Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-01, 07:32
No właśnie w nowym dusterze też jest taka pojemność - dla porównania nowy 1.2 130km pas ma płowe tej pojemności a mimo to potrafi nawet jeździć na samym elektryku (oczywiście z ograniczeniami)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-01, 21:31
Poszperałem trochę - 1.3tce mild hybrid 12v na akumulator 0.13KWh. w tym zestawieniu nowy nowy 1.2tce mild hybrid 48v powinien zapewnić naprawę fajne efekty - oczywiście pod warunkiem korzystania z rekuperacji (ponieważ jest naprawdę spory magazyn na odzyskana energię 0.9KWh vs 0.13KWh dla 1.3tce) ma wspomaganie 48v więc zapewni zdecydowanie większe wsparcie przy przyspieszaniu. Do tego sam silnik dzięki 3cylindorm będzie miał pewnie 20% większość efektywność paliwową względem r4 1.33 żez powodu mniejszych tarć.
Czekam na wersję LPG -powinna palić z15-20% mniej niz mój 1.0 przy dynamiczniejsze jeździe ;)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-02, 08:52
michauek22, to jak rozumiem lista życzeń ? ;) choć w moim obecnym 2fl czyje braki jedynie w zakresie wygłuszenia od podwozia - choć i tak jest o niebo lepiej niż w Sandero/Logan (Joggera nie sprawdzałem).
Nie wiem, dlaczego powołuje się Pan na ceny w Rumuni, skoro nie zostały one do dzisiaj potwierdzone oficjalnie.
Wchodząc na stronę dacia.ro nie uraczymy cen...
Proponuję porównać z dacia.it dacia.ch lub dacia.de - tam są oficjalne ceny i konfiguratory.
U nas powinno być nieznacznie drożej niż na dacia.de
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 52 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1768 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2024-03-15, 11:38 Re: Dacia Duster III - ceny i wersje
Szabelka napisał/a:
No cóż… tanio już było 😎 Marka chce budować wizerunek solidnych samochodów i nieco odciąć od łatki maksymalnie budżetowych produktów 🧐
Można się odcinać o ile jakościowo będzie lepiej. Pomimo dużej sympatii do Daci Duster II dalej w środku wygląda budżetowo pod względem jakości jak i możliwości opcji. Na cennik trzeba czekać, bo Renault Polska nie raz zaskoczyło z cenami oraz dostępnością wersji - nie zawsze pozytywnie.
Pokonfigurowałem na francuskiej stronie. Zakres cenowy od 85,100 do 127,500 pln wobec 79,900 do 113,700 pln dzisiaj. Zważywszy, że auto jest szersze, wyższe, ma większy bagażnik i sporo dodatkowego techu wymaganego przez nowe GSR to cennik całkiem rozsądny.
Osobiście wybrałbym Journey w cedarze TCe 130 z City Packiem za 112 tys pln.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-03-25, 15:47
Ja czytałem tylko w tym jednym medium i wygląda mi to na falstart z 1.04 ;)
Mało mi się chce wierzyć w silnik 1.3 który zostaje zastąpiony nowym R3 1.2 do tego z tak dużą mocą w LPG. Duży silnik, duża moc i 4x4 wygenerowały u raczej bardzo duże opłaty emisyjne - nawet przy zasilaniu LPG.
Nadal bardziej wierzę w gazowa wersję 1.2 o mocy 115-120KM
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1147 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-03-26, 15:26
W Tce130 mild hybrid silniczek służy do ładowania , ruszenia start/stop, może sterować klimą i chłodzeniem. Może ew, poruszyć samochodem, dalej to benzyniak musi sam. A daje tylko 10% oszczędności w mieście. Już lepiej full hybrid 140, tam są silniki trakcyjne i mogą pociągnąć samochód i poza miastem.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1255 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-03-26, 17:58
W całym ruchu pozamiejskim 1.3tce 130KM (z czego silnik spalinowy 130KM, 230Nm) sprawdzi się znacznie lepiej niż cięższy, i tylko teoretycznie mocniejszy 1.6 140KM (z czego silnik spalinowy 91-94KM, 148Nm) w pełnej hybrydzie. Tylko 16KM w elektrycznym silniku wersji 1.3 zapewnię zastrzyk Nm w newralgicznych momentach a biorąc pod uwagę relatywnie duży akumulator trakcyjny (0,9Kw o ile pamiętam) zawsze powinniśmy mieć zapas tej energii i w każdej sytuacji zanim turbina zacznie dmuchać to wspomoże jednostkę spalinową. Przy pełnej hybrydzie akumulator jest tylko 30% większy, a musi zasilić znacznie silniejszy elektryczny silnik trakcyjny i drugi wspomagający, do tego oba wspomagają znacznie słabszy silnik spalinowy, z gorszą krzywą momentu.
Zaletą wersji droższej będzie automatyczna skrzynia i ruch miejski (poza zimą) kiedy faktycznie odpowiednio prowadząc samochód znaczną część dystansu przejedziemy napędzani silnikiem elektrycznym i energią odzyskaną z wytracania prędkości a tylko sporadycznie z pracy silnika spalinowego pracującego w najbardziej optymalnym zakresie obrotów.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-03-26, 18:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 114 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3833 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-03-26, 19:42
Serio? Trójkąt czy gaśnica są za dopłatą?
Urzekły mnie dane techniczne konkretnej, skonfigurowanej wersji Extreme: "Hamulce tylne (typ, średnica): T9 (bębny) lub 280 mm (tarcze)"
Monetą będą rzucać i klient dostanie co się trafi?
Essential jest chyba głównie po to by pokazać, że da się poniżej 20 tys eur / 80 tys pln. Trzeba jednak przyznać, że ta wersja ma wszystko co powinna i zarówno z zewnątrz jak i środku auto wygląda dobrze.
Expression będzie pewnie najczęściej wybieraną wersją. Ma najpopularniejszy w Polsce silnik, media display, kamerę cofania, podłokietnik, ładne felgi i pełne spektrum wyboru kolorów. Świetne value for money. Wyjątkiem jest tapicerka o czym poniżej.
Jeśli chodzi o Extreme i Journey to powinna to być jedna wersja z kilkoma dodatkowymi pakietami.
Do Journey nie da się dokupić modułowych relingów co jest sporym, niezrozumiałym minusem. Do Extreme można dokupić wszystko to co ma Journey w standardzie (pakiet Techno i 18-ki) ale jest się skazanym na kontrowersyjne miedziano-brązowe wstawki. Dlaczego do Journey nie mogę dokupić tego co ma w standardzie Extreme? Jaki to ma marketingowy sens?
W ogóle pod względem estetycznym Dacia strzela sobie od jakiegoś czasu w stopę. Miedziane wstawki powinny być tylko i wyłącznie opcjonalnym pakietem. One wyglądają ładnie z cedar green i może lichen khaki, ale beznadziejnie z terracota brown czy czarnym. W standardzie powinny być białe wstawki i lusterka w kolorze nadwozia.
To samo z tapicerką. W standardzie wszystkich wersji powinna być ta która jest w Essential. Jest nijaka, ale przez to pasuje do każdego koloru nadwozia. Natomiast Denim i Microcloud powinny być opcjonalnie za dopłatą. Jeżeli chce mieć Expression czy Journey w cedar green to na pewno nie z niebieskim wnętrzem. A nie mam innego wyboru. Kto w ogóle wpadł na pomysł niebieskiej tapicerki nie oferując niebieskiego koloru nadwozia?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 114 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3833 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-03-27, 00:59
maciek napisał/a:
pakiet z elektrycznym ręcznym dodaje tylne hamulce tarczowe
trójkąt, apteczka, gaśnica dostajesz zawsze chyba że chcesz mieć drugi pakiet to możesz sobie dokupić
Dzięki wielkie za oświecenie, ale to tylko pokazuje ułomność Daciowego konfiguratora- po skonfigurowaniu konkretnej wersji, powinniśmy na koniec otrzymać dane wersji, którą wybraliśmy a nie dostępne opcje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum