Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3593 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-10, 12:04
Nie do końca rozumiem, przy jednym obrocie wałka o 90 stopni możesz wyregulować 1 zawór ssący i 1 wydechowy które wtedy są całkowicie zamknięte. Wystarczy więc jeden pełen obrót wału żeby dokonać pełnej regulacji:
https://www.youtube.com/watch?v=1fDL1W_FZNY
Czy ktoś może orientuje się co ile powinno się kontrolować luzy zaworowe w silniku 1.2 TCe - ale nowszym, H5F?
Jedyne, co udało mi się znaleźć w sieci, to że regulacja zaworów jest na podkładkach. Przejechałem na LPG jakieś 25kkm, a sam samochód ma najechane k. 110kkm, tak więc zacząłem się zastanawiać kiedy powinienem zainteresować się sprawdzeniem/regulacją.
Na forum były opisywane przypadki że w silniku 1.6 sce zawory wydechowe mialy luz 0.15
A co by się stało gdyby tak w 1.6sce podłożyć podkładkę 0.15-0.2mm pod wałek rozrządu od zaworów wydechowych?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum