Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3607 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-10, 12:04
Nie do końca rozumiem, przy jednym obrocie wałka o 90 stopni możesz wyregulować 1 zawór ssący i 1 wydechowy które wtedy są całkowicie zamknięte. Wystarczy więc jeden pełen obrót wału żeby dokonać pełnej regulacji:
https://www.youtube.com/watch?v=1fDL1W_FZNY
Czy ktoś może orientuje się co ile powinno się kontrolować luzy zaworowe w silniku 1.2 TCe - ale nowszym, H5F?
Jedyne, co udało mi się znaleźć w sieci, to że regulacja zaworów jest na podkładkach. Przejechałem na LPG jakieś 25kkm, a sam samochód ma najechane k. 110kkm, tak więc zacząłem się zastanawiać kiedy powinienem zainteresować się sprawdzeniem/regulacją.
Na forum były opisywane przypadki że w silniku 1.6 sce zawory wydechowe mialy luz 0.15
A co by się stało gdyby tak w 1.6sce podłożyć podkładkę 0.15-0.2mm pod wałek rozrządu od zaworów wydechowych?
Witam.Jestem po reg zaworów.Wyjechałem z warsztatu i masakra.obroty wariowały 600 a 750 obr min.Zostawiłem auto znowu do poprawki.Dzisiaj stwierdzam ok.obroty trzyma ale klekocze jak jade przy 2000 obr .znowu coś źle ustawili?na wolnych super.Pod gorke mały bieg i decha nic nie klekocze.Co robić pozdrawiam.dacia 1.2 16v bez gazu
Albo źle ustawione zawory, albo coś nie jest dokręcone..W tym silniku wartość luzu zaworowego zależy od rodzaju zamontowanego walka rozrządu. Sprawdzali jaki masz wałek?
Koledzy dalej walcze z zaworami.Już 2 mechanik.Dalej klekoczą .Rozmawiałem dzisiaj jak ustawił ,powiedział że 0,2 i 0,4. Nie mam gazu,silnik 1.2 16v 2014r. Jakie powinny być prawidłowe luzy? ratujcie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum