https://www.youtube.com/watch?v=1L21yV1jv-Q
Film pokazuje realne spalanie, w zależności od prędkości i stylu jazdy.
Różnice naprawdę duże. Pokazane są też przekłamania wskaźnika zużycia paliwa.
Ostatnio zmieniony przez yeti65 2023-10-03, 05:07, w całości zmieniany 1 raz
Zatankowane było 40 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 783 km, wyliczone zużycie wyniosło ok. 5,11 l/100 km.
Jazda miejska ok. 60 %, jazda pozamiejska ok. 40 %
Wskazanie komputera pokładowego średniego zużycia paliwa z całego dystansu wyniosło 4,9 l/100 km.
W wiekszosci przypadkow staram sie jezdzic jak najbardziej plynnie i ekonomicznie. Ostatnio musialem zrobic trase Bytom-Swinoujscie-Bytom majac maly zapas czasu. Wymusilo to jazde daleka od optymalnej. Bytom-Gliwice tempomat 80km/h (DK88), potem A4 z Gliwic do Legnicy (tempomat 141km/h), dalej Legnica-Szczecin ekspresowa S3 (tempomat 141km/h). Koncowka to kawalek autostrada A6 (tempomat 141km/h) i dalej ok 40km droga DK10 juz do Swinoujscia (sznurek aut ze wzgledu na liczne budowy). Srednie spalanie z calosci 7,9L/100km. Srednia predkosc z calej trasy to rowne 120km/h
Powrot dokladnie taka sama trasa z tym, ze na autostradach i ekspresowce ustawilem tempomat na 125km/h. Srednie spalanie 6,7L/100km. Srednia predkosc z calej trasy to 108km/h
W obie strony oprocz siebie wiozlem ok 200kg towaru.
Opony zimowe. Jazda czesciowo w deszczu i wietrze.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1327 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-01, 08:39
Znów mały eksperyment; wczorajsza jazda samochodem zastępczym - Megane 1.3 140KM (chyba 2020 - samochód zastępczy), przebieg ok 47tyś km. Dystans ok 160km większość s8 (100-110km/h), drogi krajowe i trochę miasteczek (przepisowo). jazda płynna, -3stC. Cały dystans w kilku kawałkach. średnie spalanie z całego dystansu 4.9L/100 (wg komputera) , średnia 67KM/h.
Niby mało, ale jak zapłaciłem na stacji za paliwo 55zł to mnie otrząsnęło - za taką kwotę dusterem pokonuję 300km. Poza tym w bardzo podobnych okolicznościach, poprzednim modelem megane, z silnikiem 1.5dci miałem spalanie 3.3 albo 3.4/100 (z dystrybutora)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-12-01, 08:40, w całości zmieniany 1 raz
Zatankowane było 40 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 781 km, wyliczone zużycie wyniosło ok. 5,12 l/100 km.
Jazda miejska ok. 40 %, jazda pozamiejska ok. 60 %
Wskazanie komputera pokładowego średniego zużycia paliwa z całego dystansu wyniosło 5 l/100 km
Duster I 1.5dci - Sanok - Warszawa (2osoby+nieduże bagaże) - trasa pokonywana z prędkoscia 90-100km/h w porywach 110km/h (na trasie Rzeszów - Wwa ekspresowka) spalanie 3.5L/100km
Hehe dzieki , nie jest zle.
Duster (1 zwlaszcza) to kanciasta cegła. wiec szybko wzrośnie gdy pojedziemy szybciej.
No i zmiany były w sofcie ( kat wtrysku, ciśnienie rail , egr lekko ruszone I doładowanie ).
Duster I 1.5dci - Sanok - Warszawa (2osoby+nieduże bagaże) - trasa pokonywana z prędkoscia 90-100km/h w porywach 110km/h (na trasie Rzeszów - Wwa ekspresowka) spalanie 3.5L/100km
Hej, wysłałem Ci PW, możesz zerknąć?
BTW to spalanie na prawde imponujące. Jakiego rozmiaru masz założone opony obecnie ?
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1327 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-01-31, 12:21
corrado napisał/a:
Duster I 1.5dci - Sanok - Warszawa (2osoby+nieduże bagaże) - trasa pokonywana z prędkoscia 90-100km/h w porywach 110km/h (na trasie Rzeszów - Wwa ekspresowka) spalanie 3.5L/100km
Imponujący wynik.
Mi w sposób powtarzalny udawało się uzyskiwać wyniki 3.2-3.5/100 przy ruchu mieszanym albo na trasie przy prędkościach max 90-100km/h Megane z podobnymi silnikami 1.5dci 82km z 2003 i kombi 1.5dcu 110km z 2017-2018 (nie pamiętam dokładnie) ale tam była mniejsza masa, lepsza aerodynamika i inaczej zestopniowane biegi. Ale jak widać duster też potrafi :)
Chyba moje najniższe spalanie wyszło kiedyś powyzej 4.5 l. Jazda typu emeryt na dłuższą metę, (wolę tego nie praktykować) nie za bardzo jest wskazana dla współczesnego diesla. Aczkolwiek jest możliwa.
Jazda w koło komina ok.40 km dziennie, czasem lekki offroad i trochę driftu 5.7 l / 100km. Wszystko mjn.po to żeby od czasu do czasu dobrze rozgrzać silnik i olej. Latem lekko poniżej 5l przy spokojnej jeździe. Z kempingiem 1300 DMC, przy prędkości ~90 km/h wychodzi średnio 8,6 l/100. Sprawdzone wg. dystrybutora.
Czy ktoś już może potwierdzić, że na benzynie E10 jest większe spalanie? Obawiam się, że musi tak wyjść, bo etanol ma mniejszą wartość kaloryczną (z litra) niż benzyna i im jest go więcej w finalnym produkcie tym więcej auto będzie palić. Ja dopiero pierwszy raz to E10 zatankowałem i mam wymieszane z tym starym co było w baku, więc jeszcze nie mam własnych obserwacji. No i mało jeżdżę na trasie, a na mieście na krótkich odcinkach to i tak w zimie miałem regularnie 9-10 l/100 km (według komputera).
Realna średnia (wyliczona z tankowania i rocznego przebiegu) z całego 2023 roku wyszła mi 6,61 l/100 km. W poprzednich latach było około 7 l.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2024-02-05, 16:00, w całości zmieniany 3 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3933 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-02-06, 01:29
Być może coś w tym jest... Średnie zużycie z komputerka od lat stało u mnie na poziomie 6,3l/100km, teraz już po pierwszym zatankowaniu E10 niecałe 2 tygodnie temu, skoczyło już na 6,5l/100km przy niezmienionych warunkach jazdy a licznik nie zerowany od miesięcy, więc zmiana jest wyraźna. Obserwuję spokojnie, bo może nie to jest przyczyną, ale póki co innej nie widzę.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1327 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-02-06, 09:27
Jeśli komp nie resetowany od lat, a wskazanie średnie z 6.3 skoczyło na 6.5 po 2tygodniach jazdy na nowym paliwie, to wzrost spalania musi być kosmiczny...
Ja pozostanę chyba jednak przy tankowaniu Pb 98 ;)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3933 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-02-06, 09:44
r70 napisał/a:
Jeśli komp nie resetowany od lat...
Nie komp nie resetowany od lat, tylko średnia w okresach codziennego i powtarzalnego miejskiego jeżdżenia "wkoło komina" była od lat zawsze taka sama. A komp resetowany może ze 2 miechy temu- ale to i tak sporo. Wczoraj zresetowane- teraz poobserwujemy...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-02-06, 09:51, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1327 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-02-06, 18:47
No, ja z tego powodu tak zalewam - w dusterze bo głównie tankuje LPG, a w captur 1.2 bo średnio jeździ on 3-5 tys rocznie, więc paliwo też jest w baku kawał czasu, a do tego silnik bardziej wrażliwy.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 943 Skąd: EL
Wysłany: 2024-02-12, 17:32
velomar napisał/a:
Czy ktoś już może potwierdzić, że na benzynie E10 jest większe spalanie?
Teraz miałem wyjazd w gory i powrót, plus dojazdy pod stoki. Wyszło powyżej 800 km, spalanie średnie 5,3 l/100 km, pomimo, że w drodze powrotnej jechałem autostradą powyżej 100 kmh, zwykle 110-120. Czesto wyprzedzałem sznury tirów jadąc 130 kmh. Spodziewałem się, że wyjdzie mi znacznie większa średnia niż 5,3. Poprzednio, kilka lat temu, kiedy jechałem tą samą trasą emerycko, max 90 kmh, średnia była taka sama... No tak, przypomnialem sobie, że wtedy w obu kierunkach trafiałem na bardzo dlugie korki. A teraz był jeden krotszy w jedna stronę. I teraz pierwszy raz jechałem tunelem na zakopiance w obie strony. Tylko podczas ruszania czułem mułowatość silnika. Może to tylko odczucie subiektywne.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 943 Skąd: EL
Wysłany: 2024-02-14, 07:10
villager napisał/a:
Bardzo dużo zależy od wiatru. Wydawałoby się niewielki wiaterek od przodu i już pali więcej. Podobnie wiatr boczny.
Zgadza się. Choć dla Dacii Logan MCV to ma mniejsze znaczenie niż dla Dustera. Na zmniejszenie zużycia paliwa w mojej podróży wpływ miały: powrót z gór, czyli często i długo z górki (miałem spalanie znikome), połowa trasy to drogi nieautostradowe, na ktorych jechałem 50-70-90 kmh, i moj łagodny styl jazdy. Na zwiekszenie zużycia paliwa - jazda w góry "pod górkę" (wtedy trudno było mi zejść ze spalaniem poniżej 5,5), jazda z prędkościami 100-130 na autostradzie w deszczu (wycieraczki miałem włączone na 2. biegu podczas wyprzedzania; spalanie chwilowe wahało się najczęściej między 6-7). Była trochę inna trasa niż pare lat temu (wtedy przebudowy i korki, teraz były fajne skróty). Odrobinę żałuję, że nie sprobowałem jechać max 90, wtedy miałbym jakieś porównanie. Ale śpieszyłem się.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1327 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-02-14, 09:01
Mam wrażenie że oba silniki 1.0 średnio spalania podobnie, tylko że uzyskanie niskiej średniej w tce jest trudniejsze; wersja wolnossącą ma swój limit dawki paliwa, wersja tce chyba takowej nie ma - im większe obciążenie -tym bardziej leje, nawet jeśli z nic to już nie daje ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum