.......montaż w miejsce ostatnich dwóch czegoś innego to w zasadzie plug&play....
Pozostaje "jedynie" kwestia dopasowania plastikowej obudowy na wierzchu...
no właśnie to miałem na myśli...Przykładowo mamy pecha...radio pada gwarancji nie ma.....a więc wywalamy sprzęt z wyświetlaczem i zakładamy alternatywę .
Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Essential
Dołączył: 17 Lis 2022 Posty: 3 Skąd: Września
Wysłany: 2022-11-17, 11:58 Nie działa manetka pod kierownicą
Witam mam prośbę do kolegów z forum o podpowiedź, Zgodnie z opisem z tego forum zamieniłem oryginalne radio w Duster 2 essential 4x4 na radio z media nav 3 na linuxie ,dołożyłem moduł BIC oraz antenę GPS i wszystko działa mi poprawnie z wyjątkiem manetki pod kierownicą nie mogę sterować nawet głośnością czy ktoś państwa może mi podpowiedzieć jaki parametr powinien być ustawiony w MICOM dla Dustera II żeby manetka zadziałała poprawnie pozdrawiam.
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 799 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2022-11-17, 18:37
Też wymieniałem radio Classic na MNav 3 i manetka działała bez żadnej ingerencji w micom. Według mojego wykazu za manetkę odpowiada SWRC, który powinien być ustawiony na Type 4
Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Essential
Dołączył: 17 Lis 2022 Posty: 3 Skąd: Września
Wysłany: 2022-11-19, 21:54
BLACHA_997 napisał/a:
Też wymieniałem radio Classic na MNav 3 i manetka działała bez żadnej ingerencji w micom. Według mojego wykazu za manetkę odpowiada SWRC, który powinien być ustawiony na Type 4
Dziękuję za pomoc przedstawiłem na 4 i wszystko śmiga super👍
Witam przeczytałem temat i niestety nie wszystko jest zgodne z prawdą.Wymieniłem zwykłe radio na MN1 i pomimo,że fizycznie wszystko pasuje to nie wszystko działa,u mnie pilot.Wgrałem soft 4.1.0 a więc chyba najwyższy do tego radia i nic.Chociaż nie wiem czy soft tu pomoże.
Dzięki za porady pilot uruchomiłem od pierwszego strzała,jako że nie mój temat to jeśli jest możliwość i czyta to moderator to prosiłbym o przyznanie kol.Czajo punktów reputacji a ode mnie wielkie DZIĘKI za pomoc.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3834 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-12-29, 19:50
gizmo1970 napisał/a:
Cześć,
chciałbym wymienić moje standardowe radio w Duster2 na MN3 lub MN4...
Masz na pewno Dustera2 czy Dustera z 2015r, jak w opisie profilu? Zdajesz sobie sprawę, że do Dustera starej generacji pasuje tylko MN3 a nie MN4?
MN4 wygląda całkowicie inaczej niż wcześniejsze wersje MN, ma inne wymiary i montaż. Jeżeli nie odrożniasz optycznie MN4 od MN3, to może jednak zleć to komuś kto jest bardziej w temacie?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-12-29, 20:02, w całości zmieniany 3 razy
MN4 wygląda całkowicie inaczej niż wcześniejsze wersje MN, ma inne wymiary i montaż. Jeżeli nie odrożniasz optycznie MN4 od MN3, to może jednak zleć to komuś kto jest bardziej w temacie?
Bardzo dziękuję za informację. Rzeczywiście widzę teraz, że to inne urządzenie. Pozostaje więc MN3 :)
Przejrzałem dostępne opcje używanych MN3 w internecie i ceny są tak wysokie, a egzemplarz często bez PINu i ewidentnie z auta po wypadku, że chyba zdecyduję się na nówkę wstępnie skonfigurowaną oczywiście, a swoje "zwykłe" radio spróbuję sprzedać komuś kto potrzebuje odtwarzacza mp3, którego ja wogóle nie używałem, bo słucham tylko mp3 z pendrive'a.
Ostatnio zmieniony przez gizmo1970 2023-12-29, 22:38, w całości zmieniany 6 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3834 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-12-30, 00:04
gizmo1970 napisał/a:
... ceny są tak wysokie, a egzemplarz często bez PINu i ewidentnie z auta po wypadku
Brak PIN nie jest żadnym problemem, oby była czytelna górna etykieta na obudowie- wklepujesz 4 znaki z numeru i masz PIN: KLIK
A po wypadku radio raczej nie cierpi 😉
Szukasz MN3, czyli oznaczenie modelu musi być LAN58**. Oznaczenia LAN52** to starsze modele bez AA. No i wśród MN3;masz jeszcze rożne wersje: z odbiorem DAB lub bez DAB a także dwie wersje podświetlenia przycisków- białe lub pomarańczowe.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-12-30, 00:08, w całości zmieniany 1 raz
Dodam jeszcze że sa różne wersje MN3 . Różniące sie wielkością pamięci wewnętrznej na mapy.
Można to rozpoznać za pomocą nadrukowanego tzw CONFIG.
Niestety nie rozgryzłem oprócz tego co kiedyś podałem.
Wersje ze zmniejszoną pamięcią oficjalnie nie mają w sobie żadnych map.
Sa też wersje w których nie zawsze jest uruchomiony CP/AA .
W tych z brakiem pamięci na mapy potrafię wygospodarować miejsce na mpay dla kilku krajów ( ok 1 GB miejsca)
Te wersje bez uruchomionego CP/AA da się to uruchomić samemu za pomocą zmiany konfiguracji poprzez MICOM test.
Wielkie dzięki jas_pik i Dymek za wyjaśnienia. Najważniejszy jest dla mnie CarPlay, żeby uruchamiać mapy googlowe. Przy CP/AA nie widzę sensu żeby korzystać z wbudowanej nawigacji. I jeszcze pytanie, czy przy korzystaniu z nawigacji AA/CP trzeba podłączać do MN antenę GPS, czy te aplikacje korzystają z GPSa w telefonie ?
Antena GPS to koszt rzędu 30 zł . Niby nie jest potrzebna ale warto ja mieć bo inaczej zegar będzie wariował .
W CP/AA ważniejsze jest posiadanie mikrofonu bo najlepsza nawigacja na CP/AA to Waze. A z mikrofonem współpracuje o tyle dobrze że adres możesz dyktować zamiast wpisywać.
No i nie musisz instalować Yanosika bo ostrzeganie w Waze jest wielokrotnie lepsze.
Mapy wbudowane warto mieć bo czasami nie ma sensu podłączać telefonu. No i jest niezbędna jeśli bywasz w takich krajach jak Szwajcaria czy Norwegia. Tam użycie nawigacji online jest zabójcze dla portfela .
Antena GPS to koszt rzędu 30 zł . Niby nie jest potrzebna ale warto ja mieć bo inaczej zegar będzie wariował .
Ok, jasne :) Rozumiem, że chodzi o taką zwykłą antenkę jak na zdjęciu ?
jas_pik napisał/a:
W CP/AA ważniejsze jest posiadanie mikrofonu bo najlepsza nawigacja na CP/AA to Waze. A z mikrofonem współpracuje o tyle dobrze że adres możesz dyktować zamiast wpisywać.
Rozumiem, że wbudoway fabryczny mikrofon w moim DD to ogarnie, czy trzeba podłączać coś bezposrednio do MN ?
jas_pik napisał/a:
No i nie musisz instalować Yanosika bo ostrzeganie w Waze jest wielokrotnie lepsze.
A tego nie wiedziałem, chętnie potestuję :)
Zrzut ekranu 2023-12-30 113119.png
Plik ściągnięto 5 raz(y) 158,92 KB
Ostatnio zmieniony przez gizmo1970 2023-12-30, 11:37, w całości zmieniany 4 razy
Tak . Te akcesoryjne na portalach sa nawet czulsze od fabrycznych. Wystarczy że wtyk jest Fakra niebieski.
Sprawdź WAZE nawet bez Medianava jak sie dobrze sprawuje.
I jeszcze jedna uwaga . Najnowsze telefony z olbrzymimi ekranami mają problem przy współpracy z MN bo potrzebują olbrzymiej ilości energii do zasilania a wydajność prądowa MN jest dość niska i przy niektórych może być problem przy współpracy ( spotkałem sie tak z urządzeniach androidalnych ) Przy iOS nie spotkałem się z taką sytuacją
Dzięki Waszemu wsparciu i informacjach zawartych na forum zmieniłem w moim DD radio na MN2. Zaciągnąłem najnowszy soft 9.1.3, odblokowałem nawigację, wgrałem najnowsze mapy HERE 2023Q2, podłączyłem antenę GPS - wszystko poszło gładko i bez problemów. Jest tylko jeden drobiazg, którego nie mogę rozgryźć: MN w trakcie jazdy po około 15 minutach sam się wyłącza do ekranu z zegarem. Czy problem polega na tym, że MN2 jest przełożony z Renault i trzeba pogrzebać coś w kostce z zasilaniem, czy jednak jest jakaś opcja w MICOM do zmiany ?
I pytanie drugie: czy zmiana w MICOM ekranu startowego RENAULT <-> DACIA zmienia tylko ten ekran czy jeszcze przy okazji jakieś inne opcje ?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3834 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-14, 10:44
W tabeli MICOM kafelek WAKE powinien być ustawiony na OFF (w Renault jest chyba ON). Ale to chyba nie wpływa na samoczynne wyłączanie radia- sprawdź, być może to to. Ale jeżeli masz na OFF, to musisz sprawdzić napięcia zasilania na kostkach- jeżeli są oba, to radio nie powinno się samo wyłączać. Radio wyłącza się po czasie samo, jeżeli zostanie włączone przyciskiem przy wyłączonej stacyjce. To ochrona przed rozładowaniem akumulatora na postoju.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-01-14, 10:49, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum