Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
zakup sandero II 2017 1.2 16V
Autor Wiadomość
AB 
Zielony listek


Marka: inny
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2006
Dołączył: 02 Maj 2023
Posty: 1
Skąd: ślaskie
Wysłany: 2023-05-03, 22:07   zakup sandero II 2017 1.2 16V

Witam,
Zastanawiam się nad zakupem:
https://www.otomoto.pl/of...e-ID6Fuvih.html
Pytanie do użytkowników:
1.czy wyciszenie Sandero jest naprawdę tak kiepskie, że powyżej 90 km/h hałas jest niemożliwy (jak piszą na niektórych recenzjach) czy jest to porównywalne z innymi samochodami segmentu B
( mam Getza 1.1 i dopiero przy 110 szum i głośnośćzaczyna przeszkadzać ale to raczej od wiatru)?
2. czy lakier i blacharka jest podatna na rdze, jest miękka, lakier podatny na zarysowania?
Poszukuje prostego silnika 4-cylindrowego.
czy ogolnie jest to dobry samochod?
Zastanawiam sie jeszcze nad Oplem Corsą E 1.4 90 kM. Sanedro chyba pojemniejsze, Corsa lepiej wykonana ale ciaśniejsza chyba w środku.
Głownie dojazdy do pracy 15 km w jedna stronę, cykl mieszany 50/50.
Montaż fotelika chyba w Sandero więcej miejsca.
czy cena w ogłoszeniu adekwatna?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-04, 08:03   Re: zakup sandero II 2017 1.2 16V

AB napisał/a:
Pytanie do użytkowników:
1.czy wyciszenie Sandero jest naprawdę tak kiepskie, że powyżej 90 km/h hałas jest niemożliwy (jak piszą na niektórych recenzjach) czy jest to porównywalne z innymi samochodami segmentu B
( mam Getza 1.1 i dopiero przy 110 szum i głośnośćzaczyna przeszkadzać ale to raczej od wiatru)?
Ilu użytkowników, tyle będzie opinii. Ja uważam, że opinię kształtują samochody, którymi ci użytkownicy jeździli wcześniej/jeżdżą równocześnie. Jeśli taki samochód był świetnie wyciszony, to na Sandero będą narzekać. Ja akurat stoję "po drugiej stronie"- wcześniej miałem wyłącznie samochody klasy A, więc wyciszenie Sandero2 uważam za przyzwoite, wręcz w pierwszych miesiącach w jeździe miejskiej "cisza dzwoniła mi w uszach". :mrgreen:
Oczywiście szum jest, ale nie taki żeby przy prędkościach autostradowych nie dało się wewnątrz spokojnie rozmawiać. Tyle, że ja piszę o Sandero z silnikiem TCe90, z silnikiem 1,2 nigdy nie jeździłem, ale wydaje mi się, że przy dużych prędkościach nie silnik jest w tym modelu głównym źródłem hałasu.

Cytat:
2. czy lakier i blacharka jest podatna na rdze, jest miękka, lakier podatny na zarysowania?
Tutaj też opinie są diametralnie różne i nie wiem z czego to wynika. Ja mam lakier metalizowany, również rocznik 2017 i najmniejszych uwag co do lakieru- nie jest ani wrażliwy na zarysowania ani delikatny. Przeciwnie- kilka razy już mnie zadziwił swoją odpornością podczas wielu brutalnych incydentów, które powinny się skończyć co najmniej widoczną rysą. Tak więc na moim Sandero przez ponad 5 lat nie zawitała dotąd żadna dająca się zauważyć rysa. Miałem za to 2 odpryski na masce od kamieni, ale na to to już nie ma mocnych, po zapunktowaniu zaprawką nie rzucają się w oczy. Rdzy na nadwoziu czy w nadkolach również jak dotąd nie widzę. Ale to "oplastikowany" Stepway, więc na ranty błotników czy progi nie mam wglądu. ;-)
 
dss3e 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2023
Posty: 42
Skąd: SK
Wysłany: 2023-05-04, 19:29   

ad1. Hałas powyżej 90tki zaczyna być wyraźny ale raczej przy stepłejach z racji podniesionego prześwitu i relingów. Tyle że takie auto jest raczej do spokojnej, wręcz emeryckiej jazdy. Na 6. biegu przy 2000obr/min jest ok. 95km/h więc na 5. biegu przy tych obrotach będzie 70-80km/h i tyle się tym powinno jeździć więc jeszcze powinno być względnie cicho.
ad2. Nie wiem jak w wersji II ale w wersji III a raczej wszystko co oglądałem w salonie sprawiało wrażenie że miało wodę rozcieńczoną lakierem. Przynajmniej w porównaniu do dwudziestoletniego gruza którym aktualnie jeżdżę.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-05-05, 07:20   

dss3e napisał/a:
ad2. Nie wiem jak w wersji II ale w wersji III a raczej wszystko co oglądałem w salonie sprawiało wrażenie że miało wodę rozcieńczoną lakierem. Przynajmniej w porównaniu do dwudziestoletniego gruza którym aktualnie jeżdżę.


bo dwudziestoletni gruz lakierowany był pewnie lakierem rozpuszczalnikowym :-) a teraz są lakiery wodorozcieńczalne które zawierają +/- 70% wody :-) także masz rację.

I nie ma znaczenia czy to Dacia czy VW czy inne BMW - wszyscy lakierują tymi samymi lakierami,
 
Perkusista 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 308 SW (T9) / Sandero II
Silnik: 1.2 PT (130KM) / 1.0 SCE (73KM)
Rocznik: 2016 / 2018
Dołączył: 22 Gru 2022
Posty: 12
Skąd: Kraków / Tychy
Wysłany: 2023-05-05, 22:09   

Cześć AB!

Na przełomie roku ja także stanąłem przed wyborem Sandero II vs Corsa D/E (rozważałem jeszcze Grande Punto), więc chyba mogę wtrącić swoje 2 grosze.

Na część pytań odpowiedziałeś sobie sam - tak, Sandero to samochód nieco gorzej wykonany niż Corsa, ale pojemniejszy w środku. Przy czym ceny za ten sam rocznik dużo korzystniejsze ma oczywiście Sandero.

Co do wyciszenia, to będzie ono grosze niż w Corsie, ale do prędkości ok. 100 km/h nie ma tragedii. Ja w wersji 1.0 SCE mam "krótszą" skrzynkę, więc na 5 biegu przy prędkości autostradowej mam już 4700 - 4800 RPM. U Ciebie w 1.2 16V obroty przy tej samej prędkości byłyby nieco mniejsze (a zatem byłoby ciszej, a poza tym to silnik czterocylindrowy o teoretycznie większej kulturze pracy). Natomiast silnik 1.0 SCE naprawdę mało pali, z tym że auto zdecydowanie nie jest przeznaczone na autostrady. Tu Corsa wygrywa nie tylko mocą silnika (bo piszesz o wersji 1.4 / 90KM), ale również stabilnością prowadzenia przy większych prędkościach.

Co do korozji, to moje autko jest jeszcze relatywnie młode (2018), ale z opinii osób bardziej doświadczonych (również na tym forum) wynika, że blacharka w II generacji Sandero jest dobrej jakości i bardzo dobrze zabezpieczona (w I generacji podobno było z tym gorzej). Lakiery niemetalizowane (a taki mam ja) są rzeczywiście bardzo delikatne, ale sprowadza się to raczej do estetyki, niż późniejszej podatności na korozję - u mnie jest dużo rysek, ale podkład jest zawsze cały. Spodziewałbym się, że metaliki są lepszej jakości, co zresztą powyżej potwierdza Kol. Dymek.

Sandero ma jedną ważną przewagę nad Corsą - dużo łatwiej "trafić" auto z polskiego salonu i z małym, autentycznym przebiegiem. I dla mnie to był bardzo ważny punkt. Z tym że Twój egzemplarz jest akurat z Belgii. Cena adekwatna, ale szczerze mówiąc, to ogłoszenie wisi już jakiś czas - pamiętam że kiedy ja w grudniu szukałem mojego Sandero, to to ogłoszenie już na 100% było. Poza tym to wygląda na komis, a nie osobę prywatną, czy salon firmowy samochodów używanych.

Uważam, że Sandero II to był dobry wybór, ale tu uwaga: jest to dla nas drugie auto, typowo do ruchu miejskiego i podmiejskiego, a nie na dalsze trasy. Do Twoich 15km dojazdów do pracy również jak najbardziej polecam. Natomiast jeśli miałoby to być jedyne auto (uniwersalne), to osobiście wybrałbym Corsę E 1.4 / 90KM.
_________________
Pozdrawiam,

Paweł
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-05-05, 23:55   Re: zakup sandero II 2017 1.2 16V

Dymek napisał/a:
Tyle, że ja piszę o Sandero z silnikiem TCe90, z silnikiem 1,2 nigdy nie jeździłem, ale wydaje mi się, że przy dużych prędkościach nie silnik jest w tym modelu głównym źródłem hałasu
Silnik jest głównym, bo 1.2 ma krótszą skrzynie od TCe (2000 obr. na V to jakieś 60km/h), a żeby tym sie jakoś wpisać w ruch to często trzeba cisnąć. I choć moje MCV pewnie wypadało gorzej od sandero, to mając porównanie do takich wypasów jak UNO czy fabia... oceniam, że jest źle. Czy da sie z tym żyć? Pod warunkiem, że nie musisz latać godzinami autostradą, tak. "Niemożliwie" robi się dopiero powyżej 110km/h. 90KM Corsa powinna być dużo cichsza (dłuższa skrzynia? 6 biegów?), ale dacia to wielkie bydle. Wygłuszyć i masz normalnego kompakta ;)
Lakier podstawowy niebieski - klar baaaardzo miekki, zarysujesz paznokciem. Baza pod klarem zdecydowanie bardziej odporna się wydaje. Moja wytrzymała 2 całkiem spore starcia i ciężko mi się przyczepić (przytarty klar wygląda jak szrama do podkładu, ale wystarczy szmatką popieścić). Czyli jeśli chodzi o ochronę blachy daję 5 gwiazdek, a za walory estetyczne 1 gwiazdkę). Póki co, nie znalazłem jeszcze grama rdzy (nawet tam gdzie lakier mam od lat obity do, być może, gołej blachy).
Jeśli oczy cię nie bolą od patrzenia na tandetę, jakiej w dacii pokazane jest sporo (widziałeś ją z bliska, prawda?), to brać i nie bać się marki, bo wół roboczy będzie z niej wdzięczny. A najgrubszy kaliber awarii jaka cię prawdopodobnie spotka, to wymiana manetki od świateł (bo kabelek w środku się tradycyjnie urwie)

Co do samego ogłoszenia
Napisane, że ma przeciwmgielne, a nie ma. Że metalik, a to zwykły niebieski i coś mi się wydaje, ze fotel nie ma regulacji wysokości? Czasem nogą zawadzam o pałąk od tej regulacji/katapulty, a tu chyba nie ma tego elementu? A jeśli tak to do sprawdzenia czy ma regulację wysokości pasów i kierownicy. Podstawowa wersja wyposażenia nie miała tych wygodnych drobiazgów, druga z kolei wersja miała dołożoną klimę/radio i elektrykę szyb, ale nadal bez regulacji i dopiero kolejna wersja cywilizowana była. O! A tu widzę patyki do ustawiania lusterek - czyli to "OPEN"? druga od dołu wersja - w sumie golas z dołożoną klimą i radiem i el. szybami. Bez grzania lusterek, regulacji kolumny kierownicy, pasów, wysokości fotela... Poprawcie mnie jeśli wprowadzam w błąd... (bo może coś z tego miał). Przemyśl brak tych rzeczy, które na 99% w podstawie miał opel?
edit:
Trochę pokręciłem, ale tylko trochę: Kolejność wersji wyglądała tak: Access>Ambiance>Open>Laureate>SL TECHROAD>SL CELEBRATION
Na zdjeciu z fakturą widać podaną wersję - Ambiance. Czyli aktualne to co pisałem, że raczej nie ma regulacji wysokości fotela, kierownicy i pasów.
Ostatnio zmieniony przez Kauris 2023-05-06, 00:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Perkusista 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 308 SW (T9) / Sandero II
Silnik: 1.2 PT (130KM) / 1.0 SCE (73KM)
Rocznik: 2016 / 2018
Dołączył: 22 Gru 2022
Posty: 12
Skąd: Kraków / Tychy
Wysłany: 2023-05-06, 11:45   Re: zakup sandero II 2017 1.2 16V

Kauris napisał/a:
Trochę pokręciłem, ale tylko trochę: Kolejność wersji wyglądała tak: Access>Ambiance>Open>Laureate>SL TECHROAD>SL CELEBRATION

Z tego co ktoś mi na tym forum tłumaczył, kiedy jeszcze przymierzałem się do Sandero, to wersja Open zastąpiła Ambiance w cenniku, bodajże w roku 2016, lub 2017.
Czyli do pewnego momentu było tak: Access>Ambiance>Laureate, a następnie: Access>Open>Laureate. Open (druga w kolejności) standardowo miała prawie to co piszesz, czyli elektryczne szyby, centralny zamek, radio z BT oraz lakierowane zderzaki. Klima ciągle była opcją, ale bardzo często wybieraną z racji promocyjnej ceny, stąd w ogóle ciężko spotkać Open bez klimy. Techroad i Celebration to były wersje specjalne, wytwarzane w ograniczonych ilościach, i dostępne tylko przez pewien czas i na pewnych rynkach.
_________________
Pozdrawiam,

Paweł
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-05-06, 16:31   

Według mojej skromnej oceny, jeżeli autor tematu będzie w 100% przekonany do zakupu Dacii sandero II powinien szukać auto po FL czyli od 2017 r. ( ze światłami Led), silnikiem 0,9Tce ( ewentualnie 1.2 16V miałem 2 sztuki MCV II z tym motorem i złego słowa o nim nie powiem) i wersji wyposażenia Laureate lub jedna z dwóch specjalnych.
 
Perkusista 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 308 SW (T9) / Sandero II
Silnik: 1.2 PT (130KM) / 1.0 SCE (73KM)
Rocznik: 2016 / 2018
Dołączył: 22 Gru 2022
Posty: 12
Skąd: Kraków / Tychy
Wysłany: 2023-05-07, 11:09   

dudu$ napisał/a:
Według mojej skromnej oceny, jeżeli autor tematu będzie w 100% przekonany do zakupu Dacii sandero II powinien szukać auto po FL czyli od 2017 r. ( ze światłami Led), silnikiem 0,9Tce ( ewentualnie 1.2 16V miałem 2 sztuki MCV II z tym motorem i złego słowa o nim nie powiem) i wersji wyposażenia Laureate lub jedna z dwóch specjalnych.


Spoko, Kol. AB właśnie myśli o silniku czterocylindrowym, czyli wychodzi że 1.2 16V to jest opcja dla niego. Stara, sprawdzona konstrukcja produkowana przez chyba 17 lat poczynając od roku 2000 - znajomi / rodzina mieli w Clio II / III i też sobie chwalili. Ponoć jedyny problem dotyczył cewek zapłonowych i występował rzadko - u nich akurat nic takiego nie wystąpiło, problem znam głównie z internetu. Natomiast w Sandero II po FL (wersja z dziennymi LED-ami) ten silnik był wstawiany bardzo krótko, więc jeśli oba warunki mają być spełnione, to poszukiwania trzeba zawęzić praktycznie do rocznika 2017.
_________________
Pozdrawiam,

Paweł
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-05-07, 16:52   

Perkusista napisał/a:
Natomiast silnik 1.0 SCE naprawdę mało pali, z tym że auto zdecydowanie nie jest przeznaczone na autostrady.

Ten silnik w zastosowaniu takim jak niby ten samochód jest przewidziany, czyli na krótkich odcinkach, po zakupy i dzieci do szkoły/przedszkola, w żadnym razie nie jest oszczędny.
Ja z ostatnich 150 km przejechanych tylko w ten sposób (ale to wielokrotnie powtarzalny wynik) miałem spalanie średnie 8.7 l/100 km. I to już przy temperaturach wiosennych, bez klimatyzacji, bez dużego obciążenia (jedna, dwie osoby), przynajmniej połowę dystansu jadąc spokojnie (bo zimny silnik). Na rozgrzanym czasem ruszę ostrzej i docisnę do 5000 obr/min, ale przecież nie cały czas. Jeżdżąc po mieście cały czas w trybie przedstawiciela handlowego bez trudu można się zbliżyć do 10 l, a w zimie to nawet przekroczyć.
Ten samochód oszczędny robi się dopiero poza miastem, na drogach z ograniczeniem do 70-90 km/h i to gdy przejechany jednorazowo dystans wynosi przynajmniej 10 km. Wtedy poniżej 6 l zwykle się mieści, a jak się bardzo postaramy i mamy cierpliwość to można zejść poniżej 5 l (ale bez klimy).
Na drogach ekspresowych (po autostradach praktycznie nie jeżdżę), nawet jadąc już trochę nieprzepisowo, 7 l nigdy nie przekroczyłem (licząc trasę tam i z powrotem).
Ja wciąż mam mieszane uczucia, choć sam silnik 1.0SCE jest akceptowalny pod względem osiągów (jeśli ktoś nie boi się go kręcić wysoko), a do 100 km/h całkiem cichy.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 592
Skąd: Mazury
Wysłany: 2023-05-07, 18:51   

velomar
Masz bardzo ciężką nogę. Aż poszedłem do garażu. 600 km ekspresówką z 110 - 120 km/h + 100 km drogą wojewódzką + około 20 -30 km po powiatowej stolicy ( gdzie muszę jechać na 3 biegu bo ktoś wpadł na idiotyczny pomysł ograniczenia prędkości do 30 z uwagi na hałas) = 5,1 litra na 100.
Ekoniańkę mam w głębokim poważaniu, nie dam się namówić na zarżnięcie silnika zbyt małymi obrotami.
Właśnie w ruchu miejskim mały silnik spala znacząco mniej od dużego.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2023-08-16, 18:18   

Nie wiem czy zakup juz dokonany, ale wtrące swoje dwa grosze.

W Sandero przy 120 km/h robi sie głośno w środku. Znacznie głośniej niż przy 140 km/h w nowym Yarisie. Czy w Corsie będzie ciszej? Nie wiem, być może.

Z drugiej strony masz wieksze auto w cenie mniejszego. W Sandero jadę w 4 dorosłe osoby na wakacje i się mieścimy.

Lakier jest miękki, blacha się wgniata niemalże od patrzenia, ale nie wiem jakie to ma znaczenie. To tylko auto. Ważne, że nie rdzewieje.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-08-18, 18:59   

Sorki za ale OT
velomar, jaki stosujesz olej ? Jeśli masz takie duże spalanie na zimnym silniku to może warto zalać najnizsza dopuszczalna lepkość ? R3 nagrzewają się bardzo szybko, a mimo to różnica nagrzewana silnika na 5w30 a 0w20 jest istotna. Na 5w40 będzie jeszcze dużo gorzej.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-08-20, 23:46   

Mam zalany Castrol GTX 5w30 RN17 (rok temu).
Masz pewność, że Ow20 jest dopuszczalny dla tego silnika? Nie sprawdzałem.
Jeśli chodzi o spalanie to mam wrażenie, że po ostatnim przeglądzie nieco spadło. Nie wiem, czy coś dłubali z oprogramowaniem, ale zgłaszałem, że sporo pali na krótkich trasach i że do dzisiaj nie jestem zadowolony z precyzcji działania pedału gazu ("czasem szarpie przy przyspieszaniu" - tak wpisał pracownik serwisu w zleceniu, bo trudno te objawy opisać jednym zdaniem).
Obecnie na któtkich trasach przy dość spokojnej jeździe wychodzi około 7,5 l/100 km (prakycznie bez klimatyzacji). W trasie najmniej osiągnąłem 4,3 l (też bez klimy), jadąc sam na dystasie 40 km (pewnie bylo z wiatrem), po drogach kiepskiej jakości, z prędkoścą czasem nawet niższą niż przepisowa.
Pedał gazu działa moim zdaniem wciąż tak samo.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2023-08-20, 23:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-08-21, 01:43   

Nie mam pewności, bo nie wiedzę MyDacia - piszę co dla 2020r proponują dobieraczki olejowe np: shell czy elf - do starszych 5w40, do ostatnich roczników 0w20. Ty możesz to sprawdzić i ewentualny kolejny serwis olejowy przekonać się czy u Ciebie będzie to miało wpływ.
Biorąc pod uwagę że olej nawet przez 20-30min jazdy potrafi "dochodzić" do temp. roboczej 80-90stC, niższa lepkość nawet na relatywnie dość długich odcinkach może oferować przewagę mniejszych oporów.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Paweł Siedlarek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI
Dołączył: 19 Cze 2023
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-10-13, 11:24   

velomar napisał/a:
Mam zalany Castrol GTX 5w30 RN17 (rok temu).
Masz pewność, że Ow20 jest dopuszczalny dla tego silnika? Nie sprawdzałem.
Jeśli chodzi o spalanie to mam wrażenie, że po ostatnim przeglądzie nieco spadło. Nie wiem, czy coś dłubali z oprogramowaniem, ale zgłaszałem, że sporo pali na krótkich trasach i że do dzisiaj nie jestem zadowolony z precyzcji działania pedału gazu ("czasem szarpie przy przyspieszaniu" - tak wpisał pracownik serwisu w zleceniu, bo trudno te objawy opisać jednym zdaniem).
Obecnie na któtkich trasach przy dość spokojnej jeździe wychodzi około 7,5 l/100 km (prakycznie bez klimatyzacji). W trasie najmniej osiągnąłem 4,3 l (też bez klimy), jadąc sam na dystasie 40 km (pewnie bylo z wiatrem), po drogach kiepskiej jakości, z prędkoścą czasem nawet niższą niż przepisowa.
Pedał gazu działa moim zdaniem wciąż tak samo.


Faktycznie Sandero w zależności od rocznika może być zalane olejem nawet 10W-40 zgodnym a A3/B4 przez 5W-30 RN17 aż po RN17FE czyli olej w klasie lepkości 0W-20. Ten ostatni stawia największe wymagania związane z energooszczędnością i na nim można osiągnąć najniższe zużycie paliwa.
_________________
Ekspert Castrol
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne