10   

Bardzo ładnie się prezentuje - gratki :)

dudu$ napisał/a:

W tym roku planuje jeszcze wymienić tarcze i klocki z przodu, wyczyścić bębny z tyłu


Po 30tys przebiegu ? czy coś źle zrozumiałem ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-15, 07:01   

r70 napisał/a:
Bardzo ładnie się prezentuje - gratki :)

dudu$ napisał/a:

W tym roku planuje jeszcze wymienić tarcze i klocki z przodu, wyczyścić bębny z tyłu


Po 30tys przebiegu ? czy coś źle zrozumiałem ?


W Daciach są słabe tarcze hamulcowe które szybko łapią rant, klocki są ok ale na razie sie wstrzymuję z wymianą. Najpierw muszę zrzucić przednie koła i zobaczyć w jakim stanie są wszystkie elementy. Może okazać się , że tarcze wystarczy przetoczyć i tyle.

Co do opon to jeszcze chwilę poczekam, może do początku zimy. Oryginalne Continentale są bardzo głośne. W poprzednim Dusterze miałem Falkeny, ale pod uwagę brałem również i Nexeny ale wtedy nie miały certyfikatu zimowego ( śniezynki na boku opony), teraz to chyba sie zmieniło. Pod uwagę będę brać jeszcze Klebery Quadraxer 3 bo takie kupiłem do Toyoty Corolli E12 i sa bardzo dobre ale jeszcze nie patrzyłem czy model ten produkowany jest w rozmiarze pasującym do Dustera
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-04-15, 08:06   

Zapytałem, bo przekroczyłem 45tys a rantu praktycznie nie czyje. W środę będę w ASO to dopytam, ale na razie wydaje mi się że tarcze wytrzymają kolejne 30tys.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-15, 10:19   

r70 napisał/a:
Zapytałem, bo przekroczyłem 45tys a rantu praktycznie nie czyje. W środę będę w ASO to dopytam, ale na razie wydaje mi się że tarcze wytrzymają kolejne 30tys.


Wszystko zależy od tego jak ktoś jeździ i gdzie. W sumie moja teściowa jeździ bardzo powoli wiec raczej hamulcy nie powinna zjechać ale rant jest już dobrze wyczuwalny. Obecny Duster jest moją piątą Dacia od 2017 roku. Każde z tych aut kupowałem od pierwszego właściciela i miały małe przebiegi:

- Logan MCV II z 2014 r przebieg 55tyś km
- Lodgy z 2016 r przebieg 36tyś km
- Logan MCV II z 2016 r. przebieg 34tyś km
- Duster I PH2 z 2016 r. Przebieg 44tyś km
- Obecny Duster II przebieg 30tyś. km

i tak w Loganach przy tych przebiegach hamulca już nie było za równo tarcz jak i klocków. W lodgy rant był ale oryginalnych klocków było jeszcze połowa. W poprzednim Dusterze rant był wyczuwalny ale klocków było sporo. W obecnym wydaje mi się ze klocków jest jeszcze ponad połowa więc skończy się pewnie na usunięciu rantów i zostawieniu oryginalnych klocków lub usunę rant i założę nowe klocki i dojechać takim zestawem do 80-90 tyś i wtedy zakupić cały nowy zestaw.

Co do auta, dzisiaj byłem na sprawdzeniu zbieżności. Ogólnie przód cały był ok ale drobne korekty zostały zrobione, natomiast z tyłu jedne koło jest delikatnie poza zakresem ale mówiąc szczerze jakoś mnie to nawet nie zdziwiło. W poprzedniej DD również lewe tylne koło wychodziło delikatnie poza zakres podany przez producenta. Ponadto włączyłem sobie przez DDT4all światła Welcome i Goodbye

Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2023-04-15, 10:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-20, 10:08   

Dzisiaj z samego rana dobrałem się do przednich hamulcy aby je wyczyścić i sprawdzić w jakim są stanie. Tarcze maja rancik ale raczej trzymają jeszcze parametry, klocków jest jeszcze +/- 7mm więc te 10tyś km mogę jeszcze pośmigać nie oszczędzając ich zbytnio. Z mojej listy rzeczy do zrobienia po zakupie każdego używanego samochodu została jeszcze tylko 2 pozycje : wymiana świec zapłonowych oraz sprawdzenie stanu czynnika w klimatyzacji





 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-05-03, 20:31   

Duster jeździ, gdyby nie przekrzywiona kierownica byłbym mega zadowolony, na razie mój stan satysfakcji jest na poziomie OK :) W aucie w sumie nic się nie zmieniło, stwierdziłem, że skoro wyczyściłem wcześniej przednie to szkoda by było nie założyć nowych klocków hamulcowych i tak też zrobiłem. Koszt nie duży bo za klocki Boscha zapłaciłem 76zł ( nie chciałem TRW bo strasznie pylą ). Jak widać na jednym ze zdjęć oryginalnych klocków było jeszcze dużo 7mm, nowe Boscha mają około 11m. Ponadto dzisiaj wypad na działkę do żony i dzieci więc musiała wpaść mini sesja w lesie :)









 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-05-04, 07:04   

Fajnie się prezentuje z wiosennym lasem w tle :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-05-23, 11:15   

Duster jako tako jeździ. Powoli przymierzam się do wymiany opon ponieważ prawdopodobnie to one powodują u mnie w aucie przekrzywienie kierownicy podczas jazdy na wprost. Na razie przymierzam się i może w sierpniu / wrześniu zakupię nowe 4 sztuki. Dzisiaj koła trafiły na wyważarkę i pierwszy raz od kiedy auto wyjechało z salonu zostały wyważone. To samo tyczy się klimatyzacji, po 30 tyś km z układu ubyło 105g czynnika więc tragedii nie ma, jednak według serwisantów coś jest nie tak z jej pracą ponieważ po stronie niskiego ciśnienia wartość nabijana jest do 2 barów i spada poniżej tej wartości. Podobno klima przez to chłodzi aż za bardzo i zamiast chłodzić mrozi więc jest odłączany kompresor, aby czegoś tam nie uszkodzić. Możliwe ze wadliwy jest zawór rozprężny ale ja tam na temat klimatyzacji się nie wypowiadam bo jestem zielony. Zastanawiam się teraz co z tym robić, auto z przebiegiem 33 tyś km a tu takie kwiatki :roll: . Klima dziwnie chodzi, alternator piszczy, stuka pedał hamulca ehh chyba faktycznie te auta im młodsze tym gorsze. Moja 20 letnia Toyota Corolla E12 po włożeniu w nią 6 tyś zł jeździ idealnie, nic nie stuka nie puka, klima chodzi super, przegląd techniczny przeszła bez problemu...



A co tam wrzucę fotki mojej Toyotki :)


 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-23, 14:35   

dudu$ napisał/a:
Podobno klima przez to chłodzi aż za bardzo i zamiast chłodzić mrozi więc jest odłączany kompresor, aby czegoś tam nie uszkodzić.
Jak to odłączany? Przecież kompresory w Dacii standardowo pracują cyklicznie, ciągłe włącz-wyłącz aby nie zamrozić parownika...
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-05-23, 17:07   

Dymek napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Podobno klima przez to chłodzi aż za bardzo i zamiast chłodzić mrozi więc jest odłączany kompresor, aby czegoś tam nie uszkodzić.
Jak to odłączany? Przecież kompresory w Dacii standardowo pracują cyklicznie, ciągłe włącz-wyłącz aby nie zamrozić parownika...


Klima u mnie działa dobrze, nie odczuwam aby coś z nią było nie tak ale podobno powinno być tak aby ciśnienie niskiego stopnia wynosiło stałe 2 bary a u mnie schodzi dużo poniżej po czym następuje ponowne nabicie do 2 barów i tak w kółko. Czy tak powinno to działać w Daciach? Nie wiem, w żadnej z poprzedniej nie zwracałem na to uwagi i nikt podczas nabijania mi o tym nie wspominał. Wiem, ze w Daciach klima działa tak jak piszesz ale czy spowodowane jest to tym spadkiem ciśnienia jakie wyst6ępuje u mnie, tego niestety nie wiem. Na pewno nic z tym nie będę robił, klima chłodzi jest szczelna, w sumie często korzystać z niej nie będę bo nie lubię gdy mam obcinana moc silnika.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-24, 07:49   

dudu$ napisał/a:
... podobno powinno być tak aby ciśnienie niskiego stopnia wynosiło stałe 2 bary a u mnie schodzi dużo poniżej po czym następuje ponowne nabicie do 2 barów i tak w kółko. Czy tak powinno to działać w Daciach?
A takich szczegółów to ja nie znam... mój jedyny w życiu kontakt z "nabijaniem klimy" miał miejsce w 2016r, kiedy (pomimo działania klimy) postanowiłem zrobić taką operację w moim poprzednim samochodzie, po 10 latach od zakupu. :mrgreen:
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-05-24, 12:19   

Dymek napisał/a:
dudu$ napisał/a:
... podobno powinno być tak aby ciśnienie niskiego stopnia wynosiło stałe 2 bary a u mnie schodzi dużo poniżej po czym następuje ponowne nabicie do 2 barów i tak w kółko. Czy tak powinno to działać w Daciach?
A takich szczegółów to ja nie znam... mój jedyny w życiu kontakt z "nabijaniem klimy" miał miejsce w 2016r, kiedy (pomimo działania klimy) postanowiłem zrobić taką operację w moim poprzednim samochodzie, po 10 latach od zakupu. :mrgreen:


ja kilka razy byłem przy nabijaniu klimy ale patrzyłem się tylko ile czynnika zostało odessane z układu i czy prawidłowa ilość czynnika została do niego nabita. Ciśnienia nigdy mnie nie interesowały, ważne było to ze klima działa.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-06-23, 18:08   

Miesiąc minął od ostatniego wpisu wiec przydało by się coś napisać. Duster jeździ i pokonuje kolejne km. Na liczniku jest prawie 35tyś. km co od dnia zakupu dale łącznie ponad 4500 przejechanych km. W tym miesiącu trochę zainwestowałem w różne gadżety takie jak:

- nowe oryginalne poprzeczki dachowe, które nabyłem za śmieszną kwotę 300zł
- na przednia oś zakupiłem 2 nowe oponki chińskiej firmy GOODRIDGE model all season elite z-401. Według testów są odrobinę gorsze od Dębicy Navigator 3 a cenowo są o wiele tańsze. Czy są dobre? na razie na pewno lepiej się sprawują niż 4,5 letnie oryginalne Continentala z przebiegiem 35 tyś. km. Poza tym widziałem już kilka nowych Hyundai Tusconów z takimi oponami więc chyba nie są takie złe.
- Miałem przyciemniać szyby ale tym razem do testów zakupiłem dedykowane zasłonki. Efekt jest zadowalający, według mojej oceny zasłonki dają przyciemnienie tak ok 75% .

Ponadto udało mi ustawić zbieżność tak aby podczas jazdy na wprost kierownica nie była skręcona w lewo wiec na reszcie tym autem jeździ sie przyzwoicie :)






 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne