Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Sandero 1.0 Sce dziura w bloku silnika
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-03, 23:10   

Mumin87 napisał/a:
fanatycy którzy złego słowa nie dadzą powiedzieć i taka jest prawda

Nie jest, czego dowodem jest istnienie na forum wielu tematów opisujących różnorakie problemy - w tym także niniejszy.

Sam kol. r70 też nie bronił producenta, tylko wyraził wątpliwość, że opisywane przypadki nie muszą świadczyć o wadzie konstrukcyjnej. Oczywiście mogą, tyle że nawet np 100 uszkodzeń wśród miliona wyprodukowanych egzemplarzy nie daje takiej pewności.

Rozgoryczenie po awarii jest zrozumiałe, ale nie należy go przenosić na innych użytkowników, bo oni w tym przypadku za nic nie odpowiadają, a nie mają też obowiązku zgadzać się z absolutnie każdą krytyką.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-06-05, 13:15   

Mumin87 napisał/a:
leje
Tak kolego pozew czemu nie skoro widzimy wszyscy ze to duży problem a te silniki maja wadę. Ja żałuje ze kupiłem dacie za namowami i czytaniem forum ponieważ żadne stare auto nie zepsuło się tak jak te nowe po 3 latach. Po ogromnej liczbie wpisów i postów na tym i innych forach widać ze dacie się psują na potęgę jak tu być z czegoś zadowolonym ?



faktycznie jak się nam przytrafi taka usterka to trudno być zadowolonym, jednak twierdzenie o psuciu na potęgę jest delikatnie mówiąc przesadzone. Kilkanaście przypadków to mało choć oczywiście z pkt. widzenia użytkownika o te kilkanascie za dużo.

To jest tylko wyrób mechaniczny na dodatek bardziej złożony niż się wydaje, i jako taki ma prawo się psuć, ma prawo mieć wady ujawniające się dopiero po dłuższej eksploatacji.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-06-05, 14:47   

Ponieważ został mi już tylko miesiąc gwarancji, słysząc o tych problemach z silnikiem 1.0 SCE, wczoraj na dwupasmówce do Lublina poddałem ten motor ostatecznej próbie - jak ma się rozlecieć, to przed końcem gwarancji. Cisnąłem z butem w podłogę, kręcąc czasem do 6000 obr/min na czwórce przy wyprzedzaniu pod górę (wiem, że to już łapało się na mandat, ale lepszy mandat niż szukanie później używanego silnika) i nic się nie stało. Tylko spalanie wyszło 6,4 l/100 km. Trzy osoby na pokładzie, klimatyzacja tylko w jedną stronę, bo wieczorem już było chłodno. Jakoś tak w drodze powrotnej całkiem dobrze szła na tym rześkim powietrzu (no i bez obciążenia klimą). W drodze tam spalanie miałem 6,9 l, więc to ostateczne oznaczało o jakiś litr mniej uzyskane w drodze powrotnej (przy podobnej prędkości średniej, więc ten litr to zjadła klima, chyba że w grę wchodził też kierunek wiatru).
Ja nie jeżdżę po autostradach, więc żeby sprawdzić tą deklarację producenta o prędkości maksymalnej (co powinno być wyznacznikiem, że silnik jest zdrowy) musiałem już trochę zaryzykować, i moim zdaniem na prostej licznikowych 160 km/h ten samochód nie jest w stanie osiągnąć, tylko z góry (przynajmniej w warunkach, gdzie nie ma kilkukilometrowych prostych odcinków). Trochę wątpię, czy rozwija realnie te 73 KM.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-06-05, 14:51   

Cholera, nie przyszło mi do głowy że "muszę" sprawdzić Vmax przed końcem gwarancji ?!
będę musiał chyba jechać na niemiecką autostradę... a nie zakładałem takiej podróży :(
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-05, 17:39   

Dwa słowa: "hamowania podwoziowa".
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-06-06, 07:40   

@Mumin87: A Tobie wybuchł silnik, ze tak narzekasz?

To jest moja trzecia Dacia i żadna sie nie psuła. Jedna rdzewiała, ale to była Dacia 1300 73'
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2023-06-06, 08:46   

Bez problemu osiąga 170 licznikowe a nawet więcej na prostej dalej nie cisnąłem bo jeżdżę max 90-110 nawet na autostradzie. Realnie ten silnik według mnie ma na pewno więcej mocy od 1.2 16V którym jeździłem kilkanaście razy nawet w lżejszym aucie clio IV. W Pugu 301 1.2 silnik miał 82 km a na hamowni dawał 92. Tutaj jest to samo.
 
Mumin87 


Marka: Dacia
Model: Logan mcv
Silnik: 1.0 tce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 51
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2023-06-06, 09:16   

Cytat:
@Mumin87: A Tobie wybuchł silnik, ze tak narzekasz?

To jest moja trzecia Dacia i żadna sie nie psuła. Jedna rdzewiała, ale to była Dacia 1300 73'

A miałeś jakaś z silnikiem 1.0 sce jeśli nie to bez sensu komentarz , będę narzekać bo kazdemu się psuje w 1.0 sce a wymiana to duże koszta w dodatku nie ma tych silników na rynku wtórnym
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-06-06, 09:20   

Sporo ich jeździ na taxi i nie narzekają, tych 1.0. Raczej chwalą, a jazda takim taxi, jest całkiem przyjemna. Płynnie oddawana moc, nie za głośny, wystarczająco dynamiczny.

Odpowiedz na pytanie, czy padł Ci ten silnik?

Jeśli nie, to twierdzenie, że każdemu, jest nieprawdziwe.
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 144
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2023-06-06, 13:58   

Aż poszedłem sprawdzić jaki jest silnik u mnie bo w po VIN-ie wychodziło, że B4D400, ale uj ich wie jaki wstawili. No, rzeczywiście, mam B4D400, a konkretnie B4DB400 (przejechał prawie 70 tys.). Podejrzewam, że to drugie "B" to cecha homologacji. Jak dotąd nie znalazłem żadnych , nawet najmniejszych informacji o wadliwości tej wersji. Czyli odwalili manianę w wersji 411. Nie znalazłem również najmniejszej choćby informacji czym się różni wersja 400 od 411. Jak to "żabojady", coś tam zmienili żeby zaoszczędzić jakieś grosiny na materiałach albo kosztach odlewów.
A swoją drogą to przecież przypadek, że trafiła mi się akurat ta wersja, tak jak przypadkiem jest, że komuś innemu trafiła się wersja 411. No bo kto przeglądając oferty salonowe czy z drugiej ręki wnika w takie szczegóły jak wersja silnika. SCe to SCe i nikt się nie zastanawia nad wersją czy "poprawiona", czy nie. I druga myśl: w obecnych czasach wybór samochodu to loteria. Widać wyraźnie sprzeczność interesów producentów i konsumentów. Te dwie grupy stoją po przeciwnych stronach barykady i trwa zażarta wojna o to by jak najskuteczniej walnąć w rogi użytkownika. Wychodzi na to, że najpewniej jest kupić towar z drugiej ręki, przetestowany, wyjeżdżony. Jeśli nie zepsuł się u poprzedniego właściciela przez np. 90 tys. km to jest szansa, że nastuka kolejną setkę. Bo nowe to wszystko zapalniczki jednorazówki. A jak już nowy to w okresie gwarancyjnym nie żałować, żeby wysiadło co ma wysiąść, na gwarancji naprawili i potem dopiero szanować. Świat i wszystko razem z nim zeszło na psy i co do tego nie mam wątpliwości.
Pozdrawiam.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-06, 16:01   

Nie ma co rozdłubywać tematu, jak to mawiają specjaliści : " jeździć, obserwować ! " :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-06, 23:34   

villager napisał/a:
jaki wstawili

To nie jest przypadkowe (jak hamulce), tylko zależy od rocznika - oznaczenia podtypów rosną z czasem, wraz ze zmianami technicznymi (normy emisji, zmiany w osprzęcie, dodatkowe wyposażenie itp).
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-06-07, 07:47   

Czy ten 1.0 411 to w istocie taka padaka, bo tych awarii na forum, to ze trzy były, z czego z dziura w bloku 1 sztuka.

Wszystkie silniki, mozna zamordować, w każdym sie trafi też źle złożony. Mi sie udało zwybuchować dwa silniki VW, oba benzynowe 1.8, w tym jeden wolnossący 8 zaworowy, a drugi 1.8T.

Pierwszy z nich padł od wymagającej eksploatacji, znaczy został zakatowany przez kierowcę/ów i K-jetronic lejacy benzynę w nadmiarze, drugi nie mam pojecia do dziś, ale pękła śruba stopy korbowodu. Dlaczego o tym piszę? No, że nawet bardzo dobre silniki, potrafią paść z różnych przyczyn.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2023-06-07, 09:14   

VW nie są bardzo dobre. Miałem AEE benzyna 1,6 75KM 8V w Felicji. Od 60.000 żarł olej.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Mumin87 


Marka: Dacia
Model: Logan mcv
Silnik: 1.0 tce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 51
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2023-06-07, 09:39   

Poleczam czeskie forum daci jest tam
Masę opisane problemów 1.0 sce wycieki, wypalające się katalizatory, zatarcia no i tez pojawiła się dziura w bloku, Google nawet fajnie tłumaczy także jak widać w innych krajach tez te problemy występują

https://www.daciaclub.cz/...e-127690?kols=7
 
Mumin87 


Marka: Dacia
Model: Logan mcv
Silnik: 1.0 tce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 51
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2023-06-20, 01:18   

Dzowiedziałem się dziś ciekawej rzeczy dot. Silników 1.0 sce w naszych daciach , uszkodzenia i zatarcia silnika spowodowane mogą być zużywajacymi nagminnie katalizatorami, większość osób ma problemy z katalizatorami to jest wada fabryczna szybko się wypalają poprzez złe umiejscowienie w samochodzie ( za blisko silnika i schowane w grodzi) oraz słabych materiałów, teoria jest taka ze odpadki z katalizatora cofają się do silnika i przycierają tłoki , trochę odważna diagnostyka ale wypalające się katalizatory i zatarte silniki idą w parze. Ktoś miał podobny przypadek żeby katalizator uszkodził silnik. Może wystarczy pozbyć się katalizatora żeby uniknąć zbędnych kosztownych awarii
Ostatnio zmieniony przez Mumin87 2023-06-20, 01:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-06-20, 07:22   

Mumin87 napisał/a:
Dzowiedziałem się dziś ciekawej rzeczy dot. Silników 1.0 sce w naszych daciach , uszkodzenia i zatarcia silnika spowodowane mogą być zużywajacymi nagminnie katalizatorami, większość osób ma problemy z katalizatorami to jest wada fabryczna szybko się wypalają poprzez złe umiejscowienie w samochodzie ( za blisko silnika i schowane w grodzi) oraz słabych materiałów, teoria jest taka ze odpadki z katalizatora cofają się do silnika i przycierają tłoki , trochę odważna diagnostyka ale wypalające się katalizatory i zatarte silniki idą w parze. Ktoś miał podobny przypadek żeby katalizator uszkodził silnik. Może wystarczy pozbyć się katalizatora żeby uniknąć zbędnych kosztownych awarii


stek bzdur, jakim niby cudem elementy katalizatora miałyby się cofać do silnika? teoria stworzona przez kogoś kto silnik widział tylko na obrazku
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2023-06-20, 11:34   

Raczej stawiałbym na odwrotne działanie. Zły stan silnika powoduje wypalenie katalizatora.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Mumin87 


Marka: Dacia
Model: Logan mcv
Silnik: 1.0 tce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Cze 2019
Posty: 51
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2023-06-20, 14:35   

Zły stan silnika z przebiegiem np 40 tys albo 60 ? To już pokrętna teoria silnik jest skopany konstrukcyjnie słabe materiały katalizatora plus za blisko katalizator silnika daj efekty wypalenia w mechanice amatorsko siedzę dobre 20 lat i nie słyszałem nigdy żeby w 2 letnich autach z małym przebiegiem wypalały się katalizatory , w moim loganie wysypany cały po 60 tys grzechotka w katalizatorze plus dławienie i błędy silnika
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne