Wysłany: 2023-09-24, 17:01 Wypadanie zapłonu na 2 i 3 cylindrze Duster 1,6 105km K4M
Na początku dodam, że przeszukałem to forum na temat wypadania zapłonów, lecz nie znalazłem informacji dotyczących mojego przypadku
Mam problem z swoją Daćka 1,6 105km K4M 2014r. - notorycznie wypadanie zapłonu na 2gim czasem 3cim cylindrze. Do tej pory problem występował po nocnym postoju i podczas zimnych ranków, po chwili słychać było że praca silnika się stabilizowała i zaskakiwał na wszystkie cylindry. (zamieniałem świece/cewki lecz niestety cały czas było wypadanie zapłonu na tych samych cylindrach czyli 2 i 3 )
W ostatnich dniach objawy niepalenia na wszystkie cylindry się nasiliły - mianowicie problem występuje już nie tylko po samym rozruchu silnika, lecz cały czas.
Wymieniłem wszystkie świece na nowe i założyłem dwie nowe cewki na 2 i 3 cylinder wczoraj niby wszystko było ok, lecz dzisiaj rano znów nie palił na dwa cylindry. (po odpaleniu ściągałem zasilanie z cewki 2 i 3 a praca silnika się nie zmieniła. Czyli wiadomo, że na tych cewkach nie było zapłonu. (podmieniałem na stare cewki też zero zmian). Postanowiłem zmierzyć napięcie jakie dochodzi do cewek podczas pracy silnika. okazało się że na cylindrze 1wszym i 4tym multimetr wskazywał ponad 13V na 2gim i 3cim garze wahało się między 1,5V a 3,8V.
Dodam, że sprawdzałem kompresje i na wszystkich garach jest między 12,2 a 12,6, więc w porządku raczej.
Obstawiam winowajcę jako elektronikę i chciałbym jakoś to samemu zweryfikować.
Czy mieliście kiedyś podobny problem?
Posiadacie może schematy elektryczne abym mógł odnaleźć winowajcę w kablach? (potrzebowałbym informacje skąd zasilane są cewki czy istnieją po drodze jakieś przekaźniki i wiadomo kolory kabli piny itp. Pomoże ktoś.
Ewentualnie może jest wśród nas ktoś z Podkarpacia kto mógłby mi pomóc, albo posiadacie namiary do dobrego elektromechanika w tych okolicach?
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-09-24, 17:16
Nie wniosę za dużo do tego tematu, ale z tego co pamiętam u nas na forum był niemal że identyczny przypadek. Winowajca okazała się wiązka elektryczna 2go i 3go cylindra.
Tak też obstawiam wiązkę albo sterownik. Tylko bez schematu ewentualnie podpowiedzi doświadczonych nie chciałbym grzebać bo nie mam pojęcia skąd lecą kabelki do cewek, a strach pruć wiązki by coś przy okazji nie uszkodzić.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-09-24, 21:41
franek552 napisał/a:
Tak też obstawiam wiązkę albo sterownik. Tylko bez schematu ewentualnie podpowiedzi doświadczonych nie chciałbym grzebać bo nie mam pojęcia skąd lecą kabelki do cewek, a strach pruć wiązki by coś przy okazji nie uszkodzić.
jeżeli u nas na forum nikt nie podeśle obie schematów, to bym szukał na jednym z forum Renault. Ten motor był w Renault montowany przez dobre 10-15 lat i myślę ze to będzie najlepsze i najszybsze rozwiązanie. Ewentualnie poszukaj książki sam naprawiam np do Renault Scenic I / II , megane. Schematy w tych ksiażkach powinny być
Liczę na pomoc grupowiczów bo nie mogę znaleźć schematu do tego silnika.
Mam do renault k4m ale to nie od tego typu. Jedyne co wiem i udało mi się ustalić to przekaźnik sprawny bo + podaje do wtyczki cewki, przejście połączenia szeregowego między 2gą a 3cią wtyczką również jest, jedynie brak sterowania. Musiałbym pruć całą wiązke aby wyśledzić do którego pinu leci kabelek w sterowniku i sprawdzić czy podaje sterownik sterowanie. Niestety jest to zbyt delikatna robota której nie podołam sam. Jak macie schemat to porzućcie go na forum to zbadam bezpośrednio pin sterownika i nie będe musiał pruć całej wiązki.
Ostatnio zmieniony przez franek552 2023-09-25, 17:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2023-09-26, 07:26
No faktycznie ciężko coś znaleźć na necie do tego ECU.
Możesz odłączyć aku, odpiąć wtyczkę z ECU, wtyczkę z cewek i porostu odnaleźć kable pomiędzy ECU i cewkami normalnie powinny być 2 kable tego samego koloru co przy cewkach. Jeżeli na jednym masz cały czas 12v, czyli rezystancja powinna być na poziomie 0 ohm, na drugim masz jakieś dziwne napięcie to pojawi się rezystancja. Zobacz też przede wszystkim czy wtyczki nie są zaśniedziałe. Przypominam, iż we wtyczce z ECU są bardzo cienkie piny, więc potrzebujesz miernika z bardzo ciękimi wsuwkami. W innym przypadku porozginasz konwektory i narobisz bigosu.
Uważaj bo jeśli nie masz doświadczenia i odpowiednich narzędzi może się to źle skończyc.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2023-09-26, 07:33, w całości zmieniany 1 raz
No właśnie tam jest misz masz bo kabel między cewką 1a 4 jest brązowy dwa pozostałe to biały i czerwony a przy cewkach 2 i 3 to między cewkowy zielono czarny a dwa pozostałe to fioletowy i biały
Ostatnio zmieniony przez franek552 2023-09-26, 09:12, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum