Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Odliczanie km AdBlue pomimo pełnego zbiornika
Autor Wiadomość
MGor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 115km
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Sty 2024
Posty: 16
Skąd: Gostyń
Wysłany: 2024-01-12, 12:39   Odliczanie km AdBlue pomimo pełnego zbiornika

Cześć,
Ma ktoś pomysł jak rozwiązać problem odliczających km do stopu silnika z powodu rzekomego braku AdBlue? Oczywiście po wystąpieniu komunikatu płyn uzupełniłem do pełna. Kontrolka nie gaśnie, pozostałe km do STOP odlicza nadal. Kiedyś, jeszcze podczas gwarancji w ASO usuwali podobny problem, lecz nie wiem co dokładnie robili. Po ok 80 000km problem powrócił.
DD2 1.5 BlueDCI 115KM
Z czynności jakie już robiłem i nie przyniosły poprawy:

1. Zlanie całego płynu, uruchomienie zapłonu, wyłączenie zapłonu i ponowne zatankowanie AdBlue.

2. Resety w PyRen i PyClip w module sterującym mocznikiem
RZ004 - pamieci usterek,
RZ008 - podgrzewania wtryskiwacza,
RZ012 - całkowitej ilości wtryśniętego płynu,
RZ001 -reset licznika czasu aktywnego ogrzewania.

3. Testy funkcjonalne W PyRen w module sterującym mocznikiem
AC002 Pompa AdBlue
AC004 Ogrzewanie obwodu AdBlue
AC010 Ogrzewanie zbiornika AdBlue
AC011 Nastawa pompy płynu AdBlue
AC013 Pompa tłocząca AdBlue.

4. Kontrola wizualna kostek przy sterowniku i pompie. Czyszczenie styków Kontakt Sprayem.

Dzisiaj planuję jeszcze ponownie zlać cały płyn, na pustym zbiorniku zrobić resety w module sterowania mocznikiem i wtedy ponownie zaleje płyn. Może coś ruszy.
Może ma ktoś jakieś pomysły? Już mnie to eko gówno nikomu niepotrzebne dobija. Auto sprawne, ale nie pojedzie, bo sobie ubzdurało za małą ilość odczynnika.

Myślę że warto się udzielić pod tym postem jeśli ktoś ma jakieś sugestie, bo postów odnośnie tych samych problemów jest wiele, a nigdzie nie ma jasnej wskazówki jak można problem rozwiązać.

I owszem, mogę pojechać do ASO, ale wolałbym znaleźć rozwiązanie samemu i być gotowym na ponowne zmierzenie się z tym, bo analizując grupę i fora, pewne jest że problem powróci.

Wyprzedzając komentarze "lej zawsze do pełna po otrzymaniu komunikatu" - robię to. Autem tym zrobiłem już 180 000, więc nie raz ten badziew tankować musiałem 🙂
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-12, 14:47   

Cóż, skoro problem po naprawie w ASO powrócił, to bym składał reklamację tej naprawy. Obawiam się że to może być jakiś bug w oprogramowaniu i bez uaktualnienia się nie obejdzie.
Podobny wątek już był ale nie dostaliśmy odpowiedzi czy został rozwiązany
https://www.daciaklub.pl/...c.php?p=1830607
Wołaj autora na priv

https://www.daciaklub.pl/...profile&u=13837
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2024-01-12, 15:32   

Jaki poziom napełnienia zbiornika adblue i temperaturę płynu, wskazuje program diagnostyczny.
Przy takim przebiegu sprawdził bym profilaktycznie sam wtrysk, jak i całą instalację adblue łącznie z modułem w zbiorniku.
 
MGor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 115km
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Sty 2024
Posty: 16
Skąd: Gostyń
Wysłany: 2024-01-12, 16:25   

Dardus napisał/a:
Jaki poziom napełnienia zbiornika adblue i temperaturę płynu, wskazuje program diagnostyczny.
Przy takim przebiegu sprawdził bym profilaktycznie sam wtrysk, jak i całą instalację adblue łącznie z modułem w zbiorniku.


Cześć,
Objętość AdBlue 8,33l
Czujnik poziomu AdBlue 49,88mm
Temperatura zbiornika AdBlue -2,5.

Screenshot_20240112-162352.png
Plik ściągnięto 18 raz(y) 250,12 KB

Ostatnio zmieniony przez MGor 2024-01-12, 16:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2024-01-12, 17:13   

Trochę dziwne parametry systemu SCR. Wartości wskazują na 0. Może odłączyc akumulator na ok 1 godz. Kiedyś miałem podobny problem po demontażu zbiornika. Wystąpił komunikat ,,sprawdż SCR. Wtenczas raset aku pomógł.
Jutro zrobię swojemu test parametrów bieżących samego układu adblue to porównamy. Na dzień dzisiejszy nie mam problemów.
 
MGor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 115km
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Sty 2024
Posty: 16
Skąd: Gostyń
Wysłany: 2024-01-12, 17:38   

Dardus napisał/a:
Trochę dziwne parametry systemu SCR. Wartości wskazują na 0. Może odłączyc akumulator na ok 1 godz. Kiedyś miałem podobny problem po demontażu zbiornika. Wystąpił komunikat ,,sprawdż SCR. Wtenczas raset aku pomógł.
Jutro zrobię swojemu test parametrów bieżących samego układu adblue to porównamy. Na dzień dzisiejszy nie mam problemów.


Super. Chętnie porównam parametry.
Dodaje jeszcze dane z PyRen na odpalonym silniku.

Przy okazji, czy jest jakiś patent na włączenie zapłonu nieco dłużej niż 1-2min, przy karcie hands free? Strasznie irytująca jest konieczność pilnowania zapłonu i klikania na przycisk start co chwilę.

3.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 49,1 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 230,3 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 208,48 KB

 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2024-01-12, 19:41   

Dużo danych, ale o konkretach niewiele.
Czy programy zgłaszają jakieś kody błędów. Ewentualnie komunikaty na wyświetlaczu poza brakiem adblue.
Może być tak że któryś z elementów np. pompa lub wtrysk zaczynają szwankować, ewentualnie się zawieszać System wykrywa to jako niski poziom adblue, chociaż płynu jest jeszcze dużo.
Na początek mogę zasugerować demontaż wtrysku(dużo roboty
niema), dobrze go wymyć w ciepłej wodzie, włącznie ze sprawdzeniem rozpylaczy.
Przy okazji można sprawdzić stan DPFa przez otwór po wtrysku.
Przynajmniej jeden problem można by już wyeliminować.
Fotka rozpylacza poniżej.

Tego patentu jeszcze nie odkryłem :-D Ale niema tego złeg. Przy ostatniej ogólnej diagnostyce musiałem podłączyć prostownik bo aku już padał. Jak byłby kluczyk to pewnie bym się nie zorientował, tak leciał szybko czas :mrgreen:

Screenshot_20240112-192955.png
Dysza wtrysku adblue
Plik ściągnięto 6736 raz(y) 248,73 KB

 
MGor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 115km
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Sty 2024
Posty: 16
Skąd: Gostyń
Wysłany: 2024-01-12, 20:54   

Dardus napisał/a:
Dużo danych, ale o konkretach niewiele.
Czy programy zgłaszają jakieś kody błędów. Ewentualnie komunikaty na wyświetlaczu poza brakiem adblue.
Może być tak że któryś z elementów np. pompa lub wtrysk zaczynają szwankować, ewentualnie się zawieszać System wykrywa to jako niski poziom adblue, chociaż płynu jest jeszcze dużo.
Na początek mogę zasugerować demontaż wtrysku(dużo roboty
niema), dobrze go wymyć w ciepłej wodzie, włącznie ze sprawdzeniem rozpylaczy.
Przy okazji można sprawdzić stan DPFa przez otwór po wtrysku.
Przynajmniej jeden problem można by już wyeliminować.
Fotka rozpylacza poniżej.

Tego patentu jeszcze nie odkryłem :-D Ale niema tego złeg. Przy ostatniej ogólnej diagnostyce musiałem podłączyć prostownik bo aku już padał. Jak byłby kluczyk to pewnie bym się nie zorientował, tak leciał szybko czas :mrgreen:


Błędów żadnych nie ma w module mocznika i w module sterownika silnika.
Zlałem płyn i wykonałem resety w mod mocznika. Zalałem ponownie i nic się nie zmieniło.
Odłączyłem też Aku na godzinę i nic nie dało.

Wykonałem również kontrolę otwarcia wtryskiwacza i chyba tu jest jakiś problem.
Zdjęcie poniżej.

Gdzie mniej więcej jest ten wtryskiwacz?

Zdjęcie WhatsApp 2024-01-12 o 20.55.30_0a398e0e.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 203,24 KB

Ostatnio zmieniony przez MGor 2024-01-12, 20:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2024-01-12, 21:08   

Lewa strona komory silnika

Screenshot_20240112-205813.png
Plik ściągnięto 6711 raz(y) 134,81 KB

 
MGor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 115km
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Sty 2024
Posty: 16
Skąd: Gostyń
Wysłany: 2024-01-12, 21:20   

Dardus napisał/a:
Lewa strona komory silnika


Zlokalizowany i wykręcony.

Tak to wygląda.

Idę myć wtryskiwacz. Czy można go przelać wodą? Króćce chłodzenia to jasne, ale bardziej chodzi o ten króciec do którego podłączony jest wężyk z mocznikiem.

Czym wyczyścić gniazdo w które wchodzi wtryskiwacz? Wystarczy przetrzeć szmatką?
Wewnątrz DPF nie ma sadzy i brudu, jedynie na otworze wtrysku.

Zdjęcie WhatsApp 2024-01-12 o 21.17.07_a085a89c.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 135,91 KB

Zdjęcie WhatsApp 2024-01-12 o 21.17.07_77239bb8.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 159,01 KB

Ostatnio zmieniony przez MGor 2024-01-12, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2024-01-12, 21:30   

Nie ma tragedii. Czyścić, pędzelek i czystą ciepła woda.
Test sprawności wtrysku, strzykawka ciepła woda wciskać w miejsce do zasilania adblue.
Podawać bezpośrednio impulsowe napięcie 12V na zasilanie wtrysku, aż pojawi się potrójna mgiełka z rozpylacza.

Na koniec podłączyć do kostki zasilania do samochodu(bez przykręcania )i wtedy wymusić działanie programem
Ostatnio zmieniony przez Dardus 2024-01-12, 21:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
MGor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 115km
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Sty 2024
Posty: 16
Skąd: Gostyń
Wysłany: 2024-01-12, 22:05   

Dardus napisał/a:
Nie ma tragedii. Czyścić, pędzelek i czystą ciepła woda.
Test sprawności wtrysku, strzykawka ciepła woda wciskać w miejsce do zasilania adblue.
Podawać bezpośrednio impulsowe napięcie 12V na zasilanie wtrysku, aż pojawi się potrójna mgiełka z rozpylacza.

Na koniec podłączyć do kostki zasilania do samochodu(bez przykręcania )i wtedy wymusić działanie programem


Podłączyłem pod zasilacz impulsowy 12v 1A. Słychać że coś w nim cyka, ale mgiełki nie ma. Może to być przez za słaby zasilacz? A może podłączyć go z ciepłą wodą do kostki i wymusić test?
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2024-01-12, 22:35   

Strzykawką wymusić ciśnienie wody i dopiero podać napięcie.
Wymuszenie testu to wykonać po podłączeniu wężyka adblue i kostki zasilania. Wtenczas uruchomić program wymuszający. Jeżeli na wodzie zadziała wtryskiwacz to na płynie też powinien. Jeśli nie będzie wtrysku adblue to następna do sprawdzenia może być pompka.
 
MGor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 115km
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Sty 2024
Posty: 16
Skąd: Gostyń
Wysłany: 2024-01-12, 22:52   

Dardus napisał/a:
Strzykawką wymusić ciśnienie wody i dopiero podać napięcie.
Wymuszenie testu to wykonać po podłączeniu wężyka adblue i kostki zasilania. Wtenczas uruchomić program wymuszający. Jeżeli na wodzie zadziała wtryskiwacz to na płynie też powinien. Jeśli nie będzie wtrysku adblue to następna do sprawdzenia może być pompka.


Ok, jutro będę kontynuował.
Pompka zdaje się że pompuje, widać po wężyku zmianę ciśnienia na teście. Pytanie tylko z jakim skutkiem.
Próba zadziałania w programie masz na myśli kontrole otwarcia wtryskiwacza, czy coś innego? Przy tej próbie pompka nie pompuje, tylko wtryskiwacz słychać. Jest jakaś konkretna opcja w PyRen, którą wtedy trzeba odpalić?
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2024-01-12, 23:06   

Jeśli pompuje to nawet w wężyku przy wtrysku powinno się coś pojawić
Próba zadziałania całego układu SCR, czyli podać zasilanie na pompkę, powinno pojawić się adblue na wtrysku. Czy się to tak da wymusić tymi programami to niestety nie wiem nie używam ich.
Dastera diagnozuje programem Maxiecu. Jeszcze nie sprawdzałem czy posiada funkcję testu pompy adblue. Test pompy paliwa działa i jest przydatny np. przy wymianie filtra paliwa.
Rano to sprawdzę.
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2024-01-13, 12:46   

Jak obiecałem. Wszystkie parametry systemu adblue które obsługuje mój program, plus kilka temperatur. Wszystkie dane zbierane na odpalonym silniku.
Na tę chwilę tylko mam podgląd parametrów Adblue, bez testów, konfiguracji lub kodowania.
Mam nadzieję, że się to kiedyś zmieni. Program jest cały czas rozwojowy. :mrgreen:

Screenshot_20240113-122250.png
Plik ściągnięto 19 raz(y) 104,5 KB

Screenshot_20240113-122424.png
Plik ściągnięto 9 raz(y) 102,38 KB

Screenshot_20240113-122505.png
Plik ściągnięto 5 raz(y) 107,42 KB

Screenshot_20240113-122708.png
Plik ściągnięto 9 raz(y) 119,21 KB

Screenshot_20240113-122945.png
Plik ściągnięto 5 raz(y) 105,81 KB

 
MGor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 115km
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Sty 2024
Posty: 16
Skąd: Gostyń
Wysłany: 2024-01-13, 14:07   

Więc tak,
Wtryskiwacz wyczyszczony. Wrzuciłem go na 30 minut do myjki ultradźwiękowej. Próba zadziałania ze strzykawką zdana. Daje ładną mgiełkę z trzech otworków. Gniazdo wtryskiwacza wyczyszczone.
Niestety nie znalazłem opcji włączenia próby zadziałania całego systemu, ale poszczególne testy zdają się też zdane. Na jednym teście wtryskiwacz się otwiera, a na drugim pompa podaje płyn. Widać to po przewodzie od odczynnika. W momencie załączenia próby zadziałania ciśnienie w tym przewodzie wzrasta i wężyk się prostuje na zakręcie.
Wszystko skręcone, a problem nadal pozostał i sterownik odlicza do STOP.
Podczas jazdy czytałem na bieżąco parametry programem Car Scan i okazuje się że system AdBlue chyba w ogóle nie działa. Nie wyświetlało chwilowego zużycia odczynnika. Wykres dawał prostą kreskę.
Zostawiłem też na całą noc odłączony akumulator.

Dziwną rzeczą jest też to, że po zlaniu odczynnika, w programie PyRen, "Pomiar dużej ilości płynu AdBlue" jest taki sam zarówno z płynem jak i bez - 8,33l.
Parametr "Czujnik poziomu AdBlue jest zmienny i pokazuje raczej prawidłowo. Przy pełnym zbiorniku 49,88mm, a przy pustym 0,93mm.

IMG-20240113-WA0004.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 185,3 KB

Ostatnio zmieniony przez MGor 2024-01-13, 14:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2024-01-13, 17:13   

To strona techniczna jest sprawna. Pewnie jakaś pierdoła w postaci któregoś czujnika.
Jeszcze gdzieś czytałem, tylko tyczyło się to forda, podobno pomaga reset kompa. Szczegółów niestety nie znam, ale w tej kwestii byłbym ostrożny.
Pisałeś, że kiedyś już miałeś już ten problem i ASO naprawiło. Pytanie jak długo zajęło im czasu ta naprawa, może tylko wykonali reset. :roll:
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2024-01-13, 21:48   

Wyłączyć to badziewie i po problemie.
 
MGor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 115km
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Sty 2024
Posty: 16
Skąd: Gostyń
Wysłany: 2024-01-13, 21:57   

dacia napisał/a:
Wyłączyć to badziewie i po problemie.

Tak docelowo chyba będzie trzeba zrobić. Gdybym wiedział jak to zrobić, to już by było OFF.
Chociaż na facebookowej grupie ktoś dziś w komentarzach wspominał że był na akcji serwisowej w ASO w związku właśnie z oprogramowaniem do systemu AdBlue. W poniedziałek będę dzwonił do ASO po szczegóły tej akcji. Może się jeszcze uda to ożywić.
U mnie pierwszy problem około 80 000 i drugi raz ten sam problem po kolejnych 80 000. Kto wie czy czasami nie jest to zagraniem celowym.
Ostatnio zmieniony przez MGor 2024-01-13, 21:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
MGor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 115km
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Sty 2024
Posty: 16
Skąd: Gostyń
Wysłany: 2024-01-13, 22:22   

Dardus napisał/a:
To strona techniczna jest sprawna. Pewnie jakaś pierdoła w postaci któregoś czujnika.
Jeszcze gdzieś czytałem, tylko tyczyło się to forda, podobno pomaga reset kompa. Szczegółów niestety nie znam, ale w tej kwestii byłbym ostrożny.
Pisałeś, że kiedyś już miałeś już ten problem i ASO naprawiło. Pytanie jak długo zajęło im czasu ta naprawa, może tylko wykonali reset. :roll:


Pierwszy raz jak miałem z tym problem, to auto zostawiłem i odebrałem na drugi dzień.
Jeden z kolegów grupy facebookowej pisał że u niego podobny problem usuwali poprzez opróżnienie zbiornika, wykonanie jakis czynności w komputerze i ponowne zatankowanie czynnika. Niestety nie znał szczegółów.
Dziwi mnie to że pomimo ogromu ludzi na forach i grupach, żadna serwisowa faja się nie wypowie i nie pomoże. Przypuszczalnie prosta czynność nadal pozostaje świętym grałem. Toż to tylko pracownicy i raczej żadnej straty osobiście by z tego tytułu nie mieli. A wiem że uczestniczą w forach i grupach.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-01-14, 21:14   

Ja bym stawiał na czujnik poziomu mocznika.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
MGor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 115km
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Sty 2024
Posty: 16
Skąd: Gostyń
Wysłany: 2024-01-15, 09:30   

shrek napisał/a:
Ja bym stawiał na czujnik poziomu mocznika.


Da się wymienić dam czujnik, czy trzeba wymienić kompletny moduł z pompą? Jest to rozbieralne?

Dzwoniłem do ASO i faktycznie są prowadzone akcje serwisowe. Gość stwierdził że aktualizują oprogramowanie sterownika silnika i modułu mocznika. Jestem umówiony na czwartek. Zobaczymy czy ruszy. W każdym razie jeśli nie ruszy, to kolejna rzecz będzie do wyeliminowania - błędy w sterowniku, co ostatecznie powinno celować w diagnozę albo czujnika, albo pompy.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-15, 11:09   

Czyli standard, podobnie jak wszędzie w automotive również nie testują oprogramowania tylko robią to za nich klienci :)
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2024-01-16, 21:22   

MGor napisał/a:
dacia napisał/a:
Wyłączyć to badziewie i po problemie.

Tak docelowo chyba będzie trzeba zrobić. Gdybym wiedział jak to zrobić, to już by było OFF.
Chociaż na facebookowej grupie ktoś dziś w komentarzach wspominał że był na akcji serwisowej w ASO w związku właśnie z oprogramowaniem do systemu AdBlue. W poniedziałek będę dzwonił do ASO po szczegóły tej akcji. Może się jeszcze uda to ożywić.
U mnie pierwszy problem około 80 000 i drugi raz ten sam problem po kolejnych 80 000. Kto wie czy czasami nie jest to zagraniem celowym.

Może być i tak,że co jakiś tam czas ustawiono w kompie jakiś błąd i klient jedzie do nich z tematem. Podejrzewam,że o ile robocizna może być w ramach gwarancji to mocznik jak spuszczą to doleją swojego ,,złotego" i na tym zarobią. W skali sprzedaży to dodatkowy grosz wpadnie do serwisu. To już masz 160 tys przebiegu ? coś robiłeś jeszcze w aucie czy tylko eksploatacja ? Co do wycięcia to ponoć trzeba to wyprogramować sterownik z komputera. Ponoć robota na 5 minut dla znawcy .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne