Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-17, 23:48
Kontrolka ciśnienia oleju
Autor Wiadomość
kamilko 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 11 Lut 2023
Posty: 35
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-05-16, 00:20   

Okey32 nie można otworzyć tych filmików, brak dostępu :/
Czyli z ciśnieniem jest wszystko w porządku ?
Czytałem , że w k9k powinno być na wolnych obrotach min.0.8bara a 3.4bara przy 4krpm ale nie więcej niż 5.2barów.

I są też przypadki na UK forum z Dusterem np. 1.5dci, że rozsadzało filtr oleju i chłodnicę i silnik zatarty bo było to na autostradzie.
Dlatego trochę się dziwię czy ten spoób na filtr oleju z zaworami zwrotnymi z podwyższonym ciśnieniem to dobra sprawa i może zwiększyć ciśnienie nadmiernie.

Czy ktoś w końcu powie czy wymiana np. Nikita_Bennet na jaką pompę wymienił ( były dwie wirnikowa i zębata) i czy to pomogło na szybkie nabicie ciśnienia z rana.

http://iem-tutos.fr/autop...renault-megane/
Pompa zebata z megana

Ps. lampka w zegarach jest sterowana ze sterownika silnika, to nie polonez ze podlaczony czujnik jest bezpośrednio do zegarów.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2023-05-16, 00:38   

dokładnie jak nie spada poniżej 0,8 bar jest ok
spadź go jednak w wysokiej temp bo te układy nie maja chłodnicy
 
kamilko 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 11 Lut 2023
Posty: 35
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-05-16, 17:22   

Fruxo napisał/a:
dokładnie jak nie spada poniżej 0,8 bar jest ok
spadź go jednak w wysokiej temp bo te układy nie maja chłodnicy


W k9k jest chłodnica oleju .

chlodnica oleju k9k.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 151,06 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-16, 17:26   

kamilko napisał/a:
W k9k jest chłodnica oleju

Nie we wszystkich wersjach - te słabsze nie mają.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2023-05-16, 18:12   

Jak dla mnie chłodnica jest chłodzona powietrzem a tutaj jest wymiennik ciepła olej - płyn
 
kamilko 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 11 Lut 2023
Posty: 35
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-05-16, 19:39   

Jaki jest kierunek przepływu układu smarowania w k9k bo nie mogę znaleźć ?
Jeśli to jest smok pompy, silnik, wał korbowy, panewki, a później filtr z czujnikiem to nie ma większego problemu z tym porannym powolniejszym napełnianiem.

Poza tym jeśli ciśnienie jest słabe w układzie smarowania to szybko psuje się przez brak smarowania - turbosprężarka a jej punkt układu smarowania jest górze głowicy.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-05-17, 13:34   

Cytat:


Wymiennik ciepła może być chłodnicą. Każda chłodnica jest wymiennikiem ciepła.

Wymiennik ciepła moze być:

Chłodnicą, podgrzewaczem, skraplaczem, parownikiem, inne.

W tym wypadku, wymiennik ciepła jest chłodnicą oleju.
 
kamilko 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 11 Lut 2023
Posty: 35
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-05-17, 13:55   

Tak, ja już to pominąłem, bo zanim olej złapie temperaturę to już temp płynu chłodzącego musi być 80stopni a o to nie tak szybko w dieslu . Trzeba mocno męczyć silnik żeby było powyżej 100st C oleju. I jakby wstawił chłodnicę zwykłą air-air bez termostatu to zwykły diesel by był niedogrzany w większości czasu użytkowania.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 723
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2023-05-18, 10:14   

kamilko napisał/a:
Okey32 nie można otworzyć tych filmików, brak dostępu :/
Czyli z ciśnieniem jest wszystko w porządku ?
Czytałem , że w k9k powinno być na wolnych obrotach min.0.8bara a 3.4bara przy 4krpm ale nie więcej niż 5.2barów.

I są też przypadki na UK forum z Dusterem np. 1.5dci, że rozsadzało filtr oleju i chłodnicę i silnik zatarty bo było to na autostradzie.
Dlatego trochę się dziwię czy ten spoób na filtr oleju z zaworami zwrotnymi z podwyższonym ciśnieniem to dobra sprawa i może zwiększyć ciśnienie nadmiernie.

Czy ktoś w końcu powie czy wymiana np. Nikita_Bennet na jaką pompę wymienił ( były dwie wirnikowa i zębata) i czy to pomogło na szybkie nabicie ciśnienia z rana.

http://iem-tutos.fr/autop...renault-megane/
Pompa zebata z megana

Ps. lampka w zegarach jest sterowana ze sterownika silnika, to nie polonez ze podlaczony czujnik jest bezpośrednio do zegarów.

Wymiana na oryginalną pompę renault - musiałbym poszukać numeru.
Ciekawostka - wczoraj zapaliła się ta kontrolka nie wiadomo czemu.
 
kamilko 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 11 Lut 2023
Posty: 35
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-05-18, 17:35   

Czyli nowa pompa również daje włączający się ostrzegawczą lampkę niskiego ciśnienia zaraz po starcie na zimnym silniku ?
A mierzyłeś w ogóle miernikiem ciśnienie jakie wytwarza ?
W sumie to zgadzałoby się z tym co piszą na angielskim forum dacii. Od nowości to im późno gaśnie na zimnym.
https://www.daciaforum.co...-start-up.4857/
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 723
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2023-05-18, 19:29   

kamilko napisał/a:
Czyli nowa pompa również daje włączający się ostrzegawczą lampkę niskiego ciśnienia zaraz po starcie na zimnym silniku ?
A mierzyłeś w ogóle miernikiem ciśnienie jakie wytwarza ?....

tzn?
Mierzone było i było zbyt niskie i to było powodem wymiany pompy.
 
kamilko 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 11 Lut 2023
Posty: 35
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-05-18, 20:39   

Nikita_Bennet napisał/a:
kamilko napisał/a:
Czyli nowa pompa również daje włączający się ostrzegawczą lampkę niskiego ciśnienia zaraz po starcie na zimnym silniku ?
A mierzyłeś w ogóle miernikiem ciśnienie jakie wytwarza ?....

tzn?
Mierzone było i było zbyt niskie i to było powodem wymiany pompy.

Napisałeś na poprzedniej stronie , że wymieniłeś pompe , czyli chyba rok albo dwa lata temu a teraz napisałeś, że znowu się zaświeciła, dlatego pytam : czy *wg mnie nowa prawie , pompa nie tworzy ciśnienia (bo ma mały przepływu oleju) ? Wykluczam raczej , że masz takie luzy na panewkach , że tamtędy gubi ciśnienie i spływa do misy bo byś panewki słyszał.

Na nowej tej pompie org. Renault, też mierzyłeś ciśnienie i było OK ( na początku )?
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 723
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2023-05-18, 21:19   

wtedy była to kontrolka ciśnienia oleju a teraz zapaliło się to


W sumie skasowałem wyświetlanie jej bo olej wymieniany był 4-5tys temu i brany z jednej partii co wcześniej (bo kupuje 2-3 bańki 5litrowe) i jutro trasa 200km i zobaczymy czy się ponownie zaświeci czy też nie.
Olej był wymieniany, nie ubywa, nie jest czarny lub zemulgowany z płynem itp.

Panewki były wymienione po części profilaktycznie bo dostać się do nich to za dużo rozbierania (koszt).

Jutro wieczorem będę wiedział coś więcej jeżeli już albo w niedzielę po południu.
 
kamilko 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 11 Lut 2023
Posty: 35
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-05-19, 10:48   

Nikita_Benet yh... ta kontrolka to nie dotyczy niskiego ciśnienia oleju :roll: , tylko wymiany okresowej oleju . Ja myślałem , że jednak mówisz o ciśnieniu oleju ... ?!
Czyli podsumowując bo już się gubię , po wymianie pompy na orginalną renault masz dobre ciśnienie w układzie i bardzo szybko gaśnie przy rozruchu rano ?
Czy jest inaczej ?

Okey32, możesz udostępnić te filmiki na jakimś youtube albo innym darmowym serwisie streamowym, z pomiarów ciśnienia u siebie ? Bo na tym google nie da się włączyć bo ciągle brak dostępu. Czy inni mogą je odtworzyć z tych linków ?

Wg mnie trzeba podłączyć jakiś wskaźnik ciśnienia oleju tak czy inaczej na stałe i monitorować sobie, a w przypadku jazdy starać się nie jeździć z dużym obciążeniem na niskich obrotach - duże obciążenie dla panewek korbowodowych a jak widać może być niskie ciśnienie oleju w magistrali.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 723
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2023-05-19, 14:35   

kamilko napisał/a:
Nikita_Benet yh... ta kontrolka to nie dotyczy niskiego ciśnienia oleju :roll: , tylko wymiany okresowej oleju . Ja myślałem , że jednak mówisz o ciśnieniu oleju ... ?!
Czyli podsumowując bo już się gubię , po wymianie pompy na orginalną renault masz dobre ciśnienie w układzie i bardzo szybko gaśnie przy rozruchu rano ?
Czy jest inaczej ?

Jest tak jak było za nowego i prawie tak samo szybko jak w dusterze 1,5dci którego mam.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-20, 12:32   

U mnie cisnienie na cieplym silniku 1.5bara na wolnych obrotach ( na zimnym nawet 2bary) , 3 bary przy 2.5tys I 4bary przy 3.5tys. Pompa olejowa i silnik oryginał z 2010r.
 
Ajry 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 19 Cze 2022
Posty: 42
Skąd: Z Krainy Deszczowców
Wysłany: 2023-06-10, 15:01   

1.6 SCE
Po nocy lub dłuższym postoju (powyżej 8h) zaraz po odpaleniu kontrolka oleju mrugała na pół sekundy (wraz z dźwiękiem ostrzegawczym) po czym natychmiast gasła i później było OK.
Często (nie zawsze) pomagało odczekanie dłuższej chwili między zapaleniem się kontrolek a odpaleniem silnika.
Po wymianie oleju i filtra problem zniknął całkowicie. Olej wymieniony z Castrol na Motul, filtr z nie wiem jakiego na MAHLE OC1566. Albo to albo cieplejsze poranki...
_________________
I would if I could, but I can't, so I won't.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne