Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-04-02, 23:19
Olej z normą RN17
Autor Wiadomość
Ajry 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 19 Cze 2022
Posty: 42
Skąd: Z Krainy Deszczowców
Wysłany: 2023-04-11, 11:46   

Generalnie to typowo po francusku. Pomieszanie z poplątaniem z tymi normami i specyfikacjami. Skupiając się dla przykładu na 1.6 sce: wcześniej dacia miała normę bodaj rn710 czy 720 dla tych silników. Wielu kierowców w momencie zakupu dostało kartkę od sprzedawcy gdzie widniała norma A3/B4. Potem nagle renault wprowadza rn17 i zmienia zalecenia na C3. A my cały czas mówimy o tym samym silniku, silniku nissana który wszedł na rynek bodaj 13 lat temu. Zapewne nissan zaleca do tego samego silnika jeszcze inna specyfikację, tudzież normę. Mam nieodparte wrażenie, że więcej w tym wszystkim marketingu i sztucznej ekologii, niż zdrowego rozsądku. Ja po kilku godzinach dociekania stwierdziłem, że zapewne 5w30 lub 5w40 a3/B4 zda tak samo egzamin jak i C3, bez względu na specyfikację rn17. Myślę, że silnika bardziej obchodzi jak często będziemy zmieniać, niż to czy na baniaku widnieje RN.
_________________
I would if I could, but I can't, so I won't.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-04-11, 12:12   

jak po gwarancji to pewnie że tak, o ile nie planujesz wymian co 30 tys
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-11, 13:29   

Ajry napisał/a:
Generalnie to typowo po francusku. Pomieszanie z poplątaniem z tymi normami i specyfikacjami. Skupiając się dla przykładu na 1.6 sce: wcześniej dacia miała normę bodaj rn710 czy 720 dla tych silników. Wielu kierowców w momencie zakupu dostało kartkę od sprzedawcy gdzie widniała norma A3/B4. Potem nagle renault wprowadza rn17 i zmienia zalecenia na C3. A my cały czas mówimy o tym samym silniku, silniku nissana który wszedł na rynek bodaj 13 lat temu. Zapewne nissan zaleca do tego samego silnika jeszcze inna specyfikację, tudzież normę. Mam nieodparte wrażenie, że więcej w tym wszystkim marketingu i sztucznej ekologii, niż zdrowego rozsądku. Ja po kilku godzinach dociekania stwierdziłem, że zapewne 5w30 lub 5w40 a3/B4 zda tak samo egzamin jak i C3, bez względu na specyfikację rn17. Myślę, że silnika bardziej obchodzi jak często będziemy zmieniać, niż to czy na baniaku widnieje RN.


Od kilku dni wertuje neta właśnie w sprawie oleju do silnika 1.6Sce. Ostatnio wymieniałem u siebie olej i silnik zalałem olejem z normą A3/B4 5w40 bo taki zalewałem do poprzednich swoich aut z tym motorem i taki widnieje w dokumentacji auta które dostawało się podczas wyjazdu z salonu. Ostatnio robiłem porządek w aucie i postanowiłem zerwać naklejki z przeglądów i według nich w rocznym aucie ASO wlało olej Motrio 5w40 RN0700 a w roku 2020 i 2021 silnik zalali olejem 5w40 z norma RN17 co jest oczywiście głupota bo takiego oleju nie ma. W serwisie nie są w stanie mi odpowiedzieć co było przez ostatnie lata wlewane bo nie maja takiej informacji ( dziwne ). Osobiście uważam ze lepszy jest olej 5w40 i nadal będę taki lał do silnika. Co do Nissana to producent w tych motorach zalecał olej 5W30 ale z tego co wyczytałem na różnych forach ASO Nissana lali byle co od 5W30 poprzez 5W40, 10W40 kończąc na 0W40
 
Ajry 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 19 Cze 2022
Posty: 42
Skąd: Z Krainy Deszczowców
Wysłany: 2023-04-11, 14:40   

Ano właśnie. Zagłębiając się w temat okazuje się, że każde ASO robi sobie pod swoje widzimisię.
Dopowiem jeszcze dla zainteresowanych, że bazując na dyskusji podpartej grafikami i wykresami na oilclub wychodzi na to, że oleje z normą C3- mimo, że w porównaniu do a3/B4 mają dużo niższą zawartość popiołów (czyli w teorii słabiej chronią silnik), to w rzeczywistości chronią silniki tak samo o ile nie lepiej, a przy tym spalanie na C3 powinno być ciut niższe.
Koniec końców wydaje mi się, że jakiekolwiek różnice między tymi dwiema normami dla silnika są zapewne marginalne. Bardziej tu chodzi o pseudoekologię i unijne wymysły.
_________________
I would if I could, but I can't, so I won't.
 
Aronus 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI 4x4 LPG
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 79
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-04-14, 08:15   

Ajry napisał/a:
Ano właśnie. Zagłębiając się w temat okazuje się, że każde ASO robi sobie pod swoje widzimisię.
Dopowiem jeszcze dla zainteresowanych, że bazując na dyskusji podpartej grafikami i wykresami na oilclub wychodzi na to, że oleje z normą C3- mimo, że w porównaniu do a3/B4 mają dużo niższą zawartość popiołów (czyli w teorii słabiej chronią silnik), to w rzeczywistości chronią silniki tak samo o ile nie lepiej, a przy tym spalanie na C3 powinno być ciut niższe.
Koniec końców wydaje mi się, że jakiekolwiek różnice między tymi dwiema normami dla silnika są zapewne marginalne. Bardziej tu chodzi o pseudoekologię i unijne wymysły.

Moim zdaniem norma RN17 została wprowadzona po to, żeby ujednolicić oleje w ASO i to jest OK bo tak jak kolega wyżej napisał oleje z normą C3 można spokojnie lać do silników które wcześniej miały normę A3B4. Ojcu do silnika 1.6 SCE LPG zakupiłem olej z norma RN17, tym bardziej, że na forum oilclub piszą, że oleje z normą C3 są nawet lepsze do silników zasilanych LPG niż z normą A3B4.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-14, 10:45   

Aronus napisał/a:
Ajry napisał/a:
Ano właśnie. Zagłębiając się w temat okazuje się, że każde ASO robi sobie pod swoje widzimisię.
Dopowiem jeszcze dla zainteresowanych, że bazując na dyskusji podpartej grafikami i wykresami na oilclub wychodzi na to, że oleje z normą C3- mimo, że w porównaniu do a3/B4 mają dużo niższą zawartość popiołów (czyli w teorii słabiej chronią silnik), to w rzeczywistości chronią silniki tak samo o ile nie lepiej, a przy tym spalanie na C3 powinno być ciut niższe.
Koniec końców wydaje mi się, że jakiekolwiek różnice między tymi dwiema normami dla silnika są zapewne marginalne. Bardziej tu chodzi o pseudoekologię i unijne wymysły.

Moim zdaniem norma RN17 została wprowadzona po to, żeby ujednolicić oleje w ASO i to jest OK bo tak jak kolega wyżej napisał oleje z normą C3 można spokojnie lać do silników które wcześniej miały normę A3B4. Ojcu do silnika 1.6 SCE LPG zakupiłem olej z norma RN17, tym bardziej, że na forum oilclub piszą, że oleje z normą C3 są nawet lepsze do silników zasilanych LPG niż z normą A3B4.


Tylko, że oleju normą RN17 to 5W30 a normą A3/B4 to 5W40. Oleje są między sobą wymienialne więc tu nie problem ale skoro w dokumentach od auta jest informacja że należy stosować olej z norma A3/B4 i lepkością od 10W40 / 5W40 lub 0W40 to taki chcę mieć zalany do silnika i gdybym ja swoje auto posiadał od nowości to już na drugim przeglądzie zrobił bym w ASO dym i kazał zalac olej na taki jaki powinien być na ich koszt. Gdybyśmy to my użytkownicy zrobili to co ASO czyli wlali inny olej to stracilibyśmy gwarancję a oni jak widać robią sobie co chcą. Osobiście wolę używać oleju 5w40 bo często zdarza się, że silnik podczas mojej jazdy pracuje na wysokich obrotach więc ten olej lepiej zabezpiecza silnik.
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 144
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2023-04-14, 12:31   

Czyli sami panowie, widzicie, że z tymi normami to jedna ściema zeby tylko kasę wyciągnąć od klienta.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-04-14, 13:42   

villager napisał/a:
Czyli sami panowie, widzicie, że z tymi normami to jedna ściema zeby tylko kasę wyciągnąć od klienta.


nie do końca, tam gdzie występuje DPF jednak warto lać olej przewidziany do pojazdów z DPF. Sciema polega tylko na tym że czy zalejemy olej z normą Renault czy Volkswagen to nie ma znaczenia
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-21, 09:08   

Jaki olej jest z normą Renault RN0710, Renault RN0700 i jakiego polecacie typu 5W-50 ?

Na allegro widzę głównie 2 dla tych klas
1. Eurol Super Lite 5W-50 to dobry olej ?
albo 2. Alpine RSL 5W-50
Oba są tanie i głównie Eurol ma dobre recenzje ...

Albo ROWE HIGHTEC, MULTI FORMULA, 5w50 o wiele droższy ( ponad 200pln za 5L):
https://www.czesciauto24.pl/rowe/18206075

Kojarzycie któryś albo możecie jakiś polecić ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne