Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2018-01-14, 16:06
luz mocowania kolumny McPhersona (odp.: wybita poduszka)
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-22, 11:13   

Mam problem z lewą kolumną MCPersona - wymieniłem w niej poduchę i łożysko ale po montażu jest gorzej niż przed , czytaj większy luz. Przyznam się, że trochę namęczyłem się z wymianą po lewej stronie - bez oczywiście wyciągania amorka ze zwrotnicy.
Nie wiem sam czy sam nie uszkodziłem poduchy i się wypłaszczyła podczas podważania kolumny z całym wahaczem , niby założyłem sprężyny ale podnosząc kolumnę i chcąc pocelować trzpieniem w nakładkę -> łożysko -> poducha -> kielich trochę chyba ją zmasakrowałem , raczej kielicha chyba sprężynami nie wygiąłem.




Widać, że tutaj poducha wewnętrzne krawędzie dotykają kielicha ... a raczej powinny zewnetrzne stykać się z kielichem nadwozia ... Chyba opuszczę dzisiaj cala kolumnę i zobaczę czy zmiażdzona poducha .


-> Po opuszczeniu kolumny okazało się, że nowa poduszka (założona na zdjęciu ) jest lekko zmiażdzona a ranty zewnętrzne ma miękkie o wiele bardziej niż stara poducha którą miałem w bagażniku, poza tym amorek/łożysko/poducha ma lekki luz mimo, że jest porządnie skręcone . Chyba spowrotem założę starą poduszkę.
 
rgr 


Marka: AR/Dacia
Model: 156/Sandero
Silnik: 2.0TS / 1.4 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-22, 10:56   luz mocowania kolumny McPhersona (odp.: wybita poduszka)

Witam,

zauważyłem, że kolumna McPhersona zaczyna "wpadać" mi pod maskę, z tego co wiem łączona ona jest jakimś gumowym łącznikiem z nadwoziem - i pewnie z tej gumy robi się "naleśnik".

Jak nazywa się ta część? Czy to jest to?
http://e-katalog.intercar...scr_dItems.html

i czy to pasuje do Sandero I 1.4? Bo przez katalog nie bardzo umiem trafić na tą część (znajduję mocowanie amortyzatora, ale domyślam się że to nie to).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-22, 11:07   



http://goo.gl/ulVjks

W Twoim linku jest nr 1.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-01-22, 11:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
rgr 


Marka: AR/Dacia
Model: 156/Sandero
Silnik: 2.0TS / 1.4 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-22, 11:15   

No to domyślam się, że potrzebuję raczej elementu nr 3?
A nr 14 (ten z boku), to cóż to jest?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-22, 12:16   

rgr napisał/a:
potrzebuję raczej elementu nr 3?

Jeżeli rzeczywiście to ta guma się zużyła - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4658 (;

rgr napisał/a:
nr 14 (ten z boku), to cóż to jest?

zestaw REP AMORTYZATORA - 543A06915R - 101 zł
 
rgr 


Marka: AR/Dacia
Model: 156/Sandero
Silnik: 2.0TS / 1.4 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-22, 12:18   

laisar napisał/a:
rgr napisał/a:
potrzebuję raczej elementu nr 3?

Jeżeli rzeczywiście to ta guma się zużyła - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4658 (;

Dobre :) Sprawdzę zatem jeszcze raz :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-01-22, 12:19   

Najlepiej kupić gumę i łożysko żeby dwa razy nie robić.
 
rgr 


Marka: AR/Dacia
Model: 156/Sandero
Silnik: 2.0TS / 1.4 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-02-20, 01:04   

Tak to wygląda na zdjęciach.
Która strona waszym zdaniem wymaga interwencji?
(zdjęcia robione na kołach ust. na wprost)

dacia.jpg
Plik ściągnięto 157 raz(y) 101 KB

Ostatnio zmieniony przez rgr 2016-02-20, 01:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-20, 08:43   

Prawe zdjęcie, czyli lewa strona auta.
Wybita poduszka amortyzatora.
Wymiana możliwa bez wyjmowania amorka ze zwrotnicy ale trzeba ściągacz sprężyn
 
rgr 


Marka: AR/Dacia
Model: 156/Sandero
Silnik: 2.0TS / 1.4 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-02-20, 23:01   

Dzięki. No to muszę podjechać do warsztatu... ile powinienem za to zapłacić (z częścią/bez)?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-22, 11:27   

poduszka - ok 50pln
wymiana - 50 - 100pln
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-22, 14:51   

rgr napisał/a:
ile powinienem za to zapłacić (z częścią/bez)?

W ASO: 0,5 rbg + 70 zł "PODPORA AMORTYZATORA".
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-05-26, 20:00   

Czy komuś z kolegów przy przebiegu +/- 30 tyś km padło może mocowanie górne McPersona? Ciekawi mnie to ponieważ w moim Dusterze zawsze po dłuższym postoju ( kilka godzin) podczas ruszania i kręcenia kierownicą słychać ewidentnie z okolic lewego kielicha jakby sprężyna skrzypiała /przeskakiwała. po chwili nastaje cisza ale podczas jazdy czasem słyszę lekkie puknięcie lub skrzypienie z tej strony. Wyjęcie Kolumny z Dustera na lewarku to 5-10 minut roboty ale nie chcę wydawać niepotrzebnie kasy na nowy zestaw i ponowne ustawienie zbieżności.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-27, 06:31   

Cytat:
Wyjęcie Kolumny z Dustera na lewarku to 5-10 minut roboty ale nie chcę wydawać niepotrzebnie kasy na nowy zestaw i ponowne ustawienie zbieżności.

Od kiedy ustawienie zbieżności po wyjęciu kolumny ?? :roll:
Nie wyciągasz sworznia ani wahacza, wybijasz tylko kóńcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicy i odkręcasz łącznik stabilizatora. Nie ma tam punktów ruchomych mocowania.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-05-27, 09:00   

corrado napisał/a:
Cytat:
Wyjęcie Kolumny z Dustera na lewarku to 5-10 minut roboty ale nie chcę wydawać niepotrzebnie kasy na nowy zestaw i ponowne ustawienie zbieżności.

Od kiedy ustawienie zbieżności po wyjęciu kolumny ?? :roll:
Nie wyciągasz sworznia ani wahacza, wybijasz tylko kóńcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicy i odkręcasz łącznik stabilizatora. Nie ma tam punktów ruchomych mocowania.


W poprzednim Dusterze gdy wymieniałem całe mocowanie to geometria auta się zmieniła i musiałem ustawiać zbieżność. Tutaj prawdopodobnie wymienię same łożysko, wiec geometria nie powinna ulec zmianie. Mam używane sprawne łożysko ze starego Dustera z przebiegiem 40tyś km założę je lub nowe i raczej pójdę w tą drugą stronę bo koszt nowego Kayaby to jakieś 50zł.

3 miesiące temu w swojej Toyocie E12 musiałem wyjąć nowe amortyzatory aby ponownie je złożyć bo podkładki pod łożyska nie zostały przesmarowane i trzeszczały i po tej operacji gdy pojechałem na zbieżność okazało się że nic sie nie przestawiło, więc mam nadzieje że w Dusterze taż tak się skończy. Nie będę wybijał końcówki, wolę odkręcić amorka od zwrotnicy.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-27, 11:14   

Cytat:
W poprzednim Dusterze gdy wymieniałem całe mocowanie to geometria auta się zmieniła i musiałem ustawiać zbieżność.

No to insza inszość jak całe zawieszenie wymieniałeś . :lol:
Ale tutaj mówimy o samej kolumnie mcpersona bo interesuje cie łozysko amortyzatora - tak napisałeś . Wyciągałem kolumnę już kilka razy w dusterze i nigdy nie musiałem jechać na korektę zbieżności , ale tak jak pisałem nie wyciągasz wtedy wahacza od sanek ani nie kręcisz długością koncowki drązka kierowniczego.
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 302
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2023-05-29, 08:18   

podepnę się pod pytanie (bo się nie znam, a objawy podobne). Często mam tak u siebie, że jak wysiadam z samochodu po jeździe, w momencie wysiadania) słychać takie jakby puknięcie, wydaje mi się, z lewego tylnego koła. Na stacji diagnostycznej powiedzieli, że to Dacia i ten typ tak ma. W ASO też nie udało im się tego wyłapać. Czy to też może być to?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Czajo 2023-05-29, 08:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-05-29, 12:42   

Czajo napisał/a:
podepnę się pod pytanie (bo się nie znam, a objawy podobne). Często mam tak u siebie, że jak wysiadam z samochodu po jeździe, w momencie wysiadania) słychać takie jakby puknięcie, wydaje mi się, z lewego tylnego koła. Na stacji diagnostycznej powiedzieli, że to Dacia i ten typ tak ma. W ASO też nie udało im się tego wyłapać. Czy to też może być to?


U Ciebie będzie na pewno cos innego ponieważ z tyły amortyzatory przymocowane sa na stałe do podwozia i belki zawieszenia. Z przodu masz koła skrętne więc łożysk mocowań amortyzatorów nie ma. A sprawdzałeś czy stukniecie to pojawia się tylko wtedy kiedy auto ma zaciągnięty hamulce ręczny?

Co do mojego problemu to nic z autem nie robiłem. Najpierw przejechałem przez ścieżkę diagnostyczna, gdzie wyszło, że poluzowała się osłon a metalowa pod silnikiem i i ona mocno tłukła się wiec ją dokręciłem. Dzisiaj wracając z pracy będę testował ale coś czuję, że to nie to i jutro pewnie będę demontował mcpersona
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2023-05-29, 12:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne